قیمت بیت کوین و سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال

آیا سرمایه‎ گذاری بلند مدت در بازار ارز دیجیتال مناسب است؟

آیا سرمایه‎گذاری بلند مدت در بازار ارزهای دیجیتال مناسب است؟

بازار ارز دیجیتال به خصوص بیت کوین پس از سپری کردن چندین سال از ظهور و پیدایش خود، در حال حاضر به محیطی تبدیل شده است که همه روزه در آن خرید و فروش‌های زیادی در رابطه با ارزهای دیجیتال صورت می‏‌گیرد و ارزهای دیجیتال متنوع و زیادی در بین افراد در سراسر دنیا، رد و بدل می‌‏شوند. حال این خرید و فروش‏‌های صورت گرفته در بازار بر اساس استراتژی‏‌های خاصی صورت می‏‌گیرند و سرمایه گذاران با اقدامات خود در بازار، در پی رسیدن به اهداف تجاری‏‌ای هستند که در سر دارند.

در این بین برخی از استراتژی‏‌های خرید و فروش به صورت کوتاه مدت بوده و برخی دیگر از استراتژی خرید و فروش ارزهای دیجیتال نیز به صورت بلند مدت می‏‌باشند. اما سوال اینجاست که کدام یک از این دو روش برای رسیدن به سود بیش‏تر مناسب‏تر است و باید به عنوان یک سرمایه گذار در بازار ارزهای دیجیتال نسبت به انجام کدامیک از آن‏ها، اقدام نمود.

تشخیص استراتژی مناسب برای سرمایه گذاری

در این رابطه باید گفت که انتخاب یکی از بین استراتژی‎های کوتاه مدت و یا بلند مدت، به موارد مختلفی بستگی دارد و بسته به شرایط مختلف هر دوی این روش‏‌ها، می‏‌توانند باعث کسب درآمد و سود برای سرمایه گذار خود شوند. ولی در حالت کلی به عقیده کارشناسان، استراتژی‏‌های خرید و فروش کوتاه مدت، بیش‏تر در جاهایی منجر به کسب سود برای سرمایه گذار خود می‏‌شوند که آن محیط سرمایه گذاری دارای یک شرایط پر نوسان باشد. بدین معنا که مثلاً فرد سهامی را از بازار خریداری کرده و این انتظار را دارد که ارزش و قیمت این سهم خریداری شده در مدت زمان اندک، بیش‏تر از قیمت خریداری شده‏‌ی آن باشد که در نتیجه‌‏ی این امر، فرد سرمایه گذار با فروش سهام ارزش یافته‏‌ی خود، می‏تواند به سود مناسبی دست یابد.

بازار پر‌نوسان ارز دیجیتال و سرمایه گذاری کوتاه‌ مدت

در ماه‏‌ها و یا چندین سال اخیر، ماهیت بازار ارزهای دیجیتال نیز بدین گونه بوده است و همواره شاهد آن بوده‌‏ایم که تغییرات شدیدی در قیمت ارزهای دیجیتال موجود در بازار ایجاد شده است که در اثر این تغییرات، افراد زیادی توانسته‌‏اند به سودهای قابل توجهی دست یابند. اگر شرایط فعلی بازار ارزهای دیجیتال را در نظر بگیریم، می‌‏توان گفت که تعبیر پر نوسان بودن قیمت برخی از ارزهای دیجیتال همچنان وجود دارد، پس به عنوان یک سرمایه گذار و با شناسایی شرایط و موقعیت‏‌های ویژه، می‏‌توان وارد معاملات پر سودی شد.

ثبات ارزش قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در سرمایه گذاری بلند مدت

حال شرایط سرمایه گذاری بلند مدت را در نظر بگیریم. به عنوان مثال، شرایط طلا را در بازارهای جهانی در نظر بگیرید، از طلا همیشه برای حفظ ارزش سرمایه و به عنوان یک روش سرمایه گذاری بلند مدت یاد می‌‏شود. چرا که این یقین وجود دارد که قیمت طلا همیشه و در هر شرایطی چه بسیار کم و چه زیاد، رو به بالا خواهد بود و می‏‌تواند باعث کسب سود برای خریدارش شود. البته توجه داشته باشید، طلا ابزار تجاری‌‏ای نیست که در یک روز خریداری شده و در روز دیگر آن را فروخت، بیش‏تر از این ابزار تجاری برای نگهداری در طولانی مدت استفاده می‌‏شود. در نظر داشته باشید که همه‌‏ی این حالات به خاطر ثبات قیمت طلا می‌‏باشد.

قیمت بیت کوین و قدرت بازار ارز دیجیتال

حال بازار ارزهای دیجیتال نیز، بعد از مدت‎ها دچار تغییرات خاصی شده است و گویا بیت کوین که به عنوان قدرتمندترین ارز دیجیتال در این بازار شناخته می‏‌شود در حال رسیدن به شرایط ثبات نسبی است. این وضعیت، می‏ تواند خبر خوبی برای افرادی باشد که قصد سرمایه گذاری‏‌ های بلند مدت را دارند. چرا که بر همگان عیان است که با رسیدن به ثبات هر چه بیش‏تر قیمت بیت کوین ، می‌‏توانیم با اطمینان بیش‏تری بر روی قیمت این ارز در طولانی مدت حساب باز کنیم و به نوعی این امید را داشته باشیم که در طولانی مدت قیمت بیت کوین باعث کسب سود و درآمد قابل توجهی خواهد شد.

از طرفی دیگر ثبات قیمت بیت کوین نیز بر تمام بازار ارزهای دیجیتال تأثیرگذار بوده و علاوه بر بیت کوین ، می‏‌توان بر روی سرمایه گذاری طولانی مدت سایر ارزها نیز حساب ویژه‌‏ای باز کرد. پس در کل می‏‌توان گفت که سرمایه گذاری بلند مدت در بازار ارزهای دیجیتال، با توجه به رسیدن به ثبات برخی از ارزها در آن می‌‏تواند یه روش و استراتژی مناسبی برای سرمایه گذاران باشد.

همچنین در این باره بخوانید :

استراتژی‌های متفاوت در خرید و فروش ارزهای دیجیتال

آیا می‎توان سرمایه‎گذاری در بازار ارزهای دیجیتال را به عنوان یک شغل در نظر گرفت؟

 

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.