یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
نوسان قیمت بیت کوین و ارز دیجیتال

پیش‎بینی نوسان بعدی قیمت بیت کوین

نوسان قیمت بیت کوین

 

پیش‌‏بینی قیمت بیت کوین و دانستن قدم‏‌های بعدی این ارز در بازار ارزهای دیجیتال بسیار دشوار و غیر قابل انجام است. چرا که عوامل و فاکتورهای بسیاری در تغییرات قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال موجود در بازار دخیل هستند و برای رسیدن به یک نتیجه‏‌ی مناسب در مورد آینده‏‌ی نزدیک بیت کوین، نیاز به آنالیز و تحلیل‌‏های تخصصی است که در اغلب موارد هم باز این تحلیل‏‌ها، به طور کامل قابل استناد نبوده و این بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال هستند که با رفتارهای غیر قابل پیش‏‌بینی خود، کار تشخیص حرکت بعدی و نوسان قیمت را با دشواری زیادی رو به رو می‌‏کنند.

قیمت بیت کوین

در این بین قیمت حال حاضر بیت کوین در امروز یعنی 15 آگوست، برابر با 6 هزار و 370 دلار بوده و این در حالی است که در روز پیش قیمت بیتکوین در شرایط بسیار بدتری قرار داشت و در آستانه‏‌ی سقوط در پرت‌گاه پایین‌‏تر از 6 هزار دلار بود. دیروز پیش‏‌بینی کرده بودیم که قیمت بیتکوین در یک سناریوی مثبت تا 6 هزار و 200 دلار افزایش داشته باشد که این پیش‏‌بینی به طور کامل درست بوده و هم اکنون نیز قیمت این ارز در این محدوده، متغیر است. ولی در بازار ارزهای دیجیتال، روزی نیست که اتفاق و یا نوسانی غیر منتظره روی ندهد، لذا در شرایط فعلی بهتر است که خرید و فروش‌‏های خود در بازار ارز دیجیتال را با احتیاط بیش‏تری انجام دهید و خود را با نوسانات این بازار هم سو نمایید.

قیمت و نوسانات بعدی بیت کوین

ولی بر اساس شرایط فعلی بازار ارزهای دیجیتال، در مورد قیمت و نوسانات بعدی بیت کوین، چه پیش‏‌بینی‌‏هایی قابل انجام است؟ مثل همیشه، برای حرکت بعدی بیت کوین در بازار ارز دیجیتال ، دو نوع سناریو قابل پیش‌‏بینی می‏‌باشد که در ادامه به بررسی و آنالیز هر یک از دو حالت می‏‌پردازیم.

سناریوی مثبت نوسانات بیت کوین

اگر خوش‏‌بین باشیم و این انتظار را داشته باشیم که یک سناریوی خوب و مثبت دیگر، به مانند سناریوی اتفاق افتاده در دیروز، امروز نیز تکرار شود، باید گفت که پیش‏‌بینی می‌‏شود که در شرایط فعلی بیتکوین افزایش قیمت چندانی نداشته و در نهایت در بهترین شرایط ممکن در حدود 150 دلار افزایش قیمت داشته باشد و ارزش و قیمت فعلی خود را به 6 هزار 400 دلار و یا کم‏تر از آن افزایش دهد که در این سناریو، بیش‏تر احتمال می‌‏رود که قیمت بیت کوین به 6 هزار و 300 دلار برسد که بسیار محتمل‌‏تر از سایر حالت‌‏های ممکن می‌‏باشد.

سناریوی منفی نوسانات بیت کوین

حال اگر یک سناریو و شرایط بدی را برای قیمت و ارزش امروز بیتکوین در بازار ارز دیجیتال پیش‏‌بینی کنیم، باید گفت که انتظار کاهش قیمت زیادی برای ارزش بیتکوین پیش‏‌بینی نمی‌‏شود و احتمالاً در بدترین حالت ممکن، قیمت این ارز تا 6 هزار و 100 دلار و یا اندکی پایین‏‌تر از آن پایین بیاید. در کل این چنین برداشت می‏‌شود که در شرایط فعلی از ترس رسیدن قیمت بیت کوین به زیر 6 هزار دلار اندکی فاصله گرفته‌‏ایم و بازار ارز دیجیتال در یک وضعیت تعادل موقت به سر می‏‌برد و در این بین می‌‏توانیم با امید بیش‏تری به روزهای درخشان آینده‌‏ی بیت کوین در بازار ارز دیجیتال نگاه کنیم.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.