اتریوم به اوج قیمتی هشت ماهه خود رسید

اتریوم به اوج قیمتی هشت ماهه خود رسید

قیمت اتریوم به‌تازگی به اوج هشت ماهه خود و بالاترین سطح قیمتی نسبت به سال ۲۰۲۲ رسید. این در حالی است که قیمت رمز ارز دوم برتر بازار امروز صبح از سطح ۲ هزار دلاری عبور کرد و از ۲،۰۱۳ دلار نیز پیشی گرفت.

طبق گزارش‌های موجود، این افزایش قیمت اتریوم در آستانه به‌روزرسانی بزرگ شاپلا Shapella، که یکی از مهمترین به‌روزرسانی‌ها در مسیر تکامل شبکه این ارز دیجیتال به شمار می‌رود اتفاق افتاده است.

شایان ذکر است ارتقاء شاپلا شبکه اتریوم، قرار است در تاریخ ۱۲ آوریل (۲۳ فروردین) راه‌اندازی شود.

Shapella که تحت عنوان ارتقاء شانگهای نیز شناخته می‌شود، تکمیل انتقال دومین بلاک‌چین بزرگ جهان به مکانیزم اجماع گواه سهام را رقم خواهد زد که به اعتبارسنج‌های شبکه گواه سپرده‌گذاری اجازه می‌دهد تا اتریوم‌های استیک‌شده در قرارداد هوشمند اتریوم را برداشت کنند.

انتظار می‌رود که انتقال از مدل پرمصرف گواه کار (PoW) منجر به بهبود مصرف انرژی اتریوم شود، هزینه‌های تراکنش را کاهش دهد و مقیاس‌پذیری کلی شبکه را بهبود ببخشد.

به رغم اینکه به‌روزرسانی شاپلا اقدام مهم و بزرگی برای شبکه اتریوم است اما گنجایش کم تراکنش‌های این شبکه همچنان یکی از مشکلات بزرگی است که توسعه‌دهندگان و کاربران آن با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

داده‌های اخیر نشان می‌دهد که گنجایش شبکه اتریوم در حال حاضر تقریباً ۱۰ تراکنش در هر ثانیه است. در همین راستا، توسعه‌دهندگان در حال کار بر روی به‌روزرسانی‌هایی هستند که سرعت پردازش تراکنش‌ها در شبکه و گنجایش آن را بیشتر کنند.

در همین راستا، به‌روزرسانی بزرگ دانک شاردینگ (Danksharding) به همین منظور برنامه‌ریزی شده است اما هنوز سال‌های زیادی تا راه‌اندازی و استقرار آن در شبکه وجود دارد.

گفتنی است ویتالیک بوترین، هم‌بنیان‌گذار اتریوم، با توجه به زمان‌بر بودن این به‌روزرسانی، از ایجاد روش‌های افزایش سرعت تراکنش‌ها از طریق رول آپ‌ها در میان‌مدت خبر داده است.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.