سرمایه‌گذاری

پرسودترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری در کریپتو چه هستند؟ – پادکست

بازار رمزارز طی سال جاری با وجود فراز و نشیب‌های زیادی که پشت سر گذاشته، تونسته موفقیت‌های بسیار چشمگیری رو کسب کنه. به طوری که بسیاری معتقدند این تازه اول راه ارزهای دیجیتاله و این دارایی‌های محبوب همچنان پتانسیل بالایی برای رشد دارند.

در این اپیزود از پادکست رادیو اکسکوینو، به نقل از شرکت ماتلی فول (Motley Fool) ، سودآورترین رمزارزها برای سرمایه‌گذاری رو معرفی کردیم.

پادکست امروز را بشنوید:

سال ۲۰۲۱، سال رشد‌های بی‌نظیر در دنیای رمز‌ارزها بود. بیت‌کوین که در روزگاری یه پدیده نوظهور بود و هیچکس حاضر به خرید وفروشش نبود، رکوردهایی را در قیمت ‌های بالای ۶۸ هزار دلار ثبت کرد و اگه کسی جزء اون دسته از ایمان‌آوران اولیه به این پدیده بوده باشه، حتما تا الان یه ثروتمند بزرگ شده. فقط تصور کنید کسی یازده سال پیش بیت‌کوین رو به قیمت ۸ سنت خریده باشه و در سال ۲۰۲۱ اون را به قیمت ۶۸ هزار دلار فروخته باشه. این یعنی رشد ۸۵۰ هزار برابری سرمایه.

این یعنی اگه یازده سال پیش فقط ۱۰۰ دلار برای بیت کوین کنار گذاشته بودی امروز ۸۵ میلیون دلار داشتی.

فکر نکنم کسی رو داشته باشیم که تونسته باشه در این یازده سال در بهترین کسب‌وکار دنیا هم به این همه سود رسیده باشه. یعنی هیچ سرمایه‌گذاری‌ایی در این سال ها پرسود تر از خرید کریپتو نبوده.

سود پروژه‌هایی مثل سولانا در سال جاری خیره‌کننده بودن. هر توکن سولانا در ژانویه در حدود 4 دلار ارزش داشت و در ۳ دسامبر به ۲۳۲ دلار رسید. این یعنی یه رشد ۵۸ برابری یا ۵۷ هزاردرصدی ظرف تنها یازده ماه.

اکسکوینویی‌ها سلام. عصر چهارشنبه 24 آذر ماهتون بخیر . من ساحل اختری هستم و همراه شمام با اپیزود 133 از رادیو اکسکوینو

قبل از شنیدن کامل این اپیزود، حواستون باشه که این پادکست به هیچ عنوان یه توصیه مالی نیست و محتوای این پادکست در هیچ‌شرایطی برای من و مجموعه اکسکوینو منفعت مالی در بر نداره. تاکید میکنم، پیش از اتخاذ هرگونه تصمیم مالی، خوب مطالعه کنید و آگاهانه گام بردارید.

همانطور که در مقدمه قبل از آرم‌استند این اپیزودمون گفتم، سرمایه‌گذاری در رمز‌ارزها خیلی‌ها را میلیاردر کرده و به نظر نمیرسه این دنیای پرسود به انتهای خودش رسیده باشه.

به اعتقاد کارشناسا هنوز این حوزه فرصت‌ بزرگی برای کسب ثروت هست و هر روز پروژه‌های بزرگ‌تر و سرمایه‌گذاری‌‌های بیشتری در این بخش انجام میشه. اما به صرف دونستن این نکته ما نمیتونیم برنده واقعی باشیم.

 برنده واقعی کسی هست که بتونه بهترین گزینه‌ها را پیدا کنه و با مطالعه و صبر یه راه امن و مطمئن برای کسب سود پیدا کنه. ما در اپیزودهای قبلی‌مون به مروری بر نظرات کارشناسا و تحلیل‌گرای مختلف پرداختیم.

اپیزودهای ۱۱۴، ۱۱۵، ۱۲۰ و ۱۲۲ که در هفته‌های اخیر منتشر شدن به ارائه نظرات مختلف برای خریدهای طلایی اختصاص داشتن. امروز هم ما یه سیگنال دیگه رو از یه منبع معتبر خارجی براتون بازگو میکنیم تا بتونید با تحقیقی که انجام میدید به جمع‌بندی خوبی برسید و تصمیم‌های پولسازی بگیرین.

شرکت ماتلی فول (Motley Fool)

شرکت ماتلی فول (Motley Fool) منبعی هست که در این اپیزود میخوایم نظرش در مورد گزینه‌های خوب سرمایه‌گذاری در رمز ارزها رو براتون نقل کنیم. وبسایت این شرکت در ۵ دسامبر مطلبی منتشر کرد و تحلیل خودش رو برای ۵ گزینه خوب سرمایه‌گذاری در کریپتو ارائه داد.

کاردانو

اولین رمزارزی که به اعتقاد ماتلی فول ارزش داره تا الان خریداری بشه توکن آدا یا همون توکن بومی پروژه کاردانو هست. کارشناسای ماتلی فول میگن چیزای زیادی در مورد پلتفرم بلاک‌چین کاردانو وجود داره، اما یکی از بزرگترین ویژگی‌های اون نحوه ساختش هست.

 کاردانو برای رسیدن به هدف نهاییش یه نقشه راه پنج مرحله ای ارائه کرده و هدف نهایی‌اش تبدیل شدن به یک سیستم غیرمتمرکز واقعاً خودپایدار هستش. این پلتفرم قراردادهای هوشمند را در سال جاری راه اندازی کرد. و حالا، کار روی دو مرحله آخر توسعه متمرکز شده.

بخشی از برنامه کاردانو برای آینده شامل جمع‌اوری نظرات کاربران هستش و هرگونه به روزرسانی در آینده مبتنی بر نظراتی هست که در مورد پیشرفت کار تا الان وجود داره.

 کل این رویکرد به این معنیه که ما می‌تونیم از کاردانو انتظار کیفیت داشته باشیم – و همین ویژگی کارشناسای ماتلی فول را متقاعد کرده که کاردانو توانایی این رو داره که در آینده خودش را به شدت از بقیه متمایز کنه و خوش بدرخشه.

الگوراند

اما دومین پروژه‌ایی که ماتلی فول توصیه میکنه پروژه الگوراند هست که توکنش با نماد ALGO الگو هم خونده میشه.

ماتلی فول میگه وقتی صحبت از سرعت انجام تراکنش باشه، الگوراند بدون شک در جایگاه اول قرار داره و قهرمان پروژه‌های کریپتو هست.

 این بلاک‌چین به خوبی نشون داده که می تونه بیش از 1000 تراکنش رو در ثانیه پردازش کنه  و این تراکنشا رو در کمتر از پنج ثانیه تکمیل کنه. در نهایت این پلتفرم قادر به پردازش 3000 تراکنش در ثانیه خواهد بود.

 و هدف بعدی بیش از  45000 تراکنش در ثانیه است. اگه بخوایم با مقایسه بهتون نشون بدیم که صحبت از چه سرعتی هست باید یادآوری کنم که  کارت اعتباری ویزا (Visa) ادعا میکنه میتونه 24000 تراکنش رو در ثانیه انجام بده.

 ساختار پروتکل الگوراند یه دلیل مهم برای کارایی خوب این پلتفرم هست.

 قراردادهای هوشمند معمولی و سایر عملیات ها بر روی یه بستر پایه انجام می شن. قراردادهای هوشمند پیچیده‌تر و توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز در لایه دوم اتفاق می افتن. این کارایی ممکنه کاربرا و سرمایه‌گذارای بیشتری رو به سمت الگوراند جذب کنه.

پولکادات

سومین پروژه پرپتانسیلی که ماتلی فول به ما توصیه میکنه پولکادات هست با توکن بومی دات. این کریپتوکارنسی امکان تبادل داده‌ها رو بین بلاک‌چین‌های مختلف فراهم می‌کنه.

یکی از مشکلات بزرگ رمزارزها اینه که که هر کدوم به تنهایی کار می‌کنن – بدون این که توانایی اشتراک‌گذاری اطلاعات یا انتقال کوین‌ها از یکی به دیگری را داشته باشن.

پولکادات شامل یک شبکه اصلی یا زنجیره رله و پاراچین هایی هست که در کنار اون قرار دارن. از طریق پل‌ها، این پاراچین ها به بلاک‌چین‌های دیگه مثل اتریوم  متصل می شن.

حالا که صحبت از اتریوم شد باید بگم، یکی از هم-بنیانگذارای اتریوم اقدام به ایجاد پولکادات کرد. وقتی شما به سرمایه‌گذاری در یه پروژه فکر می‌کنید، حتما باید درمورد آدمایی که اون پروژه را جلو میبرن هم بررسی لازم را انجام بدید.

 این یکی از اون ویژگی‌هاست که پولکادات داره و میشه راحتتر به عنوان یه گزینه خوب سرمایه‌گذاری بهش اعتماد کرد. 

اتریوم

چهارمین پروژه‌ایی که در این اپیزود بهش میپردازیم اتریوم هست که یه نام آشنا و بازیگر شناخته‌شده دنیای رمزارزها است.

ما قبلا در اپیزود فلانم به دلایلی پرداختیم که کارشناسا در مورد بهتر بودن سرمایه‌گذراری در اتریوم نسبت به بیت کوین آوردن. مهمتر از همه، این رمز ارز از نظر ارزش بازار دومین رمزارز بزرگ جهان هست و از سال 2015 وجود داشته.

 اما اتفاقات بزرگتری در انتظار اتریوم هست و کلی خبر تو راهه. ممکنه سال ۲۰۲۲ بزرگترین سال اتریوم باشه. چرا؟ چون این بلاک‌چین قراره شاهد یه ارتقای مهم باشه.

اتریوم 2 قراره بزرگترین مشکلی که الان در برابر اتریوم هست رو برطرف کنه. و این مشکل بزرگ سرعت کم در انجام تراکنشهاست. در حال حاضر اتریوم تنها 30 تراکنش رو در ثانیه پردازش می کنه. اما پس از ارتقا، ممکنه تا 100 هزار تراکنش رو پردازش کنه.

 این به دلیل دو پیشرفته. اول، حرکت به روش اثبات سهام و دوم، اضافه شدن زنجیره‌های شارد.  اگر راه اندازی این دو ارتقا به خوبی پیش بره، اون وقت باید منتظر حتی بزرگتر شدن این غول کریپتو هم باشیم.

آوی

و اما پنجمین پروژه‌ایی که ماتلی فول اون را یه سرمایه‌گذاری خوب میدونه پروژه‌ی آوی (Aave) هست. آوی یه یک پلتفرم وام‌دهی غیرمتمرکزه که بر روی اتریوم ساخته شده. می‌تونید از این پلتفرم برای وام دادن، ایجاد درآمد از طریق وام‌دهی و وام‌گیری استفاده کنید – یا می‌تونید فقط آوی رو بخرید و به عنوان سرمایه‌گذاری نگه دارید.

اگر قرض می‌گیرید یا وام می‌دید، می‌تونید از بین حدود 30 رمزارز مختلف یکی رو انتخاب کنین. اگر وام بدید، می تونید از سود سالانه بیش از 3 درصد، مطابق با نرخ های امروز، بهره‌مند شید.

اگه بخواید این رقم را در مقایسه با بقیه انواع حسابهای بانکی داشته باشید باید بدونید که طبق داده‌های (Bankrate.com)، بهترین بازده حساب‌های پس انداز برای ماه دسامبر حدود نیم درصد بوده.

 بنابراین سیستم آوی مکانی عالی برای کاربران برای کسب درآمد غیرفعاله. در مورد وام گیرندگان، اونا هم از تنوع نرخ های بهره موجود و امکانات مختلف وام‌گیری سود می برن.

پایان‌بندی

ماتلی فول یه نکته قابل تامل رو اضافه میکنه که همه این پروژه‌های معرفی شده سودی کمتر از ۱۰۰۰ درصد را در سال ۲۰۲۱ تجربه کردن. در حالیکه بزرگترین سودهای امسال در ارقام خیلی بیشتری بودن. مثلا شیبا اینو بیش از ۴۳ میلیون درصد در سال ۲۰۲۱ جهش داشت. اگرچه این پنج پروژه منتظر همچین نرخ رشدی نیستن، اما در مجموع هنوز جا برای رشد دارن.

اگه میخواید در مورد کریپتو، بلاک‌چین و انواع تحلیل بیشتر بدونید، به وبلاگ ما به آدرس اکسکوینو دات‌کام اسلش بلاگ مراجعه کنید. ضمنا، اپیزودهای جدید رادیو اکسکوینو رو میتونید در همه پلتفرم‌های پادگیر مثل ناملیک، کست‌باکس و انکر دنبال کنید.

همچنین ببینید

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

بیت‌کوین‌ها خواب به کوین‌هایی گفته می‌شود که برای مدتی طولانی، از کیف پول‌های خود تکان …

در دبی بیت کوین بخرید

در دبی بیت کوین بخرید!

دبی یک شهر فوق‌العاده برای کار کردن و زندگی و همچنین یکی از بهترین شهرها …

21 میلیون بیت کوین بیدار شد

21 میلیون دلار بیت‌کوین وارد میدان شد

با وجود کاهش 6.4 درصدی قیمت بیت‌کوین (BTC) در این هفته، بازهم دارندگان این ارز …

ده کیف پول برتر بیت کوین

رونمایی از 10 کیف پول ثروتمند بیت‌کوین

در هفته‌های اخیر سروصدای زیادی به‌وجود آمده، آن‌هم در مورد اینکه مالک کیف پول‌های برتر …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.