وایت پیپر لیبرا در بلاک چین فیسبوک

انتشار وایت پیپر رمز ارز لیبرا توسط فیسبوک

شرکت فیسبوک با انتشار وایت پیپر پروژه رمز ارز و بلاک چین فیسبوک، موسوم به لیبرا ( Libra ) را به ارزش ارز دیجیتال خود افزود.

طبق اطلاعات منتشر شده در صبح روز سه شنبه، این وایت پیپر 29 صفحه‌ای، یک پروتکل جدید که هدف آن تکامل یک ارز جهانی جدید است را توصیف می‌کند . اهداف بلاک چین جدید همان طور که قبلا هم بارها گفته شده به شرح زیر است:

بلاک چین لیبرا در حقیقت یک دیتابیس قابل برنامه ریزی و غیرمتمرکز می‌باشد که برای حمایت از ارزهای دیجیتالی که نوسان قیمت کم دارند طراحی شده است و می‌تواند به عنوان ابزاری موثر، در تراکنش‌های خرید و فروش افراد سراسر جهان مورد استفاده قرار بگیرد. به عنوان قدم اول برای  اثبات ویژگی غیر مترکز بودن این دیتا بیس،  پروتکل مذکور به سازمان جدیدی تبدیل شده است که به اعضای آن، توکن‌های جداگانه‌ای داده شده و دارندگان این توکن‌ها از مزیت حق رای در تصمیم‌گیری‌های مربوط به لیبرا برخوردار خواهند بود.

فیسبوک در این وایت پیپر اعلام کرده است که بلاک چین این شرکت به منظور ایجاد اکوسیستم باز و تعامل پذیر برای خدمات تجاری  به صورت اوپن سورس عرضه خواهد شد.

تفاوت لیبرا با سایر بلاک چین ها

برخلاف سایر  بلاک چین ها لیبرا، تمرکز ویژه‌ای روی پرداخت‌ها و سایر خدمات تجاری مشتریان خود دارد.

به نظر می‌رسد که وایت پیپیر لیبرا برای نشان دادن پیشرفت‌های فیسبوک و قدردانی از تمام دست‌آوردهای اخیر آن طراحی شده باشد. به گفته کوین دسک، طی چند ماه گذشته بسیاری از منابع برای به اشتراک گذاشتن دیدگاه‌های خود درباره تکنولوژی غیرمتمرکز با فیسبوک دیدار کرده‌اند. همچنین جالب است بدانید فیسبوک زبان جدیدی به نام Move روی بلاک چین لیبرا به منظور نوشتن فرمان‌ها خلق کرده و اپلیکیشن خود را در دسترس عموم قرار داده است. طبق اطلاعات درج شده در این وایت پیپر، فیسبوک به منظور تایید طراحی پروتکل لیبرا، اقدام به پیاده‌سازی نمونه اولیه در یک اقدام مشترک جهانی در جهت پیشبرد اکوسیستم جدید کرده است.

در آخر مرر ( Maurer ) رهبر فنی بلاک چین فیسبوک ، طی این مصاحبه اختصاصی به کوین دسک گفت: وایت پیپر نیازمند بازخورد عموم است.

شاید مقالات زیر را هم دوست داشته باشید:

تغییر سیاست فیسبوک در نمایش تبلیغات بلاک چین و ارز دیجیتال

زمان راه اندازی فیسبوک کوین

 

منبع: coindesk

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.