ارز دیجیتال ملی یوان

آزمایش اپلیکیشن موبایل یوان توسط بانک مرکزی چین

پس از انتشار تصاویری در رسانه‌های اجتماعی، بانک مرکزی چین تأیید کرد در حال آزمایش یک اپلیکیشن برای ذخیره و تبادل یوان دیجیتال است.

طبق بیانیه روز جمعه، بانک خلق  چین ( PBoC ) در نظر دارد تست‌های داخلی ارز دیجیتال ملی را در شهرهای شنژن ، سوژو ، شیونگ و چنگدو انجام دهد. اسامی این چهار شهر در صفحه ثبت نام این اپلیکیشن آزمایشی به چشم می‌خورد.

بانک خلق چین: این فقط یک آزمایش است

یک از مقامات موسسه ارزهای دیجیتال چین که نام وی فاش نشد در این بیانیه گفت: اطلاعات آشکار شده درباره توسعه یوان چین ( DECP ) در اینترنت در حقیقت بخشی از آزمایش‌هایی است که در روند تحقیق و توسعه ما قرار دارد و به معنای راه‌اندازی رسمی یوان دیجیتال نیست.

این مقام تصریح کرد پروژه های آزمایشی در این چهار شهر، تست‌های مدار بسته داخلی است که بر عملکرد تجاری شرکت‌های درگیر، بازارهای مالی چین یا گردش ارز فیات در خارج از محیط آزمایش تأثیر نخواهد گذاشت.

یوان دیجیتال

بانک خلق چین برنامه مشخصی برای پروژه های خود ارائه نداد. با این حال، این بانک اعلام کرد که قصد دارد آزمایش داخلی دیگری را نیز در طول بازی‌های المپیک زمستانی که در سال 2022 در پکن برگزار شد، انجام دهد.

بانک مرکزی چین اقدام به تشکیل یک کارگروه برای بررسی ارز مجازی ملی بالقوه در سال 2014 کرد. این بانک با تایید شورای دولتی، در سال 2017 از بانکهای بزرگ تجاری دولتی و سایر مؤسسات تأثیرگذار دعوت کرد تا سیستمی برای یوان دیجیتال طراحی کنند و در ماه آگوست گزارش داد که قصد داشت یوان دیجیتالی را در نوامبر 2019 راه اندازی کند.

ارز دیجیتال ملی چین

با اینکه اطلاعات کمی در مورد ارز دیجیتال ملی چین موجود است اما گفته می شود که کشور چین حدودا ۵ سال است که این پروژه را در دستور کار خود قرار داده است. این ارز که قرار است یک بلاک چین  خصوصی و یک شبکه همتا به همتا برای اشتراک اطلاعات و اعتبار سنجی تراکنش‌ها باشد به جایگزین مناسب برای پول فیزیکی تبدیل می شود و قرار است که سیستم بانکداری سنتی را متحول کند. بانک مرکزی چین نیز بر مشارکت کنندگان در این پروژه نظارت خواهد داشت.

اگرچه ممکن است ارز دیجیتال ملی چین در ابتدا شروعی آهسته داشته باشد، اما به تدریج جایگزین بانکداری سنتی و سیستم نرخ های مبادله شناور جهانی خواهد شد. بلاکچین و ارز یوان دیجیتال یک اولویت استراتژیک برای چین است.

 منبع : coindesk

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.