استفاده از بلاک چین، هدف 75 درصد از شرکت‌های اینترنت اشیا!

امروزه تکنولوژی بلاک چین در مقیاس وسیع استفاده‌های کاربردی زیادی دارد با این حال صنعت اینترنت اشیا ( IoT ) کمک شایانی در پذیرش هر چه بیشتر این تکنولوژی کرده است.

 پذیرندگان اینترنت اشیا از بلاک چین استفاده می‌کنند

آویوه لیتان یکی از تحلیلگران شرکت گارتنر که یک شرکت پژوهشی و مشاوره آمریکایی در زمینه ارائه خدمات برون‌سپاری، تحقیق، پژوهش و مشاوره فناوری اطلاعات است در یک نظر سنجی اعلام کرد که از میان 500 شرکت آمریکایی 75 درصد پذیرندگان تکنولوژی اینترنت اشیا از فناوری بلاک چین استفاده می‌کنند و یا در حال برنامه ریزی برای استفاده از آن تا پایان سال 2020 هستند.

طبق این نظرسنجی افرادی که مورد پرسش قرار گرفتند معتقد بودند که فناوری بلاک چین یک محیط امن و قابل اعتماد برای انتقال داده بین شبکه‌های مجازی یا دستگاه‌ها ایجاد می‌کند و در عین حال کارایی چنین تبادلاتی را نیز افزایش می‌دهد. به گفته لیتان 86 درصد از کسانی که تکنولوژی بلاک چین را به عنوان یک فناوری مورد اعتماد پذیرفته‌اند در پروژه‌های مختلف از اینترنت اشیا و فناوری بلاک چین استفاده می‌کنند.

اینترنت اشیا

قصد شرکت‌های خدمات اینترنت اشیا همساز کردن دستگاه‌های محاسباتی با ماشین‌های دیجیتالی و مکانیکی و در نتیجه کاهش نقش انسان‌ها در تبادلات مختلف و واسطه گری آن‌هاست. اپل واچ و آمازون نیز از جمله شرکت‌هایی هستند که از این تکنولوژی در کالاهای مصرفی خود استفاده می‌کنند. این فناوری همچنین می‌تواند در بخش‌های مراقبت بهداشتی، صنعتی و نظامی نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

حاصل ترکیب فناوری‌های بلاک چین و اینترنت اشیا به دست آوردن مزایایی از قبیل افزایش امنیت و اعتماد در معاملات است و حدود 56 درصد از شرکت کنندگان اذعان داشته‌اند که استفاده از این تکنولوژی‌ها منجر به افزایش بهره وری کسب و کارها و کاهش هزینه‌های آن‌ها خواهد شد.

اینترنت اشیا چیست؟

اینترنت اشیا در حقیقت به اتصال دستگاه های مختلف به یکدیگر از طریق اینترنت گفته می‌شود. به کمک اینترنت اشیا برنامه ها و دستگاه های مختلف می توانند از طریق اتصال اینترنت با یکدیگر و حتی انسان تعامل کنند. برای نمونه می توان به یخچال های هوشمند که به اینترنت متصل هستند و شما را از موجودی و تاریخ انقضا مواد خوراکی داخل یخچال با خبر می سازند اشاره کرد. در واقع، اینترنت اشیا شما را قادر می سازد تا اشیا مورد استفاده خود را از راه دور و به کمک زیرساخت های اینترنتی مدیریت و کنترل کنید.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.