آیا توییتر تاثیری بر قیمت اتریوم دارد؟

قیمت ارز دیجیتال اتریوم طی هفته جاری با کاهش بیش از ۴۰ درصدی روبه‌رو بود و در روزی که به پنج شنبه سیاه معروف شد محدوده ۱۰۰ دلاری را نیز لمس کرد. دومین ارز دیجیتال بزرگ دنیا در حال حاضر در محدوده 120 تا 130 دلار مورد معامله قرار می‌گیرد.

ارزهای دیجیتال اتریوم و بیت کوین در سال 2017 رشد قیمت چشمگیری تجربه کردند که این موضوع توانست تاثیر زیادی در تعداد انتشار توییت‌های مربوط به این ارزهای دیجیتال بگذارد و تعداد آن‌ها را به 12,622 برساند. ولی طی سال 2018 با کاهش قیمت این رمز ارز تعداد توییت‌های مربوط به اتریوم هم با کاهش 78.6 درصدی مواجه شد.

لازم به ذکر است میانگین تعداد توییت‌های مرتبط با اتریوم در سال ۲۰۱۹ کاهش چشمگیری داشته و به ۴۶۲۱ توییت رسید.

حجم معاملات اتریوم

ارتباط بین تعداد توییت های منتشر شده و حجم معاملات انجام شده در 2017

با بررسی رابطه بین حجم معاملات روزانه اتر و تعداد توییت‌های روزانه مرتبط با اتریوم در سال 2017 می‌بینیم که با افزایش یک درصدی توییت‌های منتشر شده روزانه، حجم معاملات این ارز در همان روز هم  افزایش ۱.۶۱۲ درصدی را تجربه کرده است.

همچنین با افزایش تعداد پست‌های توییتری مرتبط با اتریوم، حجم معاملات قراردادهای آتی این ارز دیجیتال هم با افزایش 1.584 درصدی همراه بوده است.

توییتر و اتریوم

خط روند حجم معاملات انجام شده در سال‌های بعد ( 2018 و 2019 )

در سال 2018 هم نسبت مستقیمی بین توییت‌های منتشر شده مرتبط با اتریوم و حجم معاملات انجام شده وجود داشت ولی قدرت این نسبت در مقایسه با سال 2017 کمتر بود. در سال 2017 افزایش 1 درصدی تعداد توییت‌ها، افزایش 0.321 درصدی حجم معاملات را در پی داشت.

این در حالی است که در سال 2018 افزایش 1 درصدی تعداد توییت‌های منتشر شده مرتبط با اتریوم تنها توانست منجر به افزایش 0.296  درصدی حجم معاملات انجام شده شود.این روند نسبتا ادامه داشت تا اینکه در سال 2019 شاهد رابطه معکوس بین این دو متغیر بودیم. طی این سال افزایش یک درصدی تعداد توییت‌ها کاهش 0.167 درصدی حجم معاملات روزانه را در پی داشت.

با توجه به اینکه بازگشت سود اتریوم طی سال 2019 منفی 2.86  بود می‌توان گفت که افزایش تعداد توییت‌های منتشر شده منجر به کاهش خرید و فروش ارز دیجیتال اتریوم شده است.

هر چند که نمی‌توان به طور قطع رابطه معناداری بین این دو متغیر پیدا کرد و با در نظر گرفتن این موضوع که افزایش یا کاهش قیمت یک دارایی به عوامل فاندامنتال و تکنیکال زیادی بستگی دارد، ولی تحلیل‌گران در تلاشند با بررسی تعداد توییت‌های منتشر شده  به عنوان یکی از عوامل تاثیر گذار در قیمت رمزارزها، قیمت آینده ارزهای دیجیتال مختلف را بررسی کنند.

آیا تاریخ تکرار خواهد شد؟

قیمت اتر در ماه آغازین سال ۲۰۲۰ با ثبت افزایش 111 درصدی از ۱۳۰ به ۲۷۴ دلار رسید. پس از این افزایش قیمت، کل بازار ارزهای دیجیتال تصحیح قیمت را تجربه کرده و قیمت اتریوم هم به ۸۶ دلار رسید. پس از آن اتریوم تمام تلاش خود برای افزایش قیمت را به کار بست و هنگامی که این مطلب را می‌نویسیم به محدوده120   دلار رسیده است.

از طرفی میانگین تعداد توییت‌های منتشر شده روزانه مرتبط با ارز دیجیتال اتریوم نیز روند صعودی خود را طی کرده  و در محدوده بین ماه‌های ژانویه تا مارس  سال 2020 از 3218 به 4355  عدد رسیده است.

ارز دیجیتال اتریوم

توییت‌های روزانه ارزهای دیجیتال برتر

با تحلیل ارتباط بین تعداد توییت‌ها و حجم معاملات سایر ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین و ریپل طی سال‌های 2017 تا 2019 نیز به نتیجه مشابهی خواهیم رسید. هر چند این ارتباط بین دو متغیر فوق همواره وجود دارد ولی بدیهی است که صرفا با استناد به این ارتباط نمی‌توان معامله‌ای انجام داده یا قیمت آینده رمز ارزها را پیش بینی کرد.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.