اخبار ارزهای دیجیتال در یک نگاه (۲۳ خرداد)

شکست طرح ممنوعیت سه ساله ماین بیت کوین در ایالت نیویورک

لایحه‌ایی که به موجب آن ماینرها در ایالت نیویورک موظف به توقف عملیات استخراج برای سه سال می‌شدند در مجلس ایالت نیویورک شکست خورد. این لایحه در واکنش به نگرانی‌های زیست‌محیطی از مصرف انرژی برای استخراج مبتنی بر سازوکار اثبات کار (PoW) مطرح شد. لایحه ۶۴۸۶ که توسط مجلس ایالتی رد شد ابتدا در سوم ماه می در سنای ایالتی مطرح شده بود.

منبع: cointelegraph  

مخالفت پورتنوی با اظهارات ضد بیت کوین دونالد ترامپ

دیوید پورتنوی (David Portnoy)، موسس شرکت رسانه‌های دیجیتال بارستول اسپورتس (Barstool Sports)، که خود در ابتدا معتقد بود بیت کوین یک طرح پانزی (Ponzi scheme) است، با اظهارات رئیس‌جمهور سابق آمریکا دونالد ترامپ که بیت کوین را یک کلاهبرداری (scam) خوانده بود مخالفت کرد. او تاکید کرد بازار بیت کوین یک نقدینگی بزرگ دارد که قابل واریز و برداشت است و این در تضاد با مفهوم پانزی است.

منبع: cryptopotato

داج بدل به گران‌ترین میم دنیای کریپتو شد

میم داج کوین به قیمت هزار و ۶۹۶.۹ اتر (ETH) معادل حدود ۴ میلیون دلار به عنوان یک توکن غیر مثلی (non-fungible token) در بازار زورا (Zora) فروخته شد. هفته گذشته، آتسوکو ساتو (Atsuko Sato)، معلم مهد کودکی که تصویر سگ او بدل به نماد داج کوین شد، اعلام کرد توکن غیر مثلی این تصویر را به فروش خواهد گذاشت و تمام درآمد حاصله را به امور خیریه اختصاص خواهد داد.   

منبع: u.today

نیجریه در حال برنامه‌ریزی برای انتشار پایلوت ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۱

راکیا محمد، متخصص فناوری اطلاعات در بانک مرکزی نیجریه، اعلام کرد که بالاترین نهاد مالی این کشور در حال تلاش برای اجرایی کردن یک سی‌بی‌دی‌سی، یا همان ارز دیجیتال منتشر شده توسط بانک‌های مرکزی، در این کشور است. به گفته وی پایلوت این طرح تا پیش از پایان سال جاری میلادی اجرایی خواهد شد. در ماه می، رئیس کل بانک مرکزی نیجریه گفته بود پل دیجیتال در این کشور متولد خواهد شد.  

منبع: cointelegraph

نهایی شدن آپگرید تپ‌روت در شبکه بیت کوین

با رسیدن اجماع عمومی نودهای ماینینگ برای آپگرید تپ‌روت به ۹۰ درصد، شرایط مهیا شده است تا سافت فورک بعدی شبکه بیت کوین در ماه نوامبر اعمال شود. آپگرید تپ‌روت با رسیدن تعداد سیگنال‌های اجماع به ۹۰ درصد نرخ هش شبکه ماینینگ بیت کوین بر روی این شبکه قفل شده است و باید منتظر اعمال مراحل بعدی این ارتقا شبکه تا پاییز امسال باشیم.

منبع: cointelegraph

الگوراند به زودی میزبان یک شرکت خدمات درمان در برمودا می‌شود

بلاک‌چین پرسرعت الگوراند (Algorand) به زودی بستر لازم برای پرداخت‌های یک شرکت بزرگ خدمات درمان در برمودا را فراهم می‌کند. ام‌ای‌پی (MAPay)، یک شرکت جهانی فعال در زمینه فن‌آوری درمان، در زمینه شبکه‌های پرداخت غیرمتمرکز فعال است و قصد دارد با استفاده از الگوراند استیبل‌کوینی را منتشر کند که پرداخت حدود ۸۰۰ میلیون دلار از هزینه‌های مرتبط با خدمات درمانی را در برمودا تسهیل می‌کند.    

منبع: cryptoslate

جی‌پی‌مورگان: امکان پیروی کشورهای مشابه از تصمیم السالوادور

بانک سرمایه‌گذاری جی‌پی‌مورگان در گزارشی به بررسی تصمیم کشور السالوادور برای استفاده از بیت کوین به عنوان دومین پول‌ رایج این کشور پرداخت. طبق این گزارش، ممکن است کشورهایی کوچک با شرایط مشابه از تصمیم السالوادور تبعیت کنند. بنابر همین متن، در حال حاضر سخت است که برای السالوادور منفعت اقتصادی ملموسی در اتخاذ این تصمیم مشاهده کرد.    

منبع: bitcoin.com

حفر چاه زمین‌گرمایی ۹۵ مگاواتی برای ماین بیت کوین در السالوادور

مهندسان السالوادوری یک چاه زمین‌گرمایی (geothermal) با ظرفیت تولید ۹۵ مگاوات برق تجدیدپذیر (renewable) را برای مایننیگ بیت کوین حفر کرده‌اند. این اقدام پس از آن صورت گرفت که رئیس جمهور این کشور از شرکت برق لاخئو (LaGeo) خواست تا ماینینگ بیت کوین را در این کشور تسهیل کند. السالوادور اولین کشوری است که بیت کوین را به عنوان یکی از پول‌های رایج خود می‌پذیرد.

منبع: EWN

احتمال گم شدن بیت کوین‌های قدیمی

اکانت توییتری وو بلاک‌چین (Wu Blockchain) در پستی نوشت: طبق اخبار اکانت ویبویی (weibo) بیتل‌نیوز (BeatleNews)، ده درصد از کل بیت کوین های ماین شده ارزشی کمتر از ۱۳.۹۵ دلار دارند و ده سال است که جابجا نشده‌اند، اما احتمالا بیشتر آنها گم شده‌اند.

منبع: توییتر

راه‌اندازی نسخه سوم شبکه اصلی تتا تا پایان ماه ژوئن

نسخه سوم شبکه اصلی (mainnet 3.0) تتا (Theta) تا پایان ماه جاری میلادی منتشر خواهد شد. همزمان با انتشار خبر لانچ نسخه سوم شبکه اصلی تتا، قیمت توکن‌های تتا (THETA) و تتافیول (TFUEL) در هفته گذشته شاهد صعود ۵۰ درصدی بودند.

منبع: supercryptonews

امکان دستکاری بازار توسط نهنگ‌های صرافی بیت‌فینکس

کی یونگ جو (Ki Young Ju) در توییتی گفت اگر ریزش دامپ مجددی اتفاق بیفتد، ممکن است از سمت صرافی بیت‌فینکس (BitFinex) باشد؛ زیرا در سایر صرافی‌ها، بیت‌کوین‌های واریزی در زمان ریزش به حالت عادی برگشته‌اند. همه نگاه‌ها به نهنگ‌های فینکس (Finex) است.

منبع: توییتر

ثبت رکورد بیش از ۵ میلیون کاربر روزانه برای شبکه ترون

تعداد کاربران فعال شبکه ترون (Tron) در یک روز به رکورد تاریخی ۵ میلیون و ۲۶۰ هزار نفر رسید. در همین حال، تعداد کل تراکنش‌های روزانه این شبکه نیز به رکورد تاریخی ۶ میلیون و ۲۲۰ هزار رسید. تعداد آدرس‌های غیر تکراری این شبکه نیز به رکورد تاریخی ۳۸ میلیون و ۵۸۰ هزار رسیده است.  

منبع: EWN

نیمی از بیست‌ ساله‌ها دارایی کرپتو دارند

اتر (ETH)، توکن بومی شبکه اتریوم (Ethereum)، در چند قدمی ثبت رکورد بالاترین قیمت خود تا به امروز قرار دارد. آپدیت جدید این شبکه که سرعت تراکنش را افزایش می‌دهد و در نتیجه قرار است هزینه تراکنش را کاهش دهد موجب شده تا آدرس‌های فعال بر این شبکه شاهد رشد چشمگیری باشند و ارزش توکن بومی آن نیز روند صعودی خود را ادامه دهد. تغییر سازوکار این شبکه از اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS) نقش موثری در افزایش سرعت و کاهش هزینه استخراج دارد.

منبع: coingape

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.