پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403
اظهار نظر نماینده مجلس درباره ارزهای دیجیتال

خرید ریالی ارز دیجیتال؛ مزایا و چالش‌ها

به تازگی اظهار نظر یکی از نمایندگان مجلس در رابطه با ارزهای دیجیتال بسیار خبرساز شد. رییس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور، وزرای اطلاعات، اقتصاد، صمت و رییس بانک مرکزی، خواستار انجام اقدامات لازم در زمینه خرید «رمز ارزهای خارجی» شد. وی در این نامه اظهار داشت:

مجتبی توانگر نسبت به تشدید خرید غیررسمی ارزهای دیجیتال نیز ابراز نگرانی کرد.

جامعه ایرانی فعال در حوزه ارزهای دیجیتال به دنبال اظهار نظر این نماینده مجلس واکنش‌های متعددی نشان دادند. بسیاری بر این باورند که فعالیت کاربران ایرانی در دنیای ارزهای دیجیتال منجر به افزایش حجم ارز ورودی به کشور شده و در عین حال باعث پیشرفت ایران همگام با رشد تکنولوژی می‌شود. با توجه به دیجیتالی بودن این صنعت، گسترش تجارت ارزهای دیجیتال همچنین می‌تواند به رشد اقتصاد ایران در سطح بین‌المللی منجر شود.

روزبه‌روز به تعداد سازمان و دولت‌هایی که ارزهای دیجیتال را به رسمیت می‌‎شناسند، افزوده می‌شود. شرکت‌های بزرگی همچون پی‌پل، آمازون، اپل‌پی، ویزا و… راه‌حل‌های رمز ارزی را مورد بررسی قرار داده و حتی ارزهایی مانند بیت کوین را در سیستم‌های پرداخت خود به رسمیت شناخته‌اند.

ارزهای دیجیتال، به دور از سیاست و کنترل یا نفوذ دولتی خاص به کار خود ادامه می‌دهند که باعث می‌شود سرمایه‌گذاران، آن‌ها را یک دارایی امن به حساب آورند. گفتنی است که تاکنون هیچ قانونی درباره خرید ریالی رمز ارزها و فعالیت ارزهای دیجیتال در مجلس شورای اسلامی ایران نیز به تصویب نرسیده است. طبیعتاً برای بهبود فضای رمز ارزی ایران لازم است بستر و زیرساخت‌های لازم ایجاد شود.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

2 نظرات

  1. ممنون از مطالب مفیدتون
    به نظرتون با این روند روبه رشد حوزه دیجیتال و فناوری های مربوط به ارز دیجیتال، چه زمانی صرافی های مجوزهای لازم برای جذب افراد بیشتر در این حوزه رو کسب می کنند تا با خیال راحت به خرید و فروش و ترید ارزهای دیجیتال بپردازند؟
    خیلی از آشنایان بعلت عدم مجوزهای لازم صرافی های ایرانی، اصلاً اعتماد نمی کنن تا سرمایه گذاری کنن و کار ما رو برای دعوت کردن به صرافی خوب شما (اکسکوین) سخت کردن…
    اگر پیشنهادی برای جذب این نوع افراد دارین
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    • الهام جمشیدیان

      Milanbit عزیز
      با توجه به افزایش تعداد کاربران و فعالان ایرانی در این حوزه، برای جلوگیری از فعالیت‌های غیر قانونی لازمه که در اسرع وقت قانون‌گذاری‌های ضروری انجام بشه. اما درباره زمان این قاون گذاری نمی‌توان اظهار نظر کرد.
      در جواب سوال بعدی شما، اکسکوینو از سال 96 در این حوزه فعالیت مستمر داشته و در تمام مدت فعالیتش امنیت سرمایه کاربرانش رو حفظ کرده. همچنین تمام مشخصات شرکت و اطلاعات لازم در سایت رسمی وجود داره.

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.