دوشنبه 17 اردیبهشت 1403
پیش‌بینی قیمت سولانا
به‌رغم سقوط بازار در روز گذشته یعنی 7 سپتامبر (1۶ شهریور) که موجب لیکوئید‌شدن میلیاردها پوزیشن لانگ شد، قیمت سولانا همچنان سطح بالای قیمت خود را حفظ کرده و به‌طور پیوسته در حال افزایش است.

پیش‌بینی قیمت سولانا

به‌رغم سقوط بازار در روز گذشته یعنی ۷ سپتامبر (۱۶ شهریور) که موجب لیکوئید‌شدن میلیاردها پوزیشن لانگ شد، قیمت سولانا همچنان سطح بالای قیمت خود را حفظ کرده و به‌طور پیوسته در حال افزایش است. دارندگان این رمز ارز امیدوارند سولانا بتواند بار دیگر به بالاترین سطح قیمت خود برسد، اما چنانچه بیت‌کوین سقوط مشابه دیگری را تجربه کند، اوضاع تاحدودی تغییر پیدا خواهد کرد.

در ۶ سپتامبر (۱۵ شهریور)، بسیاری از آلتکوین‌ها فروش ناگهانی را تجربه کردند هرچند این جریان به سرعت بهبود یافت. با این حال، کندل‌های روزانه در این تاریخ با رنگ قرمز بسته شد. به‌دنبال این اتفاق، بهای بیت‌کوین روز بعد دچار افت شدیدی تا ۱۹٪ و اتریوم و دیگر آلت‌کوین‌ها کاهش قیمت شدیدی را به‌ترتیب تا ۲۳٪ و ۴۰٪ و حتی بیشتر تجربه کردند.

حال آنکه این میزان فروش تاحدی دردناک‌تر از آنچیزی است که در ۱۹ می شاهد آن بودیم، زمانی که بیش از ۵ میلیارد دلار پوزیشن لانگ بسته شد، قیمت سولانا به نظر می‌رسید اهمیتی به این افت قیمت شدید نداده چراکه توانست ۱۶٪ از کاهش قیمت خود را در یک بازه زمانی روزانه بازیابی کند و با وضعیتی مثبت بسته شود.

علاوه‌بر‌این، کندل روزانه فعلی این ارز نیز همچنان سبز است و نشانه‌هایی از ادامه روند صعودی در آن دیده می‌شود که کاملاً مطابق با تقاضای نهادی است. گزارش اخیر کوین‌شیرز (CoinShares) نشان‌دهنده این واقعیت است که سولانا با ورود ۱۳.۲ میلیون دلار سرمایه هفتگی در ماه سپتامبر (شهریور و مهر) در کنار اتریوم ایستاده است. این تقاضای گسترده، دو برابر شدن کل سرمایه‌ ورودی به شبکه سولانا از سال گذشته تاکنون را نشان می‌دهد.

هدف سولانا برای رسیدن به اوج تاریخی خود

قیمت سولانا که اخیراً روند بهبود خوبی را تجربه کرده و کندل روزانه خود را با رنگ سبز بسته است در صورت تداوم فشار خرید، به احتمال زیاد همچنان به صعود خود ادامه داده و به نظر می‌رسد بار دیگر به اوج تاریخی خود در تراز 195.42 دلار برسد. همچنینن این احتمال وجود دارد که سولانا سطح فیبوناچی اکستنشن ۱۶۲٪ در تراز ۱۹۶.۶۳ دلار را تاچ کرده و رکورد تازه‌ای را به ثبت برساند. علاوه بر این، اگر سفارشات خرید همچنان افزایش یابد، قیمت سولانا با لمس سطح فیبوناچی اکستنشن ۱۲۷.۲ ، تراز ۲۶۲.۳۴ دلار را بار دیگر تجربه خواهد کرد.

باوجود اینکه که وضعیت در اکوسیستم سولانا به ظاهر خوب به نظر می‌رسد به سرمایه‌گذاران توصیه می شود به دلیل افزایش تصاعدی قیمت این رمز ارز، جوانب احتیاط را رعایت کنند. شاخص مقاومت نسبی (RSI) از روز ۱۳ آگوست (۲۲ مرداد) در منطقه اشباع خرید قرار داشته و هنوز هیچ نشانه‌ای از کاهش آن مشاده نمی‌شود.

اگر سرمایه‌گذاران شروع به سیو سود کنند و فشار خرید نیز کاهش پیدا کند، بهای رمز ارز سولانا به میزان ۱۸٪ کاهش یافته و به سطح فیبوناچی اصلاحی ۷۰.۵٪ در ۱۴۲ دلار خواهد رسید. با این حال، چنانچه خرس‌ها یا همان فروشنده‌ها قیمت این ارز را زیر ۱۳۹.۱۴ نگه دارند، با ایجاد پایین‌ترین سطح قیمت، این پیش‌بینی جهش قیمت سولانا به نتیجه نخواهد رسید.

در نهایت این جریان سبب کاهش نزولی تا سطح فیبوناچی اصلاحی ۵۰ درصدی در تراز ۱۱۳.۷۴ دلار خواهد شد.

این خبر یک توصیه مالی نیست و تنها بازتاب نظراتی است که در منبع زیر نقل شده است.

منبع: fxstreet

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.