سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403
افزایش atm بیت کوین

افزایش تعداد ATM های بیت کوین در دنیا

خودپرداز بیت کوین

پیدایش ارزهای دیجیتال گوناگون

هم اکنون چندین سال است که از پیدایش و توسعه‏‌ی ارزهای دیجیتال در سراسر دنیا گذشته است و هنوز یک دهه نیست که با ظهور این ارزهای جدید در دنیا مواجه هستیم. در همین مدت زمان اندک بسیاری از افراد علاقه و تمایل خود را برای استفاده و بکارگیری از ارزهای دیجیتال نشان دادند و هر یک از این افراد به نوعی و از طریقی به حمایت و کاربرد این ارزها پرداختند. برخی از افراد به کار سرمایه‏‌گذاری در زمینه‌‏ی ارزهای دیجیتال پرداختند و برخی دیگر نیز علاقه‌‏مند به بهره‌‏گیری از ویژگی‌‏های متمایز این ارزها نسبت به نمونه‏‌های قبلی خود هستند.

بالاخره در کل این استفاده‌‏ها بوده که باعث گسترش و توسعه‏‌ی هر چه بیش‏تر ارز دیجیتال در سالیان اخیر شده است. به نظر کارشناسان حوزه‏‌ی ارز دیجیتال ، یکی از نمودهای افزایش استفاده و کاربرد ارزهای دیجیتال ، افزایش میزان خرید این ارزها در بازارهای جهانی می‏‌باشد، یعنی در واقع با افزایش میزان رغبت و علاقه‏‌ی مردم نسبت به ارزهای دیجیتال ، شاهد آن هستیم که تقاضا برای داشتن و استفاده از چنین ارزهایی در حال افزایش بوده و در نتیجه حجم خرید ارز دیجیتال هر روز نسبت به روز قبل در حال بیش‏تر شدن است که این امر خود به تنهایی بر روی قیمت و ارزش این ارزها تأثیر گذاشته و باعث افزایش ارزش سهام این ارزها خواهد شد.

افزایش میزان خرید ارز دیجیتال در دنیا

حال همانطور که گفته شد، یکی از نشانه‌‏های افزایش محبوبیت ارزهای دیجیتال در بین مردم در سراسر دنیا، افزایش میزان خرید این ارزها می‌‏باشد. در این راستا، یکی از راه‌‏های خرید ارزهای دیجیتال استفاده از ATM های مخصوص این ارزها در جاهای مختلف دنیا می‌‏باشد که بنابر نیاز مردم هر منطقه، ATM هایی برای خرید ارزهای دیجیتال در نظر گرفته شده است که از روی تعداد نیاز به این ATM ها هم می‏‌توان به میزان علاقه و رغبت مردم به خرید ارزهای دیجیتال پی برد. در این بین اخیراً آماری در مورد تعداد ATM های خرید بیت کوین که به عنوان ارزش‏مندترین ارز دیجیتال در بازار شناخته می‏‌شود، منتشر شده است که نشان از افزایش چشمگیر تعداد ATM های مورد استفاده در سراسر دنیا بوده است.

در این آمار، تعداد ATMهای موجود در سراسر دنیا، هم به تفکیک زمانی و هم به تفکیک منطقه‌‏ای نشان داده شده است که در کل می‌‏توان نتیجه گرفت که ارزهای دیجیتال به سمت همگانی‏‌تر شدن استفاده و کاربرد در بین مردم حرکت می‌‏کنند. در ادامه، آمار منتشر شده را به صورت تصویری نشان می‌‏دهیم.

در شکل زیر نمایی از تعداد ATMهای مورد استفاده در سراسر دنیا در بازه‏‌های زمانی سال‏‌های بین 2014 تا 2018 نشان داده شده است:

خودپردازهای بیت کوین

در شکل زیر نیز تعداد ATMهای بیت کوین مورد استفاده در مناطق مختلف دنیا، به تفکیک قاره‌‏ها قابل مشاهده است :

خودپردازهای بیت کوین

همانطور که در تصویر بالا قابل مشاهده است، بیش‏ترین تعداد ATM های بیت کوین مورد استفاده در شمال آمریکا قرار دارند. البته نباید فراموش کنیم که اصل پیدایش ATM های بیت کوین هم از کشور کانادا که در شمال قاره آمریکا قرار دارد، در سال 2013 شروع شد و سپس رو به گسترش در کشورهای دیگر گرفت.

در کل با توجه به آمار منتشر شده، مشخص می‌‏شود که میزان علاقه و رغبت نسبت به استفاده و خرید بیت کوین هر سال نسبت به زمان قبل در حال افزایش است و این می‏‌تواند نکته‌‏ای امیدوارکننده در آینده‌‏ی بیت کوین و بخصوص بازار ارزهای دیجیتال باشد.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.