قوانین FATF برای ارزهای دیجیتال در فناوری بلاک چین

قوانین جدید FATF در مورد ارزهای دیجیتال

بر اساس اظهارات الکساندرا ویجمنگا-دنیل(Alexandra Wijmenga-Daniel)، گروه ویژه اقدام مالی ( FATF ) با انتشار یادداشتی مبنی بر چگونگی نظارت کشورهای شرکت کننده بر بخش ارزهای دیجیتال در فناوری بلاک چین در تاریخ 21 ژوئن تبیین خواهد کرد.

طبق اظهارات بلومبرگ ( BLOOMBERG )، قوانین جدید در بخش وسیعی از کسب وکارهای مربوط به ارزهای دیجیتال و توکن‌ها که شامل تبادلات ارزهای دیجیتال، ارائه دهندگان خدمات نگهداری ارزهای دیجیتال و همچنین صندوق‌های ارزهای دیجیتال می‌شود به کار گرفته خواهد شد.

 گروه ویژه اقدام مالی یا ( FATF ) یک سازمان بین دولتی است و هدف آن تنظیم استانداردها و گسترش اجرای قوانین و همچنین تنظیم‌ معیارهای عملیاتی در جهت مبارزه با پولشویی، مقابله با تأمین مالی تروریست‌ها و دیگر تهدیدات مربوط به امنیت سیستم یکپارچه مالی دنیا ،‌ می‌باشد.

FATF چیست و چه کار می کند؟

FATF مجموعه‌ای از پیشنهادات خود را تحت عنوان استاندارد بین‌المللی در مورد مبارزه با پول‌شویی و تامین مالی فعالیت‌های غیرقانونی، تدوین کرده است. به گفته بلومبرگ این توصیه ها در بیش از 200 کشور جهان از جمله ایالت متحده امریکا مورد استفاده قرار می‌گیرند.

طبق اظهارات بلومبرگ انتظار می‌رود این قوانین جدید در محدوده وسیعی از تبادلات تجاری از جمله صرافی‌های مختلف و مدیران دارایی ( برای جذب داده‌های مشتریانی که تراکنش‌هایی با مبالغ بیشتر از  1000 دلار یا یورو انجام می‌دهند) به کار گرفته شود.

قوانین آتی به طور قابل توجهی تحت کنترل قوانین مختلف ملی هر کشور اجرا خواهد شد.

برخی از شرکت کنندگان در این باره ابراز نگرانی کرده‌اند و اظهار داشته‌اند که فن‌آوری بلاک چین ( blockchain ) باید به طور اساسی بازسازی شود یا در غیر این صورت یک سیستم موازی پیچیده بین ‌مبادلات به منظور برآوردن نیازهای گزارش دهی جدید ایجاد شود در حالی که برخی دیگر نسبت به افزایش هزینه ناشی از انطباق با نیازهای جدید ابراز نگرانی کردند.

بلاک چین و ارزهای دیجیتال چه سودی برای بانک ها دارند؟

جف هوروویتز ( Jeff horowits ) مدیر تطابق ( برآورده ساختن الزامات قانونی ) در Coinbase اظهار داشت که اعمال مقررات بانکی بر این صنعت می‌تواند افراد بیشتری را به انجام تراکنش‌های فرد به فرد ( person to person ) تشویق کند، این موضوع می‌تواند موجب کاهش شفافیت برای سیستم نظارتی شود.

جسی اسپیرو (Jesse Spiro)، از شرکت Chainalysis ادعا می‌کند که اقدام مذکور توسط FATF برای صنعت رمزارزی ضروری است.

 

منبع: cointelegraph

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.