قیمت بیت کوین

چه اتفاقی می‌افتد اگر جف بزوس تمام بیت کوین های دنیا را بخرد؟

تحلیل‌گر و معامله‌گر مشهور بیت کوین تون ویز ( Tone Vays )، توضیح می‌دهد که اگر مدیر عامل آمازون جف بزوس تمام بیت کوین های در گردش دنیا را بخرد چه اتفاقی می‌افتد؟

گرچه مدیر عامل آمازون با ثروت 140 میلیارد دلاری خود قادر به خرید تمام بیت کوین های جهان نیست ولی تون ویز در پاسخ به این سوال که اگر او بخواهد این کار را امتحان کند چه اتفاقی می‌افتد گفت: بزوس قطعا قیمت بیت کوین را حدی بالا می‌برد که کسی قادر به خرید آن نباشد.

چرا بزوس قادر نیست تمام بیت کوین های در گردش جهان را بخرد؟

طبق داده‌های کوین مارکت کپ، هنگامی که این مصاحبه انجام شد ارزش بازار بیت کوین چیزی حدود 137 میلیارد دلار و قیمت هر سکه 7,500 دلار بود.

در طول 11 سال پیدایش بیت کوین حدود 18,343,537 بیت کوین در بازار گردش کرده است. از طرفی برخی افراد هنگام پیدایش بیت کوین ممکن است که مقادیر زیادی از بیت کوین غیر قابل بازگشت را برای همیشه از دست داده باشند.

ارز دیجیتال بیت کوین

در اصل فقط مقدار مشخصی از بیت کوین ها در بازارها و مبادلات قابل معامله است. اگر بزوس بخواهد کل بیت کوین های در گردش را بخرد، به محض انتشار این خبر همه اقدام به خرید بیت کوین می‌کنند که این موضوع به تنهایی سبب افزایش قیمت این دارایی خواهد شد.

آیا این خبر سبب وحشت مردم می‌شود؟

ویز همچنین در ادامه توضیح داد که اگر جف بزوس، مالک خوش فکر آمازون و ثروتمندترین مرد جهان تمام بیت کوین های دنیا را بخرد، این موضوع سبب ایجاد وحشت در بازار خواهد شد. اگر وی در رقابت با ساتوشی مقدار قابل توجهی از بیت کوین های در گردش مثلا 25 درصد آن را در اختیار دربیاورد، سبب به وجود آمدن ترس و وحشت در این بازار مالی خواهد شد. تمام افراد در این صورت منتظر افزایش قیمت سریع این ارز دیجیتال خواهند شد.

ویز به وضعیت مشابهی که تقریباً 40 سال پیش اتفاق افتاده بود اشاره کرد. بین سالهای 1979 و 1980 میلادی، برادران هانت، هربرت و نلسون بانکر، سعی کردند تمام نقره‌های  موجود در بازار را خریداری کنند. این اقدام آن‌ها موجب شد  قیمت نقره در بازه زمانی یکساله ( بین سال 1979 تا 1980 میلادی ) از 6 دلار برای هر اونس به 50 دلار رسید. آن‌ها یکی از بزرگ‌ترین حباب‌های بازار مالی دنیا را ایجاد کرده به یکی از ثروتمندترین افراد دنیا تبدیل شدند. گفته می‌شود هم اکنون حدود دو سوم موجودی نقره‌های در گردش دنیا در اختیار این دو برادر قرار دارد.

ویز در ادامه گفت اگر یک آمریکایی اقدام به خرید کل بیت کوین‌های بازار کند، دولت می‌تواند قدم پیش بگذارد.

 

منبع : Cointelegraph

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.