ارز دیجیتال بیت کوین

بیش از 430,000 کیف پول بیت کوین در 90 روز گذشته ساخته شده است

تعداد آدرس‌های کیف پول بیت کوین که موجودی آن‌ها بیشتر از 0.01 BTC است طی دو ماه گذشته به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. اما سوال اینجاست که آیا دلیل این افزایش، هالوینگ پیش روی بیت کوین است یا تغییرات اقتصادی ناشی از بیماری همه‌گیر کووید 19 ؟ یا شاید هر دو!

منبع نظارتی محبوب ارزهای دیجیتال به نام ( Glassnode Insights ) نمودار مربوط به تعداد آدرس‌های بیت کوین با موجودی حداقل 0.01 BTC ( یا 69 دلار ) را تهیه کرده است.

کیف پول بیت کوین

همانطور که این نمودار نشان می‌دهد، تعداد این آدرس‌ها در ابتدای سال جاری بیش از 7,800,000 عدد بوده است که این تعداد در ماه‌های ژانویه و فوریه نسبتا ثابت بود ولی پس از آن شروع به به افزایش کرده است.

اگرچه قیمت بزرگ‌ترین ارز دیجیتال دنیا در اواسط ماه مارس با کاهش شدید مواجه شد اما تعداد آدرس کیف پول‌های آن چند روز پیش به بیش از 8,200,000 عدد و به اوج خود رسید. این به معنی تشکیل 400,000 آدرس جدید و افزایش 5 درصدی آن‌ها طی یک ماه است.

البته گزارش قانع کننده دیگر از چند روز پیش نیز حاکی از آن است که علاقه سرمایه‌گذاران به بیت کوین اخیرا زیاد شده است. این گزارش بیان می‌کند تعداد نهنگ‌های بیت کوین ( دارندگان بیش از 1,000 بیت کوین ) طی چند ماه گذشته روندی رو به رشد داشته است.

هالوینگ، کووید-19 یا هر دو

افزایش تعداد نهنگ‌های بیت کوین نشان می‌دهد که در حال حاضر اتفاقات مشابه قبل از هالوینگ قبلی این ارز دیجیتال در سال 2016 در حال رخ دادن است. از منظر تاریخی قیمت بیت کوین حدود یک سال پس از هالوینگ افزایش یافته است و ممکن است این موضوع یکی از دلایل اصلی افزایش تعداد کیف پول‌های بیت کوین باشد.

با این حال ممکن است شرایط فعلی کمی متفاوت‌تر از هالوینگ‌های گذشته باشد. شیوع بیماری کووید-19 باعث بروز مشکلاتی در بخش‌های مختلف مالی شده و منجر به رکود اقتصادی قابل توجهی در تمامی بازارها شد و به نظر می‌رسید که رکود اقتصادی بلند مدتی در انتظار جهانیان است. در چنین مواقعی افراد جامعه برای حفظ ارزش دارایی خود به پناهگاه‌های امنی مانند طلا روی می‌آورند.

کیف پول رایگان

این ویروس منابع فیزیکی این فاز گرانبها را نیز مختل کرد. فقدان طلای واقعی و تقاضای زیاد منجر به افزایش دو تا سه برابری حق کارمزد طلا شد.

بنابراین اگر سرمایه‌گذاران به دلیل شرایط فعلی قادر به خرید طلا نباشند، کدام گزینه را انتخاب می‌کنند؟

در این صورت سرمایه‌گذاران به ارزهای دیجیتال، مخصوصا بیت کوین که از آن‌ با نام طلای دیجیتال یاد می‌شود روی می‌آورند. وقوع چنین امری در نهایت می‌تواند منجر به افزایش تعداد کیف پول‌های جدید بیت کوین شود.

البته ترکیب این دو عامل هم می‌تواند به منزله محرک قوی برای افزایش تعداد آدرس‌های جدید بیت کوین در نظر گرفته شود.

البته این نکته را در نظر داشته باشید که تشکیل آدرس‌های جدید لزوما به معنی وجود کاربران جدید نیستند. به طور کلی کاربران به دلایل امنیتی ترجیح می‌دهند دارایی‌های خود را در آدرس‌های مختلف نگهداری کنند.

منبع: Cryptopotato

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.