راهنمای خرید ماینر

راهنمای خرید ماینر ارز دیجیتال؛ به چه مواردی توجه کنیم؟

یکی از مهم‌ترین راه‌های کسب درآمد کریپتویی، ماین یا همان استخراج کردن هرنوع از ارزهای دیجیتال است که با روش‌های مختلفی انجام می‌شود. برای استخراج هرنوع از ارزهای دیجیتال، شما لازم است که یک دستگاه ماینر داشته باشید؛ در این مطلب یک راهنمای خرید ماینر ارز دیجیتالِ کامل و جامع برای‌تان گردآوری کرده‌ایم تا بدانید در ابتدای راه و برای خرید ماینر، باید به چه نکاتی توجه کنید.

ماینینگ یا استخراج رمزارز چیست؟

برای درک ماینینگ، اول باید به‌صورت مختصر با شبکه بلاک‌چین و نحوه عملکرد آن آشنا شوید. شبکه بلاک چین، یک شبکه غیرمتمرکز است و امنیت آن، به یک نهاد خاص وابسته نیست و به‌صورت پراکنده کنترل می‌شود. روی هرکدام از شبکه‌های ارز دیجیتال، تراکنش‌هایی انجام می‌شود که نیاز به پردازش دارد. 

اما در یک شبکه غیرمتمرکز، چطور تراکنش‌ها پردازش می‌شوند و امنیت شبکه از چه طریقی فراهم می‌شود؟ این دقیقا همان‌جایی است که ماینرها وارد ماجرا می‌شوند. ماینرها درواقع تراکنش‌های انجام شده را پردازش می‌کنند و وظیفه تامین امنیت شبکه بلاک چین را به‌عهده دارند. 

هر ماینر با پردازش تراکنش‌ها، ساخت بلاک و ذخیره اطلاعات، به‌عنوان پاداش ارز دیجیتال دریافت می‌کند. به این فرآیند، به‌اصطلاح ماینینگ یا استخراج گفته می‌شود. در این مطلب از بلاگ اکسکوینو به‌طور دقیق با ماینینگ یا استخراج ارز دیجیتال و انواع آن آشنا شوید.

 مطلب راهنمای خرید ماینر به شما کمک می‌کند که با توجه به موارد مختلف، بهترین ماینر را انتخاب کنید و بتوانید از استخراج ارز دیجیتال، درآمد کسب کنید.

راهنمای خرید ماینر

ویژگی‌های کلیدی دستگاه ماینر

هر دستگاه ماینر، چند فاکتور اصلی دارد که می‌توانیم با بررسی آن‌ها، مناسب‌ترین ماینر را انتخاب و خریداری کنیم. در این بخش از راهنمای خرید ماینر، به این فاکتورها و میزان اهمیت آن‌ها می‌پردازیم.

هش ریت

هش ریت به قدرت محاسباتی موردنیاز برای استخراج یک بلوک جدید از تراکنش‌ها گفته می‌شود. هش ریت به ما می‌گوید که یک ماینر با چه سرعتی می‌تواند محاسبات جدید را انجام دهد. نرخ هش یا هش ریت، یکی از مهم‌ترین فاکتورهای تاثیرگذار برای انتخاب ماینر مناسب، هش ریت است، اما لازم است که بدانید نرخ هش ریت یا سرعت پردازش ماینر، مهم‌ترین فاکتور انتخاب ماینر نیست.

اگر می‌خواهید اطلاعات کامل‌تری درباره هش ریت داشته باشید، مطلب «هش ریت چیست؟» را در بلاگ اکسکوینو مطالعه کنید.

قیمت و هزینه

برای خرید هر چیزی، باید هزینه آن را سنجید؛ علی‌الخصوص وقتی قصد دارید که با خرید وسیله‌ای، کسب درآمد کنید و به سود برسید. در این مورد بهترین گزینه شما، دستگاه ماینری خواهد بود که نسبت به هزینه اولیه و هزینه‌ای که متحمل می‌شوید، نرخ هش بالایی داشته باشد تا بتواند بخشی از هزینه‌های شما را جبران کند. 

مصرف برق

پروسه استخراج ارز دیجیتال، به انرژی بسیار زیادی نیاز دارد و به همین دلیل، شما باید مصرف برق دستگاه را همیشه درنظر بگیرید تا هزینه‌های خود را کاهش دهید و متضرر نشوید. بهترین ماینر، ماینری است که از نظر مصرف انرژی، بهینه و کارآمد باشد و سودِ درآمد شما را تضمین کند.

شرکت سازنده

یکی از نکات مهم دیگر که در هنگام خرید ماینر باید به آن توجه کنید، شرکت سازنده و برند ماینر است. بهتر است که برای کم کردن ریسک، سراغ برندهای شناخته‌شده تر مثل بیت‌مین (Bitmain)، مایکروبی‌تی (MicroBT)، کنان (Cannan) و اینوسیلیکون (Innosilicon) بروید. البته برندهای مطرح و شناخته‌شده دیگری هم در بازار هستند که می‌توانید با اندکی جستجو، به آن‌ها برسید و بهترین گزینه را برای خرید انتخاب کنید.

نرخ تولید صدا

راهنمای خرید ماینر برای کسانی که آپارتمان نشین هستند، یک بخش مهم دیگر هم دارد؛ تولید صدا! اگر قصد دارید ماینرهای خود را در یک خانه یا فضای اشتراکی استفاده کنید، این موضوع اهمیت بیش‌تری پیدا می‌کند. ممکن است یک ماینر تمام مشخصات مورد نیاز شما را داشته باشد اما صدای بلند و نویز زیادی هم داشته باشد! این مورد می‌تواند روی تصمیم نهایی شما تاثیرگذار باشد. 

خنک‌کنندگی یا کولینگ داخلی

ماینرها در حالتی بهترین عملکرد خود را نشان می‌دهند که در دمای مناسبی فعالیت کنند. دستگاه‌های جدیدتر دارای سیستم خنک‌کننده داخلی هستند و دیگر برای فعالیت، نیاز به تعبیه سیستم تهویه مجزا ندارید. اگر قصد خرید چند دستگاه و راه‌اندازی یک مزرعه یا فارم دارید، این پارامتر را درنظر بگیرید. در‌این‌صورت کولینگ داخلی گزینه مهمی برای شما محسوب نمی‌شود، چرا که درنهایت باید از سیستم تهویه مجزا بهره‌مند شوید.

راندمان ماینر و بازگشت سرمایه

همان‌طور که بالاتر گفتیم، همیشه بهترین ماینر، ماینری با هش ریت بالاتر نیست. این درست است که ماینر قدرت‌مندتر، ارز دیجیتال بیش‌تری استخراج می‌کند، اما باید مصرف برق و دیگر نکات را هم برای کسب سود از ماین، درنظر بگیرید.

نکته: حتی‌الامکان دستگاه قدیمی نخرید

دستگاه ماینر قدیمی نخرید! راندمان ماینرهای ارز دیجیتال همواره درحال بهبود است و بهتر است که برای گرفتن نتیجه‌ی خوب، از دستگاه‌های جدیدتر که هش ریت بالاتری از دستگاه‌های قدیمی دارند استفاده کنید. سراغ ماینرهای قدیمی رفتن، می‌تواند هزینه ثانویه زیادی برای شما به‌همراه داشته باشد و تجربه خوبی برای‌تان رقم نزند.

راهنمای خرید ماینر به شما کمک می‌کند بهترین گزینه را انتخاب کنید.

راهنمای خرید ماینر بیت کوین و اتریوم

راهنمای خرید ماینر با تعیین استراتژی

اطلاعاتی که مطالعه کردید، موارد اولیه‌ای است که باید برای خرید ماینر بررسی کنید و درنظر بگیرید. گام مهم بعدی برای انتخاب دستگاه ماینر مناسب، تعیین هدف، استراتژی و اختصاص بودجه است. 

هدف دارید یک مزرعه استخراج راه‌اندازی کنید یا می‌خواهید در مقیاس کم‌تری ماین کنید؟ با تعیین استراتژی می‌توانید هزینه‌های خود را نیز به‌صورت حدودی محاسبه کنید و دید بهتری برای کسب درآمد از طریق ماین ارزهای دیجیتال داشته باشید. 

انواع ماینر بیت‌کوین و اتریوم

برای ماین کردن ارزهای دیجیتال مشهوری مانند بیت کوین و اتریوم هم نیاز به ماینر دارید. تعداد ماینرهای این دو ارز دیجیتال بسیار زیاد است و شما باید با درکنار هم گذاشتن موارد گفته شده، بهترین گزینه را برای خرید و کسب درآمد انتخاب کنید. مطالبی درباره راهنمای خرید ماینر دو رمزارز محبوب:

سخن پایانی

بعد از مطالعه راهنمای خرید ماینر، لازم است که موارد قانونی، محدودیت‌ها و استراتژی‌ها را نیز به‌صورت کامل بسنجید و بعد از آن به سراغ بررسی بهترین شیوه‌ها برای انتخاب اپلیکیشن، استخر استخراج و کیف پول‌های مخصوص ماینینگ بروید. 

اگر مبتدی هستید سعی کنید تمامی پیچیدگی‌های این کار را بررسی کنید و موانع ورود را نیز درنظر بگیرید و بعد به حوزه استخراج ارزهای دیجیتال وارد شوید.

همچنین ببینید

ریگ ماینینگ چیست و چگونه میتوان آن را نصب و راه‌اندازی کرد ؟

چنانچه علاقه‌مند به حوزه استخراج رمزارز باشید کلمه ریگ ماینینگ را شنیده یا خوانده‌اید. افرادی …

لایت‌کویت چیست؟

آموزش گام به گام استخراج لایت‌کوین + راهنمای تصویری

این روزها بحث ارز‌های دیجیتال همچنان داغ است. لایت‌کوین یکی از قدیمی‌‌ترین رمزارزهای قدیمی موجود …

به زودی شرکت ASUS مادربوردهای مخصوص ماینینگ جدیدی را روانه ‏ی بازار خواهد کرد

به زودی شرکت ASUS مادربوردهای مخصوص ماینینگ جدیدی را روانه‏ ی بازار خواهد کرد زندگی …

کالی

مزرعه خورشیدی جهت استخراج ارز دیجیتال

طبق گزارشات اخیر، طرح ساخت یک مزرعه‌ی خورشیدی ۲۰ مگاواتی تایید شده است. این مزرعه‌ی خورشیدی به …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.