دوشنبه 17 اردیبهشت 1403
بیت کوین در ایران

وزیر اقتصاد: بیت کوین را به رسمیت می‌شناسیم

ناصر حکیمی، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی اعلام کرد:  انجام هر گونه معاملات خرید و فروش کالاهایی که در ازای آن‌ها ارز دیجیتال بیت کوین پرداخت شود ممنوع است. ولی افراد علاقمند به صنعت استخراج ارزهای دیجیتال می‌توانند با در نظر گرفتن تعرفه‌های مناسب برق، به فعالیت خود ادامه دهند.

وی در ادامه اظهارات خود بیان کرد:  با توجه به اینکه ارزهای دیجیتال کاربردهای مختلفی دارند و می‌توانند به عنوان یک ابزار مالی در بازار سرمایه ایفای نقش کنند، انحصار انتشار ارزهای دیجیتالی که پشتوانه‌ای مثل طلا و فلزات گران‌بها دارند در اختیار بانک مرکزی قرار می‌گیرد و به هیچ سازمان یا واحد دیگری تعلق نخواهد گرفت.

وی در ادامه صحبت‌های خود بیان کرد: بحث انتشار ارزهای دیجیتال و استخراج آن‌ها به عنوان دو مقوله جداگانه مورد بحث قرار می‌گیرند. بانک مرکزی جمهوری اسلامی در صدد جلوگیری از انتشار ارزهای دیجیتال توسط افراد و فروش آن‌ها به افراد جامعه به عنوان ابزار مالی است. وی اعلام کرد که هر گونه معامله اعم از خرید و فروش و پرداخت، توسط ارزهای دیجیتال در کشور جمهوری اسلامی ایران بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت مبارزه با پولشویی، ممنوع است.

قانونی شدن ارز دیجیتال بیت کوین

لازم به ذکر است دولت جمهوری اسلامی ایران، ارز دیجیتال بیت کوین را قانونی شمرد و عنوان کرد وزارت اقتصاد در صدد مشخص کردن سازو کار این حوزه  و در پی تعیین تعرفه برق صادراتی برای استخراج ارزهای دیجیتال است.

لازم به ذکر است استخراج کنندگان، مجوز مربوطه را از وزارت صنعت، معدن و تجارت دریافت خواهند کرد که جزئیات بیشتر این اخبار طی هفته‌های آینده اعلام خواهد شد.

همچنین دولت در پی طراحی سازوکار جدیدی است که مصرف برق استخراج کنندگان را مدیریت کند و در همین راستا دستگاه‌های سه زمانه در اختیار تولید کنندگان ارزهای دیجیتال قرار می‌دهد که با استفاده از این دستگاه‌ها، استخراج در زمان اوج مصرف برق امکان پذیر نیست.

در این میان وزیر اقتصاد اعلام کرد: بیت کوین را به رسمیت می‌شناسیم

بر اساس مصوبه کمیسیون اقتصادی، دولت ماینینگ را به عنوان یک صنعت به رسمیت شناخت و اعلام کرد ممنوعیتی برای واردات دستگاه‌های ماینینگ وجود نخواهد داشت. همچنین به گزارش خبرگزاری فارس دولت موظف است ظرف مدت سه ماه، مقدمات تولید ارزهای دیجیتال را فراهم کند.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.