اخبار ارزهای دیجیتال در یک نگاه (۲۴ فروردین)

  • نمایش قیمت بی‌نهایت برای قیمت بیت کوین در کارتون سیمپسون‌ها!

کارتون معروف سیمپسون‌ها که به پیش‌بینی‌های عجیب شهرت دارد، این‌بار در یکی از قسمت‌های این کارتون ۳۱ ساله، در زیرنویس یک برنامه اقتصادی تلویزیونی، قیمت بیت کوین را با نشان بی‌نهایت و سقوط ارزش دلار آمریکا را تا یک چهارم ارزش کنونی نشان می‌دهد. این نخستین باری نیست که رمز ارزها در کارتون سیمپسون‌ها دیده می‌شود و پیش‌تر از آن به عنوان پول آینده یاد کرده است.

منبع: cointelegraph

 

  • بهره‌برداری از فناوری بلاک‌چین در تجارت ریلی بین چین و اروپا

بنابر گزارش Big News Network، فناوری دفترکل توزیع شده (distributed ledger technology) برای تقویت تجارت ریلی بین چین و اروپا استفاده می‌شود. از ابتدای آوریل یک نسخه جدید از پلتفرم Sino-Europe Trade Link 2.0 توسط بانک صنایع و تجارت چین (ICBC) عملیاتی شده است که از فناوری بلاک‌چین استفاده می‌کند. بهره‌برداری از فناوری‌های در حال ظهور کمک بسیار بزرگی به کاهش هزینه‌های ترابری داشته و در میانه یکه‌تازی پاندمی کوید-19 به عنوان یک راه تنفسی به داد تجارت جهانی رسیده است.

منبع: btcmanager

 

  • آغاز بهره‌برداری آزمایشی از دیفای‌ها توسط بانک بزرگ تایلندی

بانک کاسیکورن تایلند (Kasikornbank)، استفاده آزمایشی از دیفای با پشتوانه (asset-backed DeFi) را با هدف ایجاد ارزش اقتصادی برای این کشور آغاز کرد. KBank که یکی از بزرگترین بانک های تایلند می‌باشد، اجرای پروژه استفاده از امورمالی‌غیرمتمرکز (decentralized finance) را به زیرمجموعه فنی خود Kasikorn Business Technology Group واگذار کرده و مدیر این طرح آن را بزرگترین ماجراجویی سال جاری این بانک می‌داند که در فاز دوم تحول دیجیتالی رخ می‌دهد. 

منبع: cointelegraph

 

  • سرمایه‌گذاری ۶ شرکت در صندوق سپرده دیجیتال Rocket Vault

صندوق سپرده‌گذاری Rocket Vault با ۶ شرکت قرارداد جذب سرمایه امضاء کرد. این صندوق بالاترین درصد عملکرد سالیانه (APY) را با میانگین بیش از 100 درصد به سپرده‌گذاران رمز ارزها ارائه می‌دهد.

منبع: coinquora

 

  • هشدار پلیس فتا: مراقب صرافی‌های جعلی باشید

مرکز جرایم سایبری پلیس فتا به کاربران رمز ارزها هشدار داد تا در برابر دام‌گستری صرافی‌های آنلاین جعلی در راستای فیشینگ (Phishing) و سرقت پول‌های دیجیتال هشیار باشند.

سرهنگ علی‌محمد رجبی گفت: خریداران رمز ارزها باید دقت داشته باشند نسبت به اصالت صرافی آنلاین مطمئن شوند.

رئیس‌مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا تصریح کرد: مجرمان سایبری با طراحی فروشگاه‌های صوری و هدایت کاربران به درگاه‌های پرداخت جعلی اقدام به سرقت و ثبت هم زمان داده‌های کارت بانکی و رمز مربوطه کرده و از طریق شگردهای متنوع مبالغ را برداشت می کنند؛ پس لازم است شهروندان دقت لازم را داشته و از اصالت درگاه پرداخت نیز اطمینان حاصل کرده و سپس اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

 

  • صعود ۵۰ درصدی ارزش سولانا در ۲ هفته

رمز ارز سولانا (SOL) توانست با روش ارسال توکن‌های رایگان (airdrops) محبوبیت خود را افزایش دهد به نحوی که ارزش آن از ابتدای ماه آوریل ۵۰ درصد جهش داشته است. شبکه بلاک‌چین سولانا اعلام کرد‌ پروژه‌های زیادی برای آینده دارد که همچنان شامل طرح ارسال رایگان توکن خواهند بود. 

منبع: coinquora

 

  • شرکت پیشتاز آموزش آنلاین در پی استفاده از پروتکل بلاک‌چین

شرکت English Forward، یکی از پیشتازان آموزش آنلاین زبان، در حال مذاکره با ethbox است تا بتواند راه‌حلی برای آسان‌سازی پرداخت‌ها بیابد. در صورت موفقیت، کاربران در‌حال‌افزایش این وبسایت آموزشی قادر خواهند بود پرداخت‌ها را با استفاده از رمز ارزها انجام دهند. 

منبع: coinquora

 

  • فروش یک خانه در آلمان به شکل توکن NFT

یک خانه در کرانسبرگ آلمان در بازار عرضه توکن‌های غیرمثلی OpenSea به فروش گذشته شده است. این حراجی با قیمت پایه ۷۴ هزار دلار آغاز می‌شود و خریداران تا ۲۴ آوریل فرصت دارند تا با پیشنهاد بالاترین مبلغ صاحب این خانه شوند.

منبع:  decrypt

 

  • مایکرواستراتژی حقوق هیئت مدیره را با بیت کوین پرداخت می‌کند

مایکل سیلور (Michael Saylor)، مدیر عامل شرکت نرم‌افزار مایکرواستراتژی (MicroStrategy) اعلام کرد این شرکت از این پس حقوق اعضای هیئت مدیره را با بیت کوین پرداخت می‌کند. این تصمیم در ادامه سرمایه‌گذاری‌های کلان این شرکت در این توکن دیجیتال است. تا امروز مایکرواستراتژی بیش از ۵ میلیارد دلار در این رمز ارز سرمایه‌گذاری کرده است.

منبع: decrypt

 

  • عرضه اولیه سهام شرکت پیام‌رسان تلگرام احتمالا در بورس هنگ‌کنگ خواهد بود

شرکت تلگرام (Telegram Inc) قصد دارد تا عرضه اولیه عمومی سهامش را طی ۲ سال آتی آغاز کند. بررسی‌ها نشان می‌دهد مناقشه حقوقی قبلی این شرکت با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) موجب خواهد شد تا این عرضه در بورس اوراق بهادار هنگ‌کنگ شانس بیشتری نسبت به بازار نزدک (Nasdaq) داشته باشد. برآورد اولیه از ارزش این شرکت در محدوده ۳۰ تا ۵۰ میلیارد دلار است.

منبع: decrypt

 

  • شرکت گلکسی دیجیتال در پی راه‌اندازی صندوق ETF بیت کوین

صندوق پوشش ریسک گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital) طی یک درخواست رسمی از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) خواستار مجوز لازم برای راه‌اندازی صندوق قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین شد. مایک نووگراتز (Mike Novogratz) مدیرعامل گلکسی دیجیتال است.

منبع: u.today

 

  • بنابر اعلام بنیاد ایوتا (IOTA)، مهاجرت به شبکه جدید با عنوان کریسالیس (Chrysalis) از ۲۱ آوریل (۱ اردیبهشت) آغاز می شود.

#فاندا

منبع: coinmarketcal

 

  • بایننس‌کوین در آستانه سبقت از اتریوم

با ادامه روند نفسگیر صعود بایننس کوین (BNB) و ثبت رکورد قیمت بیش از ۵۷۰ دلار، هم اکنون ارزش سرمایه در بازار این توکن دیجیتال به ۳۵ درصد حجم بازار اتریوم (ETH) رسیده است. این بدان معنی است که با جهش ۳ برابری این توکن، اتریوم جایگاه دوم بازار را از دست خواهد داد.

منبع: u.today

 

  • ورود بیت کوین به ترازنامه مالی مجله تایم (TIME)

مایکل سوننشن (Michael Sonnenshein)، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گری‌اسکیل (GrayScale)، اعلام کرد طبق توافق صورت گرفته با مجله تایم، این مجله یک مجموعه محتوای ویدئویی را درباره رمز ارزها منتشر خواهد کرد و در قبال آن به بیت کوین درآمد خواهد داشت. بنابراین بیت کوین بخشی از ترازنامه مالی این غول رسانه‌ایی را تشکیل خواهد داد. ماه گذشته، مجله تایم یک آگهی استخدام برای جذب یک مدیر مالی آشنا با بیت کوین و سایر رمز ارزها منتشر کرد.

منبع: u.today

 

  • محصول جدید کوین‌شرز در بورس آلمانی عرضه می‌شود

پس از ارائه محصول قابل معامله (ETP) جدید شرکت دارایی‌های مالی کوین‌شرز (Asset manager CoinShares) در بازار بورس اوراق بهادار سوئیس (SIX Swiss Exchange) در هفته گذشته، این شرکت همین محصول را در تالار بورس اکسترا در فرانکفورت آلمان (Deutsche Boerse’s Xetra market) ارائه خواهد کرد. این محصول با پشتیبانی فیزیکی لایت کوین (litecoin) عرضه می‌شود. ETP با نماد LITE با پشتیبانی ۱ لایت برای هر ۵ واحد درنظر گرفته شده است. محصول جدید کوین‌شرز سومین ETP ارائه شده توسط این شرکت در سال جاری است.

منبع: coindesk

همچنین ببینید

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

بیت‌کوین‌ها خواب به کوین‌هایی گفته می‌شود که برای مدتی طولانی، از کیف پول‌های خود تکان …

در دبی بیت کوین بخرید

در دبی بیت کوین بخرید!

دبی یک شهر فوق‌العاده برای کار کردن و زندگی و همچنین یکی از بهترین شهرها …

21 میلیون بیت کوین بیدار شد

21 میلیون دلار بیت‌کوین وارد میدان شد

با وجود کاهش 6.4 درصدی قیمت بیت‌کوین (BTC) در این هفته، بازهم دارندگان این ارز …

ده کیف پول برتر بیت کوین

رونمایی از 10 کیف پول ثروتمند بیت‌کوین

در هفته‌های اخیر سروصدای زیادی به‌وجود آمده، آن‌هم در مورد اینکه مالک کیف پول‌های برتر …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.