قیمت ارز دیجیتال بیت کوین در دنیای بلاک چین

چرا ترکیدن حباب بیت کوین برای دنیای کریپتو خوب است؟

چرا ترکیدن حباب بیت¬کوین برای دنیای کریپتو خوب است؟

با وجود رشد سرشار دنیای رمزارز­ها در سال 2017، حتی خوش‌­بین­‌ترین محققان و تحلیل­ گران نیز بیت­ کوین را نامساعد­ترین ارز دیجیتال برای سرمایه­ گذاری در سال 2018 دانسته­‌اند. بنابراین پس از کاهش 80% ارزش و از بین رفتن حباب قیمت بیت کوین ، سازمان­‌ها و موسسات در حال معرفی خدمات مبتنی بر کریپتو هستند.؛ حبابی که به گفته هر تریدر، از بین رفته، یا در حال از بین رفتن است.

آناتومی یک حباب بیت ­کوین

آناتومی یک حباب بیت کوین

در نگاه اول، این فراز و نشیب ها می­‌تواند گیج­ کننده باشد. مهم‌­ترین عامل تغییر قیمت خرید و فروش بیت­ کوین است. به صورت نرمال وقتی فردی کریپتو خود را به فروش می‌­رساند، فردی دیگر نسبت به خرید آن اقدام می‌­کند اما در موارد استثنایی پس از فروش، خریداری تمایل به دریافت ندارد.

هنگامی که چند سرمایه­ گذار اسست­ های (مجموعه ارز­های دیجیتال شامل بیت­ کوین و آلت­کوین­‌ها) خود را با قیمت بالا به فروش می­‌گذارند و فردی آن­‌ها را برنمی‌­دارد. دیگر سرمایه­ گذاران نیز با دیدن این اتفاق برای فروش هجوم برده و وحشت و کاهش قیمت با یکدیگر همراه شده تا فشار بیشتری برای افت قیمت بازار را موجب شود.

با افزایش عرضه و کاهش تقاضا، یک ضربه محکم بر هر محصول وارد خواهد آمد؛ در سال 2017 فروشندگان معدود و خریداران بی­‌شمار بودند. علت آن نیز مشاهده رشد یکباره و سنگین بیت کوین و دیگر کوین­ ها بود که این سوددهی در دراز مدت برای آن­ها به وجود آمده بود.
بنابراین خریداران به امید به دست آوردن سود سرشار در بازه­ای کوتاه یک هجمه بر بازار وارد کرده و افزایش قیمت را موجب شدند.

درست در همین سال ICO ها (عرضه اولیه سکه ­ها) جان دوباره‌­ای یافتند. ضمنا اخباری مبنی بر این­که پروژه­‌های مبتنی بر بلاک چین اتریوم، به پیشرفتی مانند مایکروسافت یا اپل تبدیل خواهد شد، انتشار یافت که اسست­ های دیجیتال برای تهیه بیت کوین به فروش رسید و با رشد سهم بازار، قیمت بیت کوین به ازای هر یک به  20.000$ دلار رسید.

سال 2018 سال سرخوردگی بیت کوین

اما در سال 2018 با سرخوردگی شدید قیمت، بسیاری از آی­‌سی‌­او­ها در چهار ماهه اول رونمایی­‌شان دچار شکست شدند. به گفته لئونارد کوستو وتسکی: ” (در این وضعیت) نهایت عمر سکه­‌های اولیه 6 ماه بوده و نهایت بازدهی آن­‌ها در ماه اول روی خواهد داد”.

همچنین بزرگ ترین خروج‌­ها از بیت کوین هنگام سرمایه‌­گذاری بر روی پروژه‌­های بلاک چین رخ داد که با کاهش شدید قیمت، برای عملیات نگه داری یا موارد دیگر به ارز ثابت (فیات) تبدیل شد و حباب را شکست.

بیت­ کوین؛ راهی دراز برای احیا

ترکیدن یک حباب، لزوما به معنای مرگ یک اسست اساسی نیست. صنعت اقتصادی پر از اتفاق ­های این­چنینی است که در افزایش ­های بیش از حد قیمت بازار در یک تصحیح بلندمدت کاهش روی می­دهد. بسیاری از سهام‌­ها درگیر این وضعیت بوده و هستند.

اگر یکی از بزرگ ترین حباب­‌های دنیای دیجیتال یعنی  [Dot[Com را در اواخر دهه 90 (دهه 70 شمسی) به یاد داشته باشید، اینترنت موج نوینی از شرکت‌­های فعال در این زمینه را به وجود آورد. قیمت های نجومی که برای هر یک دامنه قرار داده می‌­شد.

سایت نزدک (NASDAQ) که دومین سایت بزرگ سهام آمریکایی است، از جمله این استارت­ آپ­ ها بود که در ایندکس (جستجو­های اینترنتی) ، از رتبه 500 در دهه 90، در سال 2000 به رتبه 5000 ایندکس رسید و پس از آن، کاملا در ایندکس سرچ ­ها گم شد. سپس در سال 2015 به بازی بازگشت.

بازار کریپتو­ها نیز درست مانند بسیاری از این استارت­ آپ­‌ها در میلیون­ ها دلار گم شد و همچنان بیت­‌کوین به باور بسیاری از افراد، پیروز میدان است.

بیت کوین ماندگار خواهد بود همچون آمازون در دامنه دات کام

لو کرنر یک محقق ریسک سرمایه­‌گذاری در این­باره می­‌گوید:

” من بیت کوین را مانند آمازون در ارز­های دیجیتال می‌­دانم. همان­گونه که آمازون در بحبوحه دات.کام جان سالم به در برد، بیت­‌کوین هم چنین تجربه‌­ای را داشته است. می‌­توان کریپتو­های فراوان را به مثابه دامنه­‌های متعدد در نظر گرفت، که آمازون (بیت ­کوین) که بی­‌شک یکی از بزرگ­‌ترین شرکت­ ها در سراسر جهان است، طی 2 سال بیش از 95% ارزش خود را از دست داد.
کریپتو ارزش خود را از دست نداد، بلکه کمی با تغییر ناگهانی مواجه شد و افراد را کمی دلسرد کرد. {اما} من فکر می­کنم بیت­ کوین خود به تنهایی قرار است جایگاه طلا را از آن خود کند؛ با 8 تریلیون دلار سهم بازار {به زودی}. ”

اما بازار در سال 2019، نه تنها به صورت تئوری بسیار خوش­بینانه است، بلکه بسیاری از صرافی ­ها با قوانین و مقررات جدید در حال پیوستن به این جامعه هستند و کمیسیون امنیت و صرافی آمریکا (SEC) آن را به زودی به عنوان یک سهام خواهد پذیرفت که در صورت پذیرش، میلیارد­ها دلار سرمایه‌­گذاری وارد جو بیت ­کوین خواهد شد.

سلطه بیت­ کوین در حال افزایش

“سلطه بیت ­کوین” اصطلاحا به میزان “سهام این بازار در برابر دیگر ازرهای بازار کریپتوها­” اطلاق می­‌شود. حتی با وجود این­که یک شکست عظیم قیمت رخ داده است، سرمایه ­گذاران همچنان از بیت کوین روی برنگردانده‌­اند.

از ماه نوامبر (آذر ماه 1397) بیت ­کوین بیش از 50% بازار سهام کریپتوکارنسی را در دست دارد که احساس رضایت­‌مندی را به سرمایه ­گذاران القاء نموده است.

با زیرساخت ­های قدرتمند به کار رفته در بیت­ کوین، این ارز به زودی جایگاه خود را به نمایش خواهد گذاشت و با عنوان یک “پدیده” با ارزش در کنار طلا، یِن و دلار قرار خواهد گرفت. در آن زمان، با مشاهده پتانسیل زیرساختی و نقدینگی بالای این ارز، با هجمه شدید به این بازار، بلافاصله قیمت یک شتاب مجدد نیز خواهد داشت.

باید دید و به انتظار نشست! دیدگاه شما درباره بازار بیت­ کوین و در­کل کریپتوکارنسی در سال 2019 چیست؟

 

منبع : ccn

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.