سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403
عدم حمایت از ICO ها و ارز دیجیتال

McAfee به خاطر تهدیدات SEC، دیگر از ICO ها حمایت نمی‌کند

آقای John McAfee در توئیتر رسمی خود اعلام کرد که به خاطر تهدیدات SEC ، دیگر از ICO ها حمایت نمی‌کند.

عدم حمایت از ICOها

آقای John McAfee به عنوان یکی از پیشگامان در زمینه‌‏ی آنتی ویروس و یک حامی و تبلیغ کننده‌‏ی ارزهای دیجیتال، در روزهای اخیر به فردی تبدیل شده است که بیش‏تر با توئیت‌‏های خود در فضای مجازی مطرح می‎شود. ایشان در یکی از آخرین توئیت‎های خود این چنین بیان نمود که از این به بعد هیچ گونه همکاری‏‌ای با ICOها نخواهد داشت و یا این که هیچ گونه حمایتی از آن‌‏ها انجام نخواهد داد. آقای John McAfee، دلیل این تصمیم را به خاطر تهدیدات صورت گرفته از طرف SEC ( کمیسیون امنیت و مبادله‌‏ی ایالات متحده آمریکا) بیان نمود. در این راستا، SEC هیچ گونه پاسخ و یا نظری نسبت به توئیت جنجالی آقای John McAfee، انجام نداده است.

توئیت آقای John McAfee به صورت زیر است :

” به خاطر تهدیدات SEC ، از این پس هیچ گونه همکاری‏‌ای را با ICO ها نخواهم داشت و هیچ یک از آن‏‌ها را برای همکاری به شما پیشنهاد نمی‏‌دهم و همه‏‌ی آن ICO ها می‌‏توانند برای دستگیری منتظر باشند. ناعادلانه است اما واقعی. من در روزهای آینده‏ یک مقاله در مورد مبحثی جایگزین برای ICO ها خواهم نوشت که مغایرتی با مواضع SEC نداشته باشد. لطفاً صبور باشید.”

در ماه آوریل آقای McAfee این قضیه را افشا کرد که برای هر توئیتی که در راستای حمایت از پروژه‌‏ها و محصولات ارز دیجیتال می‌‏نویسد مبلغی در حدود 105 هزار دلار به وی داده می‌‏شود. ایشان ادعا نمود که این مبلغ در برابر تعداد فالورهایی که دارد بسیار ناچیز می‏‌باشد و می‌‏توانست مبلغ بیش‏تری را برای هر توئیت در نظر بگیرد که این کار را نکرده است.

مصاحبه کوین تلگراف با جان مکافی

در ماه ژانویه نیز سایت Cointelegraph در طی مصاحبه‏‌ای از آقای McAfee در این باره سوال نمود که آیا کسی تا به حال برای حمایت شما از یک پروژه و یا محصول، مبلغی را پرداخت کرده است که اگر این مبلغ را پرداخت کرده، برای چه پروژه‌‏ای بوده است که در پاسخ آقای McAfee این چنین بیان نمود:

” در حقیقت باید بگم که آن‏‌ها تلاش کردند که مبالغی را به من پرداخت کنند. در این باره، من هیچگاه توضیح نمی‌‏دهم که مخارج خود را از چه راهی و یا از چه کسی بدست می‏‌آورم. من یک تجارت برای خودم درست کردم که هر کس دیگری نیز می‏‌توانست چنین شرایطی برای خود به وجود آورد و در اصل عقیده دارم که پرسیدن چنین سوالاتی از افراد به دور از ادب می‏‌باشد. هیچ حرفی ندارم.”

همچنین از ایشان در این باره سوال شد که آیا مسئول افزایش و یا کاهش قیمت ارز دیجیتال در بازار هستید؟ که در پاسخ گفت که قطعا نیستم.

ارز فیات و ارز دیجیتال

ماه پیش، آقای McAfee از برنامه‌‏های خود برای عرضه‌‏ی ارز فیات خود خبر دارد که توسط ارز دیجیتال حمایت شده است و از طریق ارتباط face time با ایشان قابل خرید می‏‌باشد. ایشان این چنین بیان نمود که ارز مورد نظر توسط توکن‌‏هایی به شبکه‏‌ی بلاک چین متصل بوده و از طریق ارتباط شخصی  بیش از 100 دقیقه با وی در هر مکانی از دنیا قابل دست‌یابی است.

ایشان که حامی ارز دیجیتال می‏‌باشند در ماه جاری با اعلام نمودن این که برای حمایت از ارزهای دیجیتال قصد دارد در سال 2020 رئیس جمهور آمریکا شود، توانست به عنوان سر تیتر خبرها مطرح شود هر چند بعداً اعلام نمود که خودش می‎داند هیچ شانسی برای رسیدن به چنین موفقیتی ندارد.

در راستای افزایش آگاهی عمومی نسبت به نشانه‏‌های ICOهای تقلبی و حمایت از آموزش سرمایه‌گذاران، SEC یک وب سایت تقلبی ICO را تأسیس نمود. در وب سایت مواردی چون مقاله‌‏های گمراه‌کننده، ادعاها‏ی تضمینی از پرداخت سود و حمایت‌‏های افراد مشهور وجود داشت و همچنین یک بازه‏‌ی زمانی محدود برای عضویت مادام العمر قرار داده بودند که افراد را برای وارد شدن در ICO تشویق می‌‏نمود.

در ماه آوریل آقای Robert Jackson به عنوان یکی از مقامات بلند پایه در SEC، از ICOها انتقاد نمود و این چنین بیان نمود که فضای ارز دیجیتال و به خصوص فضای ICOها، پر از پروژه‌‏های دردسر ساز بوده که توسط SEC شناسایی شده است.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.