انفجار قیمت بیت کوین در پی شکست سطح 10,500 دلار!

گارلینگ هاوس: ارزهای دیجیتال ناجی آمریکا برای حفظ تسلط اقتصادی جهان

برد گارلینگ هاوس مدیر عامل ریپل طی پیغام توییتری خود از قانونگذاران ایالات متحده آمریکا خواست که یا بر موج ارزهای رمز نگاری شده سوار شده و هماهنگ با آن حرکت کنند یا ریسک برتری چین در تسلط اقتصادی جهانی را به جان بخرند.

گارلینگ هاوس ( Garlinghouse ) در پیغام توییتری که در تاریخ 26 ماه می منتشر شد، هشدار داد که خودپسندی باعث پسرفت ما خواهد شد. وی همچنین در این مقاله اشاره کرد ارز دیجیتال بانک مرکزی چین ( CBDC ) پتانسیل پشت سر گذاشتن دلار به عنوان ارز ذخیره جهانی را خواهد داشت.

بلاک چین در حال پیشی گرفتن از سوئیفت

در حال حاضر تسلط مالی ایالات متحده تا حدود زیادی به وضعیت دلار به عنوان ارز ذخیره جهانی و همچنین کنترل آن بر جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی ( SWIFT ) بستگی دارد.

سوئیفت جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی است که از حروف اول عبارتSociety For Worldwide Interbank Financial Telecommunication گرفته شده و مرکز آن درکشور بلژیک است. مؤسسات مالی در سراسر جهان از این سیستم جهت تبادل اطلاعات مالی محرمانه خود استفاده می نمایند و در حقیقت نوعی واسطه برای اکثر پرداخت‌های بین‌المللی می‌باشد. کنترل این سیستم توانایی شگفت انگیزی در اعمال تحریم‌های مالی به ایالات متحده آمریکا می‌دهد.

در نظر داشته باشید که مبادلات بین‌المللی ارزهای دیجیتال به سیستم سوئیفت احتیاجی نداشته و به دلار آمریکا متکی نیست.

یوان دیجیتال چین در برابر دلار آمریکا

گرچه ادعا می‌شود بانک مرکزی چین هیچ تاریخ برنامه‌ریزی شده‌ای برای راه‌اندازی یوان دیجیتال ندارد اما به نظر می‌رسد این ارز رمز نگاری شده در برخی مناطق مورد آزمایش قرار گرفته است.

ارز دیجیتال ریپل

در زمینه ارزهای دیجیتال ملی، ایالات متحده آمریکا سال‌ها از چین عقب مانده است، اما گارلینگ هوس معتقد است که یک چهارچوب نظارتی در ارزهای دیجیتال عمومی مانند ریپل می‌تواند به جبران فرصت‌های از دست رفته کمک شایانی کند.

در حالی که ارز دیجیتال بانک مرکزی چین از دایره کنترل ایالات متحده آمریکا خارج است، گارلینگ هوس تاکید کرد که ارز دیجیتال ریپل از نظارت مالی ایالات متحده ( یا در واقع نظارت مالی جهانی ) معاف نیست.

مدیر عامل ریپل اخیرا اظهار پیش بینی کرده بود  که سال آینده نیمی از ۲۰ بانک بزرگ جهان از دارایی دیجیتالی مانند ریپل استفاده خواهند کرد.

ارز دیجیتال ریپل که در حال حاضر ( هنگام نگارش این مطلب ) از نظر ارزش بازار چهارمین ارز بزرگ جهان محسوب می‌شود در محدوده قیمت 0.198  دلار مورد خرید و فروش قرار می‌گیرد.

منبع: Cointelegraph

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.