بیت‌ کوین

۲۱۴۰؛ سال پایان بیت‌ کوین / ۵ حقیقت باورنکردنی درباره بیت‌ کوین که نمی‌دانید – پادکست

بیت‌کوین به عنوان اولین و بزرگترین رمزارز دنیا، زندگی همه ما رو متحول کرده و به همین خاطر هرچیزی که به بیت‌کوین ربط داشته باشه جذابیت دوچندانی برای ما داره.
در این اپیزود جذاب از رادیو اکسکوینو درباره ۵ حقیقت باورنکردنی درباره پادشاه رمزارزها صحبت کردیم که حتی با گذشت بیشتر از ۱۰ سال از ایجاد بیت‌کوین همچنان جذابه.

اگه شما هم از طرفدارای بیت‌کوین هستید؛ این پادکست رو از دست ندید!

پادکست امروز رو بشنوید:

بیت‌کوین و فناوری بلاک‌چین یک پدیده هوشمندانه‌ایه که با اومدنش خیلی چیزها رو توی زندگی بشر تغییر داد و هر روز وابستگی زندگی بشر به این فناوری بیشتر و بیشتر میشه. کریپتو کارنسی خدماتی رو به بشر ارائه میده که قبل از این، بدون فناوری بلاک‌چین امکان‌پذیر نبوده. از خدمات مالی و بهداشتی گرفته تا بازی و حالا هم متاورس.

توی پادکست امروز میخوایم دانستنی‌هایی رو بهتون درباره بیت‌کوین بگیم که احتمالا از شنیدنش شوکه میشید!  با این اپیزود ما همراه باشید…

اکسکوینویی های سلام عصر یکشنبه 14 آذرماهتون بخیر. من ساحل اختری هستم و همراه شمام با اپیزود 123 از رادیو اکسکوینو

فکت یک : حدود بیست درصد بیت‌کوین‌های جهان برای همیشه گم شده

معادل ۳.۷۶ میلیون سکه بیت‌کوین به دلایل مختلفی برای همیشه گم شده. ۱.۱ میلیون از این بیت‌کوین‌ها، به ارزش حدودی ۶۳ میلیارد دلار در اختیار خالق ناشناس بیت‌کوین یعنی ساتوشی ناکاماتوئه که خیلی‌ها معتقدند ساتوشی هرگز به این سکه‌ها دست نخواد زد.

بخش دیگه‌ای از بیت‌کوین‌ها متعلق به افرادی بوده که از دنیا رفته‌ان و هیچوقت اطلاعات کیف پولشون رو به کسی ندادن و دیگه هیچوقت نمیشه به این کوین‌ها دسترسی پیدا کرد.

دسته بعدی هم که از همه بدشانس ترن، اونایی‌ان که رمز یا کلیدشون رو فراموش کرده‌ان. اکثر این افراد به دلیل این‌که یک دارایی رو برای چند سال نگه‌داشته‌ان و اون زمان کیفشون ارزش مادی زیادی نداشته، به خاطر سپاری رمزشون رو جدی نگرفتن، حالا که بیت‌کوین گرون شده، شدن میلیونرهای بی پول!

فکت دو : بیت‌کوین تا الان حدود صدهزار نفر رو میلیونر کرده.

از اونجایی که آدرس‌های بیت‌کوین ناشناس هستند و فقط می‌شه موجودی اون‌ها رو توی بلاک‌چین مشاهده کرد، نمیشه فهمید این صد هزار نفر چه کسانی هستند، فقط می‌دونیم که حدود ۱۰۰ هزار آدرس کیف پول بیت‌کوین وجود داره که ارزش موجودی بیت‌کوین اون‌ها بیشتر از یک میلیون دلاره.

اصطلاح میلیونر توی کریپتو به کسانی اطلاق میشه که دارایی‌های کریپتویی‌شون معادل یا بیشتر از یک میلیون دلار باشه.

البته این فقط آمار میلیونرهای بیت‌کوینه و آلت‌کوین‌ها هم خیلی‌ها رو تا الان میلیونر کردن!

فکت سه : آخرین سکه بیت‌کوین توی سال ۲۱۴۰ ماین میشه!

کل سکه‌های بیت‌کوین به ۲۱ میلیون عدد محدوده و تا الان ۱۸.۸ میلیون بیت‌کوین ماین شده. از طرف دیگه، پاداش حفاری بیت‌کوین هر چهارسال یکبار نصف میشه. بنابراین، ۱۲۰ سال طول می‌کشه تا اون ۲.۲ میلیون بیت‌کوین دیگه ماین بشه و استخراج بیت‌کوین برای همیشه تموم میشه!

البته ساتوشی ناکاماتو فکر اون جا رو هم کرده، درآمد ماینرها با دریافت کارمزد تراکنش‌ها حفظ می‌شه. به این صورت که کارمزدها افزایش پیدا می‌کنه و قیمت بیت‌کوین بیشتر میشه تا استخراج برای ماینرها همچنان مقرون به صرفه بمونه

فکت چهار : اولین تراکنش شبکه بیت‌کوین برای خرید دو عدد پیتزا بود

در می ماه سال ۲۰۱۰، اولین تراکنش بیت‌کوین برای خرید پیتزا به قیمت ۱۰ هزار بیت‌کوین انجام شده. عکس این دوتا پیتزا هم توی فضای اینترنت به اسم گرون‌ترین پیتزهای جهان منتشر شده! پیتزاهایی که امروز بیشتر از نیم میلیارد دلار قیمتشونه!

فکت پنجم : کل اکوسیستم بیت‌کوین به اندازه یک کشور کوچیک برق مصرف می‌کنه

کل اکوسیستم بیت‌کوین که در سراسر جهان پراکنده‌است، به اندازه یک کشور کوچیک مثل آرژانتین، هلند، امارات متحده عربی و نروژ برق مصرف می‌کنه یعنی حدود ۱۱۰ تا ۱۳۰ تراوات در سال! البته اگر در خاطرتون باشه، توی ودیو مستند ایلان ماسک هم به این موضوع اشاره کردیم و گفتیم که این مقدار انرژی به مراتب کمتر از نصف انرژی مورد نیاز بانک‌های جهانه.

در نظر داشته باشید که یکی از دلایل افزایش دائمی قیمت بیت‌کوین، هزینه برقیه که ماینرها باید برای استخراج بیت‌کوین پرداخت کنن، پس هیچوقت حاضر نیستن بیت‌کوین‌هاشون رو ارزون بفروشن!

همراهان همیشگی رادیواکسکوینو خیلی ممنونم که تا پایان این اپیزود همراه ما بودید. شما میتونید برای شنیدن همه پادکست های ما به کست باکس و یا ناملیک مراجعه کنید. ضمنا بهتون یادآوری می کنم که متن تمامی پادکست های ما در صفحه وبلاگ وب سایتمون به اسم اکسکوینو دات کام اسلش بلاگ موجود هست. با رادیو اکسکوینو همراه باشید.

همچنین ببینید

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

بیت‌کوین‌ها خواب به کوین‌هایی گفته می‌شود که برای مدتی طولانی، از کیف پول‌های خود تکان …

در دبی بیت کوین بخرید

در دبی بیت کوین بخرید!

دبی یک شهر فوق‌العاده برای کار کردن و زندگی و همچنین یکی از بهترین شهرها …

21 میلیون بیت کوین بیدار شد

21 میلیون دلار بیت‌کوین وارد میدان شد

با وجود کاهش 6.4 درصدی قیمت بیت‌کوین (BTC) در این هفته، بازهم دارندگان این ارز …

ده کیف پول برتر بیت کوین

رونمایی از 10 کیف پول ثروتمند بیت‌کوین

در هفته‌های اخیر سروصدای زیادی به‌وجود آمده، آن‌هم در مورد اینکه مالک کیف پول‌های برتر …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.