اخبار ارزهای دیجیتال در یک نگاه (۱۵ بهمن)

  • شکست قیمت تاریخی اتریوم و عبور از ۱۵۶۰ دلار

روز گذشته اتریوم پس از شکست سقف مقاومتی سنگین ۱۴۰۰ دلار به سادگی از این کانال عبور کرد و وارد کانال ۱۵۰۰ دلاری شد و با شکست پی‌در‌پی رکورد قیمتی، صبح امروز بالای ۱۵۶۰ دلار را نیز لمس کرد. هم اکنون این ارز در محدوده ۱۵۰۰ الی ۱۵۶۰ دلار در نوسان است.

 

  • تعداد آدرس‌های فعال شبکه بیت کوین در ژانویه به ۲۲.۳ میلیون رسید

همزمان با رکورد قیمتی بیت کوین در ماه ژانویه، تعداد آدرس‌های فعال این رمز ارز نیز به رکودی تاریخی دست یافته و دریافت و ارسال بیت کوین در میان ۲۲.۳ میلیون آدرس انجام شده است. این در حالی است که از سال ۲۰۱۷ به بعد تعداد آدرس‌های فعال بیت کوین به زیر ۱۰ میلیون آدرس در ماه نرسیده است.

منبع: cointelegraph

 

  • خرید مجدد میکرواستراتژی در پله ۳۳ هزار دلاری

شرکت سرمایه‌گذاری میکرواستراتژی (MicroStrategy) تعداد ۲۹۵ بیت کوین دیگر با میانگین قیمت ۳۳۸۰۰ دلار خریداری کرد. مجموع بیت کوین‌های موجود در این شرکت به ۷۱۰۷۹ بیت کوین به ارزش بیش از ۲.۵ میلیارد دلار رسیده است. این دومین خرید بالای ۱۰ میلیون دلاری بیت‌کوین توسط این شرکت در سال جاری (۲۰۲۱) است.

منبع: coindesk

 

  • استیبل کوین USDC بر روی بلاک‌چین استلار پیاده سازی شد!

ارز دیجیتال USDC دومین استیبل کوین بزرگ بازار رمز ارزها بر روی بلاک چین استلار (XLM) پیاده سازی شده است. پس از Algorand، Ethereum و Solana این چهارمین بلاک‌چینی است که از این استیبل کوین پشتیبانی می‌کند. استلار امکان تراکنش‌های میان مرزی با زمان تسویه در حدود ۵ ثانیه را فراهم می‌کند که موجب تسهیل در تراکنش‌های سریع‌تر این استیبل کوین می‌شود. استیبل کوین به ارزهای دیجیتالی گفته می‌شود که دارای ارزش ثابت نسبت به ارز فیات بانک‌های مرکزی هستند. USDC مانند USDT (تتر) دارای ارزش ثابت ۱ دلار به ازای هر کوین است.

منبع: cryptobriefing

 

  • گری‌اسکیل تعداد ۲۸ هزار اتر دیگر خریداری کرد

همزمان با آغاز موج جدید رشد قیمت اتریوم از روز گذشته، شرکت گری‌اسکیل (GrayScale) در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۲۴.۷۹۶ اتر (ETH) به ارزش ۳۷.۸ میلیون دلار خریداری کرده است و مجموع ارزش کل اتریوم‌های موجود این شرکت به ۴.۵ میلیارد دلار رسیده است. کارشناسان انتظار هدف قیمتی ۱۸۰۰ دلاری را از این موج صعودی دارند.

منبع: coinmarketcap

 

  • ورود محصول قابل معامله با پولکادات به کمیسیون بورس و اوراق بهادار سوئیس!

مدیر دارایی شرکت 21shares در حال راه‌اندازی محصول قابل معامله (ETP) با پولکادات (DOT) است. این محصول قرار است در تاریخ ۱۶ بهمن در کمیسیون بورس و اوراق بهادار سوئیس لیست شود. این امر این امکان را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد تا DOT را به عنوان یک سهام خرید و نگهداری کنند.

منبع: theblockcrypto

 

  • ضرب ۶۶۶۶ توکن بیشتر توسط YFI

حداکثر توکن‌های قابل عرضه یرن فایننس (Yearn Finance) پروژه دیفای، از ۳۰ هزار توکن به ۳۶.۶۶۶ توکن افزایش پیدا می‌کند. با به تصویب رسیدن این طرح، در طی ۳ روز تعداد ۶۶۶۶ توکن YFI ضرب خواهد شد. ۲.۲۲۲ توکن به مشارکت کنندگان برتر اهدا خواهد شد و ۴.۴۴۴ توکن دیگر (به ارزش ۱۳۸ میلیون دلار) به خزانه یرن (Yearn Treasury) اختصاص داده می‌شود و بودجه مورد نیاز پروژه از این توکن‌ها تامین خواهد شد.

منبع: cryptobriefing

 

  • بازگشت قیمت کاردانو به ۰.۴۴ دلار پس از ۳ سال

توکن کاردانو (ADA) پس از ۳ سال (از فوریه ۲۰۱۸) وارد کانال ۰.۴۰ دلار شد. در سال ۲۰۲۱ کاردانو با افزایش ۱۳۳.۵ درصدی مواجه شده است و در مقایسه با پایین‌ترین قیمت سال ۲۰۲۰ (پنج‌شنبه سیاه) ۱۸ برابر شده است. این روند صعودی در بحبوحه فصل آلت کوین‌ها پس از پامپ دوج و ریپل ایجاد شد. تولید رابط جدید کاربری کیف پول و راه اندازی شبکه آزمایشی کاردانو را می‌توان از جمله دلایل افزایش قیمت توکن آدا دانست.

منبع: u.today

 

  • پیاده سازی ویژگی جدید حریم خصوصی توسط لایت کوین

لایت کوین (LTC) در حال پیاده‌سازی ویژگی جدید حریم خصوصی به نام پروتکل MimbleWimble است که از نوامبر ۲۰۱۹ مطرح شده بود. هدف از این پروتکل افزودن حریم خصوصی برای افرادی است که از شبکه لایت کوین استفاده می‌کنند. مسئول توسعه پروژه دیوید بورکت (David Burkett) اعلام کرد کد اولیه در ۱۵ مارس کامل و آماده آزمایش خواهد شد.

منبع: decrypt

 

  • چین لینک به گروه آموزش جهانی یونسکو پیوست

 

رمز ارز چین لینک (LINK) با هدف افزایش آگاهی جهانی از بلاک‌چین‌ها و قراردادهای هوشمند و فناوری اوراکل به گروه آموزش جهانی یونسکو پیوست. این درحالیست که همکاری چین لینک با سازمانها اخیرا در صدر اخبار این ارز دیجیتال قرار دارد. چین لینک قرار است به عنوان بخشی از این ائتلاف، منابع آموزشی و برنامه‌های توسعه را به طور آشکار در دسترس افراد و موسسات در سراسر جهان قرار دهد.

منبع: ambcrypto

 

  • ارائه نقشه‌راه شرکت ویزا برای خرید و فروش رمز ارزها

 

شرکت ویزا قصد دارد به بانکها برای خرید و فروش بیت کوین و رمزارزها از طریق یک برنامه نرم افزاری رمزنگاری شده کمک کند. این برنامه قرار است در قالب یک نقشه راه اواخر سال جدید رونمایی شود.
این امر موجب می‌شود تا ۷۰ میلیون مرچند (merchant) که در سراسر جهان از کارت اعتباری ویزا استفاده می‌کنند بتوانند معاملات رمز ارزی را با کارت‌های این شرکت انجام دهند.
منبع: forbes

همچنین ببینید

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

بیت‌کوین‌ها خواب به کوین‌هایی گفته می‌شود که برای مدتی طولانی، از کیف پول‌های خود تکان …

در دبی بیت کوین بخرید

در دبی بیت کوین بخرید!

دبی یک شهر فوق‌العاده برای کار کردن و زندگی و همچنین یکی از بهترین شهرها …

21 میلیون بیت کوین بیدار شد

21 میلیون دلار بیت‌کوین وارد میدان شد

با وجود کاهش 6.4 درصدی قیمت بیت‌کوین (BTC) در این هفته، بازهم دارندگان این ارز …

ده کیف پول برتر بیت کوین

رونمایی از 10 کیف پول ثروتمند بیت‌کوین

در هفته‌های اخیر سروصدای زیادی به‌وجود آمده، آن‌هم در مورد اینکه مالک کیف پول‌های برتر …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.