پالیگان دومین شبکه بلاک چینی گیمینگ جهان شد

شبکه پالیگان دومین بلاک‌چین بزرگ گیمینگ جهان شد

گزارش منتشر شده توسط پلتفرم تحلیلی دپ رادار (DappRadar) حاکی از این است که افزایش فعالیت در شبکه پالیگان Polygon و رشد تعداد آدرس‌های فعال در بازی‌های این شبکه به ۱۳۸،۰۸۱ در ماه مارس که افزایش ۵۳درصدی را نسبت به ماه فوریه نشان می دهد، پالیگان را به دومین شبکه بلاک‌چینی گیمینگ بزرگ جهان تبدیل کرده است.

گفتنی است شبکه واکس (WAX) با ۳۱۴ هزار آدرس فعال در زمینه بازی و گیمینگ، در رتبه اول و شبکه‌های بلاک‌چینی هایو (Hive) و بی‌ان‌بی چین (BNB Chain) به ترتیب با ۸۴ هزار و ۸۰ هزار آدرس فعال در رتبه‌های سوم و چهار قرار دارند.

پالیگان، شبکه بلاک‌چینی است که در گذشته برای برنامه‌های غیرمتمرکز در فضای دیفای (DeFi DApps) شناخته می‌شد. این شبکه در این ماه موفق به تصاحب جایگاه شبکه هایو در گیمینگشد که این اتفاق خبر خوبی برای شبکه پالیگان است چرا که اکنون به‌عنوان یک شبکه گیمینگ شناخته می‌شود و کاربران بیشتری را جذب خواهد کرد.

پروتکل‌های گیمینگ برتر از نظر تعداد آدرس‌های فعال

شایان ذکر است که تعداد قابل توجهی از آدرس‌های فعال تازه اضافه شده به شبکه بلاک‌چینی پالیگان مربوط به بازی Hunters On-Chain است که توسط شرکت بوم‌لند BoomLand، توسعه‌دهنده و ناشر بازی‌ّای بلاک‌چینی ارائه شده است. طبق داده‌های DappRadar تنها در ۳۰ روز گذشته بیش از ۱۷،۰۰۰ درصد افزایش UAW را برای شبکه پالیگان به ارمغان آورده است.

Hunters On-Chain که در ماه ژانویه راه‌اندازی شد یک بازی وب‌۳ و اقتباسی از بازی موبایلی Hunt Royale است. این بازی یک بازی رایگان است و از NFTها در آن استفاده شده است و ظاهر و سبکی مشابه بازی معروف ماینکرفت (Minecraft) دارد.

کیف‌پول‌های فعال منحصر به فرد Hunters On-Chain. منبع: DappRadar

اگرچه مشخص نیست که چه عاملی باعث افزایش علاقه کاربران به این بازی در ماه گذشته شده است، اما پیش‌بینی فروش NFT درون بازی در ۳۱ مارس ممکن است یکی از عوامل موثر باشد.

با نگاهی گسترده‌تر به این گزارش، تمام فعالیت‌های بازی‌های آن‌چین (On-chain) یا درون‌‌زنجیره‌ای در ماه مارس با ۳.۳۳ درصد کاهش به ۷۴۱،۵۶۷ کیف پول فعال منحصر به فرد روزانه (dUAW) رسیده است. با این حال، بازی‌های بلاک‌چینی، ۴۵،۶ درصد از فعالیت‌های صنعت برنامه‌های غیرمتمرکز یا DAppها را در سه ماهه اول ۲۰۲۳ تشکیل می‌دهند.

این نکته را نیز باید یادآور شد که در چند ماه اخیر، توسعه و حرکات صعودی خوبی در شبکه Polygon، به ویژه در رابطه با NFT‌ها، گیمینگ و متاورس صورت گرفته است.

تیم و شرکت توسعه‌دهنده پالیگان یعنی پالیگان لبز (Polygon Labs) نیز تاکنون با شرکت‌های بزرگی مانند وارنر موزیک (Warner Music)، استارباکس (Starbucks)، آدیداس (Adidas)، ردیت (Reddit) و ادوب (Adobe) برای توسعه و میزبانی پروژه‌های NFT آن‌ها وارد همکاری شده است.

تیم توسعه‌دهنده این شبکه بلاک‌چینی همچنین با موفقیت در ۲۷ مارس، معادل ماشین مجازی اتریوم با دانش صفر را در این شبکه راه‌اندازی کرد. گفته می‌شود این قابلیت، این امکان را به DAppها می‌دهد تا از طریق دسته‌بندی تراکنش‌ها مقیاس‌بندی شوند و عملکرد بالاتری ایجاد کنند و در عین حال هزینه‌های تراکنش در این شبکه را کاهش دهند.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.