اخبار ارزهای دیجیتال در یک نگاه (۱۸ فروردین)

  • ساکرامنتوکینگز اولین تیم ورزشی که حقوق‌ها را به بیت کوین پرداخت می‌کند

باشگاه آمریکایی ساکرامنتوکینگز (Sacramento Kings)، اولین تیم ورزشی مطرح در جهان است که حقوق کارمندان و بازیکنانش را به بیت کوین پرداخت می‌کند. این تیم محبوب بسکتبال پیش‌تر در سال‌های 2014 و 2019 همه محصولات خود اعم از بلیط مسابقات را با استفاده از پرداخت بیت کوینی عرضه کرده‌بود.

منبع: nairametrics

  • نخستین پیروزی قانونی ریپل در برابر SEC

سارا نتبورن (Sarah Netburn)، قاضی پرونده ریپل در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) به ریپل اجازه داده است تا مدارکی آماده کند که نشان‌دهنده وجوه تشابه ریپل با اتریوم و بیت کوین است. پیش‌تر، وکلای ریپل در دفاع از این پرونده اعلام کرده بودند که XRP شبیه به بیت کوین و اتریوم است. اعطای این امتیاز توسط قاضی پرونده نخستین پیروزی ریپل در برابر SEC آمریکا محسوب می‌شود.

منبع: u.today

  • ماینرهای بیت کوین در حال احتکار کردن بیت کوین هستند!

داده‌های درون زنجیره‌ای نشان می‌دهد ماینرها که بخش بزرگی از اکوسیستم بیت کوین را تشکیل می‌دهند، به جای فروش بیت کوین‌های خود، در حال انباشت و ذخیره کردن (hodl) دارایی‌های خود هستند و این نشان از امیدواری ماینرها به افزایش بیشتر قیمت است. عدم فروش ماینرها در ماه فوریه قیمت بیت کوین را تا بالای ۶۰ هزار دلار افزایش داد.

منبع: cryptoslate

  • بیشترین رشد ارزش ریپل در ۳ سال گذشته

با عبور قیمت ریپل (XRP) از ۱ دلار در روز سه‌شنبه، این رمز ارز به بالاترین سطح ارزش خود در ۳۷ ماه گذشته رسید. این اتفاق ارزش بازار این رمز ارز را به حدود ۴۷ میلیارد دلار رساند.

منبع: cointelegraph

  • احتمال عرضه تتر در شبکه‌های پولکادات و کوزاما

شرکت تتر اعلام کرد قصد دارد استیبل کوین تتر (USDT) را در شبکه‌های پولکادات (Dot) و کوزاما (Kusama) ارائه کند. زمان‌بندی برای راه‌اندازی این پروژه به تعیین تکلیف وضعیت پاراچین‌ها (parachains) موکول شده‌است. پاراچین‌ها، بلاک چین‌های مستقلی هستند که روی بستر ریلی زنجیره اجرا می‌شوند و قابلیت‌هایی را برای کل شبکه پولکادات فراهم می‌کنند.

منبع: theblockcrypto

  • بیت کوین برای دهمین روز متوالی حجم بازار بالاتر از ۱ تریلیون دلار را حفظ کرد

تداوم ۱۰ روزه حجم بازار بیت کوین در کانال ۱ تریلیون دلار، نشان‌دهنده حمایت قوی از محدوده فعلی قیمت این رمز ارز است. بر اساس تحلیل‌های ارائه شده توسط گلسنود (Glassnode)، این موضوع یک رای اعتماد قوی به بیت کوین و همه دارایی‌های رمزارزی است.

منبع: cointelegraph

  • جهش بزرگ مبادلات ریپل در ۲۴ ساعت گذشته

صرافی های دیجیتال مطرح مانند بیت استمپ خرید بیش از ۷۲ میلیون توکن ریپل (XRP) را در ۲۴ ساعت گذشته ثبت کرده‌اند. ارزش این حجم از تراکنش برابر است با حدود ۷۰ میلیون دلار. این در حالی است که قیمت ریپل در صرافی‌های دیجیتال در محدوده ۱ دلار معامله می‌شود.

منبع: u.today

  • مجوز بانک مرکزی برای «واردات کالا با رمزارز» به زودی صادر می‌شود

بانک مرکزی به زودی مجوز واردات کالا با رمزارزهای تولیدشده داخلی را از طریق بانک‌ها و صرافی‌های مجاز صادر خواهد کرد و قرار است آیین نامه مرتبط با آن را در شورای عالی پولشویی به تصویب برساند.

منبع: خبرگذاری مهر

  • ارزش قراردادهای آتی پولکادات به یک میلیارد دلار رسید

ارزش قراردادهای آتی باز پولکادات (Polkadot)، از مرز یک میلیارد دلار نیز عبور کرد و توانست از برخی رقبای خود نظیر ریپل (XRP) و لایت کوین (LTC) سبقت بگیرد. هم‌اکنون، پولکادات پس از بیت کوین و اتریوم، سومین بازار بزرگ رمز ارزها در قراردادهای آتی را در اختیار دارد.

منبع: cointelegraph

  • خروج 12 هزار بیت کوین از صرافی Coinbase

با اینکه قیمت بیت کوین (BTC) نزدیک به سقف تاریخی خود (۶۰ هزار دلار) قرار دارد، هنوز هم برخی از تریدرها قصد دارند دارایی بیت کوین خود را برای بلندمدت نگهداری کنند. روز چهارشنبه، ۱۲ هزار بیت کوین به ارزش ۶۹۰ میلیون دلار از صرافی کوین‌بیس (Coinbase) خارج شده است.
منبع: coinpage

  • راه‌اندازی ETP جدید کوین‌شرز در بازار بورس اوراق بهادار سوئیس

شرکت دارایی‌های مالی کوین‌شرز (Asset manager CoinShares) واقع در انگلستان یک محصول قابل معامله (ETP) جدید را راه‌اندازی کرد. این محصول با پشتیبانی فیزیکی لایت کوین (litecoin) در بازار بورس اوراق بهادار سوئیس (SIX Swiss Exchange) ارائه می‌شود. ETP با نماد LITE با پشتیبانی ۱ لایت برای هر ۵ واحد درنظر گرفته شده است. محصول جدید کوین‌شرز سومین ETP ارائه شده توسط این شرکت در سال جاری است.

منبع: Nasdaq

  • قضات کره جنوبی با فروش بیت کوین ۱۱ میلیون دلار به خزانه واریز کردند

برای اولین بار در تاریخ کره جنوبی، قضات اجرای احکام درآمد حاصل از فروش بیت کوین‌های مصادره شده را به حساب خزانه ملی این کشور واریز کردند. طی این اتفاق، دولت کره مبلغ ۱۰.۹ میلیون دلار از فروش ۱۹۱ بیت کوین به ارزش تقریبی ۵۷ هزار دلار به دست آورد. این بیت کوین‌ها در آوریل ۲۰۱۷ از محل اموال صاحب یک وبسایت غیراخلاقی مصادره شده بود.

منبع: nasdaq

  • طرح وزارت نیرو مشکل تامین برق ماینرها را حل خواهد کرد

وزیر نیرو: وزارت نیرو امسال برنامه‌ای برای استخراج کنندگان رمز ارزها تدوین کرده که گشایش خوبی در کار این بخش خواهد بود.

رضا اردکانیان روز سه‌شنبه گفت: استخراج‌کنندگان رمز ارزها با بهره‌مندی از این طرح می‌توانند بدون دغدغه و نگرانی از تامین برق به فعالیت خود ادامه دهند.

وی ادامه‌داد: جزییات این برنامه به‌زودی از سوی شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق و سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران اطلاع‌رسانی خواهد شد.

اردکانیان گفت: استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر و برقی که تولید می‌کنند، با شرایطی به استخراج کنندگان ارز مجازی اختصاص خواهد یافت.

وزیر نیرو با بیان اینکه در هفته جاری دستورالعمل جدیدی درباره ایجاد گشایش برای استفاده از انرژی در تولید رمز ارزها ابلاغ کردیم، افزود: این یک کار دو منظوره است تا هم استفاده‌کنندگان مجاز برای استخراج رمز ارزها بتوانند بهره بگیرند و هم رونقی در توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر انجام شود.

وی خاطرنشان‌کرد: ما به عنوان دولت گشایش در این زمینه ایجاد کردیم و ضوابط، مقررات و تسهیلات امسال به نحو مناسبی از ابتدای سال فراهم است و از طرفی، با جدیت با استفاده غیر مجاز چه در محیط آموزشی و چه جای دیگر برخورد می‌شود.

منبع: ایرنا

  • جهش ۱۱۷ درصدی کاربران فعال در کوین‌بیس

صعود خیره‌کننده تعداد کاربران فعال صرافی بزرگ کوین‌بیس (Coinbase) موجب شده است تا سود سه‌ماهه اول این شرکت در سال 2021، به رقم شگفت‌آور ۱.۸ میلیارد دلار برسد. پیش‌بینی می‌شود، اعلام این رقم شگفت‌انگیز سوددهی تنها چند روز پیش از ورود کوین‌بیس در نمایه نزدک (Nasdaq)، خیل زیادی از سرمایه‌گذاران را به سوی بازار رمز ارزها روانه کند.  

منبع: zycrypto

  • سرمایه‌گذاری صندوق مورد حمایت کاردانو در بلاک‌چین (COTI)

صندوق سرمایه‌گذاری سی‌فاند (cFund)  اقدام به سرمایه‌گذاری در کوتی کرد. کوتی (COTI) در حال حاضر مشغول طراحی درگاه پرداخت رمز ارز کاردانو (ADA) برای هاردفورک (hardfork) این بلاک‌چین با نام شلی مین‌نت (Shelley Mainnet) است. به عنوان یک صندوق غیرانتفاعی مستقر در سوئیس، سی‌فاند فعالانه جویای فرصت های سرمایه‌گذاری برای پیشبرد و تقویت اقتصاد غیرمتمرکز است.  

منبع: investing

همچنین ببینید

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

بیت‌کوین‌ها خواب به کوین‌هایی گفته می‌شود که برای مدتی طولانی، از کیف پول‌های خود تکان …

در دبی بیت کوین بخرید

در دبی بیت کوین بخرید!

دبی یک شهر فوق‌العاده برای کار کردن و زندگی و همچنین یکی از بهترین شهرها …

21 میلیون بیت کوین بیدار شد

21 میلیون دلار بیت‌کوین وارد میدان شد

با وجود کاهش 6.4 درصدی قیمت بیت‌کوین (BTC) در این هفته، بازهم دارندگان این ارز …

ده کیف پول برتر بیت کوین

رونمایی از 10 کیف پول ثروتمند بیت‌کوین

در هفته‌های اخیر سروصدای زیادی به‌وجود آمده، آن‌هم در مورد اینکه مالک کیف پول‌های برتر …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.