اخبار ارزهای دیجیتال در یک نگاه (۱۶ فروردین)

  • تمایل ماینرها به نگهداری بیت کوین

بر اساس اطلاعاتی که توسط گلسنود (Glassnode) منتشر شده است، ماینرها تصمیم گرفته‌اند بیت کوین‌های خود را نگهداری کنند، به‌طوری که فروش بیت کوین از ماینرها به صرافی‌ها، به پایین‌ترین میزان خود در یک ماه اخیر رسیده است. در روز یکشنبه تعداد بیت کوین‌های فروخته شده به صرافی‌ها برابر با 7.17 بوده است.
منبع: coingape

  • درآمد دو میلیون دلاری خواننده سرشناس از فروش NFT

    د ویکند (The Weekend)، خواننده معروف کانادایی نیز مانند برخی از ستارگان دنیای موسیقی و سینما، اقدام به فروش توکن غیرمثلی (NFT) خود کرد و توانست با فروش نخستین مجموعه توکن‌های خود، درآمد 2.29 میلیون دلاری کسب کند.

    منبع: cryptobriefing

  • هاسکینسون خبر از امضای توافق بین کاردانو و دولت اتیوپی داد

چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson)، بنیان‌گذار و مدیر عامل کاردانو (Cardano)، با انتشار توییتی خبر مهم امضای توافق بین این شرکت شبکه رمزارزی با توکن (ADA) و دولت اتیوپی در تاریخ ۲۵ مارس (۵ فروردین) را افشاء کرد. این اتفاق کاردانو را یک گام دیگر به هدفش برای گسترش فعالیت در قاره افریقا نزدیک‌تر کرد. قیمت فعلی کاردانو ۱.۱۸ دلار است و حجم معاملات ۲۴ ساعت گذشته‌ی آن در لحظه‌ی نگارش این خبر بیش از۳ میلیارد دلار بوده است.

منبع: coinquora

  • کاهش نقدینگی بیت کوین با افزایش خروج آن از صرافی‌ها

جدیدترین توییت BTC_Archive از کاهش نقدینگی بیت کوین (BTC) در صرافی‌ها خبر می دهد. به گزارش این منبع، خروج حدود ۲ هزار بیت کوین به ارزش حدودی ۱۲۰ میلیون دلار از کوین‌بیس (coinbase)، به کیف‌های پول آفلاین (cold storage) منجر به کاهش نقدینگی این رمز ارز در صرافی‌ها شده است. هفته قبل، کی یونگ‌جو (Ki Young Ju)، مدیرعامل صرافی cryptoquant، اعلام کرد خریدهای انجام شده توسط مؤسسات احتمال سقوط ارزش بیت کوین به کمتر از ۵۲ هزار دلار را از بین برده است.

منبع: coingape

  • بانک مرکزی ژاپن انتشار ارزهای دیجیتال را بررسی می‌کند

بانک مرکزی ژاپن (BOJ) جهت پیوستن به سایر بانک‌های مرکزی فعال در زمینه رمز ارزها، بررسی امکان انتشار ارز دیجیتالی اختصاصی خود را از روز دوشنبه آغاز کرد. مرحله اول بررسی‌ها تا مارس ۲۰۲۲ ادامه خواهد داشت. 

منبع: reuters

  • راه‌اندازی جستجوگر بلاک چین جدید توسط Elrond

الروند (Elrond) جستجوگر بلاک چین جدیدی با نام eGold  (EGLD) راه‌اندازی کرده‌است. لوسین مینچو (LucianMincu)، مدیر عامل الروند، در توییتی این خبر را علام کرد. قرار است ایگولد به‌عنوان ابزاری برای شفافیت اقتصاد دیجیتال مورد استفاده قرارگیرد.

منبع: coinquora

  • مجلس پیگیر قاعده‌مند کردن فعالیت رمز ارزها

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت گزارش اولیه کمیسیون اقتصادی مجلس درباره رمز ارز‌ها در قالب ماده ۴۵ آئین‌نامه داخلی مجلس تهیه شده است.

وی تاکید کرد: در ذیل این گزارش تصمیماتی درباره فعالیت رمز ارزها در کشور گرفته شده که آن تصمیمات به نوعی احکام قانونی در راستای فعالیت رمز ارزهاست و تکالیف وزراتخانه‌‌های نیرو و صمت را در این راستا مشخص کرده است.

پورابراهیمی افزود: در قالب این تصمیمات به دنبال این هستیم که فعالیت رمز ارزها در کشور چارچوب و قوانین خاص خود را داشته باشد.

او گفت: هدف کمیسیون اقتصادی این است که یک فعالیت اقتصادی در کشور شکل گیرد و از ظرفیت انرژی در کشور استفاده شود و همه این موارد بتواند اثر مثبتی بر اقتصاد کشور داشته باشد اما به نحوی که این فعالیت‌ها قانونمند شود.

منبع: خبرگزاری میزان

  • ماینرهای اتریوم در حال برنامه‌ریزی برای حمله ۵۱ درصدی

افزایش تصاعدی هزینه تراکنش‌ها در اتریوم (Ethereum)، این شبکه را در معرض شدیدترین انتقادها قرار داده‌است. رشد محصولات مالی غیرمتمرکز و وابستگی آن به شبکه اتریوم برای افزایش سرعت تبدیل رمز ارزها، آینده پرسودی برای ماینرهای اتریوم به‌وجود آورده است. با این‌حال، انتشار طرح بهبود اتریوم موسوم به EIP-1559، که قرار است از جولای ۲۰۲۱ اعمال شود، موجب ناراحتی جامعه ماینرها شده‌است به نحوی که در ۱ آوریل (۱۲ فروردین) قصد شبیه‌سازی یک حمله ۵۱ درصدی را داشتند.

منبع: investing

همچنین ببینید

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

بیت‌کوین‌ها خواب به کوین‌هایی گفته می‌شود که برای مدتی طولانی، از کیف پول‌های خود تکان …

در دبی بیت کوین بخرید

در دبی بیت کوین بخرید!

دبی یک شهر فوق‌العاده برای کار کردن و زندگی و همچنین یکی از بهترین شهرها …

21 میلیون بیت کوین بیدار شد

21 میلیون دلار بیت‌کوین وارد میدان شد

با وجود کاهش 6.4 درصدی قیمت بیت‌کوین (BTC) در این هفته، بازهم دارندگان این ارز …

ده کیف پول برتر بیت کوین

رونمایی از 10 کیف پول ثروتمند بیت‌کوین

در هفته‌های اخیر سروصدای زیادی به‌وجود آمده، آن‌هم در مورد اینکه مالک کیف پول‌های برتر …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.