اخبار ارزهای دیجیتال در یک نگاه (۲۶ خرداد)

اولین تارگت بیت کوین ۵۰ هزار دلار است

جان بولینگر (John Bollinger)، تریدر اسطوره‌ای، در تازه‌ترین توییت خود اعلام کرد بیت کوین اکنون در کف قیمتی خود است و اولین تارگت واقعی آن قیمت ۵۰ هزار دلار است. قیمت بیت کوین در روز سه‌شنبه تا ۴۱ هزار و ۳۴۱ دلار صعود کرد. قیمت فعلی بیت کوین ۴۲ درصد نسبت به ابتدای سال ۲۰۲۱ رشد داشته است.
منبع: u.today

کنترل بورسی‌ها بر ۷ درصد از عرضه بیت کوین

تعداد شرکت‌های عمومی که در ۴ ماه اول سال ۲۰۲۱ بیت کوین را به ذخایر خود افزوده‌اند، از تعداد کل شرکت‌های این حوزه در سال ۲۰۲۰ بیشتر است. بیش از معادل ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار بیت کوین (BTC) یا نزدیک به یک درصد از کل سرمایه موجود در بازار این دارایی دیجیتال، در اختیار ۱۹ شرکتی است که سهام آن‌ها به‌طور عمومی در بورس‌ها عرضه می‌شود.
منبع: cointelegraph

نظرسنجی: رشد محبوبیت کریپتو در بریتانیا

نتایج یک نظرسنجی تازه نشان می‌دهد بریتانیایی‌ها، اشتیاق بیشتری برای سرمایه‌گذاری در رمز ارزها نسبت به سهام دارند. بنابر نتایج این نظرسنجی تازه که توسط شرکت سرمایه‌گذاری ای‌جی بل (AJ Bell) انجام شده است، ۷ درصد از پاسخ دهندگان بزرگسال بریتانیایی در طول یک سال گذشته در حوزه رمز ارز سرمایه‌گذاری کرده‌اند؛ در حالی‌ که تنها ۵ درصد از پاسخ‌دهندگان در سهام‌های سنتی سرمایه‌گذاری کرده‌اند. ۱۲۹۶ نفر در این نظرسنجی شرکت‌ کرده بودند.
منبع: cointelegraph

شرکت پارسیک موفق به جذب ۳ میلیون دلار سرمایه شد

پارسیک (PARSIQ)، شرکت تحلیل داده‌ «دفترکل توزیع شده» (DLT analytics)، بنابر یک اطلاعیه اعلام کرد موفق به جذب مبلغ ۳ میلیون دلار سرمایه در مرحله نخست (series A round) شده است. اوان چنگ (Evan Cheng)، مدیر کیف پول دیجیتال فیس‌بوک (Facebook) با عنوان نووی (Novi)، در میان سرمایه‌گذاران این مرحله قرار دارد. علاوه بر این، شرکت‌ها و پروژه‌های معروفی مانند بنیاد سولانا (Solana Foundation) نیز در این مرحله از سرمایه‌گذاری شرکت کرده‌اند.
منبع: u.today

رشد شاخص‌های اقتصادی به دلیل احتمال تورم

همزمان با افزایش احتمال رشد قیمت‌ محصولات و رونق خرده‌فروشی، شاخص مرکب بازار نزدک (Nasdaq) و ۵۰۰ شرکت برتر اس‌اند‌پی (S&P 500) در حال ثبت رکوردهای جدید هستند. به‌علاوه، اعلام خبر قصد برخی شرکت‌های مرتبط با حوزه رمز ارز برای عرضه عمومی سهام‌شان در بورس، به روند فعلی بازار کمک کرده است.
منبع: u.today

احتمال پرداخت حقوق با بیت کوین در السالوادور

رولاندو کاسترو (Rolando Castro)، وزیر کار و رفاه اجتماعی السالوادور، اعلام کرد دولت این کشور در حال بررسی پرداخت حقوق شرکت‌ها به کارکنان از طریق بیت کوین است. جزئیات این طرح هنوز منتشر نشده است. جهت بررسی این طرح، وزارت اقتصاد و وزارت دارایی در حال همکاری با وزارت کار و رفاه اجتماعی هستند.
منبع: u.today

موفقیت تازه شرکت ریپل در دادگاه

سارا نتبرن (Sarah Netburn)، قاضی پرونده مناقشه حقوقی بین شرکت ریپل (Ripple) و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (US Securities and Exchange Commission’s)، درخواست افشای مدارک مذاکرات شرکت ریپل را رد کرد. این تصمیم یک پیروزی دیگر برای شرکت ریپل محسوب می‌شود.
منبع: u.today

شیبا اینو در کوین‌بیس پرو لیست شد

رمز ارز شیبا اینو (Shiba Inu) با نماد شیب (SHIB) در صرافی دیجیتال کوین‌بیس پرو (Coinbase Pro) لیست شد. این صرافی پیشتر داج‌کوین (Dogecoin) را لیست کرده بود. علاوه بر شیبا اینو، کوین‌بیس پرو چیلیز (Chiliz) با نماد سی‌ایچ‌زی (CHZ) و کیپ نتورک (Keep Network) با نماد کیپ (KEEP) را هم فهرست کرده است.
منبع: u.today

اکوسیستم اولانچ از همکاری با کوکوین خبر داد

شرکت‌های Avalaunch و KuCoin برای بهبود اکوسیستم اولانچ (Avalanche Ecosystem) با یکدیگر همکاری خواهند کرد. در پی این اقدام، تمامی پروژه‌های Avalaunch برای قرارگیری در فهرست صرافی KuCoin، مد نظر قرار خواهد گرفت.
منبع: coinquora

راه‌اندازی استخر اوریون

استخر اوریون (Orion Pool) در تاریخ سه‌شنبه، ۲۲ ژوئن راه اندازی خواهد شد. این امر موجب ادغام استخر‌های سواپ (swap pools) و صرافی‌های متمرکز (CEX) در یک پتلفرم غیر متمرکز خواهد شد.
منبع: coingape

شرکت املاک میامی پرداخت رمز ارز را می‌پذیرد

ایی‌الون‌اون (E11EVEN)، شرکت املاک فعال در زمینه هتل، اقامتگاه‌ها و کاندو‌های لوکس، اعلام کرد از این پس پیش‌پرداخت رمز ارزی را می‌پذیرد. این شرکت مستقر در میامی (Miami) آمریکا می‌گوید اولین شرکت املاکی است که پرداخت رمز ارز را برای پیش‌پرداخت خرید ملک می‌پذیرد. مارک رابرتس (Marc Roberts)، از مسئولین این شرکت، به شبکه تلویزیونی فاکس بیزینس گفت استقبال از کریپتو واقعا شگفت‌آور است.
منبع: cointelegraph

ارائه معاملات آتی اتریوم توسط گلد‌من ساکس

گلد‌من ساکس (Goldman Sachs)، بزرگ‌ترین بانک سرمایه‌گذاری در آمریکا، قصد دارد در ماه‌های آتی، خدمات معاملات آتی (futures) و آپشن (options) اتریوم را ارائه دهد. این تصمیم در حالی اعلام شد که ۴ ماه پیش‌، این غول بزرگ وال استریت خدمات معاملات آتی خود را برای بیت کوین بازگشایی کرد.
منبع: decrypt

فناوری بلاک‌چین در خدمت مبارزه با کرونا

دانشگاه چینی هنگ‌کنگ و کانسنسیس (ConsenSys)، شرکت نرم افزارهای اتریوم (Ethereum)، اعلام کردند در یک همکاری مشترک، از فناوری بلاکچین برای ساخت یک گذرنامه دیجیتال بیماری کووید-۱۹ استفاده خواهند کرد. این پلتفرم دیجیتال از فناوری بلاکچین برای ثبت و نگهداری نتایج آزمایش کووید، کنترل دما و واکسیناسیون استفاده می‌کند.
منبع: forkast

توسعه همکاری کلاینت ریپل با آمازون

شرکت مالی dLocal که از کلاینت‌های اصلی ریپل (Ripple) محسوب می‌شود، همکاری خود با شرکت آمازون (Amazon) را افزایش می‌دهد. افزایش سطح همکاری دو شرکت، این امکان را فراهم می‌کند تا بتوانند کالاهای خود را در برزیل به فروش برسانند.
منبع: u.today

تقویت اقتصاد آمریکا با دیفای

مارک کیوبن (Mark Cuban)، میلیاردر معروف و مالک باشگاه بسکتبال دالاس موریکس (Dallas Mavericks)، گفت دولت آمریکا و رگلاتورها باید شروع به حمایت از نوآوری‌های حوزه کریپتو مانند صنعت خدمات مالی غیر متمرکز یا دیفای (decentralized finance) کنند. او افزود در غیر این صورت، آمریکا موتور محرک بعدی را که برای رشد اقتصادی به آن نیاز دارد، از دست خواهد داد.
منبع: theblockcrypto

افزودن کوین ABBC به Real Research به‌عنوان پاداش نظرسنجی

اپلیکیشن نظرسنجی Real Research، کوین ABBC را برای پرداخت پاداش نظرسنجی‌ها به اپلیکیشن خود اضافه کرد. این همکاری یکی از چندین همکاری راهبردی اخیر توسط ABBC Foundation است. همچنین، کل کوین‌های قابل عرضه ABBC که تعداد آن ۱.۵ میلیارد توکن بوده است، به واسطه سپرده‌گذاری‌های (staking) انجام شده اخیر عرضه گردید.
منبع: coinquora

شبکه آزمایشی آلونزو آبی راه‌اندازی شد

اینپوت آوتپوت هنگ کنگ (Input Output Hong Kong)، شرکت برنامه‌نویس شبکه کاردانو (Cardano)، در توییتی اعلام کرد نسخه دوم آلونزو آبی (AlonzoBlue2.0) را برای شبکه آزمایشی کاردانو راه‌اندازی کرده است.
منبع: forkast

پیش‌بینی صندوق‌های پوشش ریسک از رشد کریپتو

بنابر یک گزارش تازه منتشر شده توسط فایننشال تایمز (Financial Times)، صندوق‌های پوشش ریسک (Hedge Funds) انتظار دارند تا سال ۲۰۲۶ بیش از ۷ درصد از دارایی‌های خود را به حوزه رمز ارز اختصاص دهند که تخمین زده می‌شود معادل مبلغی در حدود ۳۱۲ میلیارد دلار باشد. این پیش‌بینی در میان صندوق‌های آمریکایی در حدود ۱۰.۶ درصد و در میان صندوق‌های اروپایی در حدود ۶.۸ درصد است.
منبع: u.today

جذب ۷۰ میلیون دلار توسط بیت‌وایز

شرکت مدیریت سرمایه بیت‌وایز (Bitwise) موفق شد تا در تازه‌ترین دور از جذب سرمایه مبلغی حدود ۷۰ میلیون دلار را جمع‌آوری کند. در این دور از جذب سرمایه، این شرکت نیم میلیارد دلار ارزش‌گذاری شده است. هنری کریویس (Henry Kravis) و استن دراکن‌میلر (Stan Druckenmiller) در میان سرمایه‌گذاران این دور بودند.
منبع: theblockcrypto

افزایش صاحبان خرد بیت کوین از سال ۲۰۱۸

شرکت تحلیل داده گلسنود (Glassnode) در یک پست توییتری، تصویری از نمودار رشد خرده‌دارندگان بیت کوین منتشر کرده و افزوده است که واکنش این افراد به تکامل بیت کوین به عنوان یک کلاس دارایی را می‌توان در نمودار توزیع موجودی مشاهده کرد. بنابر این پست، افرادی که کمتر از یک بیت کوین دارند، هم اکنون مالک حدود ۵ درصد از موجودی کل عرضه بیت کوین هستند و این خریدها در ۴ مرحله صعودی از سال ۲۰۱۸ اتفاق افتاده است.
منبع: توییتر

بانک مورگان استنلی صندوق بیت کوین را توسعه می‌دهد

چهارمین صندوق بیت کوین متصل به بانک مورگان استنلی (Morgan Stanley) در حال انجام کارهای اداری با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) برای اخذ مجوز صندوق سرمایه‌گذاری بیت کوین است. به این ترتیب، مشتریان این بانک گزینه‌های بیشتری برای ورود به سرمایه‌گذاری در بیت کوین خواهند داشت.
منبع: decrypt

لایتنینگ تنها فناوری غیرمتمرکز و مقیاس‌پذیر

ویلی وو (Willy Woo)، تحلیلگر معروف رمز ارزها، در یک پست توییتری به پرسش کاربران در مورد مزایای شبکه لایتنینگ بیت کوین پاسخ داد و گفت: غیرمتمرکز بودن دشوار و هزینه‌بر است. به همین دلیل، نگاهی به سازوکار اثبات کار (PoW) بیت کوین در مقابل اثبات سهام (PoS) غالبا متمرکز و ارزان بیندازید. لایتنینگ تنها فناوری مقیاس‌پذیری است که بسیار غیرمتمرکز است. بیشتر راه حل‌های مقیاس پذیری، تمرکز بالایی دارند.
منبع: توییتر

مقایسه آلودگی ناشی از بیت کوین با صنایع نظامی

اکانت توییتری بیت کوین مگزین (Bitcoin Magazine) با انتشار یک نمودار، یادآوری کرد آلودگی استخراج بیت کوین، کمتر از ۲ درصد آلودگی ناشی از صنایع نظامی است.
منبع: توییتر

سبقت کاردانو از کوین‌بیس!

به دنبال افزایش محبوبیت کاردانو، ارزش بازار این رمز ارز از صرافی کوین بیس نیز سبقت گرفت و به یک قدمی غول‌ حوزه ارتباطات، یعنی ودافن (Vodafone) رسید. در حال حاضر حجم بازار کاردانو ۵۰.۴ میلیارد دلار است، درحالی که حجم بازار کوین‌بیس (Coinbase) ۴۹.۴ میلیارد دلار و ودافن ۵۱.۳ میلیارد دلار است.
منبع: finbold

برگزاری جلسه در شورای ماینینگ بیت کوین

مایکل سیلور (Michael Saylor)، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت میکرواستراتژی (Mircostrategy)، در توییتی اعلام کرد شورای ماینینگ بیت کوین روز چهارشنبه ساعت ۲۰ (پنج‌شنبه ساعت ۴ به وقت تهران) تشکیل جلسه خواهد داد و مسائل مربوط به سیاست دولت چین در قبال ماینینگ و موضوع مصرف انرژی در این حوزه مورد بحث قرار خواهند گرفت.
منبع: توییتر

مهاجرت ماینرهای چینی به تگزاس

با افزایش فشارهای دولت چین علیه استخراج بیت کوین در این کشور، مهاجرت ماینرهای چینی به مناطق دیگر آغاز شده است. روز دوشنبه، یونان (Yunnan)، چهارمین ماینر بزرگ چین، با فشار دولت مرکزی مواجه شد. بنابر گزارش شبکه تلویزیونی سی‌ان‌بی‌سی (CNBC)، به دلیل فشارها از سوی دولت چین، بسیاری از شرکت‌های استخراج چینی بیت کوین در حال مهاجرت به آمریکای شمالی و به‌ویژه تگزاس هستند.
منبع: cryptopotato

پیش‌بینی قیمت ۲۵۰ هزار دلاری برای بیت کوین

تیم دریپر (Tim Draper)، سرمایه‌گذار معروف، معتقد است قیمت بیت کوین تا پایان سال ۲۰۲۲، به ۲۵۰ هزار دلار خواهد رسید. او افزود که این رمز ارز به‌عنوان یک روش پرداخت مورد استفاده بسیاری از شرکت‌ها قرار خواهد گرفت. دریپر گفت در ۲۰ تا ۳۰ سال آینده بیت کوین هسته اصلی تمام فعالیت‌های مالی خواهد بود.
منبع: cryptopotato

همچنین ببینید

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

بیت‌کوین‌ها خواب به کوین‌هایی گفته می‌شود که برای مدتی طولانی، از کیف پول‌های خود تکان …

در دبی بیت کوین بخرید

در دبی بیت کوین بخرید!

دبی یک شهر فوق‌العاده برای کار کردن و زندگی و همچنین یکی از بهترین شهرها …

21 میلیون بیت کوین بیدار شد

21 میلیون دلار بیت‌کوین وارد میدان شد

با وجود کاهش 6.4 درصدی قیمت بیت‌کوین (BTC) در این هفته، بازهم دارندگان این ارز …

ده کیف پول برتر بیت کوین

رونمایی از 10 کیف پول ثروتمند بیت‌کوین

در هفته‌های اخیر سروصدای زیادی به‌وجود آمده، آن‌هم در مورد اینکه مالک کیف پول‌های برتر …

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.