اخبار ارز دیجیتال

گرگ همه خیابان‌ها: قیمت بیت‌کوین به بالاتر از ۱۰۰ هزار دلار می‌رود

اسکات ملکر (Scott Melker)، مجری پادکست «گرگ تمام خیابان‌ها» (The Wolf Of All Streets)، هفته گذشته نظر خودش را درباره بیت‌کوین به اشتراک گذاشت. ملکر معامله‌گر و سرمایه‌گذار بازار کریپتو، نویسنده خبرنامه “The Wolf Den” و مشاور تعدادی از پروژه‌های مبتنی بر بلاک‌چین بوده است. در ژوئن سال گذشته، ملکر جایزه بهترین اینفلوئنسر آمریکای شمالی را از صرافی بزرگ بایننس دریافت کرد.
اسکات ملکر، معروف به «گرگ همه خیابان‌ها»، انتظار دارد قیمت بیت‌کوین تا پایان سال جاری به بالاترین سطح خودش برسد. او گفته در صورت رسیدن بیت‌کوین به ۱۰۰ هزار دلار و یا اتریوم به ۱۰ هزار دلار در ۶ تا ۱۲ ماه آینده اصلا تعجب نمی‌کند. این معامله‌گر، لایحه زیرساختی مجلس سنای آمریکا را بزرگ‌ترین تبلیغ در طول تاریخ بیت‌کوین می‌داند.
ملکر افزایش تعداد قانونگذاران حامی رمز ارزها را به نفع این بازار می‌داند و معتقد است این مسئله باعث افزایش آگاهی افراد شده، که احتمالاً خود باعث می‌شود افراد بیشتری به معامله و خرید و فروش ارزهای دیجیتال بپردازند.
مجری پادکست «گرگ تمام خیابان‌ها» خاطرنشان کرد لایحه زیرساختی دولت بایدن هنوز به تصویب مجلس نمایندگان و امضای قانونی نرسیده و این اتفاق حتی تا سال ۲۰۲۳ هم رخ نخواهد داد.
یکی دیگر از عوامل مثبت موثر بر بازار رمز ارزها از دیدگاه اسکات ملکر، احتمال تصویب صندوق قابل معامله با بیت‌کوین (ETF) توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) است. وی تصریح کرد: تصویب ETF بزرگترین رویداد در تاریخ بیت‌کوین برای این رمز ارز بزرگ محسوب می‌شود. صندوق‌های بازنشستگی، موقوفات، صندوق‌های ثروت ملی زمانی وارد این بازار می‌شوند که ETF وجود داشته باشد.

از نظر ملکر موضوع ETF می‌تواند کاتالیزوری برای پذیرش واقعی بیت‌کوین در نهادها باشد. یک دارایی تحت کنترل که بتوانند به آن اعتماد کنند و خطرات آن توسط مدیران و کمیسیون بورس و اوراق بهادار بررسی می‌شود.
ملکر ضمن اشاره به این مطلب که وضع مقررات در حوزه ارزهای دیجیتال امری اجتناب‌ناپذیر است، گفت: رئیس جدید کمیسیون بورس و اوراق بهادار، گری گنسلر (Gary Gensler)، که قبلاً در موسسه فناوری ماساچوست (MIT) دوره‌های ارز دیجیتال را تدریس می‌کرد، احتمالاً مقررات معقول و قابل قبولی را برای این صنعت وضع خواهد کرد. گنسلر اخیراً به سناتور الیزابت وارن گفته برای نظارت بر صنعت ارزهای دیجیتال به اختیارات و منابع بیشتری نیاز دارد.
ملکر می‌گوید: «مقررات منطقی که از مصرف‌کنندگان محافظت کند چیز خوبی است و احتمالاً درهای زیادی را به روی سرمایه‌گذاران بزرگ نهادی که در حاشیه ایستاده‌اند و منتظر چنین چراغ سبزی برای ورود به این فضا هستند، باز می کند».
ملکر همچنین پیش‌بینی قیمت خود برای بیت‌کوین و اتر را مورد بحث قرار داد.
او تصریح کرد وقتی بیت کوین از ۶۰ هزار دلار به ۵۰ هزار دلار کاهش یافت‌، شاهد لیکوئید شدن تقریباً ۱۰ میلیارد دلار بودیم. یک میلیون حساب انفرادی لیکوئید شد. چنین وضعیت مشابهی در زمان سقوط قیمت بیت‌کوین از ۴۰،۰۰۰ دلار به ۳۰۷۰۰۰ دلار نیز اتفاق افتاد. ملکر می‌گوید: «به نظر من این ارزش منصفانه بیت‌کوین نبود و الان هم شاهد علاقه موسساتی هستیم که از قیمت کاهش یافته بیت‌کوین استفاده می‌کنند.»
ملکر با پیش‌بینی قیمت‌های جدید بی‌سابقه برای بیت‌کوین و اتریوم تا پایان سال، توضیح داد:
«به عقیده من اصلاحات بیت‌کوین به احتمال زیاد به پایان رسیده و ما باید تا اواخر سال شاهد بالاترین سطح تاریخی قیمت آن باشیم. وی افزود در دراز مدت، بیت‌کوین به احتمال زیاد یک دارایی هفت رقمی و اتریوم حداقل دارایی ۲۰ تا ۳۰ هزار دلاری خواهد بود».
ملکر در ماه مه هم گفته بود که سرمایه‌گذاران می‌توانند با سرمایه‌گذاری در میم‌کوین دوج‌کوین وارد بازار ارزهای دیجیتال شوند. همانطور که ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا به‌همراه سرمایه‌گذار آمریکایی و مالک تیم بسکتبال دالاس ماوریکس، مارک کیوبن، هم اخیراً گفته‌اند دوج‌کوین به‌عنوان یک ابزار مبادله، «قوی‌ترین» رمز ارز به‌شمار می رود.

منبع: bitcoin.com

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا