معرفی 10 نمونه از بهترین صرافی های ارز دیجیتال خارجی

بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی؛ معرفی صرافی‌های معتبر

اگر شما هم از دسته افرادی هستید که قصد دارید به خرید ارز دیجیتال بپردازید افتتاح حساب کاربری در صرافی های ارز دیجیتال روشی عالی برای شروع این کار است. صرافی های کریپتو مانند پلتفرم‌های کارگزاری آنلاین عمل می‌کنند و ابزارهایی را که برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال و توکن‌هایی مانند بیت‌کوین، اتریوم و دوج‌کوین نیاز دارید، در اختیار شما قرار می‌دهند.

در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی و معایب و مزایای هر کدام بپردازیم. هدف این مقاله افزایش آگاهی شما دوستان عزیز در خصوص هر یک از ایم صرافی‌هاست تا با شناخت بهتر آنها بتوانید انتهخاب درست و مناسبی برای حفظ دارایی و آینده سرمایه خود داشته باشید.

صرافی‌ ارز دیجیتال چیست؟

صرافی های ارز دیجیتال جایی است که معامله‌گران می‌توانند ارزهای دیجیتال مختلف را بخرند، بفروشند و تبدیل کنند. وجود این پلتفرم‌ها برای معامله ارزهای دیجیتال در مقیاسی که امروز هستند ضروری است. برخی از صرافی‌ها رقابتی‌ترین قیمت‌ها یا سرعت‌ها را ارائه می‌دهند، در حالی که برخی دیگر محصولات مالی تخصصی را ارائه می‌دهند.

صرافی‌ها بخش مهمی از اکوسیستم کریپتو هستند زیرا اکثر شرکت‌های سرمایه‌گذاری سنتی ارزهای دیجیتال را در سبد خود ارائه نمی‌دهند. بدون صرافی، باید شخص دیگری را پیدا کنید که مایل به معامله ارزهای دیجیتال باشد و با نرخ مبادله موافقت کند. سپس، شما باید کوین‌های خود را مستقیماً به کیف پول‌های رمز ارزی یکدیگر بفرستید که این فرآیندی تا حدودی پیچیده است.

هنگام انتخاب صرافی ارز دیجیتال، مهم است که به عواملی مانند دارایی‌های پشتیبانی‌شده در آن صرافی، کارمزدها، روش‌های پرداخت و امنیت پلتفرم مربوطه توجه کنید.

برای آشنایی با بهترین صرافی های ارز دیجیتال خارجی، نحوه عملکرد آنها و اینکه انتخاب کدام یک مزایا و نتایج بهتری و مثبت‌تری را برای کاربران به دنبال خواهد داشت در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال چیست؟

بهترین صرافی های ارز دیجیتال خارجی

درک ارزهای دیجیتال به تنهایی می‌تواند دلهره‌آور باشد، و اگر در تجارت این دارایی‌های دیجیتال تازه کار هستید، یافتن پلتفرم مناسب برای خرید و فروش دارایی‌های محبوب مانند خرید تتر، بیت‌کوین، اتریوم و دوج‌کوین می‌تواند چالش دیگری برای شما محسوب شود.

به علاوه، نیاز به راه‌اندازی از یک کیف پول رمز ارزی هم خواهید داشت تا دارایی‌ها و ارزهای دیجیتال خود را به‌صورت ایمن در آن ذخیره کند.

بیشتر صرافی های ارز دیجیتال پاداش‌های معین (به عنوان مثال در ازای نگهداری یک دارایی برای مدت زمان معین)، معاملات مارجین و خدمات سازمانی ارائه می‌کنند. درواقع بهترین صرافی های ارزدیجیتال برای کار آن‌هایی هستند که دارای طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال، کارمزد پایین و اجرای سریع سفارش‌ها هستند.

در این مقاله قصد داریم با توجه به مزایا و معایبی که صرافی های خارجی به همراه دارند به بررسی 10 نمونه خارجی از بهترین صرافی های ارز دیجیتال بپردازیم.

۱- صرافی‌ کوین‌بیس Coinbase

نقاط قوت:
– رابط بصری، کاربرپسند و فرآیند خرید آسان
– دارای مجموعه گسترده‌ای از محتوای آموزشی
– طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال
نقاط ضعف:
– کارمزدهای بالا
– ساختار پیچیده کارمزدها
– تحریم کاربران ایرانی و ممناعت از فعالیت آنها در این صرافی


کوین‌بیس از بهترین صرافی های ارز دیجیتال برای تازه کاران و تازه واردان به این بازار محسوب می‌شود. از مهمترین دلایل برخورداری از رابط کاربری آسان، مطالب آموزشی گسترده در مورد همه چیز، از بلاک‌چین گرفته تا نوسانات، و ویژگی‌های امنیتی قوی این صرافی است.

اگر با کریپتو آشنایی دارید، احتمالا نام نام کوین‌بیس را شنیده‌اید. این صرافی یکی از بزرگ‌ترین و شناخته‌شده‌ترین صرافی‌ها در ایالات متحده است که تاسیس آن به سال ۲۰۱۲ برمی گردد.

پلتفرم Coinbase با بهره‌مندی از یک فرآیند ورود آسان، امکان معامله طیف گسترده‌ای از رمز هارزها را به صورت ساده و آسان برای کاربران خود فراهم می‌آورد. در عین حال، رابط کاربری، جستجو در پلتفرم و مدیریت دارایی‌های دیجیتال را به یک تجربه یکپارچه برای کاربران تبدیل می‌کند.

 صرافی‌ ارز دیجیتال کوین‌بیس Coinbase

صرافی ارز دیجیتال کوین‌بیس همچنین دارای انواع متنوع و قابل دسترس از محتوای آموزشی است. این پلتفرم کاربران خود را تشویق کرده تا از طریق برنامه Coinbase Earn به این محتوا و مطالب دسترسی دشته باشند و از آن استفاده کنند. برنامه‌ای که آموزش نحوه تجارت ارزهای دیجیتال خاص و پاداش به کاربران با رمزارزهای رایگان را ارائه می‌دهد.

در نهایت، از یگر مزایا و ویژگی‌های مهمی که برای این صرافی می‌توان اشاره کرد ویژگی‌های امنیتی آن است. کوین‌بیس در تمام نسخه‌های پلتفرم خود از احراز هویت دو مرحله‌ای استفاده می‌کند، ۹۸ درصد از رمزارزهای مشتریان را به‌صورت آفلاین ذخیره می‌کند و دارای یک بیمه نامه برای محافظت از حساب‌های حضانتی (custodial accounts) تا سقف ۲۵۰,۰۰۰ دلار است.

در کنار تمامی این موارد و ویژگی‌ها، Coinbase با کارمزدهای بالایی که دارد بسیاری از کاربران خود را از انجام معاملات و خرید و فرو‌ش‌ رمزارهای موردنظر خود منصرف کرده و آن‌ها را ترغیب می‌کند تا صرافی های دیگر را مورد بررسی قرار دهند.

علاوه براین، همانطور که می دانید به دلیل وجود تحریم‌ها علیه کاربران ایرانی بسیاری از صرافی‌های خارجی از ارائه خدمات به این کاربران خودداری می‌کنند و همین مسئله باعث کاهش محبوبیت این صرافی‌ها در میان کاربران ایرانی شده است.

متاسفانه ایران هم از جمله کشورهای تحریم‌شده از سوی صرافی کوین‌بیس است و کاربران برای فعالیت و دسترسی به تمامی خدمات ارائه‌دشه در این صرافی نیاز دارند تا در هنگام ثبت‌نام، مدارک هویتی خود را ارائه دهند.

شایان ذکر است کاربرانی که از خدمات ارائه‌شده توسط Coinbase لذت می‌برند اما می‌خواهند ویژگی‌های معاملاتی و نموداری پیشرفته‌تری داشته باشند، می‌توانند به پلتفرم صرافی دیگر این شرکت یعنی Coinbase Pro مراجعه کنند.

۲- صرافی بایننس Binance

نقاط قوت:
– کارمزدهای مبادله و تبدیل بسیار مقرون به صرفه
– نمودارهای معاملاتی پیشرفته و نمودارهای داده
– سرعت بالای تراکنش‌ها
نقاط ضعف:
– تنوع ارزهای دیجیتال محدود در مقایسه با نسخه بین المللی آن
– در همه جای ایالات متحده پشتیبانی نمی‌شود
– تحریم کاربران ایرانی و ممانعت از فعالیت آنها در این صرافی


در این مقاله بایننس را به عنوان یکی از بهترین صرافی های ارز دیجیتال با کارمزدهای پایین انتخاب کردیم. بایننس بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان از نظر حجم معاملات است و همتای داخلی آن، یعنی بایننس آمریکا Binance.US، بسیاری از مزایای شرکت مادر خود را ارائه می‌دهد.

یکی از بزرگ‌ترین جذابیت‌های این صرافی، حداکثر هزینه کارمزد رقابتی ۰.۱٪ سفارش‌گذار (maker)/سفارش‌پذیر (taker) است. این کارمزد از مقدار کم شروع می‌شود و با افزایش حجم معاملات شما کمتر می‌شود.

صرافی ارز دیجیتال بایننس Binance

Binance.US همچنین برای استفاده از ارز دیجیتال اختصاصی این شرکت یعنی بایننس کوین (BNB) برای خرید و فروش کوین‌های دیگر، تخفیف‌‌هایی را ارائه می‌دهد.

برای کسانی که می‌خواهند مستقیماً رمز ارزی را بخرند، بسیاری از این ارزهای دیجیتال در صرافی بایننس با استفاده از دلار آمریکا قابل خریداری هستند و این کار در هزینه تبدیل شما صرفه‌جویی می‌کند. این تنوع از تخفیف‌ها و گزینه‌های خرید به نفع کاربران حرفه‌ای است که از گزینه‌های مختلف مارکت از جمله معاملات مارجین و انواع سفارش‌ها، از جمله سفارش‌های محدود، سفارش‌های بازار، و تعیین حد ضرر استفاده می‌کنند.

نکته قابل توجه اینکه Binance.US در ایالات هاوایی، آیداهو، لوئیزیانا، نیویورک، تگزاس و ورمونت در دسترس نیست.

علاوه‌براین، صرافی بایننس هم از جمله صرافی‌های رمز ارزی خارجی است که ورود ایرانیان به این پلتفرم معاملاتی را مسدود کرده و مانع از فعالیت آنها شده است. بنابراین کاربران ایرانی باید توجه داشته باشند که جهت حفظ امنیت و حساب دارایی‌های خود از فهالیت و انجام معاملاتدر این صرافی اجتناب کنند.

۳- صرافی کریپتو دات کام Crypto.com

نقاط قوت:
– زیرساخت‌های امنیت سایبری برجسته
– کارمزد کم اگر حساب شما با نقل و انتقالات نقدی تامین شود
– طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال
نقاط ضعف:
– خریدهای گران قیمت اعتباری و بدهی
– برخی از خدمات در ایالات متحده در دسترس نیستند
– هیچ گزینه معاملاتی کریپتو به کریپتو وجود ندارد
– تحریم کاربران ایرانی و ممانعت از فعالیت آنها در این صرافی


Crypto.com را از این جهت به‌عنوان یکی از بهترین صرافی های ارز دیجیتال از نظر امنیت انتخاب کردیم، چراکه مجهز به چندین لایه حفاظتی در برابر کلاهبرداری و حملات سایبری است.

اکثر صرافی های معتبر ارز دیجیتال دارای زیرساخت امنیت سایبری قوی هستند، اما Crypto.com واقعاً از این حیث جزو صرافی های برجسته به شمار می‌رود. این صرافی در رتبه‌بندی امنیت سایبری و پلتفرم سایت CERtification رتبه اول رو در بین ۱۰۰ صرافی برتر امنیت سایبری به خود اختصاص داده است.

صرافی ارز دیجیتال کریپتو دات کام از تکنیک‌های مختلفی برای ایمن نگه‌داشتن رمزارزهای کاربران در پلتفرم معاملاتی خود استفاده می‌کند، از جمله ذخیره‌سازی سرد آفلاین برای همه رمزارزها، یک حساب بانکی نگهبان تنظیم‌شده برای ارزهای سنتی، و نرم‌افزار داوری همتا (peer review). این صرافی همچنین از احراز هویت چند عاملی با رمز عبور، اثر انگشت، ایمیل، تلفن و تأیید احراز هویت استفاده می‌کند.

صرافی ارز دیجیتال کریپتو دات کام Crypto.com

علاوه بر این، پلتفرم کریپتو دات کام چندین آزمون نفوذ را با موفقیت به پایان رسانده است، آزمون‌هایی شامل حملات سایبری شبیه‌سازی‌شده که برای ارزیابی امنیت سیستم انجام می‌شود و در طول سالیان سال محافظت و ایمنی دارایی‌ها را به اثبات رسانده است.

اما این همه ماجرا نیست و امنیت تنها جذابیت پلتفرم Crypto.com محسوب نمی‌شود. این صرافی طیف بسیار گستره‌ای از ارزهای دیجیتال را به کاربران و علاقه‌مندان به این بازار ارائه می‌دهد.

از ویژگی‌های قابل توجه دیگر این صرافی به کیف پول دیفای غیر حضانتی آن که به کاربران امکان می‌دهد رمزارزهای موردنظر خود را با سرعت دلخواه ارسال کنند و سود توکن‌ها را دریافت کنند، معاملات مارجین، کارت‌های ویزا پیش پرداخت برای خرج کردن رمز ارز، و وام‌های ارز دیجیتال می‌توان اشاره کرد.

متاسفانه صرافی ارز دیجیتال کریپتو دات کام ورود و فعالیت کاربران ایرانی را به دلیل وجود تحریم‌ها ممنوع کرده و به همین خاطر توصیه می‌شود از ورود سرمایه و فعالیت در این صرافی به جهت حفظ امنیت دارایی‌های خود اجتناب کنید.

۴- صرافی جمینی (Gemini)

نقاط قوت:
– در دسترس کاربران در تمام ۵۰ ایالت ایالات متحده است
– صرافی با نقدینگی بسیار بالا
– تضمین و بیمه امنیت رمز ارزهای نگهداری‌شده در کیف پول این صرافی
– چارچوب امنیتی قوی
نقاط ضعف:
– کارمزد بالا در بسیاری از معاملات
– از ارزهای دیجیتال کمتری نسبت به بسیاری از صرافی های رقیب پشتیبانی می‌‌کند
– تحریم کاربران ایرانی و ممانعت از فعالیت آنها در این صرافی


از دلایل انتخاب صرافی ارز دیجیتال جیمنی Gemini به عنوان صرافی با بیشترین امنیت این است که پروتکل‌های امنیتی قوی داشته و امنیت وجوه کاربران را تضمین و بیمه می‌کند و دارای گواهینامه SOC 2 است.

جمینی که در سال ۲۰۱۴ توسط تایلر و کامرون وینکلووس راه‌اندازی شد، به دلیل تأکید شدید بر امنیت و انطباق از دیگر صرافی‌ها متمایز است. این صرافی مستقر در نیویورک دارای بیمه کیف پول گرم یا همان نرم افزاری است است تا این اطمینان را حاصل کند که وجوه کاربر در صورت نقض امنیتی ایمن باقی می‌ماند. علاوه‌بر‌این، جمینی از کاربران می‌خواهد که فرآیند تأیید هویت را برای کاهش احتمال تقلب انجام دهند.

Gemini همچنین کاربران خود را تشویق می‌کند تا از احراز هویت دو مرحله‌ای برای ایمن کردن حساب‌های خود استفاده کنند و گزینه‌ای برای بررسی و تأیید دستگاه‌هایی که برای ورود به حساب معاملاتی از آنها استفاده می‌شوند را فراهم می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های امنیتی برجسته Gemini این است که دارای گواهینامه SOC 2 است، به این معنی که حسابرسان شخص ثالث چارچوب‌های امنیتی و انطباقی شرکت را تأیید کرده‌اند.

صرافی ارز دیجیتال جمینی (Gemini)

صرافی ارز دیجیتال جمینی که با در نظر گرفتن معامله‌گران حرفه‌ای ایجاد شده است، یک داشبورد معاملاتی حرفه‌ای ارائه می‌دهد و از بیش از ۷۵ ارز دیجیتال و توکن پشتیبانی می‌کند. Gemini همچنین یک کارت پاداش ارز دیجیتال ارائه می‌دهد و این امکان را به کاربران داده تا کالاها و خدمات موردنظر خود را با ارز دیجیتال پرداخت کنند.

پلتفرم اصلی جمینی و پلتفرم معامله‌گر فعال آن از ساختارهای کارمزد متفاوتی استفاده می‌کنند. پلتفرم اصلی مبالغ ثابتی را برای معاملات کوچکتر و ۱.۴۹٪ در معاملات بالای ۲۰۰ دلار دریافت می‌کند. این در حالی است که پلتفرم معامله‌گر فعال، با افزایش حجم معاملات کاربران، کارمزدهای سفارش‌گذار یا میکر و سفارش پذیر یا تیکر را تا ۰.۴٪ کاهش می دهد. با این حال، پرداخت کارمزدهای نسبتاً بالا می تواند ارزش امنیت بسیار قوی Gemini را داشته باشد.

صرافی ارز دیجیتال جمینی محلی مناسب برای معامله‌گران و سرمایه‌گذارانی است که ترجیح می‌دهند معاملات خود را بر روی یک پلتفرم بسیار امن انجام دهند.

کاربران ایرانی باید در نظر داشته باشند که نام کشور ایران را هم می‌توانید در لیست کشورهای موجود در این پلتفرم پیدا کنید اما متاسفانه این صرافی در حال حاضر به دلیل وجود تحریم ها از کشور ایران حمایت نمی‌کند و کاربران ایرانی نمی‌توانند با مشخصات واقعی خود از خدمات جیمنی استفاده کنند.

با توجه به اینکه استفاده از بخش‌های مختلف این صرافی نیاز به تایید احراز هویت دارد که شامل، تایید شماره تلفن همراه، وارد کردن شماره کارت حساب بانکی و آدرس فیزیکی می‌شود توصیه می‌کنیم در صورتی که این شرایط را ندارید، اصلا به فکر استفاده از خدمات این صرافی نباشید.

۵- صرافی بلاک فای (BlockFi)

نقاط قوت:
– دریافت سود ماهانه ارزهای دیجیتال
– مستقر در ایالات متحده و تحت نظارت و حمایت نهادی
– عدم پرداخت کمیسیون یا هزینه تراکنش ماهانه

نقاط ضعف:
– تفاوت محصولات موجود در این پلتفرم از ایالت به ایالت دیگر
– محدودیت در برداشت رایگان
– تحریم کاربران ایرانی و ممانعت از فعالیت آنها در این صرافی


در این مقاله صرافی ارز دیجیتال بلاک فای BlockFi را به عنوان یکی از بهترین صرافی های ارز دیجیتال برای کسب سود انتخاب کردیم، زیرا به کاربران اجازه می‌دهد از ارزهای دیجیتال خود سود کسب کنند و با استفاده از بیت‌کوین به عنوان وثیقه، وام بگیرند.

در حالی که اکثر صرافی های ارز دیجیتال پاداش و تخفیف‌هایی را برای معاملات با حجم بالا ارائه می‌کنند، BlockFi تصمیم گرفته است محصولات مالی ایجاد کند که به معامله‌گران محافظه‌کار پاسخ می‌دهد.

نکته برجسته اصلی این صرافی، حساب بهره BlockFi آن یا interest account است که تا ۹.۵٪ APY را به عنوان سود ترکیبی ماهانه به سرمایه‌گذاران رمزارز که دارایی‌های خود را در این حساب ذخیره می‌کنند ارائه می‌دهد. این پلتفرم همچنین به کاربران اجازه می‌دهد از بیت‌کوین موجود به عنوان وثیقه برای وام استفاده کنند.

صرافی ارز دیجیتال بلاک فای (BlockFi)

علاوه بر محصولات مالی جدید، BlockFi همچنین دارای ساختار هزینه مقرون به صرفه و زیرساخت امنیت سایبری قوی است. کاربران این صرافی موظف به پرداخت کارمزد اسپرد و کارمزد برداشت هستند، اما هیچ کارمزدی بابت انجام معاملات رمز ارزی در این صرافی دریافت نمی‌شود.

برای حفظ امنیت داده‌های کاربران، BlockFi از ابزارهایی مانند احراز هویت دو عاملی و فهرست مجاز استفاده می‌کند که به کاربران امکان می‌دهد برداشت‌ها را متوقف کرده یا آنها را محدود به آدرس‌های خاصی کنند تا از سرقت جلوگیری به عمل آورند.

مشتریان این صرافی باید به خاطر داشته باشند که محصولات و خدمات مالی غیرمتمرکز (DeFi) مانند BlockFi خطرات قابل توجهی را در ارتباط با فناوری نرم‌‌افزاری، دارایی‌های درگیر و مطابقت با قانونگذاران به همراه دارند.

۶- صرافی بیسک Bisq

نقاط قوت:
– از معاملات با طیف گسترده‌ای از رمز ارزها و ارزهای سنتی پشتیبانی می‌کند
– پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از روش های پرداخت
– فرآیند تأیید کوتاه مدت
نقاط ضعف:
– نسخه موبایل فقط برای اعلان‌ها کار می‌کند
– باید فقط با بیت‌کوین یا BSQ معامله کنید
– تحریم کاربران ایرانی و ممانعت از فعالیت آنها در این صرافی


صرافی غیرمتمرکز ارز دیجیتال بیسک Bisq به عنوان بهترین صرافی غیرمتمرکز فعالیت کرده زیرا یک پلتفرم منبع باز open source و کاملاً غیرمتمرکز است که بدون محدودیت از رمز ارزها پشتیبانی می‌کند. این پلتفرم امکان انجام معاملات ارز دیجیتال را بدون واسطه و به طور کامل ناشناس برای کاربران فراهم کرده و در سال های اخیر توانسته محبوبیت بالایی میان فعالان این حوزه کسب کند.

Bisq که قبلاً به عنوان Bitsquare شناخته می‌شد، دارای رابط کاربری آسان بوده و پشتیبانی گسترده از ارزهای دیجیتال را از صرافی های متمرکز به یک محیط غیرمتمرکز می‌آورد. این پلتفرم بر روی نرم‌افزار منبع باز ساخته شده است، به این معنی که طراحی آن به گونه ای بوده که در دسترس عموم قرار دارد و سرمایه موردنیاز این پروژه از طریق پس اندازهای شخصی و کمک‌های مالی جامعه کاربران آن تامین می‌شود.

صرافی ارز دیجیتال بیسک Bisq

Bisq برای انجام تراکنش‌های ارز دیجیتال به شخص ثالثی نیاز ندارد و همچنین نیازی به اطلاعات شخصی کاربران برای انجام معاملات در این پلتفرم نیست. این صرافی یک جایگزین عالی برای طرفداران بیت‌کوین است که به دنبال انواع مختلفی از کوین‌ها برای معامله با آن هستند، آلتکوین‌هایی از قبیل ریپل، کاردانو و دوج‌کوین.

در واقع، برای صرافی های غیرمتمرکز معمول نیست که از بسیاری از دارایی‌های دیجیتال و ارزهای فیات پشتیبانی کنند. علاوه‌براین، ویژگی‌های امنیتی این پلتفرم، مانند امضای چندگانه و سیستم سپرده امنیتی، امنیت ذاتی و حریم خصوصی صرافی های غیرمتمرکز را با اطمینان از اینکه هر دو طرف صادقانه عمل می‌کنند و کنترل کامل وجوه خود را در طول فرآیند معاملاتی در دست دارند، افزایش می‌دهند.

۷- صرافی بیتمارت Bitmart

نقاط قوت:
– از طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند
– فرصت‌های کسب درآمد کریپتو را فراهم می‌کند
– یک ویژگی ساده خرید/فروش ارز دیجیتال را ارائه می‌دهد
نقاط ضعف:
– یک حمله هکری در مقیاس بزرگ را در سال ۲۰۲۱ تجربه کرد
– بازخورد ضعیفی از مشتریان دریافت کرده است
– تحریم کاربران ایرانی و ممانعت از فعالیت آنها در این صرافی


BitMart بهترین انتخاب ما در دسته بهترین آلتکوین‌ها است زیرا به کاربران بیش از ۱۸۰ کشور امکان خرید و فروش بیش از ۱۰۰۰ ارز دیجیتال را می‌دهد.
صرافی ارز دیجیتال بیتمارت که در سال ۲۰۱۷ تأسیس شد، یک صرافی جهانی ارز دیجیتال است که در بیش از ۱۸۰ کشور در دسترس است. این صرافی به کاربران امکان خرید، فروش و ذخیره بیش از ۱۰۰۰ ارز دیجیتال و توکن را می‌دهد.

BitMart که در جزایر کیمن مستقر شده، خود را به عنوان یک مرکز تجارت پیشرو برای ارزهای دیجیتال کوچک و متوسط ​​معرفی کرده است. بیت‌مارت دارایی‌ها و جفت‌های معاملاتی بیشتری را نسبت به همتایان پیشرو خود در بازار ارائه می‌کند، بنابراین سرمایه‌گذارانی که به دنبال اضافه کردن رمز ارزهای نوپا و تازه راه‌اندازی‌شده به سبد دارایی خود هستند، احتمالاً آنچه را که به دنبال آن هستند در این صرافی خواهند یافت.

صرافی ارز دیجیتال بیتمارت Bitmart

علاوه بر این، مشتریان BitMart می‌توانند از ویژگی Earn صرافی برای دریافت سود دارایی‌های رمز ارزی استفاده کنند. کاربران همچنین می‌توانند هنگام نگهداری توکن بومی صرافی، BMX، به تخفیف‌های کارمزد معاملاتی دسترسی داشته باشند.

در حالی که بیت‌مارت چیزهای زیادی برای ارائه به معامله‌گران با تجربه ارزهای دیجیتال دارد، این صرافی در طول سال‌ها بازخورد ضعیفی از مشتریان دریافت کرده است. به عنوان مثال، چندین شکایت از کاربران Trustpilot مشکلات مربوط به برداشت، پشتیبانی ضعیف از مشتریان و عدم شفافیت را گزارش کردند.

علاوه بر این، BitMart در دسامبر ۲۰۲۱ دچار نقض امنیتی شد که منجر به از دست رفتن ۱۹۶ میلیون دلار از وجوه کاربران شد. اگرچه این صرافی به کاربران متضرر این وعده را داده تا وجوه به سرقت رفته را به آنها بازگرداند، این حمله هکری به شهرت صرافی آسیب جدی وارد کرده است.

با وجود این مشکلات، علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال که به تجارت طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال کمتر شناخته شده علاقه دارند، آنچه را که به دنبال آن هستند در بیت مارت پیدا می کنند.

توجه داشته باشید صرافی بیت مارت هم از دسته صرافی هایی است که به دلیل تحریم‌ها علیه کشور ایران اجازه برداشت و معامله ارزهای دیجیتال را به کاربران ایرانی نمی‌دهد و برای هرگونه فعالیت، احراز هویت الزامی است که متاسفانه ایران جز مناطق تحریم شده در این صرافی است.

۸- صرافی کراکن (Keraken)

نقاط قوت:
– تعداد زیاد ارز دیجیتال پشتیبانی‌شده
-کارمزد کم در Kraken Pro
– نقدینگی بسیار بالا


نقاط ضعف:
– در همه ایالت‌های ایالات متحده موجود نیست
– گزینه‌های محدود تامین مالی حساب
– تحریم کاربران ایرانی و ممانعت از فعالیت آنها در این صرافی

پلتفرم معاملاتی حرفه‌ای کراکن یعنی Kraken Pro، از بهترین صرافی‌ها با کارمزد کم است. این صرافی همچنین بهترین انتخاب برای معامله‌گران با تجربه است، زیرا انواع سفارشات پیشرفته را ارائه می‌دهد و از معاملات مارجین و فیوچرز پشتیبانی می‌کند.
Kraken که در سال ۲۰۱۱ تأسیس شد و در اکثر نقاط جهان در دسترس است، یکی از معتبرترین صرافی های ارزهای دیجیتال در جهان است. این صرافی مستقر در سانفرانسیسکو به سرمایه گذاران امکان خرید، فروش و ذخیره بیش از ۱۲۰ ارز دیجیتال را می‌دهد و در عین حال هزینه‌های کامزد پایینی را در پلتفرم معاملاتی حرفه‌ای خود، Kraken Pro، دریافت می‌کند.

این صرافی ارز دیجیتال برخورداری از ویژگی‌های غنی خود را به عنوان پلتفرمی برای سرمایه‌گذاران حرفه‌ای در روزهای اولیه بازار کریپتو تثبیت کرد و شهرت خود را به عنوان یک مکان معاملاتی قابل اعتماد و حرفه‌ای حفظ کرد.

صرافی ارز دیجیتال کراکن (Keraken): بهترین صرافی از نظر کارمزد و بهترین صرافی برای تریدرهای با تجربه

Kraken مجهز به دو پلتفرم، پلتفرم معاملاتی اصلی و پلتفرم حرفه ای خود، Kraken Pro را ارائه می دهد. داشبورد پلتفرم کراکن پرو ابزارها و نمودارهای تجزیه و تحلیل قابل تنظیم، جستجو و بررسی دفترچه سفارش، 13 نوع سفارش‌گذاری و اجرای تراکنش‌ها با سرعت بالا را ارائه می‌دهد. علاوه بر معاملات اسپات، کاربران Kraken می‌توانند با استفاده از مارجین هم ارزهای دیجیتال را معامله کنند و استراتژی‌های معاملاتی مشتقات رمز ارزی را اجرا کنند.

در حالی که هزینه‌های خرید فوری در پلتفرم اصلی Kraken بسیار بالا است – تا ۱.۵٪ – کارمزدها در Kraken Pro بسیار پایین است. Kraken Pro یک ساختار کارمزد چند لایه ارائه می‌دهد که به معامله‌گران با حجم معاملات بالا اجازه می‌دهد در هزینه‌های معاملاتی صرفه‌جویی کنند. در Kraken Pro برای معامله‌گران با حجم معاملات ۳۰ روزه کمتر از ۵۰،۰۰۰ دلار، کارمزد سفارش‌گذار (maker) از ۰.۱۶٪ و کارمزد سفارش پذیر (taker) از ۰.۲۶٪ شروع می‌شود. با این حال، کارمزدهای میکر می‌‌تواند تا ۰ درصد و کارمزدهای تیکر می تواند تا ۰.۱۰٪ هم کاهش یابد (برای معامله‌گران با حجم معاملات چرخشی ۳۰ روزه بالغ بر ۱۰ میلیون دلار).

علاوه‌بر‌این، Kraken گزینه‌های مالی محدودی دارد، به طوری که حواله‌های ارزی (wire transfers) روش اصلی پرداخت برای کاربران Kraken است. این صرافی از حواله‌‌های بین بانکی پایا (ACH) پشتیبانی نمی‌کند.

اگر از فعالان بازار ارزهای دیجیتال هستید باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که متاسفانه صرافی ارز دیجیتال کراکن هم فعالیت کاربران ایرانی را به دلیل تحریم‌های مجود علیه کشور ایران مسدود کرده و ایرانیان نمی‌توانند از داحل کشور در این صرافی فعالیت کنند.

۹- صرافی بیت استمپ (Bitstamp)

نقاط قوت:

– معامله با ارزهای فیات: امکان خرید ارزهای دیجیتال با استفاده از ارزهای فیات
– روش‌های پرداخت: بیت استمپ امکان تامین وجوه حساب‌ها با استفاده از کارت‌های اعتباری و نقل و انتقالات بانکی را برای کاربران فراهم می‌کند
– امنیت: تقریباً کلیه وجوه موجود در صرافی بیت استمپ به صورت سرد و آفلاین ذخیره می‌شود و به این ترتیب، هکرها نمی‌توانند به سرمایه کاربران دسترسی پیدا کنند.
– کارمزدها: کارمزدهای بیت استمپ در مقایسه با سایر صرافی های بازار بسیار پایین است
– برخورداری از برنامه تلفن همراه

نقاط ضعف

– پشتیبانی از تعداد کمی از ارزهای دیجیتال
– عدم کاربرپسند بودن: بیت استمپ به عنوان یک صرافی معاملاتی حرفه‌ای، بسیار پیچیده است. این موضوع استفاده از بیت استمپ را برای کاربران جدید دشوار کرده است
– تحریم کاربران ایرانی و ممانعت از فعالیت آنها در این صرافی


Bitstamp در سال ۲۰‍۱‍‍۱ راه‌اندازی شد و خود را به عنوان یکی از معتبرترین صرافی های ارزهای دیجیتال در صنعت تثبیت کرد. کاربران این صرافی می‌توانند در بیش از ۷۰ ارز دیجیتال مختلف با کارمزد بسیار پایین سرمایه‌گذاری کنند.

این کارمزدها از ۰.۵۰٪ در هر معامله شروع می‌شود، اگرچه زمانی که شما از ۱۰،۰۰۰ دلار در حجم معاملات ماهانه فراتر رفتید، این میزان کارمزد به ۰.۲۵٪ کاهش می‌یابد. کاربران مستقر در بریتانیا این امکان را داشته تا حساب‌های خود را از طریق حواله‌های بین بانکی پایا (ACH) تامین مالی کنند که انجام این کار کاملاً رایگان است. قابل ذکر است، کلیه برداشت‌ها از طریق این رویکرد، بدون کارمزد انجام می‌شوند.

صرافی ارز دیجیتال بیت استمپ (Bitstamp)

Bitstamp همچنین به کاربران این امکان را می‌دهد که با استفاده از کارت اعتباری یا نقدی خود رمز ارز مورد نظر خود را خریداری کنند. این کار با کارمزد تراکنش ۵ درصدی همراه است، اگرچه این فرآیند برای مبتدیانی که می‌خواهند از سپرده‌گذاری در کریپتو یا فیات اجتناب کنند ایده‌آل است. نکته مهم این است که حداقل مبلغ معامله بیت استمپ برای اکثر جفت‌ ارزهای فیات تنها ۱۰ دلار و برای جفت‌ ارزهای با بیت‌کوین این کارمزد معادل ۰.۰۰۰۲ BTC است.

در پایان به این نکته باید اشاره کنیم که پلتفرم معاملاتی Bitstamp فضایی کاربرپسند بوده که مجهز به دو پلتفرم مبتنی بر وب و یک برنامه تلفن همراه است. نسخه وب این پلتفرم با نام Bitstamp.net یک پلتفرم مناسب برای کاربران مبتدی بوده که دارای یک رابط ساده و ویژگی‌های آسان برای استفاده است، در حالی که Bitstamp Tradeview برای معامله‌گران با تجربه طراحی شده است.

اپلیکیشن موبایلی این صرافی با نام Bitstamp Mobile را می‌توان به صورت رایگان برای هر دو نسخه iOS یا Android نصب و راه‌اندازی کرد. این اپلیکیشن مجهز به احراز هویت بیومتریک (اثر انگشت) و مجموعه‌ای از انواع سفارش‌گذاری‌ها است.

صرافی ارز دیجیتال بیت استمپ هم مانند بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی مانع فعالیت کاربران ایرانی در این پلتفرم معاملاتی شده و برای ورود به این صرافی باید از آی‌پی ثابت خارج از ایران استفاده کنید.

۱۰- صرافی هوبی (Huobi)

نقاط قوت:

– پشتیبانی از بیش از ۲۳۰ دارایی قابل معامله
– داشبورد و پلتفرم پیچیده و در عین حال کاربر پسند
– سه پلتفرم مبادلاتی/تریدینگ متفاوت
– معاملات اهرمی و مارجین
– سطح بالای امنیت سایبری
– پشتیبانی قوی از مشتری به چندین زبان
– اپلیکیشن کیف پول جامع، نوآورانه و ایمن
– صرافی غیرمتمرکز که امنیت دارایی مشتری را بیشتر تضمین می‌کند
– کارمزد تراکنش بسیار پایین
– مناسب برای مبتدیان و حرفه‌ای‌‌ها
– سابقه فعالیت چشمگیر

نقاط ضعف:

– واریز و برداشت فیات پشتیبانی نمی شود
– محدودیت برداشت
– اهرم پایین برای معاملات مارجین
– فرایند ثبت‌نام نسبتا طولانی
– تحریم کاربران ایرانی و ممانعت از فعالیت آنها در این صرافی

اگر به دنبال ترکیب سود سرمایه با درآمد معمولی هستید Huobi یکی از بهترین صرافی های ارز دیجیتال برای این منظور است. این صرافی علاوه بر ارائه صدها ارز دیجیتال، حساب‌های پس‌انداز کریپتو را نیز ارائه می‌کند که به شما امکان می‌دهد از سرمایه‌ بدون‌ استفاده خود سود کسب کنید.

صرافی ارز دیجیتال هوبی (Huobi)

به عنوان مثال، با نگه داشتن USDT و بیت‌کوین، می‌توانید به ترتیب تا ۶.۵۰٪ APY و ۲.۸۸٪ APY درآمد کسب کنید. همچنین می‌توانید با بهترین ارزهای دیجیتال جدید که در حال حاضر روند رو به رشد هستند، آشنا شوید. به عنوان مثال می‌‌توانید Axie Infinity و Shiba Inu را به راحتی خریداری کنید.

صرافی Huobi از طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال در هر شکل و اندازه پشتیبانی می‌کند. در این صرافی می‌توانید توکن‌های دیجیتال را فقط با ۰.۲۶ درصد کارمزد خرید و فروش کنید و در صورت معامله با مبالغ بیشتر این نرخ‌ کارمزد کاهش پیدا خواهد کرد. Huobi یک ساختار قیمت‌گذاری را برای سفارش‌گذارها اجرا می‌کند، بنابراین کسانی که نقدینگی معاملاتی را به صرافی ارائه می‌کنند از کمیسیون‌های رقابتی‌تر نیز بهره‌مند خواهند شد.

صرافی Huobi صراحتا در قوانین خود نام کشور ایران را در دسته کشورهای تحت تحریم قرار داده و به همین خاطر امکان احراز هویت در این صرافی با مدارک ایران وجود ندارد. صرافی هوبی هیچ سرویسی به کاربران ایرانی ارائه نداده و سرویس‌هایی هم که در این صرافی نیاز به تایید احراز هویت ندارند بسیار محدود است.

سرویس‌هایی مثل بازارهای اسپات و P2P که نیاز به احراز هویت ندارند را به صورت بسیار محدود در این صرافی می‌توان استفاده کرد (برداشت تا روزی ۰.۰۶ بیت کوین) و در بازار فیوچرز این صرافی هم بدون احراز هویت نمی‌توان فعالیتی داشت.

نتیجه‌گیری

در این مقاله سعی کردیم تا بهترین نمونه‌های صرافی های ارز یجیتال خارجی را با توجه به برترین ویژگی‌های انها برای شما معرفی کنیم. با این حال نمی توان با قطعیت و به طور صد در صد یک صرافی را از میان ‌‌صرافی های ارز دیجیتال به‌عنوان بهترین معرفی کرد. ولی کاربران با توجه به نیازهای خود و توقعاتی که از یک صرافی رمز ارزی دارند می‌توانند با مطالعه این مطالب و مقایسه صرافی های ارز دیجیتال نام برده به انتخاب بهترین گزینه برای خود بپردازند.

توجه به حجم معاملات صرافی، کارمزدهای صرافی، تعداد آلتکوین‌هایی که صرافی های ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند، تعداد جفت ارزهای قابل معامله، امنیت صرافی و رابط کاربری ساده آن مواردی هستند که باید برای انتخاب صرافی های ارز دیجیتال به آنها توجه کرد.

سوالات متداول

  • در زمان انتخاب بهترین صرافی های ارز دیجیتال چه مواردی را باید در نظر گرفت؟

حجم معاملات صرافی، کارمزدهای صرافی، تعداد آلتکوین‌هایی که صرافی های ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند، تعداد جفت ارزهای قابل معامله، امنیت صرافی و رابط کاربری ساده آن مواردی هستند که باید برای انتخاب صرافی های ارز دیجیتال به آنها توجه کرد.

  • چرا صرافی کوین‌بیس گزینه‌ای مناسب برای مبتدیان است؟

برخورداری از ویژگی‌ها و مزایایی کوین‌بیس ان را به گزینه‌ای مناسب برای مبتدیان خوزه ارزهای دیجیتال تبدیل کرده است. برخی از مهمترین این مزایا عبارتند از:

– رابط بصری، کاربرپسند و فرآیند خرید آسان

– دارای مجموعه گسترده‌ای از محتوای آموزشی

– طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال

  • دو نمونه از برترین صرافی های ارز دیجیتال از نظر امنیت کدامند؟

صرافی ارز دیجیتال کریپتو دات کام Crypto.com

صرافی ارز دیجیتال جمینی (Gemini)

همچنین ببینید

انواع تتر

انواع تتر و شبکه‌های آن (معماری، عملکرد و قابلیت‌ها)

در این سال‌ها بازار کریپتوکارنسی حسابی داغ شده است! دیگر کمتر کسی را می‌توان پیدا …

همه‌چیز در مورد نوآوری‌های ارز دیجیتال کسپا (KASPA)

این روزها کمتر کسی است که به بازار رمزارزها علاقه داشته باشد و حداقل یک‌بار …

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

معرفی ارز دیجیتال با پشتوانه طلا

ارز دیجیتال با پشتوانه طلا، توکن‌های با پشتوانه طلا یا رمزارزهای با پشتوانه طلا، گروهی …

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.