خرج بیت کوین و ارز دیجیتال

کشورهایی برای خرج بیت کوین

کشورهایی برای خرج بیت کوین

پرداخت بیت کوین و یا سایر ارزهای دیجیتال در مقابل دریافت خدمت یا کالا!

در حال حاضر افراد زیادی با کار خرید و فروش در بازار ارزهای دیجیتال مشغول هستند و همه روزه حجم قابل توجهی از ارزهای دیجیتال و بخصوص بیت کوین در بین سرمایه ‏گذاران این بازار، مبادله می‏‌گردد. حال با توجه به این حجم از مبادلات، بسیاری از افراد سودها و درآمدهای قابل توجهی را بدست می‌‏آورند. در این بین علاوه بر این که افراد می‌‏توانند به سودهای مناسبی دست یابند، برخی دیگر از افراد نیز هستند که در کنار بدست آمدن سود از ارزهای دیجیتال، به فکر استفاده و کاربرد عملی از این ارزها نیز می‏‌باشند.

در واقع قصد دارند قسمتی از سرمایه‌‏ی خود را به جای وارد کردن در بازار ارزهای دیجیتال،  در سفرهای خود و یا خرید اشیا مشخص، از طریق اینترنت، مصرف نمایند. در این بین باید گفت که در دنیا، همه‏ ی کشورها نسبت به ارزهای دیجیتال و استفاده و کاربرد آن‏ها، خوش‏‌بین نبوده و حتی برخی از کشورها نیز کاربرد این ارزها را به طور کلی ممنوع اعلام نموده‌‏اند. ولی در عین حال برخی دیگر از کشورها نیز هستند که افراد می‌‏توانند سرمایه‏ ی ارز دیجیتال خود را بطور مستقیم و بدون نیاز به تبدیل نمودن به ارز رایج در این مکان‏ ها خرج نمایند.

گستره شناخت و توسعه بیت کوین و دیگر رمز ارزها

در این مقاله سعی داریم، به معرفی برخی از کشورهایی که میزبان‏ های مناسبی برای دارندگان ارزهای دیجیتال محسوب می‌‏شوند، بپردازیم تا افرادی که قصد سفر و یا خرید محصولاتی خاص از بخش‏‌های مختلف دنیا را دارند ولی بدلیل وجود برخی از محدودیت‌‏های ارزی، قادر به انجام این کار نیستند، با مکان‏‌هایی آشنا شوند که دیگر با محدودیت رو به رو نبوده و به راحتی بتوانند نسبت به انجام خواسته‌‏های خود اقدام نمایند.

بیش از 13 هزار و 150 مکان مختلف برای پرداخت مستقیم بیت کوین و دیگر ارزهای مجازی

بر اساس آمار منتشر شده توسط ” Coinmap “، در سراسر دنیا به تعداد 13 هزار و 150 مکان مختلف وجود دارد که افراد می‌‏توانند در این مکان‌‏ها، نسبت به استفاده از ارزهای دیجیتال خود و بخصوص بیت کوین، اقدام نمایند. از جمله‏‌ی این مکان‏‌ها، می‌‏توان به مغازه‌‏ها، هتل‏‌ها، ATMها و برخی از رستوران‏‌ها اشاره نمود که تعدادشان، همه روزه در حال افزایش بوده و مکان‏‌های توریستی نیز برای جذب تعداد بیش‏تری از مشتریان، خود را با گسترش استفاده از ارزهای دیجیتال در دنیا، همگام نموده‌‏اند.

در شکل زیر، یک شمای کلی از مکان‏‌هایی از دنیا نشان داده شده است که در آن‌ها، افراد می‌‏توانند از ارز دیجیتال بیت کوین برای انجام خریدها و یا پرداخت ‏های خود، استفاده نمایند ، در تصویر مکان‏ های حامی بیت کوین و ارزهای دیجیتال  به صورت رنگی مشخص شده ‏اند و  میزان تیرگی رنگ ، نشان از این دارد که مکان‏ های مناسب بیش‏تری برای استفاده از بیت کوین در آن جا، وجود دارد.

چک، مالت، آمریکا و آرژانتین بهترین مکان‌‏ها برای استفاده از ارزهای دیجیتال

همانطور که در تصویر بالا دیده می‌شود، بیش‏ترین مکان‏‌های حامی بیت کوین، مربوط به اروپای غربی، قسمت‏‌هایی از آمریکا و منطقه‏‌ی آمریکای مرکزی، بخش‏‌هایی از آمریکای جنوبی، قسمت‌های نادری از آسیای مرکزی، بیش‏تر کشورهای آسیای شرقی و در نهایت استرالیا می‌‏باشد. وجود این چنین تنوعی از مکان‏‌های حامی بیت کوین، می‌‏تواند فرصت مناسبی برای مسافران و تجاری باشد که سرمایه‏‌ی ارز دیجیتال خود را در این مکان‏‌ها استفاده و مصرف نمایند. در عین حال، تصویر بالا نمایی کلی از شمای توسعه‌‏ و ترویج ارزهای دیجیتال در سراسر دنیا می‌‏دهد که کشورهایی که ارزهای دیجیتال بیش‏تر در آن‏ها توسعه داشته ‏اند در عین حال به عنوان مکان‏‌هایی مناسب برای استفاده از این ارزها نیز به شمار می‏‌روند.

در این بین باید گفت که کشورهای چک، مالت، آمریکا و آرژانتین از جمله‏‌ی بهترین مکان‌‏ها برای استفاده از ارزهای دیجیتال می‏‌باشند. پیش ‏بینی می‌‏شود که در طی چند سال آینده، امکان استفاده مستقیم از ارزهای دیجیتال و بخصوص بیت کوین برای انجام خریدها، همگانی‏‌تر شده و ارزهای دیجیتال مکان‏‌های بیش‏تری را در دنیا به خود اختصاص دهند.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.