توکن جدید اکسکوینو | توکن‌های جدید اکسکوینو

پلتفرم معاملاتی اکسکوینو در جدیدترین تلاش خود در راستای ایجاد فضایی پرکاربرد و متنوع برای معاملات کاربران خود، به تازگی تعدادی توکن جدید را به پلتفرم خود اضافه کرده است.

به این ترتیب تمامی کاربران این صرافی رمزارزی از همین لحظه می‌توانند از طریق پلتفرم اکسکوینو، به خرید و فروش یا مبادله این توکن‌ها بپردازند یا در صورت تمایل این رمزارزها را در کیف پول اکسکوینوی خود ذخیره و نگهداری کنند.

لیست توکن جدید اکسکوینو از قرار زیر است:

لیست توکن‌ها

گفتنی است مجموعه اکسکوینو در جهت جلب رضایت هرچه بهتر کاربران خود امکانات و فیچرهای متنوع و کاربردی از قبیل کیف پول رمزارزی و مارکت انحصاری خود با نام اکسکوینومارکت را جهت انجام معاملات با کمترین کارمزد و در سریعترین زمان ارائه داده است.

همچنین، پشتیبانی ۲۴ ساعته و احراز هویت آنی از طریق اپلیکیشن اکسکوینو از دیگر قابلیت‌ها و مزیت‌های مهم صرافی اکسکوینو محسوب می‌شود.
کارابران اکسکوینو می‌توانند در هر ساعت از شبانه‌روز و از هر نقطه از جهان به خرید و فروش و مبادله بیش از ۲۰۰ رمزارز و جفت ارز در مجموع دو پلتفرم اکسکوینو و اکسکوینومارکت بپردازند.

در ادامه جهت آشنایی بهتر شما عزیزان به معرفی اجمالی چند توکن اضافه‌شده به پلتفرم معاملاتی اکسکوینو خواهیم پرداخت.

توکن متال – MTL

پروژه (MTL) یک پروژه بلاک‌چین است که می‌خواهد ارزهای دیجیتال را ساده‌سازی کند و آنها را در دسترس عموم مردم قرار بدهد. این کار به‌طور کلی بر اساس مکانیسم پرداخت‌های اثبات‌شده (Proof-of-Processed-Payments) و از طریق یک برنامه و پلتفرم ویژه پرداخت انجام می‌شود. مارشال هاینر، مدیرعامل شرکت متال، یک کارآفرین سریالی با تجربه کار برای انواع مشاغل مرتبط با ارزهای دیجیتال است که معتقد است ارزهای دیجیتال به طور گسترده‌ در حال پذیرش توسط همه مردم هستند و کسب‌وکارهای مختلف برای ادامه حیات خود نیاز دارند تا رمزارزها را به‌عنوان یک روش پرداخت قبول کنند.
این پلتفرم قصد دارد بین ارزهای فیات و ارزهای دیجیتال پلی ایجاد کند تا کاربران بتوانند به راحتی ارزهای فیات خودشان را به رمز‌ارزها تبدیل کنند و از آن‌ها برای خریدهای روزمره استفاده کنند. متال در تلاش است تا با ایجاد جاده دوسویه‌ای بین بانک‌ها و رمز‌ارزها به پذیرش هرچه زودتر تکنولوژی بلاکچین در زندگی روزمره افراد کمک کند.

بیکری توکن – BAKE

بیکری توکن بخشی از اکوسیستم بیکری سواپ است که در سال 2020 معرفی شده است. BakerySwap ساختاری منبع‌باز و غیرمتمرکز مبتنی بر فناوری بلاک چین است که کاربران را قادر می‌سازد تا توکن‌ها را به راحتی و به سرعت تعویض کنند. در اصل، BakerySwap در زنجیره هوشمند Binance به‌عنوان یک برنامه غیرمتمرکز با یک ابزار خاص میزبانی می شود. BakerySwap همچنین میزبان یک لانچ پد و یک بازار NFT است که در آن کاربران می توانند به راحتی توکن‌های غیر قابل تعویض را خریداری کنند و بفروشند. همان‌طور که توکن‌های ERC-20 مختص بلاک‌چین اتریوم هستند، توکن‌های BEP-20 نیز مختص BSC هستند. علاوه‌بر کسب جوایز ارز دیجیتال BAKE به عنوان ارائه‌دهنده نقدینگی، کاربران می‌توانند BAKE را با سرمایه‌گذاری در استخرهای نقدینگی BEP-20 یا خرید آن در صرافی‌هایی مانند BakerySwap ،PancakeSwap یا Binance ذخیره کنند. با این کار دارندگان BAKE می‌توانند در رای‌گیری حاکمیت پروتکل هم مشارکت داشته باشند.

توکن پریچوال پروتکل – PERP

توکن Protocol Perpetual ارز دیجیتالی است که در سال 2019 روی شبکه ERC20 معرفی شد. Perpetual یک پروتکل غیرمتمرکز است که از یک بازارساز خودکار مجازی (vAMM) برای معامله قراردادهای دائمی استفاده می‌کند. هدف این پروژه ایجاد ابزارهای مالی جدید برای در دسترس قرار دادن معاملات آتی و سایر مشتقات دارایی‌های رمزنگاری شده برای عموم است. هسته اصلی پریچوال پروتکل مبتنی بر اتریوم و xDai است. توکن PERP توکن بومی این پلتفرم است که در درجه اول یک توکن کاربردی است و در درجه دوم برای تسهیل و ایجاد انگیزه در مدیریت مالی غیرمتمرکز طراحی شده است.

پریچوال پروتکل به کاربران اجازه می‌دهد تا معاملات اهرمی و پوزیشن‌های شورت و لانگ را روی دارایی‌های دیجیتالی مختلف اعمال کنند. این موضوع به این معناست که هرکسی می‌تواند از روش‌های مدرن و پیشرفته برای سرمایه‌گذاری استفاده کند و در معرض دنیای رو به رشد قرار بگیرد.

توکن ورلد کوین – WLD

ماموریت پروژه ورلد کوین Worldcoin این است که بزرگترین شبکه هویتی و مالی جهان را به‌عنوان یک ابزار، عمومی کند و مالکیت را به همه بدهد.
WLD یک توکن ERC-20 در اتریوم است. افراد کمک هزینه کاربری خود را در Optimism Mainnet دریافت خواهند کرد. بنابراین، اکثر تراکنش‌های WLD احتمالاً در شبکه Optimism انجام می‌شوند.
سیستم ورلد کوین حول World ID، یک شبکه هویت جهانی حفظ حریم خصوصی می‌چرخد. ID جهانی کاربران را قادر می‌سازد تا به صورت آنلاین، احراز هویت را تأیید کنند.
توکن WLD به‌عنوان یک توکن کاربردی با ویژگی‌های حاکمیتی طراحی شده است که با دادن نظر به آن‌ها در مورد آینده پروتکل، به کاربران قدرت می‌دهد. این مکانیسم می‌تواند راه‌های جدید حاکمیت را امکان‌پذیر کند. پس از راه‌اندازی، بنیاد ورلد کوین پیشنهادهایی را درخواست می‌کند و با جامعه در مورد نحوه تعامل World ID و توکن WLD در مدل حاکمیت Worldcoin کار خواهد کرد (برای جزئیات در مورد حکمرانی و تمرکززدایی به وایت پیپر پروژه مراجعه کنید).

توکن بون شیباسواپ – BONE

بون شیباسواپ (BONE) توکن حاکمیتی تبادل غیرمتمرکز (DEX) با قابلیت رای دادن است. بون شیباسواپ به انجمن شیبا اینو، اجازه می‌دهد تا در مورد پیشنهادات آینده رای دهند، پیشنهادات خود را ارسال کنند و به NFT‌های آینده دسترسی داشته باشند. هر چه کاربران توکن‌ها، BONE بیشتری داشته باشند، قدرت آرای آن‌ها بیشتر است.
بون شیباسواپ توکن مبتنی بر اتریوم در اکوسیستم شیبا، از جمله توکن‌های شیبااینو و Doge Killer است.
صرافی ShibaSwap در ۷ ژوئیه ۲۰۲۱ راه‌اندازی شد تا به کاربران پلتفرم اجازه دهد توکن‌های SHIB خود را با سایر ارزهای دیجیتال معامله کنند. بون یک حلقه میانی در اکوسیستم است. در ShibaSwap، دارندگان SHIB نقدینگی برای توکن‌های پاداش BONE فراهم می‌کنند. کاربران می‌توانند توکن‌ها را برای کسب جوایز به اشتراک بگذارند.

توکن پروتکل اوشن – OCEAN

Ocean Protocol یک رمزارز روی رمپ برای خدمات داده است که ارزش داده‌ها را باز می‌کند. این شرکت که در سال 2017 تأسیس شد، از فناوری بلاک چین برای اتصال ارائه‌دهندگان داده و مصرف‌کنندگان استفاده می‌کند. صاحبان داده‌ها می‌توانند آن‌ها را از طریق برنامه Ocean Market به منظور کسب درآمد از با حفظ حریم خصوصی بفروشند. از طرف دیگر، مصرف‌کنندگان پروتکل اوشن می‌توانند داده‌های خصوصی را خریداری کنند که قبلاً نمی‌توانستند به آن‌ها دسترسی داشته باشند.

OCEAN را می‌توان در هر کیف پولی با قابلیت‌های ERC-20 ذخیره کرد و نوع کیف پولی که انتخاب می‌کنید احتمالاً به این بستگی دارد که می‌خواهید از آن برای چه استفاده کنید و چقدر باید ذخیره کنید.
توکن اوشن ابزار اصلی پروتکل اوشن است و واحد پیش‌فرض مبادله هنگام خرید و فروش داده در بازار OCEAN است. همچنین برای حکم‌رانی و سهامداری استفاده می‌شود.

توکن فچ ای آی – FET

Fetch.ai یک شبکه مبتنی بر بلاک چین همراه با یادگیری از طریق ماشین غیرمتمرکز با دسترسی آزاد است که با این ایده ایجاد شده است تا توسعه و رشد اقتصاد دیجیتال را بدون دخالت انسان فراهم کند. این شبکه دستگاه‌ها و خدمات را به اینترنت اشیاء متصل می‌کند، اما مشارکت سایر عوامل مانند افراد را نیز تسهیل می‌کند. توکن بومی این شبکه FET نام دارد.
Fetch.ai ابزارها و زیرساخت مناسبی را ایجاد می‌کند که می‌تواند از توسعه اقتصاد دیجیتال غیرمتمرکز مبتنی بر هوش مصنوعی پشتیبانی کند. این شبکه، افراد، دستگاه ها و خدمات را به هم متصل می‌کند و امکان اشتراک‌گذاری داده‌ها و همکاری را فراهم می‌کند. اقتصاد فچ ای آی از تامین‌کنندگان و مصرف‌کنندگان تشکیل شده است، در حالی که اقتصاد حول محور عوامل و اکوسیستم‌های مختلف با اهداف و موارد استفاده مختلف می‌چرخد.

توکن سینگولاریتی‌ نت – AGIX

SingularityNET یک پلتفرم مبتنی بر بلاک چین است که به هر کسی اجازه می‌دهد تا به لطف بازار هوش مصنوعی در سطح جهانی، خدمات هوش مصنوعی را به راحتی ایجاد، اشتراک‌گذاری و از طریق آن، کسب درآمد کند.
از طریق بازار سینگولاریتی نت، کاربران می‌توانند با استفاده از توکن بومی ای پلتفرم، AGIX، انواع خدمات هوش مصنوعی را مرور، آزمایش و خریداری کنند. علاوه‌بر این، این بازار نشان‌دهنده یک خروجی است که توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی می‌توانند از آن برای انتشار و فروش ابزارهای هوش مصنوعی خود استفاده کنند و به راحتی عملکرد آن‌ها را ارزیابی کنند.

توکن ییلد گیلد گیمز – YGG

Yield Guild Games یک سازمان مستقل غیرمتمرکز (DAO) است که در توکن‌های غیرقابل تعویض دنیای مجازی (NFT) سرمایه‌گذاری می‌کند. هدف ییلد گیلد گیمز YGG توسعه بزرگترین اقتصاد مجازی جهان، بهینه سازی دارایی‌های آن برای به حداکثر رساندن سودمندی و به اشتراک‌گذاری درآمد با سهام‌داران است.
در بازی‌های غیرمتمرکز، Yield Guild Games جامعه‌ای از بازیکنان و سرمایه‌گذارانی ساخته است که با سرمایه‌گذاری در NFT‌ها، که در دنیای مجازی و بازی‌های مبتنی بر بلاک چین استفاده می‌شوند، درآمد کسب می‌کنند. به دلیل همه‌گیری، مردم مشتاق‌تر برای شرکت در بازی‌های ییلد گیلد گیمز YGG برای کسب درآمد شدند که به محبوبیت این پلتفرم کمک کرد.

توکن ویدت دائو – VIDT

ویدت دائو VIDT یک پلتفرم منبع باز است که اعتماد و امنیت را برای کل اکوسیستم Web3 امکان‌پذیر می‌کند. پلتفرم VIDT DAO Web3 با استفاده از بهترین فناوری بلاک چین منبع باز، اعتماد را به فرایندها با قابل تأیید کردن داده‌ها و اسناد، وارد می کند. هر توسعه‌دهنده و کاربر Web3 می‌تواند از فناوری منبع باز ویدت دائو برای ایجاد مُهرهای زمانی، توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) و ثبت دارایی‌های دیجیتالی مانند گواهی‌ها، داده‌های حسگر و سیستم‌افزار استفاده کند.

فناوری VIDT DAO برای ذخیره ایمن داده‌های دیجیتال در بلاک چین، ثبت سوابق منشأ، انتقال مالکیت و جلوگیری از تقلب ایجاد شده است. تمام زنجیره‌های نگهداری در بلاک چین قابل مرور و تغییرناپذیر هستند و در دسترس عموم قرار دارند. با استفاده از این پروتکل، کاربران می‌توانند فایل‌های رمزنگاری‌شده خود را از طریق API پروژه روی بلاک چین بنویسند.

توکن لوکا – LOKA

(LOKA) لوکا یک بازی استراتژیک با قابلیت چندنفره آنلاین (MMO) مبتنی بر بلاک چین است. به‌عنوان یک اکوسیستم بازی برای کسب درآمد، League of Kingdoms به بازیکنان اجازه می‌دهد تا از طریق فعالیت‌های درون بازی درآمد واقعی کسب کنند.
در طول گیم پلی لوکا، کاربران می‌توانند پادشاهی بسازند، ارتش تشکیل دهند، اتحاد تشکیل دهند و در میدان‌های جنگ برای کسب قدرت و ثروت به رقابت بپردازند.
توکن حاکمیت لیگ آو کینگدمز LOKA به دارندگان این امکان را می‌دهد تا در فرایند تصمیم‌گیری روی پلتفرم شرکت کنند، آیتم‌های درون بازی را خریداری کنند.

توکن بلوزل – BLZ

Bluzelle بلوزل یک اکوسیستم غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک چین است که به‌عنوان یک سرویس داده مقیاس‌پذیر عمل می‌کند. هدف اصلی پروژه بلوزل ارائه ابزارها، ویژگی‌ها و ظرفیت فنی برای ذخیره‌سازی و مدیریت داده‌ها است. بلوزل (BLZ) به آینده اینترنت غیرمتمرکز کمک می‌کند و به کاربران امکان می‌دهد پایگاه‌های داده مقیاس‌پذیر و بر اساس تقاضا برای برنامه‌های غیرمتمرکز بسازند.
بلوزل (BLZ) یکی از پروژه‌های پیشگام در بخش پایگاه‌های داده مبتنی بر بلاک چین است که در سال 2014 به‌عنوان یک پروژه بلاک چین و شرکت توسعه نرم افزار راه‌اندازی شد.

توکن ایلوویوم – ILV

ایلوویوم یک بازی کلکسیونی NFT جهان باز AAA است که بر روی Immutable X ساخته شده و بر روی بلاک چین اتریوم ایمن شده است. به‌عنوان یک بازیکن، ابتدا باید تیمی از موجودات به نام Illuvials را جمع‌آوری کنید، سپس از آن‌ها برای کشف و تسخیر محیط‌های مختلف درون بازی استفاده کنید. همچنین می‌توانید از تیم Illuvial خود برای شرکت در مبارزات و مسابقات با سایر کاربران استفاده کنید.
یکی دیگر از عناصر مهم پلتفرم IlluviDex این است که می‌توانید NFT‌های Illuvium – Illuvials، Illuvitars و Land را با توکن بومی ایلوویوم، ILV، خریداری کنید.

در حالی که بسیاری دیگر از بازی‌های بلاک چین (P2E) مانند Axie Infinity به خرید اولیه یک دارایی درون بازی نیاز دارند، Illuvium یک بازی کاملاً رایگان برای پیوستن و بازی است. اگر می‌خواهید به ویژگی‌های اضافی دسترسی داشته باشید و در سطح پیشرفته‌تری بازی کنید، می‌توانید دارایی‌های درون بازی را خریداری کنید.

توکن برگر سیتیز – Burger

BurgerCities برگر سیتیز قصد دارد از طریق ادغام DeFi ،NFT به Metaverse گسترده‌تر، دنیای متاورس یکپارچه و استاندارد شده Web3 ایجاد کند. در این دنیا، کاربران می‌توانند رویدادهای روزانه‌ای مانند اجتماعی، بازی و غیره را انجام دهند. در عین حال، می‌توانند عملکردهای DeFi و NFT را با آواتارهای خود مانند معاملات، سهام، نمایشگاه‌های NFT یا Gamefi و غیره تجربه کنند.
برگر سیتیز پروتکل تجمیع خود را با ارتقاء BurgerSwap در دسامبر 2021 راه‌اندازی کرد. این پروژه اکنون آن را با توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) در یک محیط متاورس ادغام کرده است که در آن کاربران می‌توانند «در فعالیت‌های روزانه مانند معاشرت، بازی و غیره درگیر شوند. طبق وبلاگ پروژه، این قلمرو، به طور هم‌زمان، آن‌ها می‌توانند عملکردهای DeFi و NFT مانند Swap، Staking و مشاهده نمایشگاه‌های NFT را از طریق تصویر متاورس بصری خود تجربه کنند.

توکن متال دائو – MTL

Metal DAO متال دائو یک توکن ابزاری است که در حال حاضر بر استیبل کوین (XMD) حاکم است و علاوه بر ارائه تخفیف‌های معاملاتی سطحی به دارندگان ،MTL هنگام استفاده از برنامه Metal Pay Cash & crypto. مشتریان Metal Pay که دارای بیش از 10000 MTL هستند، می‌توانند از کارمزد صفر برای همه خریدهای ارزهای دیجیتال برخوردار شوند.
ابزار آتی متال دائو شامل توانایی پیشنهاد استیبل کوین‌های جدید برای سبد Metal Dollar، از جمله نسبت‌های تخصیص آن‌ها و گزینه رای دادن به صادرکنندگان استیبل کوین جدید مانند بانک‌های اجتماعی یا فین‌تک‌ها است.

توکن بیکری – BAKE

BakeryToken بیکری که در سپتامبر 2020 راه‌اندازی شد، بخشی از اکوسیستم BakerySwap است. به ارائه‌دهندگان نقدینگی، توکن‌های BAKE پاداش داده می‌شود که می‌توان از آنها برای کسب سهمی از کارمزدهای معاملاتی BakerySwap و شرکت در رای‌گیری به عنوان بخشی از فرایند حاکمیت BakerySwap استفاده کرد.

Bakery Swap روی زنجیره هوشمند Binance اجرا می‌شود. انتظار می‌رود استخر BAKE-BNB در مقایسه با استخرهای دیگر ده برابر پاداش ارائه کند.
بیکری، یک AMM مبتنی بر زنجیره هوشمند بایننس، استخرهای نقدینگی را برای آلتکوین‌هایی مانند LIN ،DOT و غیره ارائه می‌دهد. از طریق استخرهای نقدینگی اولیه کار می کند. BakerySwap دو نوع استخر نقدینگی دارد: با پاداش BAKE و بدون آن‌. این امر به منظور تسهیل در ایجاد استخرهای نقدینگی جدید توسط جامعه بیکری انجام می‌شود.

توکن پرپچوال – PERP

پروتکل پرپچوال PERP یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) برای معاملات آتی در اتریوم و xDai است. پروتکل پرپچوال از یک بازارساز خودکار مجازی (vAMM) استفاده می‌کند که نقدینگی روی زنجیره را با قیمت‌ قابل پیش‌بینی، فراهم می‌کند.
هدف پروتکل پرپچوال Perpetual ایجاد یک پلتفرم معاملاتی قراردادهای دائمی است که هر کسی بتواند از آن استفاده کند. برای انجام این کار، کاربران باید بتوانند با نقدینگی خوب و لغزش کم معامله کنند. پروتکل دائمی این مشکل را با استفاده از راه حل vAMM حل می کند. پروتکل پرپچوال PERP از مدل دفتر سفارش معمول مبادلات متمرکز پیروی نمی‌کند. در عوض، معامله‌گران با یک بازارساز خودکار مجازی معامله می‌کنند که نقدینگی اولیه آن توسط اپراتور تعیین می‌شود.

توکن پلی دپ – PLA

Playdapp یک اکوسیستم بازی مبتنی بر بلاک چین است که هدف آن تسهیل دسترسی به دارایی‌های دیجیتال برای همه است. این بازی‌های متعدد، NFT (توکن‌های غیرقابل تعویض)، تجارت آیتم‌های درون بازی و جامعه‌ای فشرده را برای گیمرها و سازندگان ارائه می‌دهد.
چشم‌انداز پلی دپ ایجاد یک الگوی جدید از بازی است که در آن بازیکنان می‌توانند از مزایای مختلفی از فعالیت‌های خود بهره‌مند شوند، مانند کسب جوایز، جمع‌آوری اقلام کمیاب و … . PLA معتقد است که بازی نه تنها نوعی سرگرمی است، بلکه راهی برای ابراز وجود و ایجاد ارزش است. توانمندسازی گیمرها از طریق آزادی، مالکیت و خلاقیت بلاک چین یکی از جاه طلبی های آن است.

توکن فونیکس – PHB

Phoenix یک زیرساخت بلاک چین لایه 1 و لایه 2 است که برنامه‌های کاربردی Web3 هوشمند را توانمند می‌کند و روی نسل بعدی برنامه‌های Web3 با هوش مصنوعی و دارای قابلیت حفظ حریم خصوصی تمرکز دارد. فونیکس (PHB) یک ارز دیجیتال است و بر روی پلتفرم (BEP20) کار می‌کند. به زبان ساده‌تر
Phoenix Global یک بلاک چین نسل بعدی است که اپلیکیشن‌های مقیاس‌پذیر و هوشمند می‌سازد. فونیکس مشتری‌محور است و برای توانمندسازی شرکت‌ها ساخته شده است، زیرا فناوری بلاک چین از توسعه سریع برنامه‌های غیرمتمرکز پشتیبانی می‌کند و از DApps برای افزایش تجربه مشتری استفاده می‌کند.

توکن اترنیتی – ERN

اترنیتی یک پلتفرم مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران اجازه می‌دهد از محبوبیت روزافزون توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) استفاده کنند. توسعه‌دهندگان آن را به‌عنوان یک پروژه متقاطع مالی غیرمتمرکز (DeFi) با NFTهای تأییدشده قرار می‌دهند. در اکوسیستم اترنیتی (ERN)، تمام NFTها را می‌توان به صورت زنجیره‌ای خرید و فروش کرد.
اترنیتی در پلتفرم Polkastarter، جایی که فروش جمعی آن در 8 مارس 2021 انجام شد، تامین مالی شد. این پروژه تلاش می‌کند شرایط مطلوبی را برای همه اعضای فعال جامعه ایجاد کند تا ارزش توکن ERN خود را افزایش دهد.

توکن یوتراست – UTK 

Utrust (UTK) برای ارائه راه حلی برای مشکلاتی که منجر به استفاده کم از ارزهای دیجیتال به‌عنوان وسیله پرداخت می‌شود، به ویژه امنیت تراکنش‌های توسعه‌نیافته پلتفرم‌های پرداخت و کارمزدهای نسبتاً بالا طراحی شده است.

هدف اصلی این پلتفرم ساخت سیستمی است که تراکنش‌های رمزنگاری سریع را با کارمزد کمتر امکان‌پذیر می‌کند، بنابراین به بازرگانان اجازه می‌دهد تا به مخاطبان زیادی از دارندگان کریپتو دسترسی پیدا کنند.

این یوتراست UTK به خریداران اجازه می‌دهد تا خریدهای ایمن انجام دهند و در عین حال گزینه‌ای برای بازپرداخت و محافظت از فروشندگان در برابر نوسانات بالای بازار کریپتو ارائه می‌دهد.

توکن درپ – Drep

DREP متعهد به ساخت «اتصالات» و «جعبه ابزار» بر اساس فناوری بلاک چین است و هدف آن ارائه راه‌حل‌هایی است که سهولت استفاده، انعطاف‌پذیری و یکپارچگی بدون اصطکاک را با هم ترکیب می‌کند. بر اساس زنجیره DREP، DREP ID و DREP SDK، تیم‌های DApp قادر به ارائه برای انتشار نسخه‌های دارایی زنجیره‌ای چندگانه، کیف پول‌های داخلی و پلتفرم‌های معاملاتی دارایی هستند.

درپ مفهوم فناوری خط لوله هوشمند را پیشنهاد می‌کند که طبق گزارش‌ها توانایی پردازش داده‌ها را بهبود می‌بخشد، شبیه به راه‌حل لایه ۲ با مقیاس‌پذیری قوی و مصرف گس صفر.

توکن فن لاتزیو – LAZIO

توکن فن لاتزیو (LAZIO) یک توکن برای طرفداران بایننس، بزرگترین و محبوب‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال در جهان، است. بایننس از محبوبیت توکن‌های طرفداران استفاده می‌کند که به دارندگان آن‌ها مالکیت حاکمیت باشگاه را می‌دهند و به آن‌ها اجازه می‌دهد بر تصمیم‌گیری‌ها تأثیر بگذارند، به تبلیغات انحصاری دسترسی داشته باشند، قفل پاداش‌های VIP را باز کنند و از سوی باشگاه به رسمیت شناخته شوند. پس از موفقیت سایر توکن‌های هوادار، بایننس قراردادی با لاتزیو به ارزش بیش از 30 میلیون یورو به مدت دو سال منعقد کرد.

توکن بلا پروتکل – BEL

Bella Protocol پلتفرمی است که مجموعه‌ای از محصولات DeFi را ارائه می‌دهد که برای ساده‌تر و در دسترس‌تر کردن بانکداری رمزنگاری طراحی شده‌اند. هدف این پروتکل ایجاد تجربه کاربری بهتر با حذف کارمزد بالا و مشکلات تراکنش آهسته است که می‌تواند بر برخی از پلتفرم‌های بلاک چین تأثیر بگذارد، در حالی که به طور همزمان تجربه کاربر را از طریق پورتال هوشمند DeFi ساده‌شده خود بهبود می‌بخشد.
ویژگی استخر هوشمند بلا به کاربران این امکان را می‌دهد تا به بهترین بازده موجود در بازار DeFi دسترسی داشته باشند، در حالی که از هزینه‌های گس تقریباً صفر سود می‌برند، زیرا این هزینه‌ها مستقیماً توسط پلتفرم BEL پشتیبانی می‌شوند.

توکن گلکسی – GAL

Galxe پیشروترین شبکه داده اعتبار Web3 در جهان است و در 28 آوریل 2022 در بایننس لانچپول راه‌اندازی شد. گلکسی بر روی زیرساخت باز و مشارکتی ساخته شده است که به توسعه‌دهندگان و پروژه‌های Web3 اجازه می‌دهد با ایجاد محصولات و جوامع بهتر از داده‌های اعتبار سود ببرند.
زمانی که کاربران اعتبار خود را در ماژول‌های برنامه Project Galaxy ،Credential Oracle Engine و Credential API به کار می‌برند، به متصدیان توکن GAL پاداش داده می‌شود.

توکن بتا فایننس – BETA

Beta Finance یک بازار پول بدون مجوز در اتریوم برای استقراض، وام دادن و کوتاه کردن دارایی‌های کریپتو است. بتا فایننس به کاربران امکان می‌دهد به یک بازار پول مقیاس‌پذیر و قابل دسترسی داشته باشند که در آن توکن‌ها می‌توانند بدون مجوز و خودکار فهرست شوند و کاربران می‌توانند این توکن‌ها را کوتاه کنند. BETA قصد دارد پس از راه‌اندازی شبکه اصلی اتریوم، راه‌حل‌های لایه اول و دوم را راه‌اندازی کند.

توکن یونیفای پروتکل دائو – UNFI

پروتکل Unifi یک رویکرد انقلابی برای اقتصاد بلاک چین است. مفهوم یونیفای ساده است شبکه از یک استیبل کوین به‌عنوان توکن فی خود برای حذف نوسانات تراکنش و تورم استفاده می‌کند. هدف این پروژه ایجاد کلاس بعدی بلاک چین است که بر اساس اصل پایداری اقتصادی ساخته شده است.
UNFI ماموریت دارد تا با ایجاد یک اقتصاد بلاک چین پایدار و قابل پیش‌بینی برای اجرای یک تجارت، بلاک چین را به راه حلی برای امور مالی مدرن تبدیل کند.

توکن آلکمیکس – ALCX

توکن ALCX یک توکن ERC-20 است که برای کنترل و ایجاد انگیزه نقدینگی برای پروتکل آلکمیکس استفاده می‌شود. موارد استفاده اولیه آن بر سازمان غیرمتمرکز خودمختار Alchemix و پاداش دادن به مشارکت‌کنندگان شبکه برای ارائه نقدینگی است.
Alchemix یک برنامه نوآورانه و ترکیبی DeFi است که امکان ایجاد دارایی‌های مصنوعی مبتنی بر بازده را فراهم می‌کند. ALCX با توانایی منحصربه‌فرد خود در ارائه وثیقه که می‌تواند بازدهی را نیز تولید کند، می‌تواند وام خود پرداختی را ارائه دهد که عملاً هیچ خطر انحلال ندارد.

توکن استافی – FIS

StaFi اولین پروتکل DeFi است که نقدینگی دارایی‌های سهام را باز می‌کند. کاربران می‌توانند توکن‌های PoS را از طریق استافای به اشتراک بگذارند و در ازای آن rTokens دریافت کنند. rToken یک مشتق سهام مصنوعی است که توسط StaFi برای کاربران صادر می‌شود، زمانی که کاربران توکن‌های PoS را از طریق برنامه StaFi rToken به اشتراک می‌گذارند.

توکن ایدکس – IDEX

Idex ادعا می‌کند که اولین DEX نقدینگی ترکیبی است که یک مدل دفترچه سفارش را با یک بازارساز خودکار ترکیب می‌کند. این عملکرد و ویژگی‌های یک مدل دفتر سفارش سنتی را با امنیت و نقدینگی یک AMM ترکیب می‌کند. ایدکس با ترکیب موتور معاملاتی خارج از زنجیره با تسویه معاملات درون زنجیره‌ای، رویکردی نوآورانه برای مبادلات غیرمتمرکز اتخاذ می‌کند.

توکن کانستیتیوشن دائو – PEAPLE

Constitution DAO آزمایشی بود که اکنون منحل شده است. در نوامبر 2021، گروهی از علاقه‌مندان به وب 3 به‌عنوان یک سازمان مستقل غیرمتمرکز با هدف مشترک خرید نسخه‌ای از قانون اساسی ایالات متحده در حراجی ساتبیز، گرد هم آمدند. تنها 13 نسخه فیزیکی اصلی از قانون اساسی ایالات متحده موجود است، که به این معنی است که این حراج جرقه یک جنگ مناقصه رقابتی را برانگیخت.
از آن‌جایی که یک DAO نمی‌توانست نسخه‌ای از قانون اساسی را داشته باشد، مشارکت‌کنندگان آن مالکیت جزئی قانون اساسی را دریافت نمی‌کردند. در عوض، توکن پیپل PEOPLE یک نشانه حکومتی است که به صاحبانش حق رای می‌داد که قانون اساسی کجا قرار بگیرد، یعنی کدام موزه میزبان نسخه فیزیکی باشد.

توکن آرپا – ARPA

شبکه ARPA یک شبکه محاسباتی ایمن غیرمتمرکز است که برای بهبود عدالت، امنیت و حفظ حریم خصوصی بلاک چین‌ها ساخته شده است. شبکه امضای BLS به‌عنوان زیرساخت تولید کننده اعداد تصادفی قابل تأیید (RNG)، کیف پول ایمن، پل زنجیره ای متقابل و نگهبانی غیرمتمرکز در چندین بلاک چین و تنحت نظر توکن آرپا ARPA، عمل می‌کند.

توکن ماینز آف دالارنیا – DAR

ماینز آف دالارنیا (DAR) یک بازی اکشن ماجراجویی با بازار املاک و مستغلات بلاک چین است. MoD بر اساس یک گیم‌پلی ساده است که در آن کاربران می‌توانند آیتم‌های درون بازی را استخراج و ترکیب کنند، سپس از آن‌ها برای ارتقاء شخصیت‌ها (مهارت‌ها و تجهیزات) خود استفاده کنند و در نتیجه رتبه خود را در بازی افزایش دهند.
Mines of Dalarnia یک بازی برای کسب درآمد با سطوحی است که به صورت رویه‌ای تولید می‌شوند، در آن وظیفه کاربر، کشف اسرار جهان است. کاربران به کاوش سرزمین ها، استخراج منابع و مبارزه با دشمنان می‌پردازند. بازیکنان در دنیای MoD با جمع‌آوری اقلام کمیاب و تجارت آن‌ها در بازار، انجام ماموریت‌ها و وظایف، برنده شدن در جنگ‌ها، به دست آوردن وضعیت مالک زمین و قرار دادن توکن‌های DAR سود می‌برند.

توکن پولوتو فایننس – PLT

پولوتو فایننس (PLT) نسل جدیدی از قراردادهای هوشمند مبتنی بر توکن قرعه‌کشی برای مدیریت غیرمتمرکز استخرهای قرعه‌کشی است. این توکن در مقیاس جهانی، برای پرداخت‌های خودکار و ایمن طراحی شده است.

پروژه poollotto.finance برای ایجاد یک پلتفرم بلاک چین و اقتصاد توکن راه‌اندازی شد که شفافیت و نتایج منصفانه را به کاربران در سراسر جهان می‌دهد. در همان زمان، توزیع توکن برای ارائه سطح مورد نیاز توسعه، ارتقاء و پشتیبانی از اکوسیستم PLT تعریف شده است.

توکن اورکید – OXT

اورکید (OXT) توکن بومی پلتفرم Orchid، یک شبکه خصوصی مجازی مبتنی بر ارز دیجیتال است.
Orchid که در دسامبر 2019 راه‌اندازی شد، خود را به‌عنوان اولین شبکه حفظ حریم خصوصی همتابه‌همتا (P2P) با انگیزه در جهان توصیف می‌کند.

هدف آن غلبه بر محدودیت‌های اینترنت با استفاده از پرداخت‌های ارز دیجیتال است تا به هرکسی اجازه دهد پهنای باند را از هر ارائه‌دهنده (پرووایدر) خریداری کند. این کار با استفاده از توکن‌های اورکید انجام می‌شود که توکن آن، OXT، یک توکن استاندارد ERC-20 در اتریوم است.

پرداخت‌های منظم به ارائه‌دهندگان خارج از زنجیره انجام می‌شود و به اورکید اجازه می‌دهد از مشکلات مربوط به ازدحام و هزینه‌های گاز در شبکه اتریوم جلوگیری کند.
این سرویس پرداخت به ازای هر استفاده است، به این معنی که کاربران تنها باید در هنگام اتصال، به جای پرداخت هزینه‌های ماهانه یا سالانه، وجوه خود را به اشتراک بگذارند.

توکن اوردام – DOME

Everdome یک پلتفرم تجربه متاورس است که با تحریک تعامل انسانی، پیوستن به دنیای فیزیکی و دیجیتالی از طریق ایجاد یک محیط پیشرفته است. در حالی که به طور همزمان چارچوبی برای زندگی مداوم و مقیاس‌پذیر ایجاد می‌کند، عصر جدیدی از تجربه انسانی را به تصویر می‌کشد.
Everdome از ارز رمزنگاری بومی خود، BSC مستقر شده، DOME، برای ایجاد انگیزه در سرمایه‌گذاری به‌عنوان وسیله‌ای برای مبادله زمین و سایر اقلام مجازی که توسط NFTها نمایش داده می‌شوند.
DOME یک توکن BEP-20 در زنجیره BNB است. اوردام روی زنجیره هوشمند Binance با استفاده از عناصر Unreal Engine 5 ساخته شده است، یک پلتفرم گرافیکی قدرتمند که برای گرافیک‌های فوق‌العاده در بازی و تصاویر متحرک استفاده می‌شود.

توکن ایپ ان اف تی – APENFT

APENFT در 29 مارس 2021 به طور رسمی در سنگاپور به ثبت رسید تا فرصت‌ها را برآورده کند و به نقاط ضعف در این صنعت رسیدگی کند.
کسب‌وکارهای اصلی APENFT عبارتند از: سرمایه‌گذاری بر روی پلتفرم‌ها و آثار هنری برتر NFT، پرورش هنرمندان برجسته NFT برای ایجاد پلی بین هنرمندان جهانی و NFT، حمایت مالی از گالری‌ها، سازماندهی نمایشگاه‌ها یا نشریات هنری، و برپایی جوایز برای حمایت از خلاقیت و نقد هنری؛ ایجاد مجموعه‌های هنری و غیره
صندوق APENFT با استفاده از فناوری بلاک چین در دنیای NFT موارد استفاده از بلاک چین را گسترش می‌دهد و صندوق آثار هنری معروف کلاسیک و NFT را به‌عنوان دارایی‌های اساسی خریداری کرده و برای بهبود استاندارد معاملات NFT تلاش می‌کند. این سازمان از سازمان‌های دولتی، دانشگاه‌ها، وکلا و نخبگان صنعت در صدور سیاست‌هایی که بر توسعه سالم صنعت حاکم است، پشتیبانی می‌کند.
در حال حاضر سه مورد استفاده عمده در صنعت بلاک چین وجود دارد که عبارتند از تبادل ارزش، همکاری و ثبت سوابق. این نه تنها یک روند داغ در صنعت بلاک چین است، بلکه یک عنصر حیاتی است که به احتمال زیاد این صنعت را متحول می‌کند و آن را به سطح بعدی می‌برد. به‌عنوان یک شرکت بلاک چین، ایپ ان اف تی بر روی آثار هنری سرمایه‌گذاری می‌کند و هنر سنتی و دیجیتال را با استفاده از نقاط قوت خود در فناوری، بازار، صنعت و تحقیقات سیاست، با هدف معرفی بلاک چین در موارد استفاده متنوع، ترویج می‌کند.

توکن ترشهولد – T

شبکه Threshold مجموعه‌ای از رمزارزهای اولیه را برای چندین dApps فراهم و نگهداری می‌کند. این شبکه محصول ادغام پروتکل بین Keep Network و NuCypher است که در 1 ژانویه 2022 با راه‌اندازی توکن T نهایی شد.
توکن T هم یک توکن کاربردی برای شبکه و هم یک توکن حاکمیتی برای ترشهولد DAO است.
نشانه T در درجه اول برای قرار دادن یک گره (node) استفاده می‌شود. اپراتورهای گره از برنامه‌های مختلفی که به رمزنگاری‌های اولیه شبکه متکی هستند، هزینه دریافت می‌کنند. توکن T همچنین یک توکن حاکمیتی است و کاربران می‌توانند توکن را در استخرها قفل کنند تا در ازای آزاد کردن آن، سود کسب کنند.

توکن سیدیفای فاند – SFUND

توکن اسفاند SFUND رمز ارز بومی پلتفرم سیدیفای فاند Seedify Fund است. سیدیفای فاند یک پلتفرم جامعه محور و یک پروژه جذب سرمایه غیرمتمرکز برای بازی‌های بلاک چینی است که در سال ۲۰۲۱ شروع به کار کرد و هدف اصلی آن ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری به افراد است.
این پروژه از توکن SFUND برای اجرای صندوق سرمایه‌گذاری خود استفاده می‌کند. هدف Seedify ایجاد فرصت‌های مناسب برای بازی‌های بلاکچینی و گیمرها است، که توسط مکانیسم‌های مشارکت و بازخورد اعضای جامعه ایجاد می‌شود. افرادی که علاقه‌مند به بازی‌های بلاک‌چینی هستند، می‌توانند پروژه خود را به سازمان غیرمتمرکز خودمختار (DAO) سیدیفای فاند ارسال کنند. سپس اعضای جامعه به پروژه‌ها رای می‌دهند و در صورت تصویب، پروژه وارد برنامه مرکز رشد Seedify می‌شود.
توکن SFUND یک توکن BEP-20 است که روی شبکه بایننس اسمارت چین پیاده‌سازی شده است و تعداد عرضه کل این توکن ۱۰۰ میلیون واحد است. در زمان لانچ پروژه، ۱۵ میلیون توکن اسفاند (معادل ۱۵ درصد) عرضه شد که از این مقدار، ۲.۵ میلیون توکن برای استخر پاداش‌های جامعه و ۶ میلیون توکن در استخر سرمایه‌گذاری پروژه قفل شد.
اسفاند را می‌توان در صرافی‌های متمرکزی همچون کوکوین، Gate.io، هات‌بیت و MEXC و همچنین صرافی‌های غیرمتمرکز مانند پنکیک سواپ و بیکری‌سواپ معامله کرد. با توجه به این که اسفاند بر روی شبکه بایننس اسمارت چین قرار دارد، تمام کیف پول‌هایی که از استاندارد BEP-20 پشتیبانی می‌کنند مانند متامسک، بایننس چین والت و تراست والت برای نگهداری اسفاند مناسب هستند.

توکن نکسو – NEXO

توکن نکسو که با علامت اختصاریNEXO نمایش داده می‌شود، یک توکن با استاندارد ERC-20 است که بر روی بلاکچین اتریوم ساخته شده است. نکسو توسط شرکتی با همین نام توسعه داده شده که یک پلتفرم مالی دیجیتال است و خدمات وام‌دهی با استفاده از دارایی‌های رمزنگاری شده را ارائه می‌دهد.
توکن NEXO به عنوان وسیله‌ای برای ارزش‌گذاری و تسهیل تعامل در پلتفرم نکسو استفاده می‌شود. این رمز ارز قابلیت‌هایی مانند پاداش‌دهی به دارندگان توکن، کاهش هزینه‌های وام‌دهی و دسترسی به خدمات اضافی را برای کاربران این پلتفرم فراهم می‌کند. فرایند استفاده از خدمات وام‌دهی در پلتفرم نکسو به این شرح است:

  • ثبت‌نام در وب‌سایت رسمی این شرکت به آدرس nexo.io
  • واریز ارزهای دیجیتال سازگار با این پلتفرم از قبیل بیت کوین، اتریوم، ریپل، لایت کوین، تتر، استلار، بایننس کوین و نکسو به کیف پول NEXO
  • انجام کلیه مراحل احراز هویت و تایید توسط این پلتفرم
  • بررسی خودکار جزئیات وام توسط اوراکل بلاک‌چین Nexoو تعیین میزان وام
  • مراجعه به صفحه “Withdraw Loan” و مشاهده میزان وام تخصیص‌یافته
  • ارائه یک حساب بانکی یا آدرس تتر جهت دریافت وام

توکن هگز – HEX

پروتکل هگز، اولین پلتفرم ارائه‌دهنده خدمات سپرده سرمایه‌گذاری (Certificate Of Deposit) یا CD در فضای بلاک‌چین است که در سال ۲۰۱۹ توسط شخص کارآفرینی به نام ریچارد شولز ایجاد شد.
توکن هگز بر پایه بلاک‌چین اتریوم توسعه یافته است و ارز دیجیتال اختصاصی پلتفرم Staker است. از ویژگی‌های برجسته هگز، امکان استیک کردن یا همان قفل کردن توکن‌های هگز در قرارداد هوشمند HEX است. با Stake کردن این توکن، کاربران می‌توانند به درآمد و سودآوری بیشتری برسند.
گفتنی است هگز دارای مکانیزمی به نام اینترسنت پیمنت «Interest Payment» است که به دارندگان HEX این امکان را می‌دهد تا سود تولید شده توسط قرارداد هوشمند HEX را دریافت کنند. این سود بر اساس میزان HEX استیک شده توسط هر شخص، و مدت زمانی که HEX در قرارداد هوشمند قفل شده است، تعیین می‌شود.

توکن موباکس – MBOX

یک پلتفرم بازی و خالق متاورس است که کشاورزی بهینه‌سازی شده خودکار DeFi و NFTهای بازی را برای ایجاد متاورس GameFi ترکیب می‌کند. MOMOverse، یک متاورس متقابل پلتفرم است که می‌توانید در همه دستگاه‌ها بدون توجه به جایی که هستید از آن لذت ببرید. MOMOverse چه تولید محتوا باشد و چه لذت بردن از ساخته‌های دیگران، به بازیکنان، توسعه‌دهندگان و مجموعه‌داران برای تعامل و لذت آنها پاداش می‌دهد.

پلتفرم موباکس راه‌اندازی منصفانه‌ای داشت (بدون پیش فروش، بدون پیش فروش، بدون پیش فروش TVL) که در 6 آوریل 2021 با عرضه کل 1 میلیارد توکن راه‌اندازی شد. 51 درصد توکن‌ها توسط انجمن، 21 درصد برای مشارکت کنندگان انجمن، 8 درصد برای شرکای استراتژیک و 20 درصد برای تیم نگهداری می شوند. توکن MBOX طی 5 سال منتشر می‌شود، 400 میلیون در سال اول منتشر شده و پس از هرسال، این عدد کاهش می یابد. 80 درصد هزینه‌های پلتفرم برای سوزاندن توکن‌های MOBOX با استفاده از یک قرارداد هوشمند منحصربه‌فرد که برای خرید خودکار و رایت ایجاد می‌شود، استفاده می‌شود.

توکن هوکد پروتکل – HOOK

هوکد پروتکل (HOOK) یک پلتفرم یادگیری اجتماعی گیمی شده است که هدف آن تسریع پذیرش Web3.0 با ارائه منابع یادگیری و همچنین پشتیبانی داخلی برای مشاغلی است که مایل به تعامل با Web3.0 هستند. مشابه پلتفرم Learn & Earn خود CoinMarketCap ،Hooked توسعه‌دهندگان کریپتو را با یک بازار تاحد زیادی بکر پیوند می‌دهد.

سه مشکل کلیدی، سرعت پذیرش Web3.0 را کاهش می‌دهند: عدم انگیزه کاربر، جریان پیچیده ورود به سیستم و در دسترس بودن محصول فقط در دسکتاپ. تیم Hooked protocol معتقد است که تشویق مالی کاربران و شرکت‌ها برای درگیر شدن در Web3.0 این مشکلات را حل کرده و پذیرش را تسریع می‌کند و یادگیری گیمی‌شده بهترین راه برای انجام این کار است. هنگامی که کاربران و شرکت‌ها شروع به کسب دارایی‌های دیجیتالی می‌کنند، Hooked اعلام می‌کند، کاربران و کسب‌وکارهای بیشتری با Web3.0 درگیر خواهند شد.
$HOOK ارز دیجیتال بومی Hooked است. برای کنترل هوکد پروتکل استفاده می‌شود.

توکن بای سواپ – BSW

بای سواپ (BSW) یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) برای توکن‌های BEP-20 در زنجیره هوشمند بایننس (BSC) است. Biswap کم‌ترین کارمزد تراکنش را در بین تمام صرافی‌های BSC با 0.1٪ دارد و متعهد به نوآوری در DeFi از طریق محصولات و خدمات با کیفیت بالا است. سیستم ارجاع آن به کاربران امکان می‌دهد که دیگران را دعوت کنند و هزینه‌های ارجاع را از مزارع، راه اندازی استخرها، مبادله و قرعه کشی دریافت کنند.

محصولات اصلی بای سواپ شامل توابع استاندارد DEX مانند AMM، استخرهای نقدینگی، کشاورزی بازده، بازار NFT و لانچ پد IDO است. Biswap در نقشه راه خود موارد زیر را هدف قرار داده است:

وام
بهبود بازار NFT
داشبورد کاربر شخصی
یک برنامه ارجاع مبادله
پشتیبانی از زنجیره متقابل
فهرست شدن در صرافی‌های بزرگ ارز دیجیتال
علاوه بر این، Biswap یک برنامه تشویقی جهانی 10 میلیون دلاری را برای همکاری با سایر پروژه های BSC اعلام کرده است. شرکا می‌توانند انتظار بازپرداخت 90 درصدی هزینه، جفت کشاورزی با BSW، استخر راه اندازی، تبلیغات بازاریابی و کمک‌های مالی برای ممیزی‌های امنیتی و توسعه پروژه را داشته باشند.

توکن اسکیل نتورک – SKL

اسکیل نتورک که به‌عنوان یک شبکه بلاک چین مدولار توصیف می‌شود، برای ایجاد مقیاس‌پذیری اتریوم طراحی شده است. SKL تنها شبکه بلاک چینی است که قادر به اجرای تعداد نامحدودی از بلاک چین‌ها با امنیت بالا، بدون هزینه تراکنش برای کاربران است. این زنجیره‌های مجزا به عنوان زنجیره‌های SKALE Network شناخته می‌شوند و می‌توانند مختص dapp یا مشترک باشند.
وب‌سایت این پروژه می‌گوید که می‌خواهد افراد را قادر سازد تا DApp‌ها را در یک «ابر ماژولار غیرمتمرکز ساخته شده برای نیازهای دنیای واقعی و پیکربندی‌شده برای نیازهای شما» بسازند و اجرا کنند. این تاکید بر تمرکززدایی به ضرر امنیت نیست.
به گفته SKALE، کسانی که روی این پلتفرم هستند، می‌توانند قراردادهای هوشمند Solidity را «هزاران بار سریع‌تر بدون هزینه تراکنش» اجرا کنند.

توکن آراگون – ANT

آراگون یک پلتفرم منبع‌باز است که بر پایه بلاک چین اتریوم ساخته شده است. برای ایجاد و نگهداری سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز استفاده می‌شود. پروژه آراگون دارای سه مؤلفه اصلی است: انجمن آراگون، مشتری آراگون و شبکه آراگون.
ANT ارز رمزنگاری‌شده بومی شبکه آراگون است و چندین ابزار کاربردی دارد که یکی از آن‌ها رای دادن به پیشنهادات و مشارکت در حاکمیت شبکه است. یک سازمان غیرمتمرکز میزبانی‌شده در شبکه آراگون نیز می‌تواند از طریق استفاده از برنامه Aragon Agent و قراردادهای هوشمند اتریوم تعامل مستقیم داشته باشد. آراگون یک پروژه منحصربه‌فرد است که به دلیل کاربرد آن، نیرو بخشیدن به زیرساخت‌های سازمان‌های غیرمتمرکز و اتصال کاربران DAO از طریق بلاک چین اتریوم است.

آراگون به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا DAOهای خود را در شبکه بسازند که توسط ارز دیجیتال بومی ANT پشتیبانی می‌شود. این پلتفرم به کاربران این امکان را می‌دهد تا هرنوع برنامه‌ای را که می‌تواند توسط سایر شرکت‌کنندگان شبکه استفاده شود، توسعه و استقرار دهند.

توکن آمپ – AMP

Amp یک پروتکل منبع‌باز و غیرمتمرکز است که وثیقه‌های بانکی به کاربران خود می‌دهد. آمپ به‌عنوان توکن وثیقه دیجیتال جدید توصیف می‌شود که تضمین‌های فوری و قابل تأیید را برای هر نوع انتقال دارایی ارائه می‌کند. با استفاده از Amp، شبکه‌هایی مانند Flexa می‌توانند تراکنش‌ها را برای طیف گسترده‌ای از موارد استفاده مرتبط با دارایی به سرعت و به‌طور برگشت‌ناپذیر ایمن کنند.

این پروژه که در سال 2020 راه‌اندازی شد، با هدف ارائه یک پلتفرم تراکنش سریع، کارآمد و ایمن است؛ همچنین ادعا می‌کند که تعدادی از مشکلات شبکه را حل می‌کند، از جمله زمان تایید کند، نوسان قیمت و پذیرش گسترده.

توکن اوما – UMA

UMA اوما یک پروتکل منبع باز مبتنی‌بر پلتفرم اتریوم است که به هرکسی اجازه می‌دهد قراردادهای مالی خود را بسازد. هدف اصلی پروژه UMA تسهیل معماری غیرمتمرکز است که بتواند دسترسی بازار جهانی به بازارهای DeFi را فراهم کند.
پروتکل اوما به کاربران اجازه می‌دهد تا قراردادهای مالی مختلفی را برای موارد و اهداف مختلف ایجاد کنند و هرارزشی مانند معاملات آتی، CFDها، رمزارزها و سایر مشتقات مالی را دیجیتالی کنند. این قراردادهای مالی به صورت خودکار اجرا می‌شوند، هم‌زمان کاربران می‌توانند آن‌ها را در شبکه اتریوم اجرا کنند.

UMA قصد دارد دسترسی به بازار جهانی ایجاد کند و به هرکسی ابزار و منابع لازم را برای ایجاد قراردادهای مالی خود و طراحی دارایی‌های مصنوعی اعطا کند. هدف اصلی، دموکراتیک کردن بازارهای مالی و کاهش موانع ورود از طریق پروتکل UMA است که به کاربران اجازه می‌دهد تا مشتقات بازارهای مالی سنتی را توکن کنند.

توکن بایکونومی – BICO

Biconomy یک پروتکل رله چند زنجیره‌ای است که هدف آن بهبود تجربه کاربر و تراکنش در برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) است. هدف اعلام‌شده این پروژه این است که محصولات web3 را بصری و آسان برای استفاده به عنوان محصولات web2 بسازد. بایکونومی زیرساختی را برای حل چندین گلوگاه web3 ارائه می دهد:

پروتکل‌ها می‌توانند بدون پرداخت هزینه تراکنش کاربران، عمل کنند.
کاربران می‌توانند فی را با یک توکن ERC-20 به انتخاب خود پرداخت کنند.
کاربران از پیچیدگی‌های بلاک چین مانند تغییر شبکه دور می‌مانند.
تراکنش‌ها خیلی سریع‌تر تایید می‌شوند.

به‌طورخلاصه، Biconomy بر مدیریت تراکنش‌ها و بهینه‌سازی گس فی تمرکز دارد و می‌تواند هزینه‌های تراکنش را تا 40 درصد کاهش دهد. برای دستیابی‌ به آن، این پروتکل از تراکنش‌های متا استفاده می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد تراکنش را با بدون فی ارسال کنند. با ارائه یک شبکه زیرساخت رله کارآمد، BICO قادر به انجام این کار در مقیاس بزرگ است.

توکن رزرو رایتس – RSR

توکن‌های reserve rights روی بلاک چین اتریوم هستند و هدف این پروتکل پیاده‌سازی روشی نوآورانه برای کاربران برای حفظ ارزش استیبل کوین است. از آن‌جایی که به دلار آمریکا متصل است، باید ارزش 1 دلاری خود را حفظ کند.
اگر توکن RSV به کم‌تر از 1 دلار برسد، پروتکل RSV بیشتری می‌خرد و قیمت توکن را در صرافی‌ها به 1 دلار برمی‌گرداند. اگر ارزش هدف بالاتر از 1 دلار باشد، پروتکل استیبل کوین‌های ذخیره شده یا اضافی را برای دارایی‌های RSR می‌فروشد و به کاهش قیمت استیبل کوین به 1 دلار کمک می‌کند.

نقش توکن RSR این است که در صورت کاهش دارایی‌هایی که با پروتکل رزرو رایتس نگهداری می‌شوند و دیگر نمی‌توانند وجود RSV را تضمین کنند، بازار را متعادل نگه دارد. در نتیجه، هنگامی که عرضه توکن RSV افزایش می‌یابد، تعداد RSR کاهش می‌یابد.

توکن اوپن کمپوس – EDU

پروتکل اوپن کمپوس یک راه حل غیرمتمرکز برای مربیان، سازندگان محتوا، والدین، دانش‌آموزان و ناشران است که برای رسیدگی به چالش‌های اصلی آموزش امروز طراحی شده‌است. علی‌رغم نقش حیاتی مربیان در شکل دادن به نسل آینده، آن‌ها اغلب مورد اهمیت واقع نمی‌شوند و دستمزد کم‌تری نسبت به مشاغل دیگر دریافت می‌کنند. علاوه‌بر این، والدین غالباً بر محتوای آموزشی فرزندان خود کنترل ندارند.

پروتکل open campus در هسته خود، یک ابتکار جامعه‌‎محور است که از قدرت فناوری بلاک چین برای ایجاد یک سیستم آموزشی عادلانه‌تر استفاده می‌کند. با تمرکززدایی از ایجاد و توزیع محتوای آموزشی، پروتکل اوپن کمپوس به دانش‌آموزان امکان می‌دهد تا به محتوای آموزشی متنوع‌تر دسترسی داشته باشند و درعین‌حال فرصت‌های جدیدی را برای معلمان برای کسب درآمد و به رسمیت شناختن مشارکت‌هایشان فراهم می‌کند. هدف نهایی این پروتکل ایجاد انقلابی در صنعت آموزش همراه با بازگرداندن کنترل به معلمان است.

پروتکل Open Campus از توکن $EDU استفاده می‌کند، یک NFT که پروتکل Open Campus را تقویت می‌کند. توکن $EDU اشکال جدید همکاری را تسهیل می‌کند، محتوای باکیفیت ایجاد می‌کند و رشد طولانی‌مدت پروتکل را ارتقا می‌دهد.

توکن زیرو ایکس – ZRX

0x یک پلتفرم مبادله همتابه‌همتا (p2p) از توکن‌های مبتنی‌بر اتریوم است. زیرو ایکس از قراردادهای هوشمند رایج روی یک زیرساخت مشترک استفاده می‌کند.
فناوری آن ترکیبی از دو استراتژی، کانال‌های دولتی و نشانگرهای خودکار بازار (AMM) است که قبلاً برای غلبه‌بر برخی مشکلات بلاکچین پیشنهاد شده‌است.
کانال‎های دولتی تراکنش‌ها را به صورت آفلاین انجام می‌دهند و درنتیجه هزینه‌هایی را که درصورت انجام تراکنش‌ها در شبکه اتریوم متحمل می‌شوند، کاهش می‌دهد. AMMها شخص ثالثی را برای تسهیل معاملات درصورتی که قیمت دارایی کریپتو به یک سطح خاص برسد، معرفی می‌کنند. بنابراین، AMM معاملات را بین دو طرف انجام می‌دهد (به جای اینکه طرفین آن را بین خود انجام دهند) و همچنین به‌عنوان طرف مقابل عمل می‌کند.

توکن بالانسر – BAL

بالانسر یک شبکه‌ساز خودکار (AMM) است که بر روی بلاک چین اتریوم توسعه داده‌ شده و در مارچ 2020 راه‌اندازی شده‌است.
با استفاده از استخرهای نقدینگی، پلتفرم AMM به کاربران اجازه می‌دهد تا دارایی‌های ERC-20 خود را بدون نیاز به نهاد یا مرجع متمرکز مبادله کنند. همچنین کارمزد معاملات کاربران بالانسر بسیار کم‌تر از کاربران سایر پلتفرم‌ها است.
برای افزایش نقدینگی در پروتکل Balancer، این پلتفرم امکانات متعددی را به کاربران ارائه می‌دهد. چیزی که آن را از برخی پلتفرم‌های بزرگ در فضای پروتکل AMM متمایز می‌کند این است که به کاربران انعطاف کافی برای ایجاد استخرهای نقدینگی خصوصی خود را دارند.

Balancer شبیه Uniswap و Curve است، زیرا به هر کسی امکان می‌دهد مجموعه‌هایی از توکن‌ها را ایجاد کند. استخرها را طوری تنظیم می‌کند که وزن توکن‌ها را بدون توجه به تغییر قیمت آن‌ها به همان اندازه حفظ کند. با این حال، یکی از ویژگی های منحصر به فرد Balancer این است که می‌توان بیش از یک توکن به این پلتفرم اضافه کرد.
کاربران در نهایت می‌توانند با استفاده از دو یا چند ارز دیجیتال، به انتخاب خود استخر ایجاد کنند.

توکن پپه – PEPE

ارز دیجیتال پپه که با علامت اختصاری PEPE شناخته می‌شود، تبدیل به یکی از محبوب‌ترین میم‌کوین‌های بازار کریپتو در سال ۲۰۲۳ شده است. 

این میم‌کوین، با الهام از شخصیت محبوب Pepe the Frog ساخته شد و هدف داشت که میم کوین‌های معروفی مانند شیبا اینو و دوج کوین را پشت سر بگذارد.

شخصیتی که این memecoin از روی آن ساخته شده، یک شخصیت بسیار محبوب و قدیمی است و به همین دلیل از نظر فعالان بازار ارز دیجیتال، PEPE جدیت بیش‌تری از دیگر میم کوین‌های مشابه دارد و طرفداران آن وفاداراترند.

توکن کانوکس – CVX

Convex کانوکس یک پروتکل DeFi است که به ارائه‌دهندگان نقدینگی Curve اجازه می‌دهد تا سهمی از کارمزد معاملات در Curve را بدون قرار دادن نقدینگی خود در آنجا به‌دست‌ آورند. در عوض، LPها می‌توانند با Convex شریک شوند و CRV ارتقایافته و پاداش‌های استخراج نقدینگی دریافت کنند. این کارایی سرمایه بهتری را برای سهام‌داران CRV فراهم می‌کند و Convex Finance به عنوان یک بازیگر مهم در جنگ‌های Curve است.

Convex کانوکس وارد یک مسابقه رقابتی برای به‌دست‌آوردن کنترل هر چه بیشتر صرافی استیبل کوین Curve Finance شده‌است. هرچه یک در پروتکل، توکن‌های CRV بیشتری داشته باشد، تأثیر بیشتری بر نرخ بهره‌روی می‌گذارد.

توکن نوسیس – GNO

Gnosis نوسیس زیرساخت غیرمتمرکز را روی اتریوم ایجاد می‌کند. ماموریت آن همیشه آزمایش و ایجاد زیرساخت‌های غیرمتمرکز برای اکوسیستم اتریوم متمرکز بوده‌است. هنگامی که Gnosis در سال 2015 تأسیس شد، بر ایجاد بازارهایی برای امکان دسترسی جهانی به اطلاعات دقیق متمرکز شد. هنگام ایجاد پلتفرم بازار پیش‌بینی، مشخص شد که Gnosis نیاز به ایجاد زیرساخت مورد نیاز برای پشتیبانی از آن دارد.

Gnosis به‌عنوان یک سازمان مستقل غیرمتمرکز (DAO) عمل می‌کند که زیرساخت‌هایی را برای انواع مختلف برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) فراهم و محصولاتی را برای هدایت شفاف تصمیم‌گیری‌ها در مورد توسعه، پشتیبانی و اداره اکوسیستم خود ایجاد می‌کند.

توکن آربیتروم – ARB

آربیتروم یک راه حل مقیاس‌بندی لایه 2 است که برای رسیدگی به مشکلات تراکم شبکه اتریوم طراحی شده‌است. Arbitrum که توسط شرکت نیویورکی Offchain Labs توسعه یافته‌است، بر بهبود اعتبار قراردادهای هوشمند تمرکز دارد. با انجام این کار، هدف آن افزایش توان تراکنش در عین حفظ امنیت شبکه اصلی اتریوم است.

توکن جدید اکسکوینو - Arbitrum

این پلتفرم برای رسیدن به این هدف از تکنیکی به نام تجمیع تراکنش (Transaction Rollups) استفاده می‌کند. در اصل، تجمیع تراکنش‌ها شامل دسته‌بندی تراکنش‌ها و سوابق، اعتبارسنجی آن‌ها در شبکه لایه ۲ و سپس انتقال داده‌ها به شبکه اصلی لایه ۱ یعنی اتریوم است. این فرایند با تخلیه برخی از بارهای محاسباتی به شبکه لایه 2، ازدحام را در شبکه اصلی کاهش می‌دهد.

توکن رپد بیت کوین – WBTC

رپد بیت کوین WBTC یک توکن ERC-20 در بلاک چین اتریوم است که به بیتکوین (BTC) متصل است. همه WBTCها یک‌به‌یک با بیت کوین پشتیبانی می‌شوند. قبل از WBTC، تنها راه استفاده از بیت کوین در تراکنش‌های مالی از طریق نهادهای متمرکز مانند صرافی‌های متمرکز (CEXs) بود.

توکن جدید اکسکوینو - WBTC

WBTC در ژانویه 2019 به عنوان راهی برای دسترسی برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) در اتریوم به بیت کوین راه‌اندازی شد. در حال حاضر، WBTC به طور معمول در صرافی های غیرمتمرکز (DEX) مبادله می‌شود و به‌عنوان وثیقه در پلتفرم‌های وام‌دهی و مشتقات استفاده می‌شود.

توکن پکس دلار – USDP

پکس دلار Pax Dollar که در سپتامبر 2018 تأسیس شد، یک استیبل کوین با وثیقه مسطح است. استیبل کوین‌ها رمزارزهای پایه‌ای هستند که برای به حداقل رساندن نوسانات قیمت کوین‌ها نسبت‌به یک دارایی ثابت خاص یا سبدی از دارایی‌ها طراحی شده‌اند. 

توکن جدید اکسکوینو - USDP

یک استیبل کوین را می‌توان به یک ارز دیجیتال یا پول ثابت متصل کرد. در برخی موارد، حتی می‌توان آن را برای کالاها معامله کرد. پکس دلار Pax Dollar مزیت تراکنش با دارایی‌های بلاک چین را از طریق به حداقل رساندن ریسک قیمت ارائه می‌دهد. توکن‌های USDP به‌عنوان توکن ERC-20 در بلاک چین اتریوم صادر می‌شوند و همگی از طریق دلار موجود در حساب‌های بانکی متعلق به Paxos در ایالات متحده وثیقه می‌شوند.

توکن BinaryX – BNX

BNX یک ارز دیجیتال است که به‌عنوان رقیب برای بیت‌کوین و اتریوم مطرح شده است. 

این ارز دیجیتال در سال 2021 رونمایی شد و برای انجام تراکنش‌ها و انتقال وجوه بین افراد و شرکت‌ها استفاده می‌شود. از جمله ویژگی‌های BinaryX می‌توان به سرعت بالا در اجرای تراکنش‌ها، کاهش هزینه‌ها و امنیت بالا اشاره کرد. با این‌حال، باید به‌خاطر داشته باشید که بازار ارزهای دیجیتال بسیار پویا و قابل تغییر است و ارزش هر ارز دیجیتالی ممکن است در طول زمان تغییر کند.

توکن Stargate Finance – STG

Stargate Finance یا به اختصار STG در سال 2021 با هدف ارائه یک پلتفرم مالی دیجیتال برای کاربران و شرکت‌ها رونمایی شد.

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد STG این است که این ارز دیجیتال از تکنولوژی توکن‌های غیر قابل تعویض استفاده می‌کند که به کاربران امکان می‌دهد تا با خرید و نگهداری این توکن‌ها، سودآوری کنند. همچنین، این پلتفرم امکان ارائه خدماتی مانند قرض‌های بدون سرمایه‌گذاری و پرداخت‌های بین‌المللی را نیز داراست.

توکن Rocket pool – RPL

Rocket Pool یک پلتفرم تخصصی است که به کاربران اجازه می‌دهد تا به‌عنوان استخراج‌کننده‌هایی در شبکه Ethereum عمل کنند. این پلتفرم در سال 2016 راه‌اندازی شده است و از تکنولوژی PoS استفاده می‌کند. توکن جدید اکسکوینو، RPL کارایی‌های جالبی دارد.

این شبکه دو امکان مهم دارد، اول این‌که به کاربرانی که حداقل دارایی ETH مورد‌نیاز برای سهام را ندارند امکان مبادله می‌دهد؛ همچنین افرادی که از مهارت فنی لازم برای اجرای یک گره بی‌بهره‌اند هم می‌توانند از این ارز استفاده کنند.

توکن Frax – FXS

Frax یک پروتکل پایدارسازی ارز دیجیتال است که براساس بلاکچین اتریوم ساخته شده است. این پروتکل از یک ترکیب از ارزهای دیجیتال پایدار و نامستقل (مانند دلار آمریکا) و ارزهای دیجیتال قابل تنظیم (مانند بیت کوین) استفاده می کند تا یک رمزارز پایدار انعطاف پذیر ایجاد کند.

یکی از ویژگی‌های منحصربه فرد توکن جدید اکسکوینو، Frax این است که می تواند در دو شبکه Ethereum و Binance Smart Chain عمل کند و از این طریق این امکان را به کاربران می‌دهد که از بلاکچین‌های مختلف برای استفاده از ارز دیجیتال پایدار Frax بهره‌مند شوند.

توکن KAVA

KAVA یک پلتفرم DeFi است که در سال ۲۰۱۸ میلادی، برای ایجاد ارزش در شبکه‌های بلاکچینی طراحی شد. KAVA برای ارائه خدمات اعتباری، ارزش ذخیره‌سازی، و تجارت دارایی‌های دیجیتالی استفاده می‌شود.

از جمله خدمات ارائه شده توسط KAVA می‌توان به فراهم کردن امکاناتی مانند وام‌دهی و امکان تبدیل دارایی‌های دیجیتالی به دارایی‌هایی با ارزش ثابت اشاره کرد. برای این کار، KAVA از تکنولوژی Liquid Staking استفاده می‌کند که به کاربران این امکان را می‌دهد تا توکن‌های خود را به صورت استیک شده به شبکه اضافه کنند و برای حفظ امنیت شبکه پاداش دریافت کنند.

توکن جدید اکسکوینو، Kava در واقع یک پلتفرم DeFi میان زنجیره‌ای هست که کاربران می‌توانند در آن، دارایی‌‌های کریپتویی خود را برای دریافت USDX یا همون استیبل کوین کاوا، به وثیقه بگذارند.

توکن Alchemy Pay – ACH

Alchemy Pay، یک پلتفرم پرداخت دیجیتال است که به کاربران اجازه می‌دهد تا از ارزهای دیجیتالی (مانند بیت کوین و اتریوم) در تراکنش های خرید و فروش آنلاین استفاده کنند. این پلتفرم قابلیت پرداخت با ارزهای مختلف را برای فروشندگان و خریداران در سراسر جهان فراهم می کند. همچنین، Alchemy Pay امکان اتصال به شبکه های پرداخت مختلف را دارد، از جمله شبکه های ویزا و مستر کارت. توکن این شبکه با علامت اختصاری ACH شناخته می‌شود و از حالا در اکسکوینو قابل خرید و فروش است.

توکن پکس گلد (PAXG)

توکن پکس گلد، توکن جدید اکسکوینو که با نماد اختصاری PAXG در بازار رمزارزها شناخته می‌شود توسط شرکت پکسوس، که یک موسسه مالی مستقر در نیویورک و یک شرکت فناوری متخصص در فناوری بلاک‌چین است، در سال ۲۰۱۲ به بازار معرفی شد.

پکس گلد توکنی با پشتوانه فیزیکی است که هر واحد آن طبق استانداردهای شمش طلای لندن (London Good Delivery) ارزشی معادل یک اونس طلا دارد.

از دلایل اصلی محبوبیت توکن پکسوس گلد، رفع مشکل خرید و نگهداری طلای فیزیکی که برای خیلی‌ها امری دشوار و پرهزینه است و در پاسخ به نیاز این افراد، روی کار آمده است.

پکسوس گلد یک توکن اتریومی با استاندارد ERC-20 است و به همین دلیل با بلاک‌چین اتریوم و سایر شبکه‌های مبتنی بر اتریوم سازگار است.

توکن فالا (PHA)

ارز دیجیتال فالا که با نماد اختصاری PHA به بازار رمز ارزها معرفی شد توکن شبکه فالا نتورک (Phala Nettwork) است. شبکه فالا در واقع یک سرویس رایانش ابری با حفظ حریم خصوصی است که قدرت محاسباتی قابل مقایسه با سرویس‌های ابری موجود را ارائه می‌دهد و از حریم خصوصی برنامه‌های مدیریت شده محافظت می‌کند.

به علارتی ساده‌تر، فالا نتورک یک شبکه بلاک‌چینی است که برای ارائه خدمات مالی و تجاری برای جوامع کوچک و متوسط ​​استفاده می‌شود.

این شبکه از زنجیره بلوک‌های قابل توسعه استفاده می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد تا ارز دیجیتال خود را با استفاده از فالا نتورک ایجاد کنند.

هدف اصلی این شبکه، ارائه راه‌حل‌های مالی برای جوامع کوچک و متوسط ​​بدون نیاز به واسطه‌گری بانکی است. به عبارت دیگر، فالا نتورک به جوامع کوچک و متوسط ​​اجازه می‌دهد تا به راحتی و با هزینه کمتر از طریق ارز دیجیتال خودشان تجارت کنند.

توکن نومرایر (NMR)

توکن نومرایر با نماد احتصاری NMR به عنوان ابزاری برای پیش‌بینی بازارهای مالی و ارائه سیگنال‌های تجاری استفاده می‌شود. این ارز دیجیتال توسط شرکت Numerai در سال ۲۰۱۷ به بازار رمزارزها معرفی شد.

هدف اصلی این ارز دیجیتال، جذب توجه محققان و تحلیل‌گران مالی برای شرکت در مسابقات Numerai است. در این مسابقات، شرکت‌کنندگان با استفاده از الگوریتم‌های خود، پیش‌بینی‌هایی برای بازارهای مالی ارائه می‌دهند و اگر پیش‌بینی آن‌ها درست باشد، پاداشی در قالب نومرایر دریافت می‌کنند.

علاوه بر استفاده در مسابقات Numerai، نومرایر به عنوان یک ارز دیجیتال قابل معامله در بازارهای مالی استفاده می‌شود. همچنین، این ارز دیجیتال به عنوان یک ابزار برای پیش‌بینی بازارهای مالی و ارائه سیگنال‌های تجاری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

توکن وراسیتی (VRA)

توکن وراسیتی با نماد VRA ارز دیجیتال پلتفرم وراسیتی (Verasity) است که در ۱۸ می ۲۰۱۸ تاسیس شد. این پلتفرم نسل بعدی اشتراک‌گذاری ویدیو است که با هدف ایجاد سیستم منصفانه برای کسب درآمد سازندگان از کار خود و به دست آوردن هزینه تبلیغات توسط تبلیغ‌کننده‌ها ایجاد شده است.

به عبارتی دیگر، وراسیتی به عنوان پلتفرمی برای انتشار محتواهای ویدیویی شناخته می‌شود که به منظور رساندن منافع اقتصادی به ناشران و بینندگان ویدیو طراحی شده است.

با استفاده از این پلتفرم، سازندگان ویدیو می‌توانند با انتشار هرچه بیشتر محتوای خود، درآمد بیشتری کسب کنند و کاربرانی که آن محتوا را تماشا کرده‌اند، نیز به صورت مستقیم پاداش دریافت کنند.

ارز دیجیتال وراسیتی یک توکن اتریومی مبتنی بر استاندارد ERC-20 است و علاوه‌ بر کیف پول اختصاصی این توکن با نام ورا والت (VeraWallet)، آن را می‌توان در تمامی کیف‌ پول‌های سازگار با اتریوم از جمله کیف پول کوینومی (Coinomi)، متامسک (Metamask) و تراست والت (Trust Wallet) ذخیره و نگهداری کرد.

توکن ایپ کوین (APE)

توکن جدید اکسکوینو، APE، براساس استاندارد ERC-20 ایجاد شده و روی بلاک چین اتریوم قرار دارد. اگر در مورد NFTها اطلاعات داشته باشید، احتمالا می‌دانید که NFTها، توکن‌های غیرقابل تعویض هستند، اما این NFT یک توکن قابل تعویض است!

این موضوع به‌این معناست که تمامی توکن‌های ApeCoin، مانند دیگر ارزهای دیجیتال مثل اتریوم و بیت کوین و… باید ارزش یک اندازه‌ای داشته باشند.

توکن لیکوئیتی (LQYT)

توکن لیکوئیتی که با نماد LQYT شناخته می‌شود با هدف حفظ پایداری قیمت در بازارهای رمزارزی مورد استفاده می‌گیرد. به بیان ساده‌تر، این توکن‌ها به عنوان یک توکن پشتیبان برای تجارت رمزارزهای دیگر عمل می‌کنند.

دارندگان این توکن می‌توانند LQYTهای خود را به سرعت به سایر رمزارزها و بالعکس تبدیل کنند. همچنین، این توکن‌ها به عنوان یک ابزار برای محاسبه حجم معاملات و تعیین نرخ هزینه‌های تراکنش در صرافی‌های رمزارزی نیز استفاده می‌شوند. در کل، توکن لیکوییتی به عنوان یک ابزار مهم برای حفظ پایداری بازار رمزارزها شناخته شده است.

توکن مجیک (MAGIC)

توکن مجیک با نماد MAGIC، با بکارگیریفناوری بلاک‌چین، به عنوان ابزاری برای انجام تراکنش‌های مالی و تجاری در دنیای دیجیتال عمل می‌کند. این توکن، با توجه به قابلیت‌های خاص خود، به عنوان یک ابزار برای افزایش شفافیت و کاهش هزینه‌های تراکنش در صنعت بازی‌های رایانه‌ای شناخته شده است.

با استفاده از توکن مجیک، کاربران می‌توانند به سرعت و با کمترین هزینه، ارزهای رمزارزی خود را به سایر ارزها تبدیل کنند و در بازار رمزارزها فعالیت کنند. همچنین این توکن به عنوان یک ابزار مهم و کاربردی در صنعت بازی‌های رایانه‌ای و بازار رمزارزها شناخته شده است.

توکن اس اس وی نتورک (SSV.NETWORK)

توکن اس اس وی نتورک (SSV.NETWORK) که در حال حاضر بر بستر شبکه اتریوم پیاده‌سازی شده است کاربردهای مهم و زیادی دارد که از جمله اصلی ترین آن‌ها به پرداخت کارمزد شبکه به اپراتورهای نود، مشارکت در فرآیندهای حاکمیتی شبکه و اعطای کمک‌هزینه به توسعه‌دهندگان می‌توان اشاره کرد.

ssv.network یک پروتکل اوپن سورس یا همان منبع باز و غیرمتمرکز است و حاکمیت آن برعهده جامعه این رمز ارز یا DAO آن است. به این ترتیب، تنها کاربران شبکه SSV این امکان را دارند تا پیشنهادات خود را ارسال کرده و در مورد آن‌ها رای دهند.

از توکن SSV به عنوان یک لایه پرداخت شبکه برای همسو کردن علایق تمامی شرکت‌کنندگان در این شبکه استفاده می‌شود. هر اپراتور می‌تواند هزینه خود را تعیین کند و با دیگر اپراتورها برای جذب استیکرها یا سهام‌داران رقابت کند.

این سهامداران چندین اپراتور را برای مدیریت اعتبارسنجی حساب خود انتخاب می‌کنند و باید حداقل میزان تعیین شده از توکن SSV را برای پرداخت هزینه‌های اپراتور خود در حساب کاربری نگهداری کنند.

توکن لیدو دائو (LIDO DAO)

ارز دیجیتال لیدو دائو در سال ۲۰۲۰ میلادی با نماد اختصاری LIDO DAO به بازار رمزارزها معرفی شد. هدف اصلی این ارز دیجیتال، ارائه یک راه‌حل برای رفع برخی مشکلات شبکه اتریوم از طریق ارائه سرویس‌های استیکینگ غیرحضانتی (Non-custodial Staking) است.

لیدو دائو توکن حاکمیتی پلتفرمی با همین نام است و به استیک‌کنندگان یا سهامداران شبکه اتریوم این امکان را می‌دهد تا همچنان از نقدینگی ارزهای دیجیتالی که در شبکه سپرده‌گذاری کرده‌اند، بهره ببرند.

برای درک بهتر کاربرد این توکن بهتر است بدانید که لیدو دائو به استیک‌کنندگان شبکه اتریوم اجازه می‌دهد در عین‌ استیک و قفل کردن دارایی اتر خود در شبکه، از آنها در برنامه‌های مالی غیرمتمرکز دیگر یا همان دیفای استفاده کنند. این به معنای حفظ نقدینگی یک ارز دیجیتال با وجود قفل شدن آن در شبکه است.

توکن استپن (STEPN)

توکن استپن (STEPN) در سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه شد. استپن در واقع یک اپلیکیشن وب ۳ در حوزه گیم‌فای (GameFi) و سوشال‌فای (SocialFi) است. هدف اصلی پلتفرم STEPN از ایجاد این توکن، تشویق مردم به داشتن زندگی سالم و جدا کردن آن‌ها از زندگی ماشینی و ترغیب به فعالیت برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی بوده است.

این توکن در حال حاضر در برخی از شبکه‌های اجتماعی مانند Steemit، Golos و Weku قابل استفاده است. با توجه به رشد روزافزون شبکه‌های اجتماعی و نیاز به پرداخت‌های آنلاین، توکن استپن به عنوان یک ابزار مهم در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات شناخته شده است.

استپن به عنوان اولین بازی (Move to Earn) یا کسب درآمد از حرکت، نخستین بار روی بلاک‌چین سولانا راه‌اندازی شد و بعد از آن فعالیت خود را روی شبکه بایننس اسمارت‌چین ادامه داد.

کاربران این توکن این امکان را دارند تا اپلیکیشن استپن را در روی گوشی‌های تلفن همراه خود با سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS نصب کنند و در ازای انجام فعالیت‌های روزانه، درآمد کسب کنند.

توکن فلوکی (FLOKI)

توکن فلوکی (FLOKI) در زمان اوج محبوبیت میم‌کوین‌ها در سپتامبر ۲۰۲۱ و با هدف رقابت با آن‌ها روی کار آمد. این میم‌کوین در ابتدا فعالیت خود را بر روی شبکه اتریوم و با استاندارد ERC-20 آغاز کرد و سپس روی بستر بایننس اسمارت‌چین و با استاندارد BEP-20 ادامه داد.

این پروژه در واقع نام خود را از سگ ایلان ماسک (Elon Musk) گرفت و فلسفه ایجاد آن به زمانی برمی‌گردد که ایلان ماسک توییتی را در رابطه با سگ خود در صفحه شخصی‌اش منتشر کرد و بعد از آن تیمی از توسعه‌دهندگان اقدام به ساخت و ایجاد این پروژه کردند.

قیمت توکن فلوکی ظرف چند ماه بعد از پیدایش، شاهد افزایش چشمگیری بود. جالب است بدانید که ارزش این توکن در ابتدا حدود چند میلیونیوم یک سنت بود، اما قیمت آن مدت کوتاهی بعد از روی کار آمدن، با افزایش ۲۵۰،۰۰۰ درصدی، به بالاترین حد تاریخی خود رسید.

تعدا کل عرضه این توکن ۱۰ تریلیون واحد است که از این میزان بالغ بر ۵۰درصد در شبکه‌های اتریوم و بایننس اسمارت‌چین، سوزانده شده‌ است. نکته قابل توجه دیگر در خصوص این رمزارز اینکه ارزش بازار آن در تاریخ ۱ نوامبر ۲۰۲۱، معادل ۲.۱ میلیارد دلار بود.

توکن بایننس یو اس دی (BUSD)

توکن بایننس یو اس دی با نماد اختصاری BUSD توسط بایننس، یکی از بزرگترین صرافی‌های رمزارزی در جهان، منتشر شده است. این توکن به عنوان یک رمزارز پشتوانه‌دار یا همان استیبل‌کوین (Stablecoin) طراحی شده است و به همین دلیل، قیمت آن با قیمت دلار آمریکا پشتوانه‌گذاری شده است.

بدین ترتیب، قیمت توکن بایننس یو اس دی همواره به قیمت دلار آمریکا متصل است و در نتیجه، این توکن به عنوان یک ابزار پرداخت و تبادل پول در صرافی‌های رمزارزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

توکن بایننس یو اس دی (BUSD) با استفاده از تکنولوژی بلاک‌چین، امکان پرداخت و تبادل پول را به صورت سریع و امن فراهم می‌کند. همچنین، با توجه به پشتوانه‌دار بودن این توکن، قابلیت استفاده از آن به عنوان یک ابزار پرداخت و تبادل پول در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات بسیار بالا است.

در حال حاضر، این توکن در بسیاری از صرافی‌های رمزارزی محبوب مانند بایننس، کوین‌بیس، اوکی اکس معامله می‌شود و همواره از آن به عنوان یک رمزارز پشتوانه‌دار محبوب در بازار ارزهای دیجیتال یاد می‌شود.

توکن اوپن ای ان ایکس (OpenANX)

این رمزارز با نماد اختصاری OAX شناخته می‌شود. هدف OAX کشف آینده صرافی‌های غیرمتمرکز و پرداخت به چهار پارامتر اصلی صرافی‌های غیرمتمرکز است؛ ویژگی‌های سرعت، مقیاس‌پذیری، قابلیت همکاری و اعتماد.

پلتفرم openANX از پیشرفت‌های فنی در بلاک چین اتریوم مانند شبکه‌های پرداخت (از جمله Swap وERC-20ها) بهره می‌برد و از آن‌ها برای غلبه بر چالش‌های موجود در مبادلات متمرکز فعلی استفاده می‌کند.

توکن جدید اکسکوینو، (OAX)، یک توکن ERC-20 است و در صرافی‌هایی مانند، بایننس و بینگ ایکس و Gate io لیست شده است.

اتریوم نیم سرویس (Ethereum Name Service)

این ارز دیجیتال که با علامت اختصاری ENS شناخته می‌شود، یک سیستم نام‌گذاری توزیع شده است که روی بلاک چین اتریوم قرار دارد.

ارز دیجیتال ENS شناسه‌های پیچیده مانند آدرس‌های کیف پول رمزگذاری‌شده و هش‌ها را به نام‌های کیف پول ساده و قابل خواندن توسط انسان ترجمه می‌کند. همچنین اشتراک‌گذاری و به‌خاطر سپردن آدرس‌های اتریوم در بلاک چین را آسان‌تر می‌کند.

برای مثال کاربری که می‌خواهد ارز دیجیتال را در کیف پول اتریوم دریافت کند، به‌جای آدرس پیچیده، نام دامنه ENS ایجادشده را اعلام می‌کند.

توکن لور (LEVER)

LeverFi یک پلتفرم مبتنی بر اتریوم است. پروژه LEVER در زمینه دیفای، به‌صورت منبع باز فعالیت می‌کند. با استفاده از این پروژه می‌توان وام گرفت و همچنین با آن معاملات خرید و یا فروش را انجام داد. با این تفاوت که در پروژه‌های دیگر امکان اهرم گرفتن برای خرید و فروش بسیار کم است اما این پروژه امکان معاملات اهرمی را فراهم کرده است. 

LeverFi قصد دارد به عنوان پلی برای اتریوم و زنجیره‌های سازگار با EVM مانند BNB Chain ،Avalanche ،Polygon  فعالیت کند.

مژربل دیتا توکن (Measurable Data Token)

مژربل دیتا که در بازار ارزهای دیجیتال با نماد اختصاری MDT شناخته می‌شود، یک پلتفرم بلاک‌چینی است که به منظور جمع‌آوری و فروش داده‌های شخصی طراحی و ایجاد شده است.

این ارز دیجیتال، به کاربران اجازه می‌دهد تا داده‌های شخصی خود را جمع آوری کرده و برای فروش به شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف ارائه دهند. MDT با استفاده از تکنولوژی بلاک‌چین، امنیت و حریم خصوصی بالایی را برای کاربران فراهم می‌کند.

توکن گیت‌‌کوین (Gitcoin)

ارز دیجیتال گیت‌کوین (Gatechain Token) با نماد اختصاری GTC یک توکن اتریومی و با استاندارد ERC-20 است که با هدف حمایت از پروژه‌های منبع باز یا همان اوپن سورس (open-source) در نوامبر سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی شد.

این دائو، برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان را به ساخت زیرساخت‌های عمومی دیجیتال تشویق می‌کند و با ارتباط برقرار کردن بین توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان، دستمزد آنها را در همان پلتفرم پرداخت می‌کند.

توکن های‌استریت (Highstreet)

پروژه ارز دیجیتال های‌استریت (Highstreet) که با نماد HIGH به بازار ارزهای دیجیتال معرفی شد یک متاورس بازی برای کسب درآمد (Play-To-Earn) است که انقلابی در تجارت الکترونیک و خرده فروشی ایجاد کرده است.

هدف پلتفرم های‌استریت این است که فعالیت‌های رمز ارزی، سنتی، توکن‌های غیرمثلی (NFT)، تجارت و گیمینگ را در یک فضای بازی نقش‌آفرینی چندنفره (MMORPG) جمع‌آوری کند.

های‌استریت با تبدیل وقایای دنیای واقعی به مسائل درون بازی، تلاش در بهبود آن‌ها دارد. کاربران این ارز دیجیتال این امکان را دارند تا با شرکت در فعالیت­‌های درون بازی مانند کوئست‌ها، رویدادهای اجتماعی و غیره در ارتقای امتیاز خود تلاش کنند و در ازای آن، رمز ارز و NFT کسب کنند.

در پایان یادآور می‌شویم شما عزیزان از هم‌اکنون می‌توانید تمامی این توکن های کاربردی و محبوب را در پلتفرم معاملاتی اکسکوینو خرید، فروش و یا مبادله کنید. همچنین کیف پول رمزارزی اکسکوینو که در هر دو نسخه اندروید و iOS در اختیار کاربران قرار گرفته است، این امکان را به شما می‌دهد تا در صورت تمایل به ذخیره این رمزارزها در محیطی امن و مطمئن اقدام کنید.

بازار انحصاری اکسکوینومارکت نیز که از دیگر امکانات ارائه شده توسط این صرافی ارز دیجیتال است، تریدرها را قادر به انجام مبادلات و تراکنش‌های موردنظر خود و با استفاده از جفت ارزهای کاربردی، با کمترین کارمزد و در سریعترین زمان ممکن می‌کند.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.