کاهش قیمت بیت کوین

آیا زمان خرید بیت کوین رسیده‌ است؟

ارز دیجیتال بیت کوین در تلاش است از کاهش قیمت‌های اخیر خود به عنوان سکوی پرتاب برای حرکات صعودی بعدی استفاده کند.

زمان خرید بیت کوین چه موقع است؟

در حالی که بسیاری از تحلیل‌گران بر این باورند در حال حاضر  بیت کوین از قدرت کافی برای شروع روند صعودی برخوردار نیست، یکی از معامله‌گران مطرح این حوزه معتقد است سطوح 8,500 تا 8,600 دلار می‌تواند برای خرید این ارز دیجیتال مناسب باشد، به دلیل اینکه احتمال شکل گیری رالی افزایش قیمت بیت کوین از این سطح نسبتا زیاد است.

نمی‌توان انکار کرد که دو هفته گذشته برای بیت کوین و بازار رمزنگاری شده کاملاً منفی بوده و بیشتر ارزهای دیجیتال روند نزولی شدیدی را تجربه کردند، تا جایی که میزان قابل توجهی از سودهای به دست آمده در روزهای نخستین سال 2020 را از دست دادند.

قیمت بیت کوین و آلت کوین ها

بسیاری از ارزهای دیجیتال بزرگ به سطوح حمایتی مهمی که می‌توانند به عنوان نقطه شروع رالی افزایش قیمت در نظر گرفته شوند دست یافته‌اند. با مشاهده رفتار ارزهای دیجیتال می‌توانیم منتظر یک حرکت بزرگ طی روزهای آینده در بازار رمز نگاری شده باشیم. بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در نزدیکی سطوح حمایتی قرار داشته و امکان شروع رالی افزایش قیمت از این سطوح دور از انتظار نیست.

بیت کوین در حال حاضر ( هنگام نگارش این مطلب ) در محدوده 8,730 دلار مورد خرید و فروش قرار می‌گیرد. این در حالی است که خرس‌ها تمام تلاش خود را برای کشیدن قیمت بزرگ‌ترین ارز دیجیتال دنیا به زیر محدوده 8,400 دلار به کار بسته‌ بودند ولی گاوها موفق شدند سطح حمایتی 8,700 دلار را پس بگیرند.

این نوسان بیت کوین سبب شد آلت کوین‌های مهم بازار بتوانند پایین‌ترین قیمت روزانه خود را بشکنند.

یکی از تحلیل‌گران ارزهای دیجیتال به نام Crypto Michael در صورت ادامه داشتن روند نزولی بازار سطح 190/195  دلار را برای اتریوم و سطح 7,500/7,700 دلار را قیمت هدف بیت کوین در نظر گرفت. وی همچنین گفت احتمال بهبود قیمت ارزهای دیجیتال پس از پشت سر گذاشتن چنین هفته سختی دور از انتظار نیست.

اتفاقات مهم بازار

این تصور که بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال شاهد کاهش قیمت بیشتری قبل از شروع روند صعودی خود خواهند بود مختص این تحلیل‌گر نبوده و اخیرا موراد ( Murad ) یکی دیگر از تحلیل‌گران ارزهای دیجیتال نیز نمودار جالبی از ارزش کل بازار رمز نگاری شده ارائه داده است که با نگاهی به این نمودار می‌بینیم بازار ارزهای دیجیتال در حال آماده شدن برای یک اتفاق بزرگ است.

قیمت بیت کوین

کاهش قیمت قبل از شروع روند صعودی به منزله اعتبار یافتن این افزایش قیمت خواهد بود.

شرایط بازارهای سنتی هم تعریفی ندارد

روز گذشته داو جونز (Dow Jones) بدترین روز تاریخ خود را پشت سر گذاشت و امروز هم شاهد ریزش بیشتری بود. این موضوع ممکن است فشار فروش بیت کوین را بیشتر کند، زیرا سرمایه گذاران سنتی ترسیده و به مدیریت ریسک می‌پردازند.

در مقابل، بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال امسال موفقیت خوبی به دست آورده اند و برخی افراد کاهش قیمت‌های اخیر را صرفا یک اصلاحیه قبل از هالوینگ و ادامه روند صعودی می‌دانند.

از طرفی کاهش قیمت ارزهای دیجیتال که با هفته ضعیف بازارهای سنتی همراه بود می‌تواند احساسات بدبینانه و نزولی را تشدید کند. با اینکه در حال حاضر سرمایه گذاری در بیت کوین گزینه امن تری نسبت به داو جونز محسوب می‌شود ولی در نظر گرفتن بیت کوین به عنوان یک ذخیره ارزش باید بیشتر بررسی شود.

شاخص داو جونز از ابتدای سال تاکنون ۱۲.۲۶ درصد کاهش یافته است. اما عملکرد بیت کوین از ابتدای سال تاکنون، علیرغم کاهش هفته اخیر، هم چنان مثبت ۲۳ درصد است.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.