بیت کوین SV

حدود 75 درصد از قدرت هشینگ بیت کوین SV در اختیار 4 نود از شبکه قرار دارد.

بیت کوین SV

به عقیده یک برنامه نویس در حدود 75 درصد از قدرت هشینگ بیت کوین SV در اختیار 4 نود از شبکه قرار دارد که این موضوع ممکن است مشکلاتی (از نظر امنیتی) را برای کاربران در بر داشته باشد.

بیت کوین SV

بیت کوینSV که به اختصار به آن BSV نیز می‌گویند، اخیراً و در چند هفته‏‌ی گذشته به دلیل افزایش‏ قیمت‌‏های خود، نگاه‌‏ها را به خود جلب نموده است. با این وجود گویا مشکلاتی در پشت پرده این ارز دیجیتال وجود دارد. به طوری که یک برنامه‌‏نویس و محقق امنیت کامپیوتر که بیش‏تر با نام Reizu شناخته می‌‏شود، این عقیده را دارد که در شبکه‏‌ی بیت کوین SV، برای انجام یک تراکنش 0-conf هم ممکن است هزینه‌‏هایی دو برابر برای کاربران به وجود آید. منظور از تراکنش‌‏های 0-conf، آن دسته از تراکنش‌‏های صورت گرفته در شبکه هستند که منتظر شکل‌‏گیری یک بلاک جدید برای انجام تراکنش نیستند و بدون نیاز به شکل‌‏گیری بلاک جدید در شبکه، انجام می‌‏گیرند.

در شبکه‏ بیت کوین SV قدرت هشینگ ، در حالت متمرکز می‏‌باشد.

ایشان همچنین این موضوع را کشف کردند که در شبکه‏‌ی بیت کوین SV قدرت هشینگ، بیش‏تر در حالت متمرکز می‏‌باشد. به طوری که در حدود 75 درصد از قدرت هشینگ در کنترل 4 نود از کل شبکه می‌‏باشد. البته این در حالی است که در داخل شبکه، در حدود 450 نود وجود دارند. این برنامه نویس همچنین این عقیده را دارد که ممکن است برای تراکنش‌‏های بدون نیاز به اثبات (0-conf)، نیاز به صرف دوبرابر هزینه باشیم که البته این موضوع توسط برخی از لیمیت‎های موجود در دنیای واقعی، محدود شده و در واقع نادیده گرفته شده است. این موارد شامل این موضوع می‌‏شوند که سرعت انتشار تراکنش‏‌های صورت گرفته در شبکه بسیار بالا بوده و در این بین ماینرها از قانون ” first seen safe ” در راستای احراز هویت تراکنش‌‏ها، استفاده خواهند نمود.

در چه‌صورت یک تراکنش امن است؟

فراتر از این، زمانی‏ که هزینه‌‏هایی بیش‏تر از 1 ساتوشی بر ثانیه، استفاده می‏‌شوند، در این صورت آن تراکنش به عنوان یک تراکنش امن در نظر گرفته می‏‌شود. حال در زمانی که یک شرایط double-spending (پرداخت دوبار هزینه برای یک تراکنش مشخص)، صورت می‌‏گیرد، می‌‏توان به آسانی و از طریق اتصال به نودهای مختلف در شبکه و منتظر شدن به مدت 5 ثانیه، وقوع آن را تشخیص داد که این موضوع، زمانی که تراکنش‌‏ها، خروجی‌‏های مشابهی داشته باشند، خود را بیش‏تر نشان می‌‏دهد.

در این راستا،Reizu، دلیل فعالیت خود در زمینه‌‏ی بیت کوین SV را این چنین بیان نمود که جامعه‌‏ی بیت کوین SV اعتقاد دارد که تراکنش‌‏های 0-conf، تراکنش‏‌هایی امن هستند و در این راستا او می‌‏خواهد ببیند و مطمئن شود که آیا امکان این وجود دارد یک تراکنش را به یک نود بفرستیم و تراکنش دیگری را نیز با همان مقدار ورودی به یک نود دیگر بفرستیم؟ (در واقع در نظر دارد که میزان امن بودن شبکه را مورد تست و بررسی قرار دهد) در پی تلاش‏‌ها و آزمایش‌‏های خود،Reizu به این نتیجه رسید که این کار ممکن است و برای توضیح بهتر این فرایند از یک آموزش کوتاه و از طریق ابزاری به نام izubitcoin، استفاده نموده است.

ویژگی های این ابزار

این ابزار دارای امکانات بخصوص و مناسبی می‏‌باشد. به طوری که با استفاده از این ابزار افراد قادر هستند تا به صورت موازی به هر یک از نودهای موجود در شبکه وصل شده و به صورت بومی به پروتکل بیت کوین متصل گردند. ایشان این موضوع را این چنین بیان نمودند:

“زمانی که برای اولین بار و بعد از سپری شدن چند ثانیه، به نودهای remote متصل شدم، یک سیگنالی را به پروسس‏‌های موجود ارسال کردم. طبق دستورالعمل موجود، هر نخ (thread) تراکنش را به نود مربوط به خود فرستاده و اتصال خود را قطع می‌‏کند. بر این اساس، عمل یکپارچه‌‏سازی به صورت مؤثرتری صورت می‏‌گیرد.”

این شرایط در شبکه‌‏ی بیت کوین SV، با درصد احتمال موفقیت 90 تا 97 درصدی و با یک ارتباط آنی با همه‌‏ی نودهای موجود در شبکه صورت می‌‏گیرد که این موضوع باعث می‌‏شود تا  یک کنترل دقیق بر توزیع تراکنش‌‏های روی شبکه داشته باشیم.

در زمان بررسی این که از طریق ارسال اولین تراکنش به مجموعه‌‏ای از نودهای غیر ماینینگ و دومین تراکنش به نودهای ماینینگی که در اقلیت هستند، آیا امکان وجود double-spending وجود دارد یا نه، ایشان این موضوع را متوجه شدند که تراکنش‌‏های ماین شدن همواره به نودهای مشابهی فرستاده می‌‏شوند. این موضوع اثبات می‏‌کند ماینینگ در زنجیره و شبکه‏‌ی بیت کوین SV به صورت متمرکزتری صورت می‌‏گیرد. به بیان دقیق‏تر داریم:

” 34 درصد از قدرت هشینگ مربوط به یک نود می‏‌باشد. این در حالی است که 59 درصد از قدرت هشینگ، مربوط به 2 نود بوده و 68 درصد قدرت هشینگ در ارتباط با سه نود بوده و در نهایت نیز باید گفت که 75 درصد از قدرت هشینگ در ارتباط با 4 نود می‌‏باشد.”

سختی double-spending، متناسب با تعداد نودهای موجود در شبکه هست.

این برنامه نویس، در توضیحات بیش‏تر خود این چنین بیان نمود که او بسیاری از تراکنش‏‌ها را در حالت double-spent در شبکه‏‌ی بیت کوین SV، با شانس موفقیت 90 درصدی در صورت فرستاده شدن تراکنش‌‏های دوم به 6 نود و با موفقیت 100 درصدی در صورت فرستاده شدن تراکنش‏‌های دوم به 20 نود، انجام داده است. ایشان همچنین تأکید کردند که سختی double-spending، متناسب با تعداد نودهای موجود در شبکه بوده و انجام این کار کاملاً راحت بوده و تنها با داشتن یک ارتباط اینترنتی و بهره‌‏گیری از قدرت روترهای موجود در شبکه، صورت می‏‌گیرد.

این متد، در صورتی که همه‌‏ی ماینرها صادق باشند، انجام می‏‌گیرد. البته این شرایط فرصت را برای شکل‏‌گیری حملات double spend در شبکه فراهم می‌‏نماید. هر چند که این شبکه، خود را به عنوان یکی از بزرگ‏ترین شبکه‏‌های موجود در یک دهه‏‌ی آینده، قلمداد می‌‏کند ولی برای کسب موفقیت واقعی، باید این رخنه‏‌ی امنیتی موجود در آن رفع شده تا بتواند به اهداف خود در کسب موفقیت نائل شود.

 

منبع:ambcrypto

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.