یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
تحقیقING

آینده سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

تحقیق بانک ING نشان می‌‏دهد که علاقه به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال در آینده‌‏ی نزدیک، دو برابر خواهد شد.

تحقیقING

در راستای بررسی وضعیت فعلی بازار ارزهای دیجیتال و بدست آوردن توانایی تصمیم‌گیری در مورد آینده‏‌ی آن، بانک ” ING ” یک تحقیق میدانی گسترده در این زمینه در نظر گرفته است. در این راستا، بانک ING با شرکت تحقیقاتی ” Ipsos ” برای شکل دهی تحقیقی میدانی در دامنه‏‌ی آمریکا، اروپا و استرالیا به توافق رسیده است. نتایج تحقیق شرکت Ipsos، نشان می‌‏دهد که علاقه به ارزهای دیجیتال و رغبت به سرمایه‏‌گذاری در این بازار در آینده، دو برابر خواهد شد. در ادامه به بررسی جزئیات این تحقیق میدانی گسترده، خواهیم پرداخت.

در این تحقیق 9 درصد از افراد مصاحبه شده ارز دیجیتال داشتند در حالی که 25 درصد دیگر گفتند که در آینده‎ قصد دارند که ارز دیجیتال داشته باشند. در این بین کشور ترکیه با داشتن آمار 18 درصدی در صدر افراد دارای ارز دیجیتال بوده و کشور لوکزامبورگ هم با داشتن آمار 4 درصدی در رتبه‏‌ی آخر این آمار قرار گرفته است. این تحقیق به صورت مستمر در طول یک سال اخیر تکرار شده و سعی شده است که در آن از اقشار مختلف جوامع و با ویژگی‏‌های متفاوت در مصاحبه‏‌ی میدانی استفاده گردد تا نتایج بتوانند آمار دقیق‌‏تر و واقعی‏‌تری را نشان دهند که در فاصله‌‏ی زمانی بین 26 مارچ تا 6 آوریل بزرگ‏ترین تحقیق که در آن 15 کشور که از هر کشور 1000 نفر برای مصاحبه انتخاب شده‌‏اند، صورت گرفته است.

آینده قیمت ارز دیجیتال

بر اساس تحقیق، 66 درصد از مردم اروپا، با ارزهای دیجیتال آشنایی داشته و قبلاً مواردی را در این زمینه شنیده‌‏اند که 77 درصد این افراد مرد بوده در حالی که 55 درصد از آن‌‏ها زن می‏باشند و در نتیجه‏‌گیری جالب مشخص شده که 35 درصد از کل این افراد ارزهای دیجیتال را به عنوان آینده‏‌ی خرید و فروش آنلاین تلقی می‏‌نمایند و 35 درصد دیگر نیز انتظار دارند که در 12 ماه آینده، قیمت ارز دیجیتال در بازارهای جهانی افزایش داشته باشد.

علاوه بر این افزایش در کشورهای در حال مطالعه، میزان آگاهی در زمینه‏‌ی ارزهای دیجیتال به میزان 50 درصد بوده که این میزان در استرالیا با 79 درصد و در لهستان با 77 درصد در بیش‏ترین حد خود قرار دارد و در ایالات متحده‏‌ی آمریکا 57 درصد از افراد شرکت کننده در این تحقیق، قبلاً با ارزهای دیجیتال آشنایی داشته‏‌اند. نتیجه‏‌ی جالب دیگر از این تحقیق این است که در اروپا افرادی که کارهای بانکی خود را با موبایل انجام می‏‌دهند (12 درصد) نسبت به افرادی که کارهای بانکی خود را با موبایل انجام نمی‏‌دهند (4 درصد)، نسبت به ارزهای دیجیتال و کار با آن‏‌ها آشناتر و متمایل‌‏تر می‌‏باشند.

سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

همچنین تحقیق نشان می‌‏دهد که بیش‏تر افراد ارزهای دیجیتال را در امر سرمایه گذاری ، به عنوان وسیله‏ و ابزاری دارای ریسک بالاتر نسبت به روش‏‌های معمول سرمایه‌گذاری، مانند : پول نقد، املاک، اوراق بهادار یا بازار بورس، به شمار می‏‌آورند و بیش‏تر افراد علاقه‎مند هستند تا در سرمایه‌گذاری‏‌های خود از افراد توانمند در این زمینه مشاوره گرفته و سپس نسبت به کار سرمایه‌گذاری، اقدام نمایند. نتایج بدست آمده در تحقیق نشان می‏‌دهد که به نسبت یک سال اخیر، مردم بیش‏تر با ارزهای دیجیتال آشنا شده و بستر مناسبی در جوامع به وجود آمده تا ارزهای دیجیتال بتوانند آزادانه و با حمایت مردم به رشد و توسعه‌‏ی خود ادامه دهند.

این درحالی است که بیش‏تر افرادی که از ارزهای دیجیتال حمایت می‏‌کنند در بازه‏‌ی سنی جوان قرار گرفته و دارای سن کم‏تر از 40 سال می‌‏باشند. در کل می‏‌توان گفت که آشنایی با ابزار کامپیوتری و تکنولوژیکی هم در افزایش آگاهی در زمینه‌‏ی ارزهای دیجیتال، مؤثر و تأثیرگذار می‌‏باشد.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.