هش ریت بیت کوین

افزایش هش ریت شبکه و نشانه‌های بهبود قیمت بیت کوین

بازگشت هش ریت بیت کوین به سطوح قبل از سقوط شدید قیمت این ارز دیجیتال در ماه مارس، به منزله بهبود قیمت این ارز دیجیتال در نظر گرفته می‌شود.

افزایش هش ریت شبکه بیت کوین، سبب افزایش مقاومت این شبکه در برابر حملات عوامل مخرب و در نتیجه افزایش امنیت آن خواهد شد.

افزایش هش ریت بیت کوین در ماه مارس

بر اساس داده‌های به دست آمده از منبع نظارتی بلاک چین، در تاریخ  15 آوریل، میانگین نرخ هش 7 روزه بیت کوین 114 کوینتیلیون هش در ثانیه بود.

آخرین باری که شبکه بیت کوین این مقدار هش ریت را ثبت کرد در تاریخ 2 مارس بود و حدود ده روز بعد، همزمان با کاهش شدید قیمت بیت کوین در 13 مارس، قدرت هش شبکه این ارز دیجیتال به 123 کوینتیلیون هش بر ثانیه رسید.

هش ریت بیت کوین

هش ریت (HashRate) یا هش پاور (Hash Power) معیاری برای اندازه‌گیری عملکرد یک دستگاه ماینر است. به عبارت دیگر هش ریت، میزان سرعتی که یک ماینر موفق به حل هش‌ می‌شود تا پاداش دریافت کند را نشان می‌دهد. در روند استخراج بیت کوین، بلاک‌های حاوی تراکنش‌های تاییدشده، پیش از اضافه شدن به بلاکچین می‌بایست هش شوند. به روند هش شدن بلاک‌ها نیز هشینگ ( Hashing ) می‌گویند.

میزان نرخ هش با اضافه شدن تعداد ماینرها در سختی‌های بالاتر، افزایش خواهد یافت.

نرخ هش، پاداش ماینرها و سختی شبکه، سه عامل کاملاً وابسته به یکدیگرند. هر چه سختی شبکه بیت کوین بالاتر برود، قدرت هش بیشتری نیز برای ماین بلاک‌ها نیاز است. ماین کردن هر بلاک موجب بدست آوردن پاداش آن بلاک برای ماینر(ها) خواهد شد. در حال حاضر در ازای ماین کردن هر بلاک، ۱۲.۵ بیت کوین میان ماینرها تقسیم می‌شود. به یاد داشته باشید که پاداش بلاک هر چهار سال یکبار در رویدادی با نام هاوینگ یا نصف شدن پاداش استخراج، به یک دوم کاهش می‌یابد.

پلن بی ( Plan B ): حماسه‌ای دیگر در راه است

در واقع نرخ هش ارائه شده عددی تخمینی است، به دلیل اینکه تعیین مقدار واقعی هش ریت شبکه غیرمتمرکز غیرممکن است.

با این حال افزایش چشمگیر هش ریت سبب جلب توجه بسیاری از تحلیلگران شده است. در همین راستا مکس کایزر ( Max keiser ) بیان کرده است: افزایش هش ریت شبکه بیت کوین، افزایش قیمت بیت کوین را به دنبال خواهد داشت.

در تاریخ 13 مارس که قیمت بیت کوین به 3,700 دلار رسید هش ریت شبکه بیت کوین به کمتر از 100 کوینتیلیون هش در ثانیه رسید. . بنابراین کاهش ۱۶ درصدی در سختی ماینینگ بیت کوین باعث ایجاد توازن در شبکه و بازیابی هش ریت شد.

تنظیم سختی بعدی می‌تواند افزایش چشمگیر ۱۰ درصدی را به همراه داشته باشد. PlanB  یکی از تحلیلگران ارزهای دیجیتال، تنظیم سختی بعدی را “حماسی” خوانده است.

مکانیزم تنظیم سختی ماینینگ یک مولفه کلیدی و مهم است که به بیت کوین امکان می‌دهد همانند یک پول فیزیکی قانونگذاری شده و فارغ از هرگونه دستکاری عمل کند.

منبع : Cointelegraph

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.