بازار 550 ساله استانبول

خرید و فروش بیت کوین در بازار استانبول

در بازار 550 ساله‌ی استانبول ترکیه، خرید و فروش بیت کوین انجام می‌شود.

بازار 550 ساله استانبول

ارز‌های دیجیتال از جمله بیت کوین به ارزی مورد علاقه برای سرمایه‌گذاری و انجام کار‌های روزانه تبدیل شده‌اند. به طوری که هم علاقه‌ی مردم نسبت به این ارز‌ها بیش‌تر شده و هم این که با کاربردی‌تر شدن ارز‌های دیجیتال، مردم می‌توانند از آن‌ها در بخش‌های مختلف زندگی و کار‌های روزمره‌ی خود به جای سایر ارز‌های معمول استفاده نمایند. در این بین کشور‌های مختلف دنیا نسبت به ارز‌های دیجیتال واکنش‌های متفاوتی نشان می‌دهند. در برخی کشور‌ها خرید و فروش ارز‌های دیجیتال به طور کلی ممنوع شده و در برخی دیگر از کشور‌ها هم حتی قانونی در این باره وضع نشده است.

بازار ترکیه و خرید و فروش ارز دیجیتال

در این بین اخیراً یک خبر در مورد استفاده از بیت‌کوین در ترکیه منتشر شده‌است. این خبر مربوط به بازار 550 ساله‏‌ی استانبول است که همواره در گذر زمان شاهد پذیرش تجار و توریست‌های زیادی بوده‌است. در این راستا یکی از افرادی که اخیراً در این بازار حضور داشت عکسی از این بازار را در شبکه‎‌های اجتماعی پخش نموده که در آن یک لوگوی بزرگ از بیت‌کوین بر سر در یکی از مغازه‌ها دیده می‌شود. این عکس توانست در مدت زمان کوتاهی به موضوع داغ محافل بحث‌و‌گفت‌وگو در اینترنت تبدیل شود و افراد علاقه‌مند بسیاری را به سمت خود جذب نماید.

با بررسی‎‌های صورت گرفته، مشخص شد که این مغازه یک صرافی می‌باشد که امکان خرید‌ و فروش بیت‌کوین را برای افراد فراهم کرده‌است. در بازار بزرگ استانبول معروف است که مغازه‌داران و تجار کارت‌های اعتباری را به عنوان وسیله‌ای برای پرداخت قبول نمی‌کنند و کم‌تر از کارت‌های اعتباری در بازار استفاده می‌شود و بیش‌تر، استفاده از پول نقد در این بازار رونق دارد. در این بین استفاده از بیت‌کوین در چنین بازاری باعث شده تا نگرش‌ها و نظر‌های مثبتی نسبت به بیت‌کوین شکل گیرد که برای جامعه‌ی نو پای بیت‌کوین و ارز‌های دیجیتال در ترکیه بسیار مناسب می‌باشد.

قوانین ترکیه برای خرید و فروش ارز دیجیتال

در حال حاضر در ترکیه قانون خاصی در مورد بیت کوین و ایجاد محدودیت در استفاده و خرید و فروش آن وضع نشده‌است و فقط دولت ترکیه اعلام کرده که بیت‌کوین و ارز‌های دیجیتال را نمی‌توان به عنوان پول تلقی کرد و این ارز‌ها پول نیستند. این مواضع و اتفاقات نشان می‌دهد که شرایط برای پیشرفت و گسترش ارز‌های دیجیتال در ترکیه بسیار مناسب است به خصوص این که در زمانی قرار داریم که استفاده از پول رسمی ترکیه یعنی لیر در بازار‌های جهانی دارای رونق خاصی نمی‌باشد و وجود ارز‌های دیجیتال در ترکیه می‌تواند فرصت و وسیله‌ای مناسب برای رشد اقتصادی بیش‌تر این کشور باشد.

این خبر‌های مثبت منتشر شده از ترکیه جامعه‌ی ارز‌های جهانی را خوش‌بین کرده تا آینده‌ای نزدیک شاهد رونق هر چه بیش‌تر ارز‌های دیجیتال باشیم.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.