پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403
ارز دیجیتال ایاس و بیت کوین

ایاس ( EOS ) اول و بیت کوین 17ام ؛ رتبه بندی جدید ارز دیجیتال

بر اساس رتبه‌بندی اخیر ارز دیجیتال توسط دولت چین، ایاس ( EOS ) اول و بیت کوین 17ام شد.

رتبه بندی ارزهای دیجیتال

هر یک از ارزهای دیجیتال ویژگی‏‌ها و کاربردهای خاصی دارند که با این خواص توانسته‌‎‏اند مشتریان و طرفدارانی را برای خود بدست آورند. در واقع هر یک از این ارزها، برای رفع نیازی خاص و یا حل مشکلی موجود در بخشی از جامعه به وجود آمده‌اند. علاوه بر این از ارزهای دیجیتال به عنوان وسیله‏‌ای برای کسب سود و سرمایه هم استفاده می‌‏شود که برای این مهم، افراد ارزهای دیجیتال را در صرافی‌‏ها و بازار ارزهای دیجیتال خرید و فروش می‌‏کنند.

در کل ارزش هر یک از ارزهای دیجیتال برای هر یک از کشورها متفاوت می‌‏باشد. بدین صورت که برخی از کشورها به طور کلی با ارزهای دیجیتال مخالف هستند و حتی اجازه‏‌ی خرید و فروش این ارزها را هم به مردم نمی‌‏دهند در نقطه‌‏ی مقابل کشورهای دیگری هم هستند که به حمایت از این ارزها پرداخته‌اند. در این بین ممکن است ارز دیجیتالی در یک کشور نسبت به کشور دیگری طرفدار و یا کاربرد بیش‎تری داشته باشد که به شرایط کلی جامعه و نیازهای روزانه‎‎ی مردم و اقتصاد کشور وابسته است.

جدیدترین رتبه بندی ارز دیجیتال در چین

در این راستا برخی از دولت‌‏ها بر اساس استفاده، کاربرد و ویژگی‌‏های ذاتی ارز دیجیتال ، گزارش‏‌هایی را در مورد رتبه‌بندی ارز دیجیتال در کشور خود منتشر می‌‏کنند تا یک آمار رقابتی از ارزهای دیجیتال موجود در بازار منتشر شود. در یکی از این گزارش‌‏ها، دولت چین بر اساس رسم همیشگی که هر 6 ماه یکبار یک گزارش کلی از وضعیت بازار ارز دیجیتال را در اختیار عموم قرار می‌‏دهد، در مورد رتبه‌بندی ارزهای دیجیتال در بازار این چنین گزارش داد که ارز دیجیتال EOS در رتبه‌‏ی نخست قرار گرفته‌است و در رتبه‌‏ی دوم نیز ارز اتریوم قرار گرفته‌ است و نکته‏‌ی جالبی که وجود دارد این است که در این رتبه بندی، دولت چین ارز دیجیتال بیت کوین را در رتبه‏‌ی هفدهم قرار داده است.

دلایل چین برای اعلام این رتبه بندی

دولت چین برای رتبه‌بندی که انجام داده، دلایل قانع کننده‌ای را ذکر کرده است که در ادامه به بررسی این موارد می‏‌پردازیم. دولت چین اذعان داشت که ویژگی‏‌های خاص ایاس از جمله برتری‏‌های موجود در مسائل فنی، کارائی در تأیید تراکنش‏‌های صورت گرفته، بهره‌‏وری شبکه و مناسب بودن قیمت‏‌ها و هزینه‏‌های تراکنش‏‌های صورت گرفته باعث شده تا ارز دیجیتال ایاس بتواند در رقابت سخت بین ارزهای دیجیتال بر ارزهای دیجیتال پر سابقه و قدرتمندی مانند بیت کوین و اتریوم برتری داشته باشد.

هر چند که خود ارز دیجیتال ایاس هم با مشکلاتی مواجه هست ولی این مشکلات باعث نشده تا در رتبه‌‏های پایین‌‏تر قرار گیرد. از جمله‏‌ی این مشکلات پلتفرم تازه تأسیس EOS ، می‌‏توان به مشکلات فنی به وجود آمده در شبکه، انتقاد‏های صورت گرفته در مورد بسته شدن بی‌دلیل حساب‌‏های کاربری و … اشاره کرد که با رفع این ضعف‌‏ها و ناکارآمدی‌‏های موجود، می‌‏تواند بر ارزش و اعتبار خود در بازار بیفزاید.

از طرفی دیگر گفته می‌‏شود که گزارش‌‏های شش ماهه‏‌ی دولت چین از ارزش و اعتبار خاصی در بازار برخوردار بوده و به نوعی نبض واقعی بازار را نشان می‌‏دهد و ممکن است در آینده‌‏ی نزدیک شاهد افول بیش‏تر بیت کوین و در عوض قدرت گرفتن ارزهای دیگر باشیم.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.