اخبار ارز دیجیتال

نابسامانی توسعه‌‏ی ارز دیجیتال در اروپای شرقی!

شرایط نابسامان توسعه‌‏ی ارزهای دیجیتال در کشورهای اروپای شرقی

خرید ارز دیجیتال

ارز دیجیتال از زمان پیدایش خود با عکس العمل‌‏های متفاوتی در مناطق مختلف دنیا رو‌به‌رو شده‌‏اند. گاهی این ارزها، شرایط پیشرفت پیدا کرده‌‏اند و گاهی نیز به طور کلی روند توسعه‏ و استفاده از آن‌‏ها با موانع بزرگی رو به رو شده است. یکی از اصلی‏‌ترین دلایل مخالفت با استفاده و توسعه‏‌ی ارز دیجیتال ، عدم اعتماد دولت‌‏ها و بانک‏‌های مرکزی به این ارزها می‌‏باشد. بدین صورت که ارز دیجیتال یک مقوله‏‌ی نوین و پچیده بوده و برای برخی از کشورها، نیاز به گذر زمان همراه با مطالعه و تحقیق است تا با اعتماد بیش‏تری به قضیه ارزهای دیجیتال نگاه شود. لذا بسیاری از کشورها، هم اکنون از مبحث ارزهای دیجیتال و تکنولوژی‌‏های موجود در حول این ارزها، دور بوده و تصمیم به ورود به این دنیای جدید را نگرفته‌‏اند.

ارز دیجیتال و فناوری بلاک چین در اروپا

از جمله‌‏ی مناطق غریبه با ارزهای دیجیتال، کشورهای اروپای شرقی می‏‌باشند. هر چند در این منطقه، استفاده‌‏های موردی از ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین دیده شده است، ولی در کل دولت‏‌ها و بانک‌‏های مرکزی موجود در این منطقه، روی خوشی را به فعالیت در زمینه ارزهای دیجیتال نشان نمی‌‏دهند و حتی با وضع قوانینی، افراد ساکن در کشورهای خود را نیز از فعالیت در این زمینه محروم می‌‏کنند. از جمله‏‌ی این کشورها، روسیه، بلغارستان و اسلوونی هستند که هر یک از آن‏‌ها، به طریقی دست به مخالفت با این ارزها زده و یا این که هیچ گونه تلاشی برای توسعه و ورود به این عرصه از تکنولوژی و فناوری نمی‌‏کنند.

روسیه

در ماه‏‌های اخیر شاهد فعالیت‌‏ها و استفاده‏‌های موردی از ارز دیجیتال در این کشور بوده‏‌ایم از جمله این که کاربرد ارزهای دیجیتال بیش‏تر در زمان جام جهانی در روسیه مطرح شد و گویا تا حدودی نیز عملی شد ولی همچنان موانع زیادی در راه استفاده و همگانی شدن ارزهای دیجیتال در این کشور وجود دارد. بنا به تصمیم مقامات دولتی در روسیه، این کشور قصد ندارد در ماه‌‏های جاری قوانین مناسب استفاده و به کار گیری ارزهای دیجیتال را به امضا برساند و در این راستا تصمیم گرفته شده تا این موضوع به ماه‏‌های پاییز سال جاری موکول گردد. در واقع روسیه همچنان نمی‏‌تواند با اعتماد به تکنولوژی و فناوری پیچیده‏‌ی ارزهای دیجیتال نگاه کند و لذا قصد دارد که مدتی را صرف مطالعه و بازبینی حرکت‌‏های این بازار نماید.

بلغارستان

این کشور نیز به طور کلی در موضع تردید استفاده از ارزهای دیجیتال قرار داشته و قصد دارد دوره‌‏ای را به صورت مشاهده‏‌ی عملکرد ارزهای دیجیتال سپری کرده و سپس نسبت به اقدامات مورد نظر در این عرصه، تصمیم گیری نماید. این در حالی است که بسیاری از کشورهای اروپای غربی، مدت‏‌ها است که فعالیت خود در عرصه‏‌ی ارزهای دیجیتال را شروع کرده و توانسته‌‏اند به موفقیت‌‏هایی در این زمینه دست یابند.

اسلوونی

با این حال که در ماه‌‏های اخیر، خبرهای مثبتی مبنی بر تأسیس شهر ارز دیجیتال در کشور اسلوونی شنیده شده بود ولی این کشور روند مخالفت‏‌های شدیدی را با استفاده و توسعه‏‌ی ارزهای دیجیتال در پیش گرفته است. در این راستا بانک مرکزی کشور اسلوونی، بسیاری از حساب‌‏های بانکی دخیل در فعالیت‌‏های ارزهای دیجیتال را مسدود کرده و مانع ادامه‌‏ی فعالیت تجاری افراد مرتبط با این حساب‏‌ها شده است.

با وجود شرایط حاکم در کشورهای اروپای شرقی، گویا باید مدتی را برای ورود این کشورها در عرصه‏‌ی ارز دیجیتال و فناوری بلاک چین منتظر بمانیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا