پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
بیبی دوج چیست؟

معرفی ارز دیجیتال بیبی دوج کوین و پیش بینی آینده قیمت آن

Baby Dogecoin برای اولین بار در تاریخ 1 ژوئن 2021 معرفی شد و تنها دو هفته پس از عرضه، افزایش قیمت 1000 درصدی را تجربه کرد.

اما آیا این ارز دیجیتال ارزش سرمایه گذاری را دارد؟ آیا این رشد زودرس یک حباب موقتی است و باید از آن اجتناب کرد؟ در ادامه این مقاله پاسخ این سوالات و سایر اطلاعات مهم در مورد بیبی دوج را خواهید یافت. بیبی دوج یک دارایی رمزنگاری مبتنی بر مکانیسم اجماع اثبات سهام (PoS) است که توسط جامعه آنلاین Dogecoin ایجاد شده است. طبق وب سایت کنسرسیوم، محبوبیت BabyDoge به دلیل بهبود سرعت تراکنش ها و اثرات مثبتی است که نقص های فرزندپروری DOGE روی شبکه BabyDoge گذاشته است.

ارز دیجیتال بیبی دوج (Baby Doge) چیست؟

بیبی دوج یک ارز دیجیتال از دسته توکن‌های به اصطلاح میم کوین است که به دلیل شهرت آن در شبکه‌های اجتماعی محبوبیت زیادی پیدا کرده است. همانطور که از نام بیبی دوج پیدا است، ارز دیجیتال بیبی دوج به نوعی فرزند دوج‌کوین به شمار می‌رود و برخی نیز آن را قاتل دوج کوین (Dogecoin Killer) می‌نامند.

ارز دیجیتال بیبی دوج

بیبی دوج یک میم‌کوین شناخته شده بواسطه تشابه اسمی با دوج کوین، توئیت‌های افراد مشهور و اهداف بلندپروازانه آن است که در این مقاله قصد داریم این ارز دیجیتال را از جنبه‌های مختلف بررسی کنیم.

هدف از ایجاد بیبی دوج کوین

با توجه به ووف پیپر (Woof Paper) بیبی دوج کوین، هدف از ایجاد این ارز دیجیتال این است که مردم عادی نیز بتوانند به ارزهای دیجیتال دسترسی پیدا کنند. دومین هدف بیبی دوج‌کوین کمک به سگ‌های بی‌خانمان است. برای این منظور، مردم سراسر جهان می‌توانند با خریدن توکن‌های بیبی دوج‌کوین به حیوانات بی سرپناه جهان کمک کنند.

تاریخچه و بنیان‌گذاران بیبی دوج

با این‌که اطلاعات دقیقی درباره تیم توسعه بیبی دوج در وایت‌پیپر و وب‌سایت این میم کوین وجود ندارد، اما بنیان‌گذار این ارز دیجیتال در جامعه فروشگاه‌های اینترنتی به عنوان یکی از حامیان محیط زیست و حیوانات بی‌خانمان شناخته شده است.

بیبی دوج‌کوین در ژوئن ۲۰۲۱ توسط کریستین کامپیسی بر روی شبکه بایننس اسمارت چین (BSC) راه‌اندازی و عرضه شد. کریستین کامپیسی (Christian Campisi)، بنیان‌گذار بیبی دوج و دو شرکت فروشگاهی اینترنتی با نام‌های Save Lands و Pawz است.

سیولندز (Save Lands) یک فروشگاه اینترنتی است که به ازای فروش محصولات خود، برای حمایت از محیط زیست، درختکاری می‌کند. این وب‌سایت همچنین از درگاه‌های پرداختی گوگل پی (G Pay)، پی‌پال (PayPal) و شاپ‌پی (Shop Pay) پشتیبانی می‌کند. شاپ پی و پی‌پال دو غول پرداخت اینترنتی هستند که از ارزهای دجیتیال از جمله بیت‌کوین، اتریوم، دوج‌کوین و غیره نیز پشتیبانی می‌کنند.

کمپانی پاز (Pawz) نیز یک فروشگاه اینترنتی است که ادعا می‌کند بخشی از سول حاصل از فروش محصولات خود را برای حمایت از سگ‌های بی‌خانمان خرج می‌کند.

تصویر وب سایت رسمی بیبی دوج

تفاوت‌های بیبی دوج‌کوین با سایر میم‌کوین‌ها

بسیاری از میم‌کوین‌ها در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارند که ظرف مدت کوتاهی مورد توجه قرار می‌گیرند و پس از مدتی که غالبا پامپ‌های غیر معقول و ناگهانی را تجربه می‌کنند، به یکباره به دست فراموشی سپرده می‌شوند. ارز دیجیتال بیبی دوج‌کوین تا به امروز از این قائله مستثنی بوده و علل مختلفی برای افزایش محبوبیت این میم‌کوین برشمرده شده است که به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

بیبی دوج‌کوین تنها ارز دیجیتالی است که برای کمک به سگ‌های خیابانی و بی‌خانمان ایجاد شده و به نوعی این بزرگ‌ترین تفاوت این توکن با میم‌کوین‌های دیگر است.

افرادی که مایل به انجام این کار هستند، می‌توانند بواسطه خرید این توکن و با کمک موسسه خیریه (Paws With a Cause) که یک موسسه حمایتی سگ‌های بی‌خانمان است، این کار را انجام دهند.

دومین تفاوت و مزیت بیبی‌دوج کوین ورود به حوزه بازی‌های کامپیوتری و امکان ساخت توکن‌های غیر مثلی (NFT) است. با مراجعه به سایت babydoge.com می‌توانید از جزئیات طرح‌های ارائه شده توسط تیم توسعه‌دهنده بیبی دوج‌کوین مطلع شوید. صفحات اجتماعی اصلی و سایر انجمن‌های مربوط به این توکن محبوب نیز در این وب‌سایت قابل دسترسی هستند.

ان اف تی بیبی دوج

سومین تفاوت بزرگ بیبی دوج کوین با سایر میم‌کوین‌ها، نزدیک بودن جامعه طرفداران این ارز به دوج کوین است. بسیاری از افراد بر این باورند که جامعه ارزهای دیجیتال بیبی دوج‌کوین به واسطه دوج‌کوین شناخته شده و خیلی‌ها معتقدند که ارتباط تنگاتنگی بین اکوسیستم این دو رمز ارز وجود دارد. در ادامه این مقاله به تفاوت‌های دوج‌کوین و بیبی دوج‌کوین نیز اشاره خواهیم کرد.

توییت معروف ایلان ماسک درباره بیبی دوج

چهارمین تفاوت بزرگ ارز دیجیتال بیبی دوج با سایر میم کوین‌ها، حمایت ایلان ماسک (Elon Musk) از این میم‌کوین است. در جولای ۲۰۲۱، ایلان ماسک به اصطلاح اقدام به شیلینگ کردن (shilling) بیبی دوج می‌کند و در توئیتی، یک شعر کودکانه درباره بیبی دوج توئیت می‌کند. بسیاری بر این باورند که این توئیت هوشمندانه ایلان ماسک اشاره‌ای تلویحی به توکن بیبی دوج داشته است. جالب آن است که به واسطه این توییت، قیمت هر توکن بیبی دوج در آن زمان ظرف کمتر از یک روز ۹۸ درصد رشد می‌کند!

شیلینگ کردن (Shilling) یک اصطلاح در حوزه کریپتو است. هنگامی که یک فرد تاثیرگذار در شبکه‌های اجتماعی (influencer) به یک رمز ارز خاصی به طور ضمنی و غیر مستقیم اشاره کرده و بدون تبلیغ مستقیم قصد پامپ کردن آن ارز دیجیتال را داشته باشد، به اصطلاح آن ارز را شیلینگ کرده است.

شیلینگ کردن

یکی از دلایل اعتماد بیشتر به بیبی دوج پس از حمایت ایلان ماسک، سابقه حمایت‌های پیشین او از ارز دیجیتال دوج‌کوین و نتیجه آن حمایت‌ها است. افرادی که در حوزه ارزهای دیجیتال در سال‌های گذشته فعالیت داشته‌اند، شاهد حمایت‌های ایلان ماسک از دوج‌کوین و پامپ‌های قیمتی شدید این ارز بوده‌اند و به همین دلیل، خیلی از سرمایه‌گذارانی که اطلاعات زیادی درباره این ارز نداشتند، حمایت‌های ایلان ماسک را نوعی پیشنهاد مالی و سرمایه‌گذاری تلقی می‌کنند.

تفاوت دوج‌کوین و بیبی دوج چیست؟

بیبی دوج و دوج کوین هیچ ارتباط فنی با یکدیگر ندارند. دوج کوین بلاک‌چین اختصاصی خود را دارد و هر دوج‌کوین به عنوان یک کوین شناخته می‌شود. در حالی که بیبی‌دوج روی شبکه هوشمند بایننس (BSC) ایجاد شده است و به عنوان یک توکن شناخته می‌شود. از سوی دیگر نیز قدمت بیبی دوج بسیار کمتر از دوج‌کوین است.

توکن‌های بیبی دوج

تعداد کل توکن‌های قابل عرضه بیبی‌دوج ۴۲۰ کوادریلیون، یعنی ۴۲۰ ضربدر ده به توان ۱۵ توکن است که در حال حاضر حدود ۱۶۰ کوادریلیون از آن عرضه شده است.

یک کوادریلیون یک عدد پانزده رقمی است (یک میلیون برابر یک میلیارد). برای قیاس بهتر، دانستنی است که تعداد توکن‌های قابل تولید و عرضه دوج‌کوین و اتریوم بی‌نهایت، بیت‌کوین ۲۱ میلیون، سولانا ۵۰۸ میلیون توکن و کاردانو ۴۵ میلیارد است.

بیبی دوج برای تورم‌زایی، از یک مدل توکن‌سوزی حمایت کرده است. بر همین اساس، علاوه‌بر توکن‌سوزی ۴۰ درصدی که در ابتدای راه انجام داده بود، اعلام کرده است که ۵ درصد از هر تراکنش به یک آدرس سوخته ارسال می‌شود.

آدرس سوخته آدرس کیف‌پولی است که هیچ‌کس به کلیدهای خصوصی آن دسترسی نداشته باشد.

تا بهمن ۱۴۰۰، حدود ۵ کوادریلیون توکن سوازنده شده است که نسبت به تعداد توکن‌های باقیمانده بسیار ناچیز است. هر از چندگاهی نیز بیبی دوج‌کوین در حساب رسمی توئیتر خود خبر از سوزاندن تعداد مشخصی توکن را اعلام می‌کند. از هر تراکنش این ارز دیجیتال ۱۰ درصد کارمزد کسر می‌شود که ۵ درصد آن بین کلیه هولدرهای این ارز دیجیتال تقسیم می‌شود و به آن رفلکشن (reflection) گفته می‌شود.

طرفداران این کوین معتقدند با سوزاندن بیشتر توکن‌های این ارز دیجیتال، به مرور زمان تقاضا برای این ارز افزایش پیدا کرده و عرضه آن کمتر و کمتر خواهد شد.

توکن‌های بیبی دوج کوین را از کجا خریداری کنیم؟

توکن‌های بیبی دوج‌کوین در بسیاری از پلتفرم‌ها و صرافی‌های معروف و بزرگ ارائه‌دهنده خدمات رمز ارزی دنیا لیست شده و خرید ارز دیجیتال بیبی دوج از این پلتفرم‌ها امکان‌پذیر است. از جمله پلتفرم‌های ارائه‌دهنده این توکن عبارتند از: اکسکوینو (Excoino)، کرپیتوکام (Crypto.com)، گیت (Gate.io)، پنکیک سواپ (PancakeSwap)، هات‌بیت (Hotbit)، هوبی گلوبال (Houbi Global) و غیره.

توکن بیبی دوج در این پلتفرم‌ها بصورت جفت ارز با تتر (USDT)، استیبل‌کوین بایننس (BUSD) و ترون (TRX) قابل معامله است.

پیش بینی قیمتی ارز دیجیتال بیبی دوج

پیش‌بینی قیمتی ارز دیجیتال بیبی دوج

پیش‌بینی‌های قیمتی عجیبی درمورد آینده قیمت ارز دیجیتال بیبی دوج شده است که بسیار شوکه کننده و باور نکردنی است.

پیش‌بینی قیمتی ارز دیجیتال بیبی دوج

برای مثال، یکی از پلتفرم‌های معروف تحلیلی با نام Telegaon که درباره اکثر ارزهای دیجیتال پیش‌بینی‌های قیمتی معقولی ارائه می‌کند، پیش‌بینی کرده است که تا سال ۲۰۲۵ قیمت هر توکن بیبی دوج به ۰.۰۰۰۰۰۰۶۳ دلار، تا ۲۰۳۰ به ۰.۰۰۰۰۰۷۵ دلار و تا سال ۲۰۵۰ به ۰.۰۳ دلار خواهد رسید!

کیف پول‌های ارز دیجیتال بیبی دوج

کیف پول‌های زیاد و معروفی از ارز دیجیتال بیبی دوج پشتیبانی می‌کنند. از جمله کیف پول‌های اصلی پشتیبانی‌کننده توکن‌های ارز دیجیتال بیبی دوج که امکان نگهداری و ذخیره BabyDoge را به کاربران خود می‌دهند، کیف پول اکسکوینو (Excoino)، تراست ولت (Trust Wallet)، کیف‌پول زنجیره بایننس (Binance Chain Wallet) و متامسک (MetaMask) هستند.

آینده ارز دیجیتال بیبی دوج کوین

بررسی آینده هر ارز دیجیتال به عوامل بنیادی و فاندامنتال بسیاری بستگی دارد. سیاست‌گذاری اهدای ۵ درصد از هر تراکنش به هولدرها، توکن‌سوزی‌های ماهانه، مسائل حمایتی سلبریتی‌ها و بحث حمایت از سگ‌ها و حیوانات بی‌سرپناه دلایل خوبی برای آینده‌دار بودن این ارز به شمار می‌روند.

اما باید در نظر داشته باشید که عملی شدن هر یک از این برنامه‌ها و پایبند بودن بنیان‌گذار بیبی دوج به وعده‌های خود و هزاران عوامل دیگر نیز برای رسیدن به اهداف بلندمدت این پروژه از اهمیت بالایی برخوردار است.

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

یک دیدگاه

  1. تا ۲۰۳۰ یا ۲۰۵۰یعنی ۲۳سال دیگه کی مرده کی زنده ست چه پیش بینی مضخرفی 🤣🤣🤣🤣🤣

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.