تا یک درصد بازگشت دارایی در کمپین گنجینو!

رفتن به کمپین
اخبار ارز دیجیتال

سال نو میلادی و صعود بیت‌کوین تا ۲۱هزار دلار!

با شروع سال نو میلادی، روند قیمت رمز ارز برتر بازار نیز تغییر کرد و شاهد صعود بیت‌کوین در نخستین روزهای سال جدید هستیم. با وجود اینکه بیت‌کوین سال ۲۰۲۳ را با قیمتی حدود ۱۶،۵۰۰ دلار شروع کرد اما بلافاصله روند صعودی خود را آغاز کرد و برای یازدهمین روز متوالی از سال جدید به این روند ادامه داده است.

این اولین خبر خوب و نخستین صعود بیت‌کوین از مرز ۲۱ هزار دلار، بعد از فروپاشی صرافی ارز دیجیتال اف‌تی‌ایکس به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری بلومبلرگ، ارزش برترین رمز ارز جهان یعنی بیت‌کوین، در روز جاری (۱۴ ژانویه) حدود ۸ درصد افزایش پیدا کرد و از سطح ۲۱ هزار دلار فراتر رفت. این رشد قیمت بیت‌کوین در حالی تحقق پیدا کرد که بیت‌کوین از ۸ نوامبر سال گذشته و پس از سقوط و ورشکستگی صرافی اف تی‌ایکس FTX بالاتر از ۲۰ هزار دلار معامله نشده بود.

صعود بیت‌کوین اتا ۲۱هزار دلار
صعود بیت‌کوین تا ۲۱ هزار دلار

با وجود این‌که بهای بیت‌کوین هفته‌ها در محدوده بین ۱۶ هزار دلار تا ۱۷ هزار دلار باقی مانده بود، گزارش‌های موجود مبنی بر کاهش نرخ تورم در آمریکا تاثیر مثبت زیادی روی بازارهای مالی به ویژه شاخص سهام نزدک و بازار ارزهای دیجیتال و بیت‌کوین داشته است. موضوعی که نشان می‌دهد ارزهای دیجیتال همچنان ارتباط خود را با اقتصاد کلان حفظ کرده است.

خبرها حاکی از آن است که فدرال رزرو آمریکا در اجلاس آینده خود، نرخ بهره آمریکا را کاهش دهد.

در این میان، قیمت اتریوم دومین ارز دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار نیز تا ۹.۷ درصد افزایش پیدا کرد و سایر توکن‌ها مانند کاردانو و دوج کوین نیز سودهای قابل توجهی را تجربه کردند. بر اساس داده‌های سایت تحلیلی کوین جکو CoinGecko، ارزش کل بازار جهان کریپتو برای اولین بار از اوایل نوامبر به بالای یک تریلیون دلار رسید.

شما همچنین می‌توانید در ویديوی زیر، ویژه برنامه تحلیلی امروز اکسکوینو که در آن وقایع آخر هفته و تاثیر آن بر بازار رمز ارزها و در راس آن‌ها بیت‌کوین و دلایل پامپ شدن آن را مورد تحلیل و بررسی قرار دادیم مشاهده کنید.

اخبار Coincast امروز:

  • استفاده از استیبل کوین‌ها به عنوان جایگزین دلار در برزیل 
  • تعدیل کارمندان Blockchain.com  
  • حمایت صرافی وایت‌بیت از تیم ملی فوتبال اوکراین 

شرح کامل این اخبار را در کوین‌کست امروز اکسکوینو گوش کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا