سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403

تراکنش 338 میلیون دلاری یک سرمایه گذار بیت کوین!

همزمان با ستایش های اخیر جمهوری خلق چین از فناوری بلاک چین، بانک مرکزی این کشور طی یک اقدام تهاجمی اعلام کرد:

قوانین ارز دیجیتال

اقدامات غیر قانونی درباره دارایی های دیجیتال قابل تحمل نیست و سرمایه گذاران باید متوجه تفاوت بین فناوری بلاک چین و موضوع ارزهای دیجیتال باشند. تنها چند ساعت پس از انتشار این خبر یک نهنگ سرمایه گذار، تراکنشی به ارزش چند میلیون دلار انجام داد.

ثبت تراکنش 338 میلیون دلاری یک نهنگ

این سرمایه گذار تعداد 47,000 عدد بیت کوین به ارزش چیزی حدود 337.8 میلیون دلار را در یک تراکنش منتقل کرد. این تراکنش از یک آدرس ناشناس به آدرس کیف پول دیگر انتقال داده شد.

برخی افراد اخبار انتشار یافته از سوی دولت چین را عامل کاهش قیمت ارز دیجیتال بیت کوین دانسته‌اند. بیت کوین در حال حاضر با ثبت کاهش قیمت 4.33 درصدی طی شبانه روز گذشته در محدوده 7,200 دلار مورد خرید و فروش قرار می‌گیرد. کاهش قیمت اخیر بیت کوین منجر به تجربه کاهش قیمت در بازار آلت کوین ها نیز شد.

ده ارز دیجیتال برتر نیز در 24 ساعت گذشته با کاهش  4 الی 8.7 درصدی در نمودار قیمت روزانه خود روبه رو بوده‌اند.

چین در پی راه‌اندازی ارز دیجیتال خود

اقدامات چین در پرتو بحث‌های اخیر درباره پتانسیل این کشور برای راه‌اندازی ارز دیجیتال مخصوص خود  قرار دارد. به نظر می‌رسد با توجه به رویکرد مثبت کشور چین درباره فناوری بلاک چین، علاقه مردم این کشور به موضوع ارزهای دیجیتال نیز درحال افزایش است. بسیاری از افراد شروع به گمانه زنی‌هایی حول این محور کرده‌اند که آیا کشور چین اقدام به ممنوعیت تجارت ارزهای دیجیتال خواهد کرد یا خیر؟

ارز دیجیتال چین

در حال حاضر این کشور بار دیگر موضع ضدکریپتویی خود را تایید کرده  و این در حالی است اقدامات جمهوری خلق چین برای  راه اندازی ارز دیجیتال ملی ادامه دارد. در همین راستا بانک مرکزی کشور چین اعلام کرده است که سکه ملی چین هنوز تحت آزمایش و مطالعات دقیق قرار دارد اما در نهایت شاهد رونمایی آن خواهیم بود.

نهنگ های سرمایه گذار

اصطلاح نهنگ سرمایه گذار به کسانی گفته می‌شود که با خرید و فروش حجم بسیار زیادی از بازار، باعث افزایش یا کاهش شدید قیمت دارایی ها می‌شوند. با توجه به مقادیر نسبتا ضعیف بازار دارایی های ارزهای دیجیتال نسبت به سایر بازارهای مالی، در نظر گرفتن حرکات نهنگ های این حوزه می‌تواند در راهنمایی سرمایه گذاران  نقش به سزایی ایفا کند. همانطور که گفته شد به دلیل اندازه نسبتا کوچک بازار دارایی های ارزهای رمز نگاری شده، و با توجه به تاثیر پذیری بسیار زیاد ارزهای دیجیتال از نسبت عرضه و تقاضا، چند سرمایه گذار باهوش تاثیر  بسیار زیادی در این بازار مالی خواهند گذاشت. بنابراین در نظر گرفتن رفتار نهنگ‌های سرمایه گذار در این بازار مالی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

نهنگ های بیت کوین چه کسانی هستند؟

نهنگ‌های بیت کوین جزو پیشگامان این عرصه هستند که چندین میلیون بیت کوین دارند. جالب است بدانید که حدود 1000 نفر، 40 درصد از کل بیت کوین‌های موجود در سراسر دنیا را در اختیار دارند و اگر شروع به فروش دارایی خود کنند طبیعتا نقش بسیار تعیین کننده بر قیمت بیت کوین داشته و بازار این ارز دیجیتال را به شدت تغییر خواهند داد.

در حالی که برخی از کاربران نهنگ ها را به دستکاری در بازار متهم می‌کنند باید گفت که نهنگ های سرمایه گذار در هر بازار مالی وجود داشته و می‌توانند قیمت را تحت تاثیر قرار دهند.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.