معرفی کامل ارز دیجیتال بایسواپ به همراه پیش‌بینی قیمت و آینده آن

بایسواپ یکی از برندگان رویداد ارزشمند‌ترین سازنده در شبکه بایننس اسمارت چین بود که در آوریل ۲۰۲۱ برگزار شد. این پلتفرم با همکاری سایر پروژه‌های بی‌اس‌سی BSC یک برنامه تشویقی جهانی ۱۰ میلیون دلاری را‌ه‌اندازی کرده است. بایننس لبز Binance Labs هم خود را به‌عنوان سرمایه‌گذار استراتژیک بایسواپ معرفی کرده است. در ادامه به بررسی پلتفرم بایسواپ، نحوه کار آن، تیم پروژه، توکنومیک، صرافی‌ها، کیف‌پول‌‌ها و قیمت آینده آن می‌پردازیم.

فهرست مطالب با دسترسی سریع

پلتفرم بایسواپ چیست؟

بایسواپ یک صرافی غیرمتمرکز برای توکن‌های BEP-20 در زنجیره هوشمند بایننس با سه نوع سیستم رفرال و کمترین میزان کارمزد شبکه حدود ۰.۱% است که متعهد به نوآوری در دیفای DeFi و ارائه‌دهنده محصولات مختلف است. سامانه ارجاع این پلتفرم این امکان را به کاربران می‌دهد تا از طریق معرفی دیگران، درصدی رو از طریق لانچ‌پول‌ها، سواپ و قرعه‌کشی دریافت کنند.

محصولات اصلی بایسواپ شامل استاندارد‌های صرافی غیرمتمرکز مانند بازارساز خودکار، استخرهای نقدینگی، ییلد فارمینگ یا کشت سود، بازار ان‌اف‌تی NFT و لانچ‌پد عرضه‌ اولیه صرافی غیرمتمرکز است. بایسواپ در نقشه راه خود موارد زیر را بررسی کرده است:

  • فهرست‌شدن در صرافی‌های بزرگ رمزارز
  • اصلاح بازار ان‌اف‌تی
  • تریدر آنلاین
  • پشتیبانی از راه حل‌ میان زنجیره‌‌ای (Cross-chain)
  • سفارشات محدود (Limit orders)
  • سیستم وام‌دهی
  • ایردراپ توکن
  • برنامه‌های ارجاع (Referral program)

هدف از راه‌اندازی این پروژه افزایش قابل‌توجه سرعت معاملات و کاهش هزینه تراکنش‌ها به صورت تضمینی است. بایسواپ قصد دارد تا تبدیل به یکی از بهترین پلتفرم‌های غیرمتمرکز برای خرید و فروش رمزارزهای مختلف در سراسر دنیا شود و برای تحقق این هدف، توکن رسمی خود با نام بی‌اس‌دابلیو را در سال ۲۰۲۱ به بازار معرفی کرد. این توکن به راحتی قابل تبدیل، خرید و فروش است و شبکه آن سرعت و امنیت بالایی دارد.

توکن بایسواپ

ارز دیجیتال پلتفرم بایسواپ با نماد اختصاری بی‌اس‌دابلیو BSW یکی از هزاران رمزارزی است که در سال ۲۰۲۱ وارد بازار رمزارز شده است. بایسواپ یک توکن bep-20 است که در شبکه بایننس اسمارت چین راه‌اندازی و طراحی شده است.

توکن بایسواپ
توکن بایسواپ

حداکثر عرضه توکن بایسواپ ۷۰۰ میلیون واحد است که ۱۰ میلیون واحد آن به نقدینگی اولیه و بازاریابی اختصاص یافته است. در واقع ۴۰۰ هزار واحد بایسواپ، صرف نقدینگی اولیه در پلتفرم بایسواپ شده است.

پلتفرم بایسواپ چگونه کار می‌کند؟

بایسواپ در وهله اول یک صرافی غیرمتمرکز است که از مدل بازارساز خودکار برای مبادله توکن‌های BEP-20 استفاده می‌کند. همانند اغلب دکس‌ها، نقدینگی بازار بایسواپ توسط تامین‌کنندگان نقدینگی که توکن‌های خود را در استخرهای نقدینگی استیک می‌کنند، تامین می‌شود.

در عوض این‌کار به تامین‌کنندگان نقدینگی، توکن‌های تامین نقدینگی داده می‌شود که با استیک کردن در فارم‌های بایسواپ، توکن بی‌اس‌دبلیو به‌ کاربران داده می‌شود. کارمزد توکن سواپ در صرافی بایسواپ ۰.۱ درصد از مبلغ معامله است که ۰.۰۵ درصد از آن به تامین‌کنندگان نقدینگی پاداش داده می‌شود و ۰.۵ درصد دیگر صرف سوزاندن توکن بی‌اس‌دبلیو می‌شود.

استخراج کارمزد تراکنش: فرآیندی برای پاداش دادن کارمزد به کامیونیتی است. برخلاف سایر پلتفرم‌ها، بایسواپ کارمزد تراکنش را به‌شکل توکن بومی بایسواپ یعنی توکن بی‌اس‌دبلیو به کاربران برمی‌گرداند.

پلتفرم بایسواپ چگونه کار می‌کند؟
پلتفرم بایسواپ چگونه کار می‌کند؟

پلتفرم بایسواپ، ۳ مدل سیستم رفررال‌ هم دارد. این سیستم به این شکل است که از طریق لینک از دوستان خود برای ثبت‌نام در پلتفرم دعوت کرده و در ازای آن پاداش دریافت می‌کنید. پاداش رفررال از لانچ‌پول، فارم، سواپ و لاتاری داده می‌شود.

بایسواپ یک سیستم مشارکت در سود هم دارد که به‌وسیله آن می‌توان بخشی از پاداش رفررال را با دوستان دعوت‌شده به اشتراک گذاشت. هنگام ساخت لینک ارجاع می‌توان ۴ گزینه مختلف برای اشتراک سود را انتخاب کنید:

  • ۰ درصد
  • ۱۰ درصد
  • ۲۵ درصد
  • ۵۰ درصد

خدمات پلتفرم بایسواپ

بایسواپ علاوه بر یک صرافی غیرمتمرکز، خدمات متعددی از جمله استخر نقدینگی، فارم، مارکت پلیس، لانچ پول، برنامه لاتاری، کسب درآمد از ان‌اف‌تی، لانچ‌پد عرضه اولیه صرافی، استیکینگ و کسب درآمد از طریق بازی را ارائه می‌دهد.

استخر نقدینگی Liquidity pool

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم با افزودن نقدینگی به استخر، توکن نقدینگی دریافت می‌کنید. هنگامی که شخصی با توکن‌های واریزی شما سواپ انجام می‌دهد، ۰.۰۵ درصد از کارمزد به استخر شما تعلق می‌گیرد که به نسبت سهم شما از استخر پاداش بین شما و سایر تامین‌کنندگان نقدینگی تقسیم می‌شود.

فارم Farm

فارم‌های بایسواپ فرصت‌های کسب سود متعددی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با استیک کردن استخر نقدینگی توکن‌های مختلف در این فارم‌ها، می‌توانید بی‌اس‌دابلیو برداشت کنید.

مارکت‌پلیس Marketplace

می‌توانید ان‌اف‌تی‌های لیست شده در مارکت‌ پلیس، بایسواپ را با پرداخت توکن‌های بی‌اس‌دابلیو، رپت بایننس‌کوین، تتر و استیبل‌کوین خرید و فروش کنید.

پلتفرم بایسواپ چگونه کار می‌کند؟
پلتفرم بایسواپ چگونه کار می‌کند؟

لانچ‌پول Launchpool

لانچ‌پول بایسواپ یک جایگزین کم‌هزینه برای استخراج است. در این سیستم می‌توانید توکن‌های خود را برای به‌دست آوردن توکن‌های بیشتر، به‌صورت رایگان استفاده کنید. به زبان ساده، رمزارزهای خود را قفل کرده و توکن‌های دیگر را پاداش می‌گیرید.

لاتاری Lottery

لاتاری بایسواپ یک بازی شانسی است که برندگان آن به‌صورت تصادفی انتخاب می‌شوند. هرکاربری که حداقل یک بلیط لاتاری داشته باشد در این بازی شرکت کرده و توکن بی‌اس‌‌دابلیو را به عنوان پاداش دریافت می‌کند.

کسب درآمد از ان‌اف‌تی

در این سیستم کسب درآمد لانچ‌پد، استخر استیکینگ به‌منظور دریافت ان‌اف‌تی‌های بیشتر ایجاد شده است.

استیکینگ ثابت

استیکینگ ثابت یا سپرده‌گذاری با نرخ سود ثابت بایسواپ، روشی است که در آن کاربران از مزایای درصد سالانه، استیک، دریافت توکن‌های برتر، ضرر ناپایدار و جوایز روزانه بهره‌مند می‌شوند.

تیم پروژه

بایسواپ در سال ۲۰۲۱ راه اندازی شد و در مجموع ۲۷ عضو را در وبسایت خود فهرست می‌کند. کل تیم با نام مستعار همراه هستند و فقط به عنوان آواتارهای کمیک comic در سایت ارائه می‌شوند. مدیرعامل آن دنیل‌ای‌کی Daniel Ek، یک فرد کهنه‌کار در فضای رمزارز با هفت سال تجربه است.

تیم پروژه
تیم پروژه

تقریبا هر یک از اعضای تیم بایسواپ چندین سال تجربه در زمینه مربوطه خود را دارند، البته جزئیاتی در این باره ارائه نشده است. بایسواپ در مورد سرمایه‌گذاران خود اطلاعات مشخصی ارائه نمی‌دهد.

توکنومیک

براساس وبسایت کوین مارکت‌کپ، توکن بایسواپ سهم ۰.۰۱ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد و در رتبه ۲۶۲ بازار قرار گرفته است. کل عرضه در گردش این توکن حدودا ۲۲۰.۴۹۰ میلیون و عرضه کل آن ۷۰۰ میلیون واحد است.

چه چیزی بایسواپ را منحصر‌ به‌فرد می‌کند؟

بایسواپ سعی می‌کند که با کارمزد پایین تراکنش‌های خود در مقابل سایر صرافی‌های غیرمتمرکز خود را متمایز کند. بایسواپ مدعی است که در مقایسه با سایر صرافی‌ها، کمترین میزان کارمزد معادل ۰.۱ درصد را دریافت می‌کند و ۰.۰۵ درصد به عنوان پاداش به ارائه‌دهندگان نقدینگی بازگردانده می‌شود و ۰.۰۵درصد برای سوزاندن توکن بی‌اس‌دبلیو استفاده می‌شود.

بایسواپ این حق را دارد که در آینده میزان کارمزد را افزایش دهد. با این حال، قول می‌دهد که کارمزد خود را کمتر از میزان سایر صرافی‌ها نگه دارد.

کاربران می‌توانند در استخراج کارمزد تراکنش شرکت کنند به این معنی که می توانند تا ۹۰ درصد از کارمزد سوآپ ۰.۱ درصدی را دریافت کنند. علاوه بر این، آن‌ها می توانند نقدینگی را در اختیار استخرها قرار دهند و پاداش فارمینگ را دریافت کنند. یکی دیگر از ویژگی های مهم بایسواپ بازار ان‌اف‌تی آن است که به کاربران امکان می‌دهد ان‌اف‌تی‌ها را با استفاده از چهار ارز دیجیتال BNB، USDT، BUSD و WBNB خریداری کنند.

در لاتاری بایسواپ، کاربران می‌توانند توکن‌های بی‌اس‌دابلیو را به عنوان جایزه دریافت کنند. هر کاربر می‌تواند تعداد نامحدودی بلیت خریداری کند که ۸۰ درصد آن در استخر جایزه توزیع می‌شود.

بایسواپ همچنین دارای ان‌اف‌تی‌های خود به نام NFT Earn است که از یک لانچ‌پد ان‌اف‌تی، یک NFT Staking Pool، یک NFT Boost و یک ارتقاء سطح NFT تشکیل شده است. کاربران می‌توانند «Robi NFT» بخرند و برای کسب سود، آن‌ها را به اشتراک بگذارند یا تقویت کنند.

در نهایت، بایسواپ یک لانچ‌پد عرضه اولیه صرافی غیرمتمرکز را ارائه می‌دهد که به سایر پروژه های بلاک چین این امکان را می‌دهد تا توکن خود را از طریق بایسواپ راه اندازی کنند. صرافی دکس DEX ادعا می‌کند که بیش از ۳۰۰ هزار کاربر فعال دارد و با برنامه تشویقی ۱۰ میلیون دلاری خود، پروژه‌های جدید را تشویق می‌کند.

ارز دیجیتال بایسواپ را از کجا بخریم؟

صرافی‌های بسیاری امکان خرید ارز دیجیتال بایسواپ را برای کاربران فراهم می‌کنند که محبوب‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • بایننس Binance
  • گیت دات‌آی‌او Gate.io
  • کوکوین KuCoin
  • ال‌بانک LBank
  • کوین تایگر CoinTiger
ارز دیجیتال بایسواپ را از کجا بخریم؟
ارز دیجیتال بایسواپ را از کجا بخریم؟

البته کاربران ایرانی به علت وجود تحریم‌ها نمی‌توانند در این صرافی‌ها فعالیت کنند. جهت جلوگیری از این موضوع می‌توانید از پلتفرم معاملاتی اکسکوینو استفاده کنید که یک پلتفرم معاملاتی همتا به همتا به حساب می‌آید و از رمزارزهای متعددی پشتیبانی می‌کند.

کیف پول‌های بایسواپ

اگر قصد معامله ارز دیجیتال بایسواپ را دارید بهتر است که یک کیف‌پول مناسب برای این ارز انتخاب کنید. بهترین کیف‌پول‌های بایسواپ به شرح ذیل است:

  • متاماسک MetaMask
  • بایننس‌چین والت Binance Chain Wallet
  • سیف پل SafePal
  • کوین۹۸ Coin98
  • مث والت Math Wallet
کیف پول‌های بایسواپ
کیف پول‌های بایسواپ

اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که قصد نگه‌داری یا معامله ارز دیجیتال بایسواپ را دارید، باید کیف‌پول امنی را انتخاب کنید. کیف‌پول اکسکوینو امنیت بالا را برای ارزهای شما تامین می‌کند و با نگه‌داری دارایی خود در کیف پول‌های اکسکوینو می‌توانید در هزینه‌ها و کارمزدهای خود صرفه‌جویی کنید.

از طرفی به دلیل مسائل مربوط به تحریم‌ها بسیاری از کیف‌پول‌های موجود به کاربران ایرانی خدمات ارائه نمی‌دهند اما کیف‌پول اکسکوینو خطر تحریم شدن را برای کاربران نخواهد داشت. اگر قصد استفاده از این کیف‌پول رو دارید، مقاله آموزش جامع استفاده از کیف‌پول اکسکوینو رو مطالعه کنید.

بررسی قیمت و آینده ارز دیجیتال بایسواپ

یکی از عوامل اصلی در تصمیم‌گیری برای خرید و سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال بایسواپ، بررسی قیمت و آینده آن است. بازار رمزارزها با نوسانات قیمتی صعودی و نزولی همراه است. ارز دیجیتال بایسواپ و پروتکل آن می‌تواند یکی از انتخاب‌های مهم سرمایه‌گذاران در زمینه ارزهای دیجیتال باشد. اما قبل از اقدام به این‌کار لازم است تحلیل‌های مورد نیاز در این زمینه نیز در نظر گرفته شوند.

بررسی قیمت و آینده ارز دیجیتال بایسواپ در سال ۲۰۲۲

بر اساس وبسایت پرایس پردیکشن Priceprediction.net، براساس تحلیل فنی و پیش‌بینی قیمت بایسواپ در سال ۲۰۲۲ انتظار می‌رود قیمت توکن بی‌اس‌دابلیو از سطح قیمت متوسط ۰.۷۰ دلار عبور کند، حداقل ارزش قیمت پیش‌بینی شده بایسواپ تا پایان سال جاری ۰.۶۸ دلار پیش‌بینی می‌شود. علاوه بر این، بی‌اس‌دابلیو می‌تواند به حداکثر سطح قیمت ۰.۷۶ دلار برسد.

بررسی قیمت و آینده ارز دیجیتال بایسواپ در سال ۲۰۲۳

با توجه به تحلیل فنی ارز دیجیتال بایسواپ در سال ۲۰۲۳ انتظار می‌رود قیمت توکن بی‌اس‌دابلیو از سطح قیمت متوسط ۱.۰۳ دلار عبور کند، حداقل ارزش قیمت مورد انتظار بایسواپ تا پایان سال ۱ دلار خواهد بود. علاوه بر این، توکن بی‌اس‌دابلیو می‌تواند به حداکثر سقف قیمتی ۱.۲۱ دلار برسد.

بررسی قیمت و آینده ارز دیجیتال بایسواپ در سال ۲۰۲۵ – ۲۰۲۴

با توجه به قیمت پیش‌بینی بایسواپ و تحلیل فنی در سال ۲۰۲۴ انتظار می‌رود قیمت توکن بی‌اس‌دابلیو از سطح قیمت متوسط ۱.۴۹ دلار عبور کند، حداقل قیمت پیش‌بینی شده برای ارز دیجیتال بایسواپ تا پایان سال جاری به ۱.۴۵ دلار می‌رسد. علاوه بر این، بی‌اس‌دابلیو می‌تواند به حداکثر سطح قیمت ۱.۷۳ دلار برسد.

با توجه به پیش‌بینی قیمت بایسواپ و تحلیل فنی در سال ۲۰۲۵ انتظار می‌رود قیمت توکن بی‌اس‌دابلیو از سطح قیمت متوسط ۲.۱۳ دلار عبور کند، حداقل ارزش قیمت پیش‌بینی شده برای ارز دیجیتال بایسواپ تا پایان سال جاری به ۲.۰۷ دلار باشد. علاوه بر این توکن بی‌اس‌دابلیو می‌تواند به حداکثر سطح قیمت ۲.۴۷ دلار برسد.

بررسی قیمت و آینده ارز دیجیتال بایسواپ در سال ۲۰۲۶

با توجه به پیش‌بینی قیمت بایسواپ و تحلیل فنی در سال ۲۰۲۶ انتظار می‌رود قیمت توکن بی‌اس‌دابلیو از سطح قیمت متوسط ۳.۱۹ دلار عبور کند، حداقل قیمت پیش‌بینی شده برای بایسواپ تا پایان سال جاری باید ۳.۱۰ دلار باشد. علاوه بر این توکن بی‌اس‌دابلیو می‌تواند به حداکثر سطح قیمت ۳.۵۷ دلار برسد.

بررسی قیمت و آینده ارز دیجیتال بایسواپ در سال ۲۰۲۷

با توجه به پیش‌بینی قیمت بایسواپ و تحلیل فنی در سال ۲۰۲۷ انتظار می‌رود قیمت توکن بی‌اس‌دابلیو از سطح قیمت متوسط ۴.۵۴ دلار عبور کند، حداقل قیمت پیش‌بینی شده برای ارز دیجیتال بایسواپ تا پایان سال جاری می‌تواند به ۴.۴۱ دلار برسد. علاوه بر این توکن بی‌اس‌دابلیو می‌تواند به حداکثر سطح قیمت ۵.۲۴ دلار برسد.

بررسی قیمت و آینده ارز دیجیتال بایسواپ
بررسی قیمت و آینده ارز دیجیتال بایسواپ

بررسی قیمت و آینده ارز دیجیتال بایسواپ در سال ۲۰۲۸

با توجه به پیش‌بینی قیمت بایسواپ و تحلیل فنی در سال ۲۰۲۸ انتظار می‌رود قیمت توکن بی‌اس‌دابلیو از سطح قیمت متوسط ۶.۷۲ دلار عبور کند، حداقل قیمت پیش‌بینی شده برای ارز دیجیتال بایسواپ تا پایان سال جاری باید ۶.۵۰ دلار باشد. علاوه بر این توکن بی‌اس‌دابلیو می‌تواند به حداکثر سطح قیمت ۷.۵۴ دلار برسد.

بررسی قیمت و آینده ارز دیجیتال بایسواپ در سال ۲۰۲۹

با توجه به پیش‌بینی قیمت بایسواپ و تحلیل فنی، در سال ۲۰۲۹ انتظار می‌رود قیمت توکن بی‌اس‌دابلیو از سطح قیمت متوسط ۹.۴۹ دلار عبور کند، حداقل قیمت پیش‌بینی شده برای ارز دیجیتال بایسواپ تا پایان سال جاری می‌تواند به ۹.۱۵ دلار برسد. علاوه بر این، توکن بی‌اس‌دابلیو می‌تواند به حداکثر سطح قیمت ۱۱.۴۱ دلار برسد.

بررسی قیمت و آینده ارز دیجیتال بایسواپ در سال ۲۰۳۰

با توجه به پیش‌بینی قیمت بایسواپ و تحلیل فنی، در سال ۲۰۳۰ انتظار می‌رود قیمت توکن بی‌اس‌دابلیو از سطح قیمت متوسط ۱۳.۶۶ دلار عبور کند، حداقل قیمت مورد انتظار بایسواپ تا پایان سال ۲۰۳۰ می تواند به ۱۳.۲۸ دلار برسد. علاوه بر این توکن بی‌اس‌دابلیو می‌تواند به حداکثر سطح قیمت ۱۶.۱۹ دلار برسد.

سخن نهایی

بایسواپ یک صرافی غیرمتمرکز از شبکه بایننس اسمارت چین است که از بازارساز خودکار برای اجرای معاملات کاربران استفاده می‌کند. بایسواپ از ۳ مدل برنامه رفررال بهره می‌برد و کارمزد تراکنش نسبتا پایینی دارد. بایسواپ به کاربران امکان تبادل توکن‌های BEP20، تامین نقدینگی، کسب درآمد و استیکینگ توکن در فارم را می‌دهد.

برای مثال کاربران می‌توانند انواع مختلفی از توکن‌های BEP-20 را استیک کنند یا با خرید ان‌اف‌تی‌هایی که توسط این پلتفرم طراحی شده، درآمدهایی به شکل توکن‌های بومی این پلتفرم داشته باشند. در حال حاضر با توجه به اطلاعات ارائه‌شده در «دیفای لاما»، صرافی غیرمتمرکز بایسواپ از نظر میزان ارزش قفل‌شده تی‌وی‌ال‌ TVL، در جایگاه دوم و بعد از صرافی پنکیک‌سواپ قرار گرفته است.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.