پرفکت مانی چیست؟

پرفکت مانی چیست؟ آموزش افتتاح حساب و کار با پلتفرم پرفکت مانی

در دنیای دادوستد بین‌المللیِ امروز، تراکنش‌های مالی به کمک اینترنت در زمان کوتاهی انجام می‌شود. شرکت‌های سرویس‌دهنده‌ مختلفی در این زمینه فعال‌اند. در این میان، شرکتی که بتواند با امنیت و سرعت بالاتر تراکنش‌ها را انجام دهد، بیشتر موردتوجه مشتریان و کارگزاران امور مالی قرار می‌گیرد. یکی از شرکت‌هایی که خیلی زود وارد عرصه‌ پرداخت و دریافت الکترونیکی شد، پرفکت مانی (Perfect Money Finance Corp) است که سرویسی هم‌ بنام خود برای پرداخت و دریافت آنلاین دارد. در ادامه با این شرکت، خدماتش و نحوه بهره‌گیری از آن‌ها بیشتر آشنا خواهیم شد.

پرفکت مانی چیست؟

پرفکت مانی یک سیستم پرداخت و دریافت آنلاین است که جهات زیادی شبیه پی‌ پال عمل می‌کند. در این سرویس، می‌توان انواع ارزها را واریز و برداشت کرد با این تفاوت که امکان تبدیل ارزها به انواع رمزارزها و برعکس نیز فراهم است. امنیت بالا، سرعت خوب و کارمزد منطقی تراکنش‌ها ويژگی‌های جالب‌توجه پرفکت مانی است. درواقع، شما با افتتاح حسابی در سایت پرفکت مانی و داشتن کیف پول دیجیتال و همچنین تهیه واحد پول منحصر به این سرویس، می‌توانید از خدماتش استفاده کنید.

پرفکت مانی چیست؟

وبگاه‌ها، صرافی‌ها و فروشگاه‌های زیادی هستند که ارز پرفکت مانی را می‌پذیرند یا درگاه متصل به این سرویس دارند. از این‌رو، شما با این سیستم امکان خرید و فروش ارزهای فیات و دیجیتال، طلا، کالا و … دارید.

پرفکت مانی متعلق به کدام کشور است؟

شرکت پرفکت مانی در سال ۲۰۰۷/۱۳۸۶ در کشور پاناما ثبت شد و همچنان نیز دفترمرکزی در همان‌جا دایر است.

بااین‌حال، امور فنی و خدمات عملیاتی این شرکت از زوریخ سوئیس هدایت می‌شود. همچنین چند دفتر نمایندگی‌ نیز در مناطق مختلف مانند هنگ‌کنگ و جزایر ویرجین بریتانیا ایجاد شده است.

پرفکت مانی چه کاربردی دارد؟

در زمینه‌های مختلفی می‌توان از پرفکت مانی بهره برد که خیال هرکسی را در دادوستد مالی و دیجیتال آسوده می‌کند، به‌اختصار آن‌ها را در زیر آورده‌ایم:
• شما به کمک پرفکت مانی می‌توانید، به‌طور آنی، به خرید ارز دیجیتال و طلا انجام دهید.
• از فروشگاه‌های معتبر با پرداخت پرفکت مانی خرید کنید.
• در پروژه‌های بین‌المللی مشارکت کنید، دستمزدتان به‌صورت این ارز دریافت کنید یا افراد را به کار بگیرید و به آن‌ها پرداختی داشته باشید.
• از انتقال وجه و نگهداری دارایی خود از نظر امنیتی مطمئن باشید. شما و تمام افراد در سامانه‌ی پرفکت مانی احراز هویت می‌شوید. برای تمام تبادلات نیز از پیامک‌های یک‌بارمصرف استفاده می‌شود. همچنین واردشدن شما به این سامانه امن و دومرحله‌ای می‌تواند باشد.
شما می‌توانید در بستر پرفکت مانی وام دریافت یا اعطا کنید و شرایط بازپرداخت منعطفی برای وام‌تان داشته باشید.
• می‌توان از کیف پول پرفکت مانی، برای نگهداری تمام ارزهای دیجیتال از جمله ارز دیجیتال بیت کوین و تتر، ارزهای رایج مثل دلار و یورو و همچنین طلا بهره برد.

مزایا و معایب پرفکت مانی

در ادامه به تعدادی از مزایا و معایب پرفکت مانی اشاره می‌کنیم:

مزایا

بی‌اثر‌بودن تحریم‌ها: پرفکت مانی به تمام ایرانیان، در سراسر جهان، خدمات ارائه می‌دهد و با تحریم‌ها همراه نیست. در سایت پرفکت مانی شما می‌توانید حتی از زبان فارسی نیز بهره ببرید.
• ساختار پرفکت مانی و کار با آن ساده است.
• سرعت تراکنش‌ها بسیار بالاست و می‌توان گفت جابه‌جایی‌ها ارزی آنی و لحظه‌ای است.
• تبدیل ارزها به‌سادگی در حساب کاربری پرفکت مانی انجام می‌پذیرد.
• همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره شد، ‌ امنیت بسیار بالای این سیستم مثال‌زدنی است.
برای شروع کار و انجام امور ساده و تراکنش‌های کوچک احراز هویت ضروری نیست (برای کارهای حرفه‌ای باید هویت شما به طور کامل احراز شود.)
• مشمول مالیات بر درامد نمی‌شود.
• بر مانده‌ی پول در حساب پرفکت مانی شما به‌صورت سالیانه سود تعلق می‌گیرد.

معایب

با این‌که سایت‌های بسیاری از پرفکت مانی پشتیبانی می‌کنند ولی فراگیر نیست؛ شما در هر جا نمی‌توانید از آن استفاده کنید. این محدودیت در دنیای گسترده‌ی معاملات مالی آنلاین می‌تواند دردسرساز باشد.
• امکان برگشت یا اصلاح تراکنش‌ها بسیار سخت است باید گفت در بیشتر موارد نشدنی است.
• بازیابی رمز کاربری در این سیستم دشوار و پرهزینه است.
• روش‌های خروج پول از حساب پرفکت مانی اندکی دشوار است

لینک مفید: مشاهده لیست قیمت ارز دیجیتال

امنیت پرفکت مانی

این سیستم به‌خوبی امن‌سازی شده است. همچنین خودتان می‌توانید امنیت حسابتان ارتقا دهید. البته به‌خاطر داشته باشید که ابتدا باید به طور کامل احراز هویت کنید تا به‌صورت همه‌جانبه محکم‌کاری کرده باشید.

روش نخست این است که به تنظیمات حساب‌تان وارد شوید و در بخش Security تنظیمات‌تان را شخصی‌سازی کنید. مهم‌ترین تغییر می‌تواند identity check باشد. با فعال‌کردن این بخش، پرفکت مانی اولین ip که شما با آن وارد سایت شدید، ذخیره می‌کند و زمانی که با ip دیگری وارد بشوید، برایتان ایمیل می‌فرستد. در ایمیل کد تأییدی قرار دارد که برای ورود به سایت ضروری است.

روش دوم و اندکی سرراست‌تر هم وجود دارد. می‌توانید sms loging را فعال کنید. در این روش هر بار که می‌خواهید وارد شوید کد تأییدی برای شما پیامک می‌شود. اما این روش رایگان نیست و شرط و هزینه دارد؛ باید دستکم ۵ دلار در حساب‌تان داشته باشید و هر پیامک ۱۰ سنت از حساب‌تان کاسته می‌شود.

روش سوم، بهترین و امن‌ترین روش است. به این روش که CODE CARD گفته می‌شود، ۲۴ کد برای شما نمایش داده می‌شود و شما آن را یادداشت می‌کنید. در هر بار از ورود یکی از کدها از شما خواسته می‌شود مثلاً از شما می‌خواهند کد پنجم را تایپ کنید.

روش چهارم، فیلترکردن تراکنش‌هاست. با فعال‌کردن گزینه‌ anti-fraud filtration system تمام تراکنش‌های شما رصد می‌شود در صورت مشکوک بودن برخی، آن‌ها مسدود می‌شوند تا بررسی‌های بیشتری صورت گیرد. پس از اطمینان از صحت تراکنش‌ها، امکان نهایی شدن از سوی سیستم صادر می‌شود. این روش می‌تواند زمان هر تراکنش را تا ۲۴ ساعت افزایش دهد.

برای افتتاح حساب می‌توانید با کلیک لینک https://perfectmoney.com/signup.html به صفحه‌ی واردکردن مشخصات بروید. آنگاه فرم زیر روبه‌رو می‌شوید.

آموزش افتتاح حساب پرفکت مانی

آموزش افتتاح حساب پرفکت مانی

پیش از ثبت‌نام باید به نکاتی توجه کنید که در سمت چپ کادرهای ثبت اطلاعات آمده است. در تصویر ۲ با کادر و فلش قرمز نشان‌داده‌شده است.
به ترتیب پیش بروید و اطلاعات خود را به‌درستی و با دقت وارد کنید.

آموزش افتتاح حساب پرفکت مانی

1- نامی برای حساب کاربری خود انتخاب کنید.
2- نام خود را به طور کامل تایپ کنید.
3- شهر محل سکونت را وارد کنید.
4- آدرس پستی‌تان را بنویسید.
5- کشورتان را انتخاب کنید
6- کد پستی را تایپ کنید.
7- ایمیل کاری‌تان به‌دقت وارد کنید. (این ایمیل برای تمام کارهای بعدی‌تان ضروری است و Member ID شما به آن ارسال خواهد شد. در حفظ امنیتش کوشا باشید.)
ه- شماره تلفن‌تان را وارد کنید. (شماره‌ای را وارد کنید که مطمئن هستید مدت‌ها از آن استفاده می‌کنید، پیامک‌های تأییدیه به این شماره ارسال خواهد شد. در حفظ امنیت این شماره هم کوشا باشید.)
9- نوع حساب‌تان انتخاب کنید. (دو حالت برای شما در دسترس است، در ادامه آن را معرفی خواهیم کرد.)
10- رمز خود را انتخاب کنید. (رمزتان دستکم ۶ کاراکتر ترکیبی از حروف و عدد داشته باشد. رمز باید قوی باشد ولی فراموش‌تان هم نشود یا گمش نکنید، بازگرداندن حساب در صورت از دست رفتن رمز سخت خواهد بود.)
11- رمزتان را مجدد تایپ کنید.
12- کد امنیتی را درون کادر تایپ کنید.
13- قوانین را بخوانید و در صورت موافقت کلیک کنید و تیک را بزنید.
14- روی دکمه‌ ریجستر کلیک کنید.
اکنون ثبت نام شما تکمیل شده است و شما یکی از کاربران پرفکت مانی هستید. پیام زیر را دریافت خواهید کرد.

آموزش افتتاح حساب پرفکت مانی

دو ایمیل از پرفکت مانی دریافت خواهید کرد. ایمیل اول توضیحاتی درباره‌ی سیستم است. ایمیل دوم خوشامدگویی و حاوی Member ID ورود به سایت است.

حال با کلیک روی قسمت لاگین (Login)، می‌توانید با کد ایمیل شده و رمزی که تعیین کردید و تایپ کد امنیتی، وارد حساب کاربری‌تان شوید. در تصویر زیر می‌توانید صفحه‌ی لاگین را مشاهده کنید.

آموزش افتتاح حساب پرفکت مانی

انواع حساب در پرفکت مانی

در زمان افتتاح حساب پرفکت مانی، دو گزینه‌ی شخصی (personal) و کاری (business) در دسترس است. همان‌طور که از نامش برمی‌آید، در حساب شخصی، شخص حقیقی شما کنترل حساب را در دست دارد. در حساب کاری، یک شرکت پشت حساب خواهد بود. در واقع، نوع احراز هویت متفاوت است.

گذشته از این‌ها، سه سطح حساب نیز در پرفکت مانی تعریف شده است.
• عادی
• ويژه
• شراکتی
در حالت عادی که معمولا کاربران نو ورود به سیستم پرفکت مانی از آن بهره می‌برند. محدودیت خاصی وجود ندارد، اما پشتیبانی ویژه‌ای نیز از آنان نمی‌شود.
در حالت ويژه، زمانی که یک‌سال از عضویت شما در این سامانه گذشت، شما می‌توانید درخواست کنید سطح‌تان عوض شود. البته باید تراکنش‌ها و گردش‌های مالی شما بالا رفته باشد. در این صورت، گویی در یک بانک شما یک کارمند ویژه برای امور خود دارید. پرفکت مانی هم برای کارهای شما، اولویت و پشتیبانی ویژه‌ای قائل می‌شود.

در حالت شراکتی، حسابی ایجاد می‌شود که مختص شرکت‌ها و صرافی‌هاست. درواقع، این حساب برای اتصال دائم به سیستم پرفکت مانی در نظر گرفته شده است. به کمک این سطح، بخشی از تبادلات و معاملات الکترونیکی‌تان در بستر پرفکت مانی خواهد بود. سود سالیانه به مانده‌ی حساب ۵ درصد و همچنین کارمزدها برای انتقال‌های بانکی ۲ درصد است.

آموزش کار با حساب کاربری پرفکت مانی

پس از ورود به‌حساب، همان‌طور که پیشتر گفتیم، پنل کاربری به‌صورت زیر می‌بینید:

آموزش افتتاح حساب پرفکت مانی

سمت چپ پنل، می‌توانید فعالیت‌های خودتان را ببینید. این قسمت برای اینکه امنیت حسابتان را تأمین کنید، بسیار مهم است؛ چراکه با رصد فعالیت‌های مشکوک یا دیدن تراکنش‌هایی که مطمئنید انجام نداده‌اید، می‌توانید بفهمید که کسی به حسابتان نفوذ کرده است یا خیر.

آموزش افتتاح حساب پرفکت مانی

سمت راست و بالای پنل، شماره‌حساب‌ها یا به بیان بهتر کیف پول‌های پرفکت مانی شماست که هرکدام برای دریافت و پرداخت طلا، یورو، دلار و بیت‌کوین است.

آموزش کار با حساب کاربری پرفکت مانی

می‌توانید چند کیف پول برای هر ارز داشته باشید، کافی است روی add account کلیک کنید و صفحه‌ای که تصویرش در ادامه آمده است، برای‌تان بالا می‌آید. در اینجا با کلیک روی create a new … wallet برای هر ارز می‌توانید کیف جدیدی داشته باشید.

آموزش کار با حساب کاربری پرفکت مانی

همچنین بالای پنل کاربری حساب‌تان، نوارابزار آبی رنگی می‌بینید که در بخش setting می‌توانید تنظیمات حساب‌تان، رمز، کد پستی و… را عوض کنید.

آموزش احراز هویت

به قسمت setting می‌روید، در آن‌جا پس از آن تمامی اطلاعات به‌دقت بررسی کردید، در بخش Account Verification روی گزینه‌ی Verification Management کلیک کند.

مرحله‌ی نخست، باید نام و نام خانوادگی‌تان تأیید کنید. باید تصویر گذرنامه یا کارت ملی یا گواهینامه رانندگی‌تان به همراه عکس‌تان به‌صورت تصویر jpg آپلود کنید. اگر از مدارک فارسی استفاده می‌کنید بهتر است اطلاعات‌تان را به فارسی وارد کنید.
تذکر: ‌ ممکن است از شما ترجمه مدارک‌تان نیز خواسته شود. بهتر است از این کار را دارالترجمه‌های رسمی انجام دهند.
این مرحله ممکن است تا ۵ روز کاری طول بکشد، بنابراین صبور باشید.

مرحله‌ی دوم، باید آدرس‌تان تأیید شود. باید تصویر قبضی را به نام خودتان آپلود کنید. آدرس درج شده در قبض باید با آنچه که در سیستم درج کردید، منطبق باش؛ بنابراین اگر اجاره‌نشین هستید یا قبضی به نام شما نیست، آدرس خود را نزد اپراتور سیم‌کارتتان به‌روزرسانی کنید و قبض موبایل‌تان آپلود کنید. این مرحله هم چند روزی زمان می‌برد. به یاد داشته باشید، درصورتی‌که اطلاعات‌تان دارای نقض یا جعلی باشد، ممکن است حساب‌تان برای همیشه مسدود شود.

مرحله‌ی سوم، شماره‌ی تلفن‌تان تأیید خواهد شد. در این مرحله پشتیبانی پرفکت مانی، از راه شماره‌ی تلفن اعلام شده، تماس می‌گیرند و کدی خوانده می‌شود که به‌صورت خودکار ایجاد شده است؛ این کد باید از سوی شما در بخش تأیید هویت‌تان ثبت شود.

پس از این سه مرحله کار شما تمام است. احراز هویت شده‌اید. اگر به هر ترتیب، مشکلی پیش آمد یا هویت‌تان محرز نشد، معمولاً نقص به شما اطلاع داده می‌شود. در بیشتر موارد شما می‌توانید مجدد اقدام کنید.

آموزش شارژ حساب و خرید

شارژ حساب
در نوار ابزار (toolbar) آبی رنگ بالای پنل کاربری، می‌توانید deposit را ببینید. با کلیک روی آن صفحه‌ی بعد خواهید رفت و پنل زیر روبه‌رو خواهید شد:

شارژ حساب

در این‌جا، شش روش برای شارژ حساب‌تان دارید که به ترتیب از بالا به پایین عبارت‌اند از:
1. از راه واریز بانکی بین‌المللی (سوئیفت) می‌توانید مبالغ بالای ۳۰۰ دلار یا معادل یورویی آن را واریز کنید. (این روند ممکن است چند روز کاری زمان ببرد.)
2. می‌توانید به‌صورت نقدی از راه صرافی‌هایی که با پرفکت مانی کار می‌کنند، حساب‌تان را شارژ کنید.
3. می‌توانید ووچر الکترونیکی پرفکت مانی تهیه کنید.
4. از طریق شرکای تأییدشده‌ی پرفکت مانی می‌توانید با ارز دیجیتال پرفکت مانی تهیه و حساب‌تان را شارژ کنید. این شرکا مانی گرام (Moneygram) و وسترن یونیون (Western Union) هستند.
5. می‌توانید بیت‌کوین تهیه کنید و به کیف‌تان واریز کنید.
6. می‌توانید از کاربران پرفکت مانی وام دریافت کنید و حساب‌تان شارژ شود.
در پایین همین کادر می‌توانید تاریخچه‌ی تراکنش‌های در حال انجام، انجام شده و لغو شده را ببینید. این قسمت نیز از نظر امنیتی و حسابداری مهم است.
در نوارابزار پنل کاربری، گزینه‌ی دیگری (Exchange) نیز دیده می‌شود که در آن می‌توانید ارزها، طلا و بیت کوین را درون سیستم پرفکت مانی به هم تبدیل کنید. می‌توان گفت که یک صرافی الکترونیکی در پنل کاربری شما در دسترس است. ضمن اینکه در این قسمت از پنل کاربری‌تان، بازار جهانی این دارایی‌ها و نمودار تغییرات‌شان را می‌توانید مشاهده کنید.

شارژ حساب

دوباره به نوار ابزار آبی رنگ بالای پنل کاربری نگاه کنید، می‌توانید withdraw را بیابید. روی آن کلیک کنید و با پنل زیر روبه‌رو خواهید شد:

در اینجا هفت روش برای خارج کردن پول از حساب‌تان دارید که به ترتیب از بالا به پایین عبارت‌اند از:
1. به حسابی که به پرفکت مانی اعلام کرده‌اید، پول منتقل شود. (سوئیفت، این روند ممکن است چند روز کاری زمان ببرد.)
2. به‌حساب یک صرافی منتقل شود که با پرفکت مانی کار می‌کند و شما به طور نقدی از آن‌جا پول را دریافت کنید.
3. به کمک ووچرهای پرفکت مانی پولتان خرج کنید.
4. با تهیه رمزارز و انتقال آن به کیف پولی خارج از پرفکت مانی پول‌تان را داشته باشید.
5. از طریق شرکای پرفکت مانی و با رمزارز همین سیستم پول خود را دریافت کنید.
6. از طریق انتقال بیت‌کوین از پرفکت مانی به کیف پول دلخواهتان پول‌تان را خارج کنید.
7. شما می‌توانید پول‌تان را به دیگران وام دهید و در توافق شخصی به طور نقدی یا روش‌های آن را دریافت کنید.
در انتهای این کادر نیز تاریخچه‌ی تبادلات خود را مانند قسمت واریز قابل‌مشاهده است.
همچنین در همان نوارابزار بالای پنل کاربری می‌توانید گزینه‌ send money را مشاهده کنید. از این قسمت، انتقال پول بین حساب‌های پرفکت مانی شدنی است.

همه چیز درباره ووچر پرفکت مانی

ووچر پرفکت مانی را می‌توانید مانند یک کوپن یا رسید یا کارت هدیه در نظر بگیرید. اگر آن را تهیه کنید هرجایی که این ووچر را بپذیرد شما برای هر تراکنش مالی هیچ مشکلی نخواهید داشت. در هر فروشگاه یا صرافی‌ای که با پرفکت مانی کار می‌کند، این ووچرها را می‌توانید خرج کنید.

ووچر پرفکت مانی

یک شماره‌ی ۱۰ رقمی ووچر پرفکت مانی است که کد فعال‌سازی منحصربه‌فردی دارد. این فعال‌ساز یک کد ۱۶ رقمی است. این رقم‌ها و کد برای شارژ کردن یا خرید اینترنتی ضروری‌اند. شما می‌توانید ووچرها را در اختیار دیگران بگذارید و به این صورت انتقال پول انجام دهید. این کدها منقضی نمی‌شوند و هر لحظه و آنی قابل مصرف هستند.

باتوجه به اینکه، امنیت بستر پرفکت مانی بالاست؛ در حواله و انتقال مبالغ بالا، استفاده از این ووچرها ساده و امن خواهد بود. هر ووچر از طریق خود وبگاه پرفکت مانی و صرافی‌هایی که با آن کار می‌کنند قابل تهیه، شارژ و نقدکردن است.

خرید ارز دیجیتال با پرفکت مانی

برای خرید ارز دیجیتال با پرفکت مانی باید شما رمزارز یا ووچر مخصوص را تهیه کنید. سپس در صرافی‌های طرف حساب یا شریک پرفکت مانی می‌توانید از این راه رمز ارز تهیه کنید. البته راه دیگری نیز وجود دارد. شما در سیستم پرفکت مانی به‌سادگی می‌توانید بیت‌کوین تهیه یا نگهداری کنید به واسطه‌ این رمزارز هم می‌توان وارد معاملات رمزارز شد. لازم به‌ذکر است که این روش می‌تواند کارمزد بالای داشته باشد.

کلام آخر

پرفکت مانی برای همگان و به‌طور ویژه‌تر برای ایرانی‌ها ساختاری نظام‌یافته، امن و مناسب است. به‌واسطه‌ی این سیستم می‌توان در بازارهای مالی جهان با دردسر کمتری حضور داشت و در تجارت بین‌الملل سهیم بود. ویژگی‌هایی برای پرفکت مانی که برشمرده شد فقط نقطه‌ی آغاز و آشنایی با سازوکار این پلتفرم بود، مسلما در عمل، ظرافت‌هایی در میان است که کاربران خبره به آن واقف‌اند و مبتدیان باید با دقت و پیگیری آن‌ها را در نظر بگیرند. امید می‌رود این نوشته برای علاقه‌مندان راهگشا باشد.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.