قیمت بیت کوین

آیا ماینرهای بیت کوین کش سبب افزایش قیمت بیت کوین می‌شوند؟

هفته گذشته ارز دیجیتال بیت کوین توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرد. پس از شکست موفقیت آمیز سطح 7,200 دلار، اکثر افراد منتظر بودند نقطه 7,000 دلار به عنوان یک سطح حمایت جدید وارد عمل شود، ولی در روزهای پایانی هفته قیمت بیت کوین به محدوده 6,750 دلار سقوط کرد.

بیت کوین

آیا این کاهش قیمت به منزله کم شدن علاقه افراد به بیت کوین است؟ یا اینکه حاصل دستکاری نهنگ‌هاست؟

قیمت بیت کوین

ارز دیجیتال بیت کوین داخل کانال نزولی که از 10 ماه پیش آغاز شده بود قرار دارد. آخرین باری که بیت کوین از این کانال خارج شد، در 5 سطح مختلف از 8،750 تا 10.500 دلار با مقاومت شدید روبرو شد.

در حال حاضر نیز بیت کوین یک بار دیگر در محدوده خارج از این کانال قرار گرفته و درصدد تشکیل کانال صعودی جدید است. برای این کار باید شمع قیمت روزانه در محدوده بالای سطح حمایتی 7,000 دلار بسته شود. چنانچه قبلا هم شاهد این اتفاق در نمودار قیمت این ارز دیجیتال بوده‌ایم.

ارز دیجیتال بیت کوین

شاخص مکدی در تایم فریم هفتگی وضعیت مشابه در تاریخ 14 ژانویه، یعنی آخرین باری که قیمت بیت کوین در بالای محدوده کانال نزولی بسته شد را تکرار می‌کند. این موضوع منجر به رالی افزایش قیمت آن از 9,000 به 10,500 دلار شد.

خرید بیت کوین

افزایش سختی استخراج شبکه بیت کوین

سختی استخراج بیت کوین هر دو هفته یکبار افزایش پیدا می‌کند پس از اینکه شاهد کاهش 50  درصدی قیمت بیت کوین بودیم، سختی استخراج این ارز دیجیتال حدود 16 درصد کاهش یافت. این یکی از شدیدترین افت‌های تاریخ سختی استخراج بیت کوین محسوب می‌شد.

طی هفته جاری این میزان با افزایش 6 درصدی همراه بود و به نظر می‌رسد سختی استخراج بیت کوین تا مرز 7 درصد نیز پیش برود.

اگر تغییرات قیمت این رمز ارز در اوایل سال 2020 تکرار شود ممکن است شاهد افزایش قیمت بزرگ دیگری در هفت روز آینده باشیم.

فروش بیت کوین

مهاجرت ماینرهای بیت کوین کش به شبکه بیت کوین

هفته گذشته هالوینگ بیت کوین کش انجام شد و این موضوع سبب افزایش قیمت 11 درصدی این ارز دیجیتال قبل از شروع هالوینگ شد. همانطور که در نمودار بالا مشاهده می‌کنید در نتیجه هالوینگ این ارز دیجیتال، نرخ هش این شبکه با کاهش شدید همراه شد.

در نظر داشته باشید که استخراج کنندگان بیت کوین کش دقیقا از سخت افزارهای مشابه ماینرهای بیت کوین استفاده می‌کنند. بنابراین با نصف شدن پاداش استخراج بلوک در شبکه بیت کوین کش راه حل منطقی‌تر آن‌ها برای فرار از شرایط پیش آمده تمرکز روی استخراج بیت کوین بود.

با مهاجرت ماینرهای بیت کوین کش به شبکه بیت کوین، سختی شبکه بیت کوین هم افزایش خواهد یافت. به نظر می‌رسد این موضوع تا قبل از هالوینگ بیت کوین ادامه پیدا کند.

با توجه به اینکه در حال حاضر شاهد کاهش استخراج بیت کوین کش هستیم، به نظر می‌رسد ارز دیجیتال بیت کوین روزهای هیجان‌انگیزی طی هفته آینده خواهد داشت.

سناریو گاوی

بسته شدن قیمت بیت کوین در محدوده بالای 7,100 دلار، نشان دهنده روزهای صعودی پیش رو طی هفته آینده خواهد بود. با این که سطح 7,200  دلار اولین سطح مقاومت بیت کوین محسوب می‌شود، سطوح 7,400 و 7,700 دلار نیز مانع رسیدن قیمت بیت کوین به 8,000  دلار خواهند شد.

با افزایش تعداد ماینرها و همچنین افزایش سختی شبکه بیت کوین، سطح 9,200 دلار انتظار غیر منطقی برای هفته آینده نخواهد بود.

سناریو خرسی

با اینکه به نظر می‌رسد به زودی شاهد بهبود قیمت بیت کوین خواهیم بود، اگر شمع هفتگی این ارز دیجیتال در محدوده زیر سطح 7,100 دلار بسته شود، سطوح 6,750 و 6,500 دلار اولین سطوح حمایت قبل از رسیدن به محدوده 5,000 دلار خواهند بود.

منبع: Cointelegraph

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.