امکان خرید ملک توسط بیت کوین در ترکیه فراهم شد

امکان خرید ملک توسط بیت کوین در ترکیه فراهم شد

پس از انتشار ویروس مرگبار کووید19 و اعمال محدودیت‌های مربوط به قرنطینه خانگی، مشاغل سراسر جهان روند دستیابی مشتریان خود را تغییر دادند. حوزه املاک و مستغلات نیز طبیعتا از این قاعده مستثنی نیست. در همین راستا شرکت بین‌المللی املاک و مستغلات آنتالیا هومز ( Antalya Homes  ) اخیرا با تغییر رویکرد فعالیت خود موفق شده است بیشترین فروش املاک و مستغلات را توسط ارز دیجیتال بیت کوین انجام دهد.

کرونا و تغییر رویکرد مشاغل

شیوع ویروس کرونا تمام صاحبان مشاغل را وادار کرده است که در مدل‌های تجاری خود تجدید نظر کرده و از فناوری‌های نوظهور برای افزایش رونق در کسب و کارهای خود کمک بگیرند. گروه مشاورین املاک آنتالیا هومز نیز در همین راستا طی یک بیانیه رسمی اعلام کرده است که از این پس ارز دیجیتال بیت کوین را به عنوان یکی از روش‌های پرداخت خود پذیرفته است.

به گفته بایرام نکجه ( Bayram Tekce  ) ارزش بیت کوین پس از هالوینگ روند افزایش پیش رو گرفته و این موضوع بسیاری از سرمایه‌گذاران املاک را به سمت ارزهای دیجیتال هدایت کرده است. این اقدام آن‌ها سبب شده تا بازار املاک و مستغلات با یک فشار فروش روبه رو شوند.

تکجه در این باره توضیح داد که معامله بین خریدار و فروشنده کاملا به صورت مجازی شکل گرفته و آن‌ها با گرفتن تصاویری از خانه مورد نظر و اطرافش، ملک را به خریدار نشان داده و فروخته‌اند. در حقیقت مشتریان هیچ تجربه واقعی از دیدن خانه را نداشتند. پس از توافق طرفین این شرکت خریدار و فروشنده را فراخوانده و بیت کوین نیز به عنوان روش پرداخت در ازای خرید این خانه پذیرفته شده است.

بیت کوین

وی در این باره گفت: ارزش این معامله 1.25 میلیون دلار بوده و بالاترین رقمی است که برای خرید ملک توسط بیت کوین در این کشور پرداخت شده است.

پیش از این در سال جاری شرکت خدمات مالی آلمان به نام Black Manta Capital Partners با تلاش برای ایجاد شفافیت و امنیت در بازار املاک و مستغلات، 12 میلیون دلار توکن را وارد این بازار کرد.

افزایش آگاهی عمومی درباره بیت کوین

سال گذشته نیز یک زوج کانادایی که از مقررات و هزینه‌های گزاف بانکی خسته شده بودند، اطلاعیه فروش خانه خود را با 27.1 بیت کوین معادل 240 هزار دلار منتشر کرده و اتفاقا به چند خریدار علاقمند نیز برخوردند.

چنین مواردی نشان می‌دهد که بازار ارزهای دیجیتال با گذشت زمان بیشتر مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفته و به عنوان یک روش پرداخت به بازارهای مختلف راه پیدا می‌کنند.

جک دورسی، مدیرعامل توییتر درباره بیت کوین و توسعه این ارز دیجیتال گفته است:

دنیا سرانجام به یک ارز واحد خواهد رسید و اینترنت نیز یک ارز را به رسمیت خواهد شناخت. به شخصه عقیده دارم که چنین ارزی بیت کوین خواهد بود. بیت کوین چیزی است که روی اینترنت متولد شد، روی اینترنت توسعه داده شد، روی اینترنت آزمایش شد؛ حالا جزئی از وجود اینترنت است. اگر به اینترنت به عنوان یک کشور، بازار و ملت فکر کنیم، نیاز به یک ارز برای آن حس می‌شود.

منبع: cryptopolitan

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.