پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

اخبار ارزهای دیجیتال در یک نگاه (۲۰ دی)

  • ثبت رکورد جدید نرخ هش بیت کوین

داده‌های جمع‌آوری شده توسط سایت «Blockchain.com» نشان می‌دهد که نرخ هش بیت کوین به یک رکورد تاریخی جدید دست پیدا کرده است. این رکورد معادل ۱۴۲.۷۳۵ EH/s است. این بدان معناست که اکنون بیت کوین به دلیل سطح بالای پردازش در بالاترین سطح امنیتی قرار گرفته است.

منبع: u.today

  • بیت کوین پنجمین واحد پولی بزرگ جهان شد

بیت کوین اکنون در جایگاه پنجمین و بزرگترین ارزهای جهان قرار گرفته است. بیت کوین پس از دلار آمریکا (USD)، یورو (Euro)، رنمینبی (CNY) و ین ژاپن (JPY) قرار دارد. با حجم کنونی بازار، منبع مالی بیت کوین از ۱۷۰ واحد پولی کشورها بیش‌تر است. این در حالی است که دلار آمریکا بزرگ‌ترین واحد پولی جهان است.

منبع: decrypt

  • رکورد بالاترین تراکنش در پی‌پال به لطف بیت کوین و اتریوم

اطلاعات بدست آمده از یک پلتفرم دارایی‌های دیجیتال به نام «ItBit» نشان می‌دهد که مجموع حجم تراکنش‌های پی‌پال (PayPal) به بالاترین میزان تاریخی خود یعنی 125 میلیون دلار در یک روز رسید. خرید و فروش بیت کوین و اتریوم از علل اصلی این حجم از تراکنش‌ها بوده است. این اتفاق نشان‌دهنده این است که پی‌پال نقش مهمی را در پذیرش کریپتوکارنسی‌ها ایفا کرده است.

منبع: belncrypto

  • ترامپ دستور توقف استفاده از اپلیکیشن‌های پرداخت چینی را صادر کرد

ترامپ دستور منع استفاده از پلتفرم‌های پرداخت چینی را امضا کرد. ترامپ می‌گوید پلتفرم Alipay و ۷ اپلیکیشن دیگر که به چین متصل هستند، قابلیت دسترسی به اطلاعات محرمانه کاربران را دارند. از این رو، دستور عدم دسترسی به این اپلیکیشن‌ها را صادر کرده است.

منبع: coindesk

  • جستجوی واژه اتریوم در گوگل به بالاترین حد در تاریخ رسید

تعداد جستجوی واژه «Ethereum» در گوگل به بالاترین میزان در تاریخ رسیده است. رکورد جستجوی این واژه در گوگل در ژانویه ۲۰۱۸ بوده است، هنگامی که اتریوم به بالاترین قیمت تاریخی خود یعنی ۱۴۳۲ هزار دلار رسیده بوده است. در حال حاضر که قیمت اتریوم در حال نزدیک شدن به رکورد تاریخی خود است، جستجوی آن بویژه در کشورهای کوزوو، مقدونیه شمالی، اسلوونی، نیجریه و چین افزایش پیدا کرده است.

منبع: cointeletgraph

  • حجم بازار اتریوم به بالاترین میزان تاریخ خود رسید

حجم بازار اتریوم به حدود ۱۵۰ میلیارد دلار رسید و رکورد خود را پس از رسیدن حجم بازار به ۱ تریلیون دلار شکست. این در حالی است که بالاترین حجم بازار اتریوم در ژانویه ۲۰۱۸ به ۱۴۵ میلیارد دلار رسیده بود.

منبع: theblockcrypto

  • جوان‌ترها بیت کوین بیشتری با چک‌های بسته محرک مالی می‌خرند

مایک نووگراتز (Mike Novogratz) مدیرعامل شرکت گلکسی دیجیتال می‌گوید که مردم بویژه جوان‌ترها درست مانند قبل، با بسته محرک مالی ۲ هزار دلاری خود بیت بیشتری خواهندخرید. تائید پرداخت چک بسته محرک مالی خبر خوبی برای بازار کریپتو خواهد بود. نووگراتز پیش‌تر به افزایش قیمت بیت کوین به دلیل ورود سرمایه‌های سازمانی به بازار کریپتو اشاره کرده بود.

منبع: cointelegraph

  • جلب‌توجه سازمان‌های بازنشستگی و اوقاف به سمت بازار کریپتو

مایکل سوننشین (Michael Sonnenshein) مدیرعامل جدید گری‌اسکیل (Grayscale) اعلام کرد که اخیراً موسساتی همچون سازمان‌های بازنشستگی و اوقاف نیز به سمت بازار کریپتو جذب شده‌اند. وی افزود که تزریق سرمایه از سوی سازمان‌ها به بازار کریپتو به سرعت رو به افزایش است. گری‌اسکیل یکی از سازمان‌های بزرگی است که در صنعت کریپتو و خرید بیت کوین و برخی از آلت‌کوین‌ها سرمایه‌گذاری زیادی کرده است.

منبع: coindesk

  • بیت کوین و تسلا از فیس بوک سبقت گرفتند

بیت کوین و تسلا از نظر حجم بازار از فیس بوک نیز سبقت گرفتند. بیت کوین در حال حاضر در رده هفتم دارایی‌های با ارزش جهان با ۷۷۰ میلیارد دلار حجم بازار بالاتر از فیس بوک قرار با حجم بازار ۷۶۷ میلیارد دلار قرار گرفته است. سرمایه یا حجم بازار رمزارزها بر اساس کل سکه‌های درگردش ضربدر قیمت بازار فعلی آن‌ها محاسبه می‌شود.

منبع: decrypt

  • مالیات بر درآمد خرید و فروش رمز ارز در کره جنوبی

دولت کره جنوبی با اعمال تغییری در قانون مالیات‌های این کشور، مالیات بر ترید ارزهای دیجیتال را اعمال خواهد کرد. سود حاصل از خرید و فروش رمز ارزها در کره جنوبی از این پس شامل مالیات ۲۰ درصدی خواهد شد. این قانون جدید از سال ۲۰۲۲ به اجرا در خواهد آمد. اما این مالیات تنها مربوط به نگهدارندگان ارزهای دیجیتال با درآمد سالیانه بیش از ۲۳۰۰ دلار خواهد بود.

منبع: news.bicoin

  • استفاده هیوندا از بلاک چین برای عیب‌یابی خودروها

شرکت خودرو سازی هیوندای موتورز (Hyundai Motors) در نظر دارد تا عیب‌یابی خودروهای خود را با استفاده از فناوری دفتر توزیع شده (distributed ledger technology) از طریق بلاک‌چین و سیستم مجهز به هوش مصنوعی به نام «MAPS» انجام دهد. سیستم «MAPS» برای شفاف‌سازی توزیع قطعات پس از فروش بیش از ۳۰۰ مدل خودروی هیوندا و کیا استفاده خواهد شد.

منبع: btcmanager

همچنین ببینید

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

بیت‌کوین‌ها خواب به کوین‌هایی گفته می‌شود که برای مدتی طولانی، از کیف پول‌های خود تکان …

در دبی بیت کوین بخرید

در دبی بیت کوین بخرید!

دبی یک شهر فوق‌العاده برای کار کردن و زندگی و همچنین یکی از بهترین شهرها …

21 میلیون بیت کوین بیدار شد

21 میلیون دلار بیت‌کوین وارد میدان شد

با وجود کاهش 6.4 درصدی قیمت بیت‌کوین (BTC) در این هفته، بازهم دارندگان این ارز …

ده کیف پول برتر بیت کوین

رونمایی از 10 کیف پول ثروتمند بیت‌کوین

در هفته‌های اخیر سروصدای زیادی به‌وجود آمده، آن‌هم در مورد اینکه مالک کیف پول‌های برتر …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.