اومیسه

اومیسه‌گو ؛ غول پرداخت تایلندی – پادکست

اومیسه (Omise) یه شرکت مالی در تایلنده که در سال ۲۰۱۳ به عنوان یک درگاه پرداخت آنلاین مشابه پی‌پل (Paypal) در بانکوک تاسیس شد. اومیسه، شرکت مادر سازنده اومیسه گو (OmiseGO) است که راه‌حلی برای حل مشکل سرعت و کارمزد تراکنش در اتریوم محسوب می‌شه.

در این اپیزود از پادکست رادیو اکسکوینو بیشتر با این غول پرداختی آشنا می‌شویم.

پادکست امروز رو بشنوید:

از اتفاقات خوبی که در صرافی اکسکوینو میوفته اینه که هر چند وقت بر اساس کلی تحقیق و بررسی‌های زیاد یه تعداد توکن به پلتفرم معاملاتی این صرافی اضافه میشه و کاربرای ایرانی امکان سرمایه‌گذاری زودهنگام در پروژه‌هایی رو پیدا میکنن که پتانسیل بالایی براشون تخمین زده میشه. در راستای همین روند بود که بیش از یه ماه پیش در دهم آذر، اکسکوینو ۸ توکن جدید رو به پلتفرم معاملاتیش اضافه کرد.

در اپیزودهای قبلی هفت تا از این توکن‌ها را معرفی کرده بودیم و امروز میخوایم بریم سراغ توکن او‌ام‌جی کوین یا اومیسه‌گو.

اکسکوینویی‌ها سلام. عصر یکشنبه 19 دی ماهتون بخیر . من ساحل اختری هستم و همراه شمام با اپیزود 159 رادیو اکسکوینو

اومیسه یه شرکت مالی در تایلند هست که در سال ۲۰۱۳ به عنوان یک درگاه پرداخت آنلاین مشابه پی‌پل (Paypal) در بانکوک تاسیس شد. بعضیا میگن این شرکت همون استرایپ (Stripe) آسیای جنوب شرقی هست. بنیانگذارای اومیسه یعنی جون هاسه‌گاوا (Jun Hasegawa) و دانی هرینسوت (Donnie Harinsut) در سال ۲۰۱۷ اومیسه‌گو رو خلق کردن که در عرضه اولیه موفق به جذب ۲۵ میلیون دلار سرمایه شد.

ولی قبل از این که بیشتر پیش بریم، یادآوری می‌کنم که این پادکست تنها برای آموزش و افزایش دانش کاربرای کریپتو طراحی شده و هیچ منفعت مالی برای مجموعه اکسکوینو نداره. پس حواستون باشه که برای اتخاذ تصمیمات مالی باید خودتون مطالعه کنید و بر مبنای شرایط همون لحظه تصمیم بگیرید. این پادکست توصیه مالی نیست. 

هر چند اومیسه‌گو یه زیرمجموعه شرکت اومیسه حساب میشه اما در واقع اومیسه‌گو یه راه‌حله برای حل مشکل سرعت و کارمزد تراکنش در اتریوم. جالبه بدونین هم‌بنیانگذارای اتریوم یعنی ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) و گاوین وود (Gavin Wood) از مشاورای این پروژه هستن و کلی از شرکت‌های بزرگ پرداخت با این پروژه قراردادهای استراتژیک دارن.

اومیسه امیدواره تا از اومیسه‌گو به عنوان مکملی برای نظام پرداخت فعلیش استفاده کنه. نظام پرداخت فعلی اومیسه در کشورهای آسیای جنوب شرقی مثل ژاپن بسیار مورد استفاده است و جای خودش رو باز کرده. همین الان شرکت‌های مکدونالد و علی‌پی در آسیا با اومیسه کار میکنن و شما برای خرید ساندویچ در هر کردوم از این کشورا میتونید با اکانت اومیسه پول رو پرداخت کنید. اومیسه گو تراکنش‌های هدف را از طریق بلاک چین خود تسهیل می‌کند.

این پلتفرم ارز دیجیتال OMG را راه اندازی کرد که یک توکن ERC20 است. OMG از اتریوم برای گردش کار خود استفاده می‌کند اما همچنین یک رابطه همزیستی با شبکه ایجاد می‌کند که به عنوان یک راه حل مقیاس پذیر عمل می‌کند.

اومیسه گو یک پلتفرم بلاک چین منبع بازه که شعار اصلی اون «بانک‌دار کردن افراد محروم از خدمات بانکیه». انتظار می ره ارز دیجیتال ا‌و‌ام‌جی و پروژه اومیسه گو به رقیب مستقیم موسسات بانکی سنتی تبدیل بشن.

با استفاده از کیف پول این پروژه که اسمش (SDK) هست می‌تونید یه دارایی کریپتو را از یک بلاکچین به بلاک چین دیگه انتقال بدین.

همچنین این کیف پول امکان انتقال پول بین بلاک چین و ارائه دهندگان پرداخت سنتی مثل ویزا (VISA) و سوییفت رو هم داره.

در حالی که الان چندین کیف پول با این مشخصات وجود دارن که کاری شبیه به همین انجام می‌دن اما اومیسه‌گو یه مزیت نسبت به اونا داره.

اون هم این که این شبکه از شرکت اومیسه نشات می‌گیره؛ شرکتی که سال‌ها تجربه در زمینه پرداخت‌های آنلاین داره.

اما کمی در مورد توکنامیک اومیسه‌گو براتون بگم:

ارز دیجیتال (OMG) یه توکن بر بستر شبکه اتریوم و با استاندارد (ERC-20) است.

کل عرضه توکن او‌ام‌جی برابر با بیش از ۱۴۰ میلیون واحده که از اوایل نوامبر ۲۰۱۹، همه این تعداد عرضه شده و در گردش هست. از اون‌جایی که این ارز قابل استخراج نیست پس عرضه محدودی داره. تیم پروژه هیچ برنامه‌ای برای افزایش تعداد توکن‌های در گردش او‌ام‌جی ندارن.

طبق داده‌های کوین مارکت کپ در حال حاضر قیمت هر توکن OMG برابر با ۵ دلار و ۳۹ سنته و با ارزش بازاری ۷۵۵ میلیون دلاری در رده صدوچهارم بازار قرار گرفته.

در عرضه اولیه او‌ام‌جی  بیست و پنج میلیون دلار جمع‌آوری و ۶۵ درصد از کل عرضه توکن‌های او‌ام‌جی توزیع شد. از ۳۵ درصد توکن باقیمانده ۲۰ درصد توسط اومیسه به هزینه‌های عملیاتی، ۱۰ درصد به توسعه‌دهندگان و ۵ درصد به یک ایردراپ برای هولدرهای اتر تخصیص داده شد.

قیمت او‌ام‌جی در ژانویه ۲۰۱۸ به سقف قیمتی خود یعنی ۲۵ دلار و ۹ سنت رسید اما با ریزش شدید بازار کریپتو در آن سال ارزش این توکن تا آخر سال ۲۰۱۸ به ۱.۴۲ دلار و در اوایل سال ۲۰۱۹ به زیر یک دلار رسید.

مزایا و معایب

از مزایای این پروژه میشه به اینا اشاره کرد که از شبکه پلاسما پشتیبانی میکنه، هم تعامل میان بلاک چینها داره و هم‌ داره با بلاک چین اتریوم همکاری میکنه. به علاوه در شبکه نیازی به اعتماد به شخص ثالث نیست که این ویژگی به کاربرا اجازه میده تا وجوه خودشونو در صورتی که شبکه از کار بیافته هم بازیابی کنن.

 اما از معایب این پروژه میشه به این موارد اشاره کرد که متمرکزه، توسعه‌ش کند بوده تا الان و حتی تیم به بعضی از اهدافش در گذشته نرسیده و اینکه رقبای زیادی با این اهداف در این صنعت وجود دارن.

خب دوستان به پایان این اپیزودمون رسیدیم. اگه میخواید در مورد کریپتو، بلاک‌چین و انواع تحلیل بیشتر بدونید، حتما به وبلاگ ما به آدرس اکسکوینو دات‌کام اسلش بلاگ سر برنید. ضمنا، اپیزودهای جدید رادیو اکسکوینو رو میتونید در همه پلتفرم‌های پادگیر مثل ناملیک، کست‌باکس و دنبال کنید.

همچنین ببینید

اکس باکس اکسکوینو

اکس باکس اکسکوینو: یک جعبه پر از پاداش و جایزه

اکس باکس اکسکوینو،‌طرح جدیدی است که کاربران می‌توانند در آن، با استیکینگ مبلغ مشخص، روزانه …

بیمه غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک‌چین چیست؟

ضرب‌المثل معروف گذر پوست به دباغ‌خانه می‌افتد به‌خوبی در مورد شرکت‌های بیمه صدق می‌کند. چه …

امنیت بیت کوین

آیا بیت کوین امن است؟ امنیت بیت کوین چگونه تامین می‌شود؟

رمزارز بیت کوین در چند ماه گذشته، فراز و فرود شدید و بی‌سابقه‌ای را تجربه …

همه‌چیز در مورد نوآوری‌های ارز دیجیتال کسپا (KASPA)

این روزها کمتر کسی است که به بازار رمزارزها علاقه داشته باشد و حداقل یک‌بار …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.