ارز دیجیتال ملی

ارزهای دیجیتال ملی به یکی از مهم‌ترین روش‌های پرداخت طی ده سال آینده تبدیل خواهند شد

ارزهای دیجیتال ملی ( CBDC ) طی دهه‌های آینده به یکی از مهم‌ترین روش‌های پرداخت تبدیل خواهند شد. کوی شفیلد         ( Cuy Sheffield ) مدیر پروژه‌های رمز ارزی ویزا  (visa)، این غول کارت‌های اعتباری در پیغام توییتری خود عنوان کرد:

روشی که دولت‌ها برای ارزیابی ارزهای دیجیتال ملی انتخاب می‌کنند، تاثیر مستقیم روی مفاهیم خصوصی‌سازی، حاکمیت مالی، ژئوپولیتیک، امور مالی و پذیرش عمومی ارزهای دیجیتال مخصوصا بیت کوین خواهد داشت. وی همچنین بیان کرد:

بی شک ارزهای دیجیتال ملی که توسط بانک‌های مرکزی دولت‌های مختلف عرضه خواهند شد، طی دهه‌های آینده به یکی از اصلی‌ترین روش‌های پرداخت مالی تبدیل خواهند شد. واقعیت این است که صرف‌نظر از دیدگاه‌های شخصی درباره خوب یا بد بودن این موضوع، افزایش علاقه جهانی به این بازار مالی انکار ناپذیر است.

تلاش بانک‌های مرکزی برای عرضه ارز دیجیتال ملی

شفیلد که یکی از طرفداران پروپا قرص ارزهای ملی است، در ماه می سال جاری عنوان کرده بود که بانک‌های مرکزی تمایل زیادی برای استفاده مشتریان از ارزهای دیجیتال ندارند. ویزا کارت یک شرکت چند ملیتی خدمات مالی آمریکایی است که وظیفه ارائه تسهیلات برای مبادلات مالی الکترونیکی در سراسر جهان را بر عهده دارد. این شرکت بارها موضع مثبت خود نسبت به ارزهای دیجیتال را اعلام کرده است و طبق گزارشات اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا، اوایل سال جاری اختراعی را بر اساس سیستم بلاک چین ثبت کرده است که بواسطه آن پرداخت های سریع‌تر و ایمن‌تری را برای کارت‌های اعتباریشان مقدور می‌سازد.

ارز دیجیتال ملی
عرضه ارز دیجیتال ملی

اما رقابت بر سر عرضه ارزهای دیجیتال ملی بین بانک‌های مرکزی سراسر جهان و دولت‌ها همچنان ادامه دارد. اخیرا بانک مرکزی ژاپن اعلام کرده است که به زودی به صورت آزمایشی ین‌های دیجیتال را به بازار عرضه خواهد کرد تا اطمینان حاصل کند این ارز دیجیتال قابلیت استفاده در سطح جهانی برای افراد علاقمند را دارد یا خیر؟

ژاپن یکی از کشورهای پیشرو در زمینه استفاده از ارزهای دیجیتال به شمار می‌رود و بانک مرکزی چین هم در تلاش است هر چه سریع‌تر یوان دیجیتال را به عنوان اولین ارز دیجیتال ملی به بازار عرضه کند اما فعلا هیچ تاریخ مشخصی برای عرضه آن اعلام نکرده است.

همچنین ببینید

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

بیت‌کوین‌ها خواب به کوین‌هایی گفته می‌شود که برای مدتی طولانی، از کیف پول‌های خود تکان …

در دبی بیت کوین بخرید

در دبی بیت کوین بخرید!

دبی یک شهر فوق‌العاده برای کار کردن و زندگی و همچنین یکی از بهترین شهرها …

21 میلیون بیت کوین بیدار شد

21 میلیون دلار بیت‌کوین وارد میدان شد

با وجود کاهش 6.4 درصدی قیمت بیت‌کوین (BTC) در این هفته، بازهم دارندگان این ارز …

ده کیف پول برتر بیت کوین

رونمایی از 10 کیف پول ثروتمند بیت‌کوین

در هفته‌های اخیر سروصدای زیادی به‌وجود آمده، آن‌هم در مورد اینکه مالک کیف پول‌های برتر …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.