چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403
فناوری بلاک چین و ارز دیجیتال ریپل

راه‌ اندازی سیستم پرداخت بین بانکی مبتنی بر ریپل در ژاپن

راه‌ اندازی سیستم پرداخت بین بانکی مبتنی بر ریپل در ژاپن

استفاده از ریپل در سیستم پرداخت کشور ژاپن و افزایش اعتبار این ارز دیجیتال

بر اساس اخبار منتشر شده توسط خبرگزاری‏‌های محلی در کشور ژاپن، ارز دیجیتال ریپل قرار است سیستم پرداخت بین بانکی مبتنی بر فناوری بلاک چین خود را به صورت عمومی به اجرا درآورد. این خبر واکنش ‏های بسیار مثبتی را در دنیای ارزهای دیجیتال به خود جلب نموده‏ است و بر افزایش ارزش و اعتبار ارز دیجیتال ریپل در بازار ارزهای دیجیتال تأثیر بسیار مستقیمی داشته و خواهد داشت.

البته طبق خبر منتشر شده، ریپل قرار است این کار را با یک مجموعه از بانک‌‏های قدرتمند در کشور ژاپن پیاده‌‏سازی نماید. این مجموعه از بانک‏‌های قدرتمند ژاپن که به عنوان غول‏‌های مالی و تجاری در این کشور به حساب می‏‌آیند، عبارتند از : ” SBI Sumishin Net Bank “، ” Suruga Bank ” و ” Resona Bank ” که حمایت گروه‌‏های مالی قدرتمند این چنینی از یک طرح مربوط به ارزهای دیجیتال، قطعاً باعث تغییرات مثبت در نگرش عمومی مردم این کشور نسبت به استفاده‌‏ی بیش‏تر از ارزهای دیجیتال در زندگی روزمره خواهد شد.

MoneyTap و استفاده از فناوری بلاک چین ریپل برای انجام تراکنش های بانکی

از طرفی دیگر، باید گفت که سیستم پرداخت بین بانکی که قرار است مبتنی بر فناوری بلاک چین ارز دیجیتال ریپل صورت پذیرد، از طریق یک برنامه کاربردی موبایل به نام ” MoneyTap ” وارد عرصه‏‌ی عمل شده است. به طوری که کاربران و استفاده کنندگان این برنامه‏‌ی موبایل، قادر خواهند بود تا نسبت به انجام تراکنش‏‌های بانکی و آنی از طریق این برنامه کاربردی، اقدام نمایند که این تراکنش‌‏های صورت گرفته به صورت بلادرنگ بوده و از طریق فناوری بلاک چین ریپل یعنی ” xCurrent “، قابل انجام خواهند بود.

در این بین باید گفت که افراد برای استفاده از این نرم افزار کاربردی موبایل، نیاز است که در یکی از بانک‏‌های نام برده شده در بالا، یک حساب کاربری تأیید شده، داشته باشند. در عین حال این نرم افزار کاربردی موبایل در هر دو نسخه پرطرفدار آندروید و ” IOS ” قابل استفاده می‌‏باشد.

تراکنش های سریع و بدون کارمزد با ریپل در MoneyTap

در عملیات و تراکنش‌‏های صورت گرفته توسط این نرم افزار کاربردی موبایل، کاربران تنها به یک شماره موبایل و در کنار آن به یک کد ” QR ” در راستای انجام و پیاده‌‏سازی تراکنش‌‏های مالی خود نیاز دارند. باید گفت که در این عمل یعنی انجام تراکنش‌‏های مالی صورت گرفته به واسطه‌‏ی نرم افزار کاربردی ” MoneyTap ” ، کاربران قادر خواهند بود تا تراکنش‏‌های مالی خود را در قالب ارزهای ” fiat “ی مانند : ین ژاپن، دلار، یورو و … انجام دهند و جالب‏تر این که در تراکنش‏‌های صورت گرفته، هیچ گونه نیازی به پرداخت هزینه تراکنش صورت گرفته نمی‏‌باشد و به اصطلاح ” fee “ی مربوط به انجام تراکنش‌‏های صورت گرفته برابر با صفر می‌‏باشد.

در عین حال از آن جایی که عمل صورت گرفته توسط این نرم افزار کاربردی، یک عمل بسیار حساس بوده که همواره باید ایمنی بالایی داشته باشد، لذا از مکانیزم‏‌های احراز هویت ویژه‌‏ای، بر اساس سیستم‏‌های احراز هویت بیومتریک مانند اسکن اثر انگشت برای ورود و استفاده از نرم افزار کاربردی، برای کاربران در نظر گرفته شده است.

سیاست های رفتاری ژاپن در مواجهه با ریپل و سایر ارزهای دیجیتال

در عین حال باید گفت که در ابتدای ارائه‏‌ی این ایده، مقامات قانون‏گذاری و بسیاری از نهادهای صاحب قدرت در کشور ژاپن با پیاده‌‏سازی و استفاده از چنین ساختاری، به صورت جدی به مخالفت پرداخته بودند و افراد پشتیبان و مسئول این پروژه، زحمت زیادی را کشیدند تا در نهایت بتوانند مقامات مربوطه را از امنیت و فواید کافی نرم افزار ” MoneyTap ” و روش پرداخت آن قانع کنند که از این طریق قادر باشند تا نرم افزار خود را وارد عرصه‏‌ی عمل نمایند. در کل باید گفت که از زمان پیدایش و ظهور ارزهای دیجیتال، کشور ژاپن در برهه‌‏هایی از زمان حامی این ارزها بوده ولی در برخی از زمان‏‌ها نیز به بهانه‌‏ی کمبود امنیت کافی، به مخالفت کامل با استفاده و حتی خرید و فروش و توسعه‌‏ی ارزهای دیجیتال پرداخته است.

حال آن که حمایت و صدور مجوز فعالیت این چنین ساختاری توسط مقامات قانون‏گذاری این کشور و پشتیبانی و پیاده‌‏سازی شدن این روش از پرداخت توسط مجموعه‏‌ای از بانک‏‌های کشور ژاپن باعث شده است که تغییر نگرش مثبت ژاپن نسبت به دنیای ارزهای دیجیتال در حال شکل‏‌گیری باشد که در آینده با ورود هر چه بیش‏تر این کشور در عرصه‏‌ی پیاده‏‌سازی پروژه‌‏های بیش‏تر مربوط به ارزهای دیجیتال، شاهد گسترش و توسعه‏‌ی چند برابری عرصه‏‌ی ارزهای دیجیتال خواهیم بود.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.