قیمت بیت کوین

دماسنج بازار: هفته خونین بیت‌کوین

شاید مهم‌ترین خبر دماسنج بازار در هفته گذشته، ریزش قیمت شدید بیت‌کوین باشد تا برای دقایقی، ارزش این رمزارز به 42 هزار دلار هم برسد.

به گزارش اکسکوینو، بیت‌کوین هفته گذشته را در حالی شروع کرد که روند نزولی را درپیش گرفته بود؛ با این حال شاید بدبین‌تر تحلیلگران هم انتظار ریزش بیشتر از 20 درصدی بیت‌کوین را در روز جمعه نداشتند. ریزش سنگین بیت‌کوین، باعث شد تا قیمت آلت‌کوین‌ها هم به‌طور زنجیره‌وار کاهش یابد. بر این اساس، میلیاردها دلار از ارزش بازار رمزارز در یک شب از بین رفت.

ریزش قیمت بیت‌کوین باعث شده تا حتی برخی از تحلیلگران مالی پیش بینی کنند که ممکن است بازار ارزهای دیجیتال وارد روند بلندمدت خرسی شده باشد. به‌نظر می‌رسد که از اینجا به بعد، پیش‌بینی آینده بازار تقریبا غیر ممکن است.

اما جدا از بیت‌کوین و بازار رمزارزها، قیمت دو دارایی مهم دلار و سکه، در این هفته تغییرات چندانی را ثبت نکرد. دلار و سکه که اغلب دارای چسبندگی قیمتی نیز هستند، این هفته را با تثبیت قیمت به پایان رساندند. حالا دلار در خیابان منوچهری تهران با قیمت 28 هزار و 900 تومان معامله می‌شود. سکه نیز شرایط مشابه‌ای را داشت و قیمتش حدود 12 میلیون و 900 هزار تومان در نوسان است.

اما بازار خودروهای داخلی، روزهای عجیبی را سپری می‌کند. پس از مخالفت مستقیم دولت با افزایش قیمت خودروسازان داخلی، در عمل قیمت‌ها در بازار آزاد همچنان به رشد خود ادامه می‌دهند. با بررسی آمار، مشخص می‌شود که قیمت خودروهای داخلی تنها در یک هفته گذشته، رشد 1/5 درصدی را تجربه کرد. قیمت خودرو در یک ماه اخیر نیز، نزدیک به 7 درصد رشد داشت و مثلا قیمت خودروی 206 تیپ دو ساده، در بازار ، عملا از مرز 265 میلیون تومان هم عبور کرد.

شاخص بورس تهران، این هفته را نیز با روند کاهش به پایان برد. این شاخص در روز شنبه (13 آذر) به یک میلیون و 330 هزار رسیده است.

برای آگاهی از جزئیات بیشتر نوسانات قیمتی، اسلایدها را ببینید.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

یک دیدگاه

  1. روح الله

    سلام، به‌ نظرمن به خاطربدعهدی هامردم اعتماد شون رو از دست دادند

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.